Het foto hoekje.
-
Tillie - Lid geworden op: 28 jul 2004, 23:20
Macon, onze eerste halte op weg naar Alpe d'Huez.
We logeerden in een mooi voorstadje maar we wilden Macon zelf ook eens verkennen.
We parkeerden achter het mooie postkantoor.

We zagen mooie huizen

De cathédrale Saint Vincent

We passeerden imposante gebouwen

Het was prachtig weer. Dit was een logementshuis voor vrouwen

De préfecture

De oude Saint Vincent

Binnenin een kijkje nemen

via de gezellige oude binnenstad met zijn winkelstraatjes

komen we aan de rivier.

Dan wordt het toch tijd om terug te keren naar ons logement.

We logeerden in een mooi voorstadje maar we wilden Macon zelf ook eens verkennen.
We parkeerden achter het mooie postkantoor.
We zagen mooie huizen
De cathédrale Saint Vincent
We passeerden imposante gebouwen
Het was prachtig weer. Dit was een logementshuis voor vrouwen
De préfecture
De oude Saint Vincent
Binnenin een kijkje nemen
via de gezellige oude binnenstad met zijn winkelstraatjes
komen we aan de rivier.
Dan wordt het toch tijd om terug te keren naar ons logement.
Zonder vrouwen gaat het niet, dat heeft zelfs God moeten toegeven.
Duse
Duse
-
'zonneke' - Lid geworden op: 14 nov 2005, 10:35
Altijd mooi hier te komen en even te blijven.
Tuinen, diertjes, bloemen, bomen, reizen, fietsen,
herinneringen... Frankrijk, Macon, Wijnstreek, Bourgogne witte..rode... wandelen, kijken, dromen.
Fietsen op Linkeroever langsheen het Galgenweel,de Middenvijver, en via Sint-Annabos,
naar Sint-Anneke en terug.

zonneke
Tuinen, diertjes, bloemen, bomen, reizen, fietsen,
herinneringen... Frankrijk, Macon, Wijnstreek, Bourgogne witte..rode... wandelen, kijken, dromen.
Fietsen op Linkeroever langsheen het Galgenweel,de Middenvijver, en via Sint-Annabos,
naar Sint-Anneke en terug.

zonneke
Vriendschap zet alles in beweging
-
hild - Lid geworden op: 23 aug 2005, 16:05
Kroatie ,ook héél mooi We zijn met de bus geweest ,dus hebben we onderweg in Oostenrijk overnacht in een prachtig klassehotel ! In Flachau

's morgens vroeg verder door vele tunnel's via Villach en Slovenië naar de Kroatische grens ! duane kwam op de bus om alle paspoorten te kontroleren !daar zijn we dan gestopt voor ons middagmaal en om Kuna's te kopen ! Slovenie is wel bij de euro ,maar Kroatië nog niet !
Via Opatija en Rijeka bereiken we de gekende Titobrug ,die nu KRK brug noemt ! Wil je KRK op of af is het telkens langs deze brug ! Wij hebben die verschillende keren gedaan ! We zijn er ook onderdoor geweest met de boot! Was makkelijker om er fotokes van te nemen !

'k ga de deze al zetten voordat ik alles kwijt ben !
's morgens vroeg verder door vele tunnel's via Villach en Slovenië naar de Kroatische grens ! duane kwam op de bus om alle paspoorten te kontroleren !daar zijn we dan gestopt voor ons middagmaal en om Kuna's te kopen ! Slovenie is wel bij de euro ,maar Kroatië nog niet !
Via Opatija en Rijeka bereiken we de gekende Titobrug ,die nu KRK brug noemt ! Wil je KRK op of af is het telkens langs deze brug ! Wij hebben die verschillende keren gedaan ! We zijn er ook onderdoor geweest met de boot! Was makkelijker om er fotokes van te nemen !
'k ga de deze al zetten voordat ik alles kwijt ben !
De groetjes aan iedereen ook aan hen die ik vergeten ben
-
Baska ,is het meest toeristische stadje van KRK en heeft veel wijngaaarden en olijfbomen !

mooie trapauto's vond ik dit !

Dit was één van de boten waarmee we rondvaart deden !En het was zalig weer !maakt het nog beter he !

neen dit is niet de kapitein maar zus !
mooie trapauto's vond ik dit !
Dit was één van de boten waarmee we rondvaart deden !En het was zalig weer !maakt het nog beter he !
neen dit is niet de kapitein maar zus !
-
Wandelen langs het water met zulke temperaturen ,daar hou ik van !
vanop de boot zie je zoveel mooie plekjes ,je kan die toch niet echt weergeven op foto zoals je ze echt ziet ze ! allee ikke toch niet met mijn klein dingske !'k ben ook maar een amateurke in deze dingen !!

En die straatjes ... Ge moet er maar wonen he ,je kan daar toch niet met een auto door ??
-
een spelend kind op een koerke achter het huis !
Een madammeke dat op het pleintje water kwam halen !
Het mooie nationaal park ,Plitvice ! Ik vond het zeer mooi ,maar mensen die het al gezien hadden vonden het spijtig dat er minder watervallen waren en minder krachtig ! Ja,ook daar is het een droge ,warme zomer geweest ,en dat zal daar wel een rol in spelen !
-
Helder water met heel veel vis erin ,je zou ze gemakkelijk met een net kunnen scheppen !
kijk hier maar ,tel ze eens !!
vele mooie plekjes gezien ,maar kan ze niet tonen zoals ze echt zijn !
-
borden vertelden ons meer over de oppervlakte en de hoogte van de watervallen
Heerlijk in het zonneke picknicken !Wat te veel zon gehad en 's avonds ,jawel verbrand van de zon !smeren met after zon in oktober !!
Plitvice is zo groot ,dat je het op 1 dag zeker niet gezien kan hebben ,daarom bracht de boot ons al een heel stuk verder op !
oei,'t is al laat ,de volgende fotokes ,de volgende keer !!
-
Raaike - Lid geworden op: 12 mei 2003, 09:56

Hild,
prachtig die foto's, zeker die van dat nationaal park, Plitvice
't Is zoals je zegt, je krijgt op de foto's niet echt het beeld dat je werklelijk ziet,
maar toch krijgen we een mooie indruk van Kroatie.
Zonneke,
Linkeroever met Sint-Anneke, je mag er fier op zijn
Raaike
* Een beetje zonneschijn doet wonderen !
-
Om dan weer een stuk verder te komen zonder al te veel tijd ,was er een veerdienst ,die ons alweer naar de andere kant vaarde !
Dan nog vele trapjes omhoog ,om daar opgehaald te worden door een soort trambus !
dit vervoer bracht ons dan tot bijna aan de uitgang ! ja ,we moesten de tijd beperken ,want we hadden nog 183 km te rijden naar het hotel !
nog vlug een foto vanuit de hoogte op al die schoonheid van het plitvice park !
De volgende fotokes van Kroatie zal ik jullie laten zien als ik terug ben van Turkije ! Ik heb morgen en overmorgen nog kleinkinderen bij te houden ,en zondag vertrek ik weer ! Dus de tijd zal ontbreken !jullie hebben het nog tegoed !!,misschien dat zus er nog enkele plaatst ??