Transparante achtergronden-
-
aloë vera - Lid geworden op: 08 okt 2009, 13:39
Goeiemiddag allemaal, net nieuw op dit forum omdat ik nu toch een vraag heb. Ben mijn eigen website begonnen ontwerpen mede met hulp van Senioren net. Ik zou nu graag sommige van mijn foto's een transparante achtergrond geven d.m.v. html, kan dit zonder een programma zoals bv. paint shop pro 7 of zoiets?
heb het al geprobeert met MS.Frontpage en met MS.Power Point , maar dat werkt niet zoals ik het wil.
groetens Aloë
heb het al geprobeert met MS.Frontpage en met MS.Power Point , maar dat werkt niet zoals ik het wil.
groetens Aloë
-
coderunner - Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Beste aloë vera,
Wat bedoel je juist met foto's transparant maken? Bedoel je daarmee dat bv. alles wat wit op de foto is, transparant moet zijn? Dat doe je met een grafisch programma zoals PSP (Paint Shop Pro), PS (Adobe PhotoShop), e.d.
Bedoel je iets anders, kan je dan een url (link) met een voorbeeld vanop het internet hier plaatsen.
Dus graag nog een beetje meer informatie over hetgeen je juist wil doen.
Je schrijft dat je geprobeerd hebt met MS PowerPoint, dat is geen webpage editor alhoewel dit programma wel een optie heeft om de aangemaakte pagina('s) te bewaren als html, maar daar ga je problemen mee krijgen wanneer je bezoekers geen MS browser gebruiken of wanneer MS met een andere (lees nieuwere) browser uitkomt. Zie maar op het forum naar dit en dit.
Lees ook dit en dit eens door.
Graag een reaktie van uwentwege! Lees mijn onderschrift.
Alvast bedankt.
mvg,
Coderunner
Wat bedoel je juist met foto's transparant maken? Bedoel je daarmee dat bv. alles wat wit op de foto is, transparant moet zijn? Dat doe je met een grafisch programma zoals PSP (Paint Shop Pro), PS (Adobe PhotoShop), e.d.
Bedoel je iets anders, kan je dan een url (link) met een voorbeeld vanop het internet hier plaatsen.
Dus graag nog een beetje meer informatie over hetgeen je juist wil doen.
Je schrijft dat je geprobeerd hebt met MS PowerPoint, dat is geen webpage editor alhoewel dit programma wel een optie heeft om de aangemaakte pagina('s) te bewaren als html, maar daar ga je problemen mee krijgen wanneer je bezoekers geen MS browser gebruiken of wanneer MS met een andere (lees nieuwere) browser uitkomt. Zie maar op het forum naar dit en dit.
Lees ook dit en dit eens door.
Graag een reaktie van uwentwege! Lees mijn onderschrift.
Alvast bedankt.
mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.
-
Het is de bedoeling dat ik van sommige plantenfoto's de achtergrond helemaal kan weghalen zodat je niet altijd van die vierkanten foto's op je web heb staan.
Ga nu eerst naar je aanwijzingen kijken om te zien wat ik ermee kan doen ,meld me later weer met hopelijk positief resultaat.
Dank en groetens Aloë Vera
Ga nu eerst naar je aanwijzingen kijken om te zien wat ik ermee kan doen ,meld me later weer met hopelijk positief resultaat.
Dank en groetens Aloë Vera
-
Heb in ieder geval gebruik gemaakt van de link IE7, had ook problemen met zichtbaarheid Firefox, sommigge bladzijde waren verkeerd opgedeeld door tabellen die ik gebruik.Moet het nog wel gaan toepassen nog,maar dat wordt later vandaag of morgen. Ga verder met kijken op kompozer en Expression. Dit om gewoon meer en beter te kunnen werken voor mijn website.Dan hoop ik ook een antwoord te hebben op mijn gefrummel, een probleem wil ik het echt niet noemen toch.
Dat van MS Powerpoint heb ik gedaan omdat die aangaven een manier te hebben om achtergronden weg te halen, maar dat bleek niets te zijn voor mij omdat het 2007 betreft.
http://office.microsoft.com/nl-nl/power ... 01043.aspx
Ook de Frontpage betreft 2007 , misschien moet ik mij die aanschaffen?? Zou dat een oplossing geven ? Weet u dit ?
Ga nu verder,tot later
Dat van MS Powerpoint heb ik gedaan omdat die aangaven een manier te hebben om achtergronden weg te halen, maar dat bleek niets te zijn voor mij omdat het 2007 betreft.
http://office.microsoft.com/nl-nl/power ... 01043.aspx
Ook de Frontpage betreft 2007 , misschien moet ik mij die aanschaffen?? Zou dat een oplossing geven ? Weet u dit ?
Ga nu verder,tot later
-
astra - Lid geworden op: 05 okt 2003, 14:49
Hallo Aloë Vera,
Als de achtergrondkleur van je afbeelding egaal is kan je deze wel verwijderen in PowerPoint 2007 zoals in PP 2003 :
Voeg je afbeelding in een dia
Klik op je afbeelding en daarna op Opmaak bovenaan
Klik nu op Andere kleuren en dan op Doorzichtige kleur instellen.
Klik nu ergens op een gedeelte van de zwarte of witte achtergrond

Als de achtergrondkleur bestaat uit verschillende kleurschakeringen, zal dit echter niet lukken.
Zo'n achtergrondkleuren verwijderen kan enkel maar met Photoshop, Paint Shop Pro of een ander grafisch programma, zoals Coderunner reeds vermeld heeft.
Er is wel een gratis alternatief : Fotoflexer
http://fotoflexer.com/
Dit is een online programma en je hoeft dus niks te downloaden.
Je foto uploaden, bewerken en opslaan op je harde schijf.
Misschien best eerst eens de demo bekijken waarin te zien is hoe je een achtergrond kan verwijderen met Fotoflexer.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Vriendelijke groetjes,
Astra
Als de achtergrondkleur van je afbeelding egaal is kan je deze wel verwijderen in PowerPoint 2007 zoals in PP 2003 :
Voeg je afbeelding in een dia
Klik op je afbeelding en daarna op Opmaak bovenaan
Klik nu ergens op een gedeelte van de zwarte of witte achtergrond

Als de achtergrondkleur bestaat uit verschillende kleurschakeringen, zal dit echter niet lukken.
Zo'n achtergrondkleuren verwijderen kan enkel maar met Photoshop, Paint Shop Pro of een ander grafisch programma, zoals Coderunner reeds vermeld heeft.
Er is wel een gratis alternatief : Fotoflexer
http://fotoflexer.com/
Dit is een online programma en je hoeft dus niks te downloaden.
Je foto uploaden, bewerken en opslaan op je harde schijf.
Misschien best eerst eens de demo bekijken waarin te zien is hoe je een achtergrond kan verwijderen met Fotoflexer.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Vriendelijke groetjes,
Astra
-
ultddave - Lid geworden op: 11 mei 2009, 13:59
Ik doe het meestal met Photoshop. Maar het gaat denk ik, met elk geavanceerd fotobewerkings programma (Paint shop pro bijvoorbeeld).
Je moet dus een nieuw bestand aanmaken met een transparante achtergrond in dat programma. En dan kan je je foto erop plaatsen. En moet je eventueel indien het geen uitgeknipte foto's zijn, zelf nog de delen wegvegen met een selectietool of met de gom, die je als doorzichtig wilt hebben.
Om de doorzichtigheid te behouden moet je de foto opslaan als ".png" extensie.
Die foto kan je dan uploaden op je server en gebruiken.
Mvg,
Dave
PS: Microsoft Paint ondersteunt dat niet. (Transparante afbeeldingen) Dus dat programma moet je zoiezo niet proberen te gebruiken daarvoor.
Je moet dus een nieuw bestand aanmaken met een transparante achtergrond in dat programma. En dan kan je je foto erop plaatsen. En moet je eventueel indien het geen uitgeknipte foto's zijn, zelf nog de delen wegvegen met een selectietool of met de gom, die je als doorzichtig wilt hebben.
Om de doorzichtigheid te behouden moet je de foto opslaan als ".png" extensie.
Die foto kan je dan uploaden op je server en gebruiken.
Mvg,
Dave
PS: Microsoft Paint ondersteunt dat niet. (Transparante afbeeldingen) Dus dat programma moet je zoiezo niet proberen te gebruiken daarvoor.
Laatst gewijzigd door ultddave op 09 okt 2009, 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
.NET en Java Programmeur
-
Dank je wel Astra, wat een mooie site is dat. Heb meten even geoefend met Foto Flexer vakje Distort, da's echt grappig. Zal verder moeten zoeken naar watik wil, die zie ik zo 1.2.3 niet, maar moet nu toch echt naar buiten om nog iets te kunnen doen.
Nog dit, die Paint Shop Pro heb ik een trial van, maar wil het eruit hebben en dat doet die vervelende maatschappij dus niet en contact opnemen kan ook al niet.3 kwartier tijd mee verspild
Afijn, hier kan ik wat mee en zal me nog melden en misschien ook showen
groetens Aloë Vera
Nog dit, die Paint Shop Pro heb ik een trial van, maar wil het eruit hebben en dat doet die vervelende maatschappij dus niet en contact opnemen kan ook al niet.3 kwartier tijd mee verspild
Afijn, hier kan ik wat mee en zal me nog melden en misschien ook showen
groetens Aloë Vera
-
astra - Lid geworden op: 05 okt 2003, 14:49
Hoi Aloë Vera,
Het is heel eenvoudig hoor!
Als je foto geupload is, tik je in het programma op Geek
Daarna op Smart Scissors
Klik op een punt van je afbeelding waar je wenst te beginnen met knippen
en ga zo verder rondom je afbeelding
Daarna klik je op Create Cutout
En voilà, klaar is kees

Foto opslaan
En wat ik daarstraks vergeten was is het volgende :
Open deze geknipte afbeelding in PowerPoint
Je zult zien dat er nog altijd een achtergrond is (wit)
Selecteer je foto (op klikken) en klik op Opmaak
Klik nu ergens op de witte achtergrond.
Witte achtergrond is nu verdwenen en staat doorzichtig.
Klik met rechter muisknop op afbeelding > Opslaan als afbeelding
In het vak "Opslaan als" kies je voor PNG (Portable Network Graphics-indeling).

Succes!!!
Astra
Het is heel eenvoudig hoor!
Als je foto geupload is, tik je in het programma op Geek
Daarna op Smart Scissors
Klik op een punt van je afbeelding waar je wenst te beginnen met knippen
en ga zo verder rondom je afbeelding
Daarna klik je op Create Cutout
En voilà, klaar is kees

Foto opslaan
En wat ik daarstraks vergeten was is het volgende :
Open deze geknipte afbeelding in PowerPoint
Je zult zien dat er nog altijd een achtergrond is (wit)
Selecteer je foto (op klikken) en klik op Opmaak
Klik nu ergens op de witte achtergrond.
Witte achtergrond is nu verdwenen en staat doorzichtig.
Klik met rechter muisknop op afbeelding > Opslaan als afbeelding
In het vak "Opslaan als" kies je voor PNG (Portable Network Graphics-indeling).

Succes!!!
Astra
-
Beste,
In Frontpage zit inderdaad ook een mogelijkheid ingebouwd om de achtergrond van afbeeldingen transparant te maken maar alleen als de achtergrond uit één egale kleur bestaat.
De enige goede oplossing om de achtergrond weg te halen uit een foto/afbeelding is dus door gebruik te maken van een grafisch programma zoals de betalende programma's Adobe PhotoShop, Paint Shop Pro, ... en enkele gratis programma's ... Enkele voorbeeldeen hiervan werden in vorige posts al door astra aangehaald en er zijn er nog andere natuurlijk. Het vereist alleen wat oefening en ervaring om dit te doen. Afhankelijk van de achtergrond ook veel tijd om deze weg te werken.
Gebruik zeker niet MS Powerpoint, MS Publisher, MS Word, ... om je websites te maken, dit is om problemen vragen. Het programma door MS uitgebracht om websites te maken is het vroegere MS Frontpage en zijn opvolger MS Expression Web! Wel allemaal betalende programma's.
Zie mijn vorige posts (links) voor gratis programma's.
Succes.
mvg,
Coderunner
In Frontpage zit inderdaad ook een mogelijkheid ingebouwd om de achtergrond van afbeeldingen transparant te maken maar alleen als de achtergrond uit één egale kleur bestaat.
De enige goede oplossing om de achtergrond weg te halen uit een foto/afbeelding is dus door gebruik te maken van een grafisch programma zoals de betalende programma's Adobe PhotoShop, Paint Shop Pro, ... en enkele gratis programma's ... Enkele voorbeeldeen hiervan werden in vorige posts al door astra aangehaald en er zijn er nog andere natuurlijk. Het vereist alleen wat oefening en ervaring om dit te doen. Afhankelijk van de achtergrond ook veel tijd om deze weg te werken.
Gebruik zeker niet MS Powerpoint, MS Publisher, MS Word, ... om je websites te maken, dit is om problemen vragen. Het programma door MS uitgebracht om websites te maken is het vroegere MS Frontpage en zijn opvolger MS Expression Web! Wel allemaal betalende programma's.
Zie mijn vorige posts (links) voor gratis programma's.
Succes.
mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.
-
Ultdave, Astra en Coderunner...
Mijn dank voor deze antwoorden,de komende week ben ik wel even bezig met het uitzoeken van al dit nieuws. Als ik zover ben laat ik het weten en geef mijn site door, beetje te verlegen om het nu al te doen.
Heb het gemaakt met Frontpage zoals coderunner ook al zij, een prettig programma waarin ik heen en weer switch van Normmal naar HTML om het klein te houden.
Hoop wel dat Front Page 2000 het ondersteund, zal anders wel de 2007 versie aanschaffen.
Weet één van u hoe ik de Paint Pro7 kan verwijderen, ik wil het niet nu ik de fotoflexer heb gezien.
Groetens Aloë Vera
Mijn dank voor deze antwoorden,de komende week ben ik wel even bezig met het uitzoeken van al dit nieuws. Als ik zover ben laat ik het weten en geef mijn site door, beetje te verlegen om het nu al te doen.
Heb het gemaakt met Frontpage zoals coderunner ook al zij, een prettig programma waarin ik heen en weer switch van Normmal naar HTML om het klein te houden.
Hoop wel dat Front Page 2000 het ondersteund, zal anders wel de 2007 versie aanschaffen.
Weet één van u hoe ik de Paint Pro7 kan verwijderen, ik wil het niet nu ik de fotoflexer heb gezien.
Groetens Aloë Vera
-
Beste Aloë Vera,aloë vera schreef:Weet één van u hoe ik de Paint Pro7 kan verwijderen...
Hopelijk versta je Engels ...
Indien het op bovenstaande manier niet lukt, lees danIn order to uninstall Paint Shop Pro 7 please follow the directions below.
1. Click on your "Start button"
2. Then, click on "Settings"
3. Click on "Control Panel"
This will open the "Control Panel Window".
4. Double Click on ADD/REMOVE Programs.
This will open the "Add/Remove Programs Properties Dialog Box".
5. Use the Scroll bar to find Paint Shop Pro 7.
6. Click once to Highlight Paint Shop Pro 7.
7. Click on the "ADD/REMOVE" button. This is locate in the right hand corner of the dialog box.
A window may appear that says "Windows Installer" then it will disappear. (On some systems this window comes and goes so fast you don't even notice it).
Then the Paint Shop Pro 7- Jasc Software Inc. dialog box will appear.
This window will say "Welcome to the installer for Paint Shop Pro 7"
8. Click the "NEXT" button.
This will take you to the "Program Maintenance" window.
In the "Program Maintenance" window there are three (3) radio buttons Modify, Repair, or Remove Program.
9. Select the THIRD radio button. This will say "REMOVE"
10. Then click "Next" button.
This will open the "Remove the Program" window.
11. Click the "Remove" button.
This will start the uninstaller.
Bron: http://campratty.com/1faq/faqpages/b2.html punt #8
"How do I manually uninstall Paint Shop Pro ..." (ook engels)
Wanneer je nog nooit in de registry van Windows gewerkt hebt, maak dan eerst een backup van de registry, wanneer er dan iets fout loopt, kan je steeds de backup nog terugzetten!
Succes
mvg,
Coderunner
-
Dank je voor dit antwoord. Normaal gesproken lukt het altijd om een programma te verwijderen zoals je beschreef, maar deze wil er op de normale manier niet uit. Ga nu de nieuwe optie proberen met de link die je me stuurde.
mijn pc geeft aan "network resource unavailable"
Terwijl het gewoon in C.\Program Files zit wordt dat niet goed doorgegeven.
groetens Aloë Vera
mijn pc geeft aan "network resource unavailable"
Terwijl het gewoon in C.\Program Files zit wordt dat niet goed doorgegeven.
groetens Aloë Vera
-
Beste Aloë Vera,
Wanneer je op het internet gaat kijken, zijn er nog anderen die een probleem hebben met de trial versie te verwijderen. Hopelijk lukt het op de manuele manier.
Wees wel voorzichtig wanneer je in het register (= hart van OS) wijzigingen gaat uitvoeren, maak STEEDS vooraf een backup van de register!!
Houd me op de hoogte.
mvg,
Coderunner
Wanneer je op het internet gaat kijken, zijn er nog anderen die een probleem hebben met de trial versie te verwijderen. Hopelijk lukt het op de manuele manier.
Wees wel voorzichtig wanneer je in het register (= hart van OS) wijzigingen gaat uitvoeren, maak STEEDS vooraf een backup van de register!!
Houd me op de hoogte.
mvg,
Coderunner
-
de waarschuwing is duidelijk en ik ben wel even bezig geweest, maar vind het toch beter even te wachten op een vriend die hier veel beter in is.
Ondertussen al wel een aantal foto's op mijn web veranderd met het fto flex, een 3-tal pagina's inmiddels veranderd.
Nieuwsgierig geworden?
OK. www.deplantenparade.nl daar zie je mijn gerommel op het net.
groetens en tot later Aloë Vera
Ondertussen al wel een aantal foto's op mijn web veranderd met het fto flex, een 3-tal pagina's inmiddels veranderd.
Nieuwsgierig geworden?
groetens en tot later Aloë Vera
-
Beste Aloë Vera
mvg,
Coderunner
Als je niet zeker bent of nog nooit in het register gewerkt hebt, is het inderdaad beter te wachten op niemand die wel op de hoogte is.aloë vera schreef:de waarschuwing is duidelijk en ik ben wel even bezig geweest, maar vind het toch beter even te wachten op een vriend die hier veel beter in is.
Als jij al vindt dat je website "gerommel" is dan vraag ik me af wat sommige anderen vinden van hun website die er niets van terechtbrengen. Dit is toch een duidelijke en verzorgde website!aloë vera schreef:Ondertussen al wel een aantal foto's op mijn web veranderd met het fto flex, een 3-tal pagina's inmiddels veranderd.
Nieuwsgierig geworden?
mvg,
Coderunner