Kettinggesprek
-
euridiki - Lid geworden op: 08 apr 2008, 15:27
zijn ook niet zo eerlijk, een goed gezond broodje bakken kost niet veel tijd, niet in de machine, maar manueel in de oven: een beetje gist (vers)50 gr. opgelost op lichaamstemperatuur in een beetje water, bloem (maar bruin) 600 gr. :olijfolie (maagdelijk). een goede bakoven 220 graden en twee tefalschotels voor twee broden van +- 400gr.
de gesmolten verse gist oplossen in een kom. meel toevoegen, met zuivere handen- zonder ringen mixen-, en olie toevoegen. laten rusten: 30 minuutjes.
opnieuw kneden, een beetje de laatste bloem bij doen, opnieuw laten rusten(30 minuten. er een handdoekje telkens over leggen of al in nog niet verwarmde oven plaatsen, want tocht vernietigt alles). Dan in voorverwarmde oven 220 graden 30 minuutjes laten bakken. Het beste brood van de wereld en bovendien gezond! Liefst bewaren in diepvries partjes van 250 gr. maar zal wel vlug op zijn! Ik maak ook margrietjes met dit basisrecept.
de gesmolten verse gist oplossen in een kom. meel toevoegen, met zuivere handen- zonder ringen mixen-, en olie toevoegen. laten rusten: 30 minuutjes.
opnieuw kneden, een beetje de laatste bloem bij doen, opnieuw laten rusten(30 minuten. er een handdoekje telkens over leggen of al in nog niet verwarmde oven plaatsen, want tocht vernietigt alles). Dan in voorverwarmde oven 220 graden 30 minuutjes laten bakken. Het beste brood van de wereld en bovendien gezond! Liefst bewaren in diepvries partjes van 250 gr. maar zal wel vlug op zijn! Ik maak ook margrietjes met dit basisrecept.
Laatst gewijzigd door euridiki op 29 aug 2009, 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.
-
chérie - Lid geworden op: 16 apr 2008, 14:52
Zo! de week vakantie is weer voorbij... ben gisteravond thuis gekomen en
als de kers op de taart kreeg ik te horen dat mijn schoondochter naar de
kraaminrichting was vertrokken! deze voormiddag is mijn zesde kleinkind
DANA geboren! mijn geluk kan niet op....er gebeurt zovééél!
als de kers op de taart kreeg ik te horen dat mijn schoondochter naar de
kraaminrichting was vertrokken! deze voormiddag is mijn zesde kleinkind
DANA geboren! mijn geluk kan niet op....er gebeurt zovééél!
een vriend is als een ruwe diamant, alleen jij kan hem doen schitteren