Katana's hoekje nr 2

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

Mag dat tweede opening van katana's hoekje, ja dat mag

Liefst geen tweede opening van katana's hoekje
14
34%
Geen mening ,
5
12%
Duizend bommen en granaten , hopelijk geen tweede kanteling
1
2%
Bravo , deze tweede opening
21
51%

Totaal aantal stemmen: 41

nieuwe bever

27 sep 2009, 00:58

Allé , als ik het goed begrijp dan zijn het heel fijn gesneden frietjes. Dat zal wel niet zo gezond zijn zeker want hoe fijner de frieten hoe meer vet er aan te pas komt.
"Je kan je leven op twee manieren leven:
alsof niets een wonder is, alsof alles een wonder is." A.Einstein

nieuwe bever

27 sep 2009, 01:16

Zeg Katana bij mijn bomma uit Hechtel in de Limburg waren ze thuis met 14 kinderen. Mijn bomma was de oudste van de hoop. De jongste zus leeft nog altijd en is in de 80. Veel van de broers en zussen zijn diep in de 90 geworden. Goede grond hé daar in de Limburg. Zal wel niet alleen van steppegras geweest zijn zeker. Van mijn bezoekjes bij ons moein ( mijn overgrootmoeder) herinner ik me vooral dat we daar moesten eten en eten en eten... : Grote karrewielen van vlaaien , van dat lekker donkerbruin brood ( ne mik?) met spekvet op, pudding in verschillende kleuren en reuzegrote pannenkoeken.
Ons moein ging ne keer pannenkoeken bakken en vroeg hoeveel wij erop konden. Wij zeiden : ne pannenkoek of 7.
Mo michtekes toch zei ons moein. Bleek dat de pannenkoeken die we gewend waren van bij ons thuis wel van een ander formaat waren dan die uit de Limburg. We kregen er amper twee op en zijn nadien een tijdje moeten gaan liggen.

nieuwe bever

27 sep 2009, 09:50

Goede morgen Limburgers, Oost- en Westvlamingen, Antwerpenaren en ja waarom niet ook de rest van België.
Ik wens jullie allemaal een fijne zondag. Ontspan, wees lief voor je huisgenoten en geniet van het mooie weer. Ik begin alvast met een lekkere kop koffie.

Mathieu

27 sep 2009, 12:17

Goede middag allemaal, wij gaan uit eten, maar het zal geen steppegras zijn. heb dat nog nooit gegeten. Zal dat toch eens moeten doen, en dan weten we meteen wat er voorgeschoteld wordt.
Gisteren is historie, vandaag is weten, en morgen een misterie

telloorlekker

27 sep 2009, 12:43

Laat gras eten maar over aan die welke er melk van kunnen maken... :wink:

katana

28 sep 2009, 10:57

Gelezen in hbvl

In Sint-Truiden , hebben inbrekers weer toegeslagen en geld en juwelen ontvreemd .

Merkwaardig was dat de politie , overeenkomst vond met het markeren van een klein wit driehoekje , op de brievenbus ..

Vroeger was er ook overeenkomst , als rondtrekkende zigeuners , geheimzinnige tekens plaatsten voor de stoep van de slachtoffers als herkenningspunt , hier moet je zijn 8)

Misschien even onze voorgevel en stoep in de gaten houden voor 't slapen gaan ? :lol:

Vertelde dat aan Lady en ze vroeg , wie waren de uitverkorenen ?

Antwoord katana ; oudere senioren ( die hebben soms nog schatten in huis en zeker weduwen , waar er geen man meer in huis is ,ter bescherming ..

Vraagje , wie weet er meer over , hoe het vroeger ging , marteling en verbranding van de voeten met een kaars , tot de slachtoffers tot bekentenis overgingen , waar het te vinden was :lol:
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

Mathieu

28 sep 2009, 23:36

Gij zijt nog geen kleine sadist jij? Teveel piratenfilms gezien waarschijnlijk.
Gisteren is historie, vandaag is weten, en morgen een misterie

katana

29 sep 2009, 09:44

Mathieu schreef:Gij zijt nog geen kleine sadist jij? Teveel piratenfilms gezien waarschijnlijk.

Helaba beste Mathieu ,

Vergeet niet Winnetou en Old Shatterhand hé ( Karl May) :lol:

nieuwe bever

29 sep 2009, 10:31

Ja en de Rode Ridder.

katana

29 sep 2009, 12:07

Even een tussendoortje ; stand voor 14 en tegen 13 , een normale uiting van deze SeniorenNET , senioren :)
Stand tegen (moet kunnen) is de mening van het intellect , créme de la créme, minachting voor het gewone volk , zogezegd zonder cultuur , geen hoogstaande inbreng ( kermis atraktie ) ...
Stand voor , een mengeling van ...
Een mening van gewone senioren en andere senioren die het leven bezien als morgen kan het ten einde zijn en 'so watt' is er eigelijk hier op katana's hoekje , misschien geen sein voor een urgente sluiting , indien van wel ,dan maar liefst in de vroege ochtend zoals bij een terechtstelling bij onthoofding van katana niet te wensen, mag NIET ezv... :lol:
Dus één proteststem ' is steeds welkom :lol:

Veel blabla en groeten van katana (77)

Ps Er zit mij gedurig een ambetante vlieg te ergerren , op mijn hand op mijn lichaam, zoals de paus ' gezien op tvbeeld , spin in zijn oor ...
Zal die eens vakkundig de zevende hemel in meppen :lol:

katana

30 sep 2009, 11:39

Deze namiddag fietsen met Neos in 't Limburgs groen , het genotsdrank Vlaams bier" DUVEL " wordt genuttigd in t Hoeveke Beringen
Nog twee woensdagen en de fietsdagen zitten er op voor 2009.
De rest zal wandeldagen zijn , ook goed voor de gezondgheid van den senior :lol:

telloorlekker

30 sep 2009, 12:17

Wandelen, kunnen oudgedienden van 't kamp dat wel ? Ik vermoed echter dat dit op "ein, zwei, 'inks , 'echts :!: " zal trekken... :lol:
Fazal

30 sep 2009, 12:58

Ik denk dat het eerder ein, zwei, saufen zal worden!? :wink:

katana

30 sep 2009, 13:20

Fazal schreef:Ik denk dat het eerder ein, zwei, saufen zal worden!? :wink:

Ein, zwei ,saufen , is maar voor een gering aantal wandelaars , zijn meestal koffieslurpers of theedrinkers , of chocomelk fanaten . :)
Zal wel eens voorstellen , om toelating te vragen om op 't miltair domein ' visbedden , waar in t ' tmoeraachtig gebied , nog drijfzand te vinden is
en gevaarlijke giftaddders liggen te zonnen en bijtgraag vrouwenbenen, een prik toebrengen ,te wandelen , zal wel wat gilletjes veroorzaken :lol:
Katana kan dan een goede daad doen , om zijn drinkbus met "Duvel" , aan te bieden , als tegengif :roll:

katana

02 okt 2009, 11:17

Louis Tobback heeft nu ook een computer ' vanaf 01/12/08.

Als hij hem nu de baas is , graag ook van hem wat nieuws hier op katana's hoekje :lol:

Beste Lewie , graag ook wat meer nieuws van uit Leuven , alsook van dat vrouwmens Jennez , uw beschermeling :lol: