anti-militaristisch

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

zoete

29 sep 2009, 13:03

Ik was van 1957 tot1961 als beroeps in het leger , en in verschillende kazernes geweest,en overal hebt u meerdere die met mensen kunnen omgaan en personen die u zowel miliciens als beroeps behandelen als vuil
De beste eenheid waar ik geweest ben is het 36 gta in wevelgem,tussen de goede oof waren er ook twee chefs die dachten dat zij de baas waren in de kazerne ,maar die veel tegenstand hadden van de andere, die iedereen zowel miliciens als beroeps als hun vrienden beschouwden en dit kwam door de korpsoverste kolonel sbh lamote
Het 36 gta was een eenheid waar de zaterdag namiddag mensen ,die om de een of andere reden vrijgesteld waren, soldaatje kwamen spelen ,en voormij als voor een andere beroeps was het moeilijk om nog thuis te geraken in gent ,en de kolonel die ook maar alle weken eens naar huis ging , nam mij en de andere mee met de auto, dus er waren ook goede mensen in het leger

Paul Siemons

01 okt 2009, 12:19

Hawk schreef:Rare vraag...waarschijnlijk afkomstig van een gewetensbezwaarde :?: of een beetje keet schoppen. En als den haring niet braadt zijn ze niet meer te bespeuren. :wink:
Héél stillekens hé Hawk : den topicstarter zijne haring zal inderdaad niet braden vermoed ik en weg is hij!

Mvg,
P.Siemons

Choerrel

01 okt 2009, 12:31

Heb hoofdzakelijk goede herinneringen aan mijn legerdienst. Wel hadden we een CSM die de beest uithing (Panquinkazerne Tervuren) en (tijdens mijn opleiding) een compagniecommandant die doortrapte (KROO in Heverlee).
Zal waarschijnlijk bij de show gehoord hebben.
Al was het een verloren jaar, toch zijn me overwegend de goede zaken bijgebleven. Vooral de clubgeest tijdens mijn opleiding.
Gast

04 okt 2009, 00:35

Paul Siemons schreef:
Hawk schreef:Rare vraag...waarschijnlijk afkomstig van een gewetensbezwaarde :?: of een beetje keet schoppen. En als den haring niet braadt zijn ze niet meer te bespeuren. :wink:
Héél stillekens hé Hawk : den topicstarter zijne haring zal inderdaad niet braden vermoed ik en weg is hij!

Mvg,
P.Siemons
Idd Paul :lol: met de staart tussen de benen. En...wat een gedacht ook om dit topic hier neer te poten.

Mvg Willem

Aime1955

04 okt 2009, 23:19

Hawk schreef:
Paul Siemons schreef:

Mvg,
P.Siemons
Idd Paul :lol: met de staart tussen de benen. En...wat een gedacht ook om dit topic hier neer te poten.

Mvg Willem
Neen hoor,niet met de staart tussen de benen...!
Ik lees hier dagelijks de commentaren,en wacht af.

Misschien toch even nog iets verduidelijken:

Persoonlijk ben ik antimilitaristisch,maar ik kan harde bewijzen op tafel leggen dat ik zeer goede vriendschappen heb met zowel mensen die nu nog militair zijn, en een ander die gepensioneerd is en die zelfs nog aan buitenlandse missies heeft deelgenomen .

En ten tijde van mijn legerdienst had ik ook goede vriendschappen.Spijtig genoeg is onlangs mijn beste vriend die ik aan mijn legerdienst had overgehouden en die ik jaarlijks persoonlijk een bezoekje bracht ,overleden.
Na mijn legerdienst heb ikzelf nog veel moeite gedaan om de vriendschapsbanden te behouden.
Onder andere door op eigen initiatief een 'reünie TD' te organiseren!

Dus ik ben een antimilitaristische filantroop.

:wink:

Paul Siemons

05 okt 2009, 08:48

Aime1955 schreef:Zijn er hier soms mensen die door toedoen van hun legerdienst anti-militaristisch zijn geworden?

Groeten Aimé
Of hoe weg men wel kan zijn:

Citaat Aime1955 :
Na mijn legerdienst heb ikzelf nog veel moeite gedaan om de vriendschapsbanden te behouden.

8O 8O

Mvg,

P.Siemons
Gast

07 okt 2009, 01:00

Paul Siemons schreef:
Aime1955 schreef:Zijn er hier soms mensen die door toedoen van hun legerdienst anti-militaristisch zijn geworden?

Groeten Aimé

Citaat Aime1955 :

8O 8O

Mvg,

P.Siemons
Daar sta ik eveneens van te kijken Paul.
Aime man, met dit gegeven schiet je je eigen topic aan flarden.

Vr gr, Willem :wink:

Aime1955

07 okt 2009, 22:44

Hawk schreef:
Paul Siemons schreef:

Groeten Aimé

Citaat Aime1955 :

8O 8O

Mvg,

P.Siemons

Zou dat nu kunnen ,vriend zijn met een militair en toch antimilitaristisch?

Nog een klein beetje verder nadenken en dan kom je er wel.

Maar bij P.Siemons zal het hier wel stoppen.

:)

Paul Siemons

07 okt 2009, 23:05

Aime1955 schreef: Zou dat nu kunnen ,vriend zijn met een militair en toch antimilitaristisch?

Aime1955, ik zal het ne keer in het plat vlaams zeggen: je lult
maar wat weg man!

Mvg,
P.Siemons
Gast

08 okt 2009, 01:20

Aime1955 schreef:
Hawk schreef:
Paul Siemons schreef:

Groeten Aimé

Citaat Aime1955 :

8O 8O

Mvg,

P.Siemons

Ja, die vriendschapsbanden bestaan, enkel zou ik dan uit respect voor mijn militair-vriend geen topic starten in "legerdienst" waarin je zijn broodwinning en beroepskeuze tracht onderuit te halen. Deze mensen zijn nodig..en zullen nodig blijven. Anti of Pro.
En ik dacht hier nog eventjes verder na dan het punt waar je mij wou krijgen.
Niet netjes dat je Paul hier door de mangel haalt. Wat mij betreft...het stopt hier. En liefst met een slotje.

Aime1955

08 okt 2009, 13:01

Hawk schreef:
Aime1955 schreef:
Hawk schreef:
Paul Siemons schreef:

Groeten Aimé

Citaat Aime1955 :

8O 8O

Mvg,

P.Siemons

Ja, die vriendschapsbanden bestaan, enkel zou ik dan uit respect voor mijn militair-vriend geen topic starten in "legerdienst" waarin je zijn broodwinning en beroepskeuze tracht onderuit te halen. Deze mensen zijn nodig..en zullen nodig blijven. Anti of Pro.
En ik dacht hier nog eventjes verder na dan het punt waar je mij wou krijgen.
Niet netjes dat je Paul hier door de mangel haalt. Wat mij betreft...het stopt hier. En liefst met een slotje.
Ik denk dat je best wel een slotje wilt omdat er ergens toch iets is in je achterhoofd dat zegt dat wat legers gedurende de menselijke geschiedenis geproduceerd hebben toch ook niet is om over naar huis te schrijven.
En kom nou niet af met vredesmachten,ik denk wel dat je weet wat ik bedoel.

Aime1955

08 okt 2009, 13:07

Hawk schreef:
Aime1955 schreef:
Hawk schreef:
Paul Siemons schreef:

Groeten Aimé

Citaat Aime1955 :

8O 8O

Mvg,

P.Siemons

Is Paul hier de referentie?
Lees even enkele post van hem door dan zal je zien hoe hij andersdenkenden beschouwd.

Paul Siemons

08 okt 2009, 19:32

Aime1955 schreef:Is Paul hier de referentie?
Lees even enkele post van hem door dan zal je zien hoe hij andersdenkenden beschouwd.

Aime1955, ik heb het al gezegd dat je aan het lullen bent maar je schijnt het nog altijd niet te beseffen!

Waar komt het op neer:
Aime1955 heeft zijn legerdienst zolas de meesten onder ons gedaan.
En, laat hij uit een van zijn postings blijken, niet tegen de zin getuige de feestjes die hij daarna nog organizeerde!
Geen probleem voor Aime1955 ware het niet dat hij zich daarna aangesloten heeft bij een "organisatie" waar de militaire dienst of vervangende niet is toegestaan!
Laat daar nu nog mannen rondlopen die als totaalweigeraar ten tijde van de dienstplicht daarvoor enkele jaren in de cel hebben voor doorgebracht dan kunde daar toch niet bij "achterblijven".
"Hoe slecht was die legerdienst wel zeg, wat een traumatische ervaring etc."
Kortom ge moet daar wel op "afgeven" om bij de "echten" te horen en daar zijn alle middelen goed voor zelf pertinente leugens!
Ik heb het hier ergens op het forum al gezegd dat ik met een kennis zowat hetzelfde fratske heb meegemaakt.
Op een feestje komt hij een "collega jg" tegen en beginnen over hun jeugd en het blijkt dat die collega een dienstweigeraar was geweest.
Mijn kennis had wel zijn legerdienst gedaan maar wat een verschrikking en geestelijke marteling hij daar wel heeft meegemaakt daar waren gewoonweg geen woorden voor vertelde hij!
Kan je mijn totale verbazing voorstellen als diezelfde kennis nog enkele jaren na zijn legerdienst reüniefeestjes met als dresscode "Battledress" organiseerde voor zijn "jaargang"
En ik kan me ze nog levendig herinneren want ik "speelde" elke keer garçon!
Als ge werkelijk een afkeer hebt dan is dat toch wel het laatste wat ge gaat doen dan wilde daar niks meer mee te maken hebben en laat dat zo snel mogelijk achter U!
Dus die man stond daar te liegen waar ik zelf bijstond!
Dan vraag ik me toch af hoe ver "weg" men dan wel is?

Dus Aime1955 ge zult met andere argumenten moeten komen man, om nog maar eens een poging te wagen een beetje "geloofwaardig" over te komen want uit wat ik uit uw postings kan opmaken is dat van U zowat een identiek verhaal nietwaar?

Mvg,
P.Siemons

Aime1955

08 okt 2009, 21:15

Neen,helderziend ben je niet Paul!

Uw verhaal over mij is een grote leugen.Je weet niks af van mijn opvoeding,familiekring ,mijn ervaringen tijdens mijn legerdienst met beroeps en zelfs met Duitse mensen toen.

En als dit een poging is om mij hier meerdere details te grabbel te doen gooien,sorry slechte poging!Probeer het later nog eens!

:wink:

Paul Siemons

08 okt 2009, 21:49

Aime1955 schreef: Uw verhaal over mij is een grote leugen.Je weet niks af van mijn opvoeding,familiekring ,mijn ervaringen tijdens mijn legerdienst met beroeps en zelfs met Duitse mensen toen.

Waarom beschuldig je mij een leugenaar te zijn?
Als er hier één iemand leugenachtig en huichelachtig mag genoemd worden ben jij het wel.
Eerst even de mensen hier een verhaaltje opspelden dat je 'antimilitaristisch "bent geworden door je legerdiesnt om dan even later doodleuk te verlmaren dat je nog feestjes hebt meegemaakt ter ere van je militaire dienst! 8O

Heb ik over jouw opvoeding gesproken: neen!
Heb ik over jouw familiekring gesproken: neen!
Heb ik over jouw ervaringen van je legerdienst gesproken : neen!
Wat er met "beroeps" en "zelfs Duitse mensen" 8O toen aan de hand is/was blijkt me nog een groter raadsel te zijn?

Toen ik uw topic begon te lezen rolde voor mij onmiddelijk het filmpje van mijn "ervaring" met mijn kennis voor me af.
Identieker kan het niet zijn!
Eigenaardig hé man!
Maar ja jij kan niet anders Aime1955.

Mvg,

P.Siemons