De HISTORISCHE JEZUS
-
Clausewitz - Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
BV
Wil heeft je al een paar keer betrapt op gesjoemel,verdraaingen en zelfs leugens, maar mij nog niet.Wat ik heb geschreven klopt.Er moet ook niks geïnterpreteerd worden.Die gebeurtenissen zijn honderden jaren later op schrift gesteld, vertrekkend van mondelinge overleveringen.Als jij dat nog allemaal letterlijk neemt ,kunnen we je niet meer helpen.Dan moet je ook getuige van Jehovah worden.DR probeert al lang om adepten te ronselen voor zijn bijbelse sekte.Stel je kandidatuur.Ge hebt er aanleg voor.De profeet Joshua ontkent formeel in de drie teksten ,die ik aanhaal dat hij de 'gezalfde',de toekomstige koning van de Joden is, en dat kan je niet veranderen.Clausewitz, je neemt wel een loopje met de gebeurtenissen zoals beschreven in de Evangeliën
Wie bewaakt de bewakers.
-
Gast
Op dit punt zijn we het al volkomen eens Clauswitz. Ik laat me ook niet verder voor zijn karretje spannen.Clausewitz schreef:BVWil heeft je al een paar keer betrapt op gesjoemel,verdraaingen en zelfs leugens, maar mij nog niet.Wat ik heb geschreven klopt.Er moet ook niks geïnterpreteerd worden.Die gebeurtenissen zijn honderden jaren later op schrift gesteld, vertrekkend van mondelinge overleveringen.Als jij dat nog allemaal letterlijk neemt ,kunnen we je niet meer helpen.Dan moet je ook getuige van Jehovah worden.DR probeert al lang om adepten te ronselen voor zijn bijbelse sekte.Stel je kandidatuur.Ge hebt er aanleg voor.De profeet Joshua ontkent formeel in de drie teksten ,die ik aanhaal dat hij de 'gezalfde',de toekomstige koning van de Joden is, en dat kan je niet veranderen.Clausewitz, je neemt wel een loopje met de gebeurtenissen zoals beschreven in de Evangeliën
-
Gast
De ontmoeting met Jezus en co was voor mij duidelijk genoeg. Dat Alice wat meegemaakt heeft, best, maar het wit konijn is er wel over.armandine schreef:De waarheid moet zegevieren...maar als het wat lastig wordt laat dan wel liever de kastanjes uit het vuur halen door een ander.
Ik denk dat Sigius eens dringend maskers en mensen van Rulof moet lezen.
Tja, het is dus inderdaad niet al goud dat blinkt achter de schermen.
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
In feite heeft Frederik van Eeden dit via JR geschreven Armandine.... dat moest je toch wel weten dacht ik zo.armandine schreef:Ik denk dat Sigius eens dringend maskers en mensen van Rulof moet lezen.
Maar overig ben ik best met je eens dat velen hier een spiegel wordt voor gehouden, indien men ' Maskers en Mensen' gaat lezen.
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
Gast
niet te vroeg viktorie kraaien, Keza. Ik weet genoeg over Rulof zijn waarheid na het lezen van 1 boek. Wat maskers betreft wie zichzelf kent, kent een ander. Heel simpel is dat. Mijn opmerking was dus schertsend bedoeld, want ik denk dat er nog niet veel van is opgestoken zo te zien ofwel klopt er het een en ander niet aan. Ik denk dus beiden. Maar we zijn hier om te leren he.
En by the way Keza, weet je intussen al door de Meesters tot welke sfeer jij en de niet Rulof believers behoren? Of ben je nog altijd aan het gissen?
En by the way Keza, weet je intussen al door de Meesters tot welke sfeer jij en de niet Rulof believers behoren? Of ben je nog altijd aan het gissen?
-
Gast
Lieve Keza,
een masker is een masker. Het ego op zich is het masker.
Boeken lezen kunnen je wat kennis bijbrengen, zodat je horizon wat verruimt , maar meer ook niet. Of je nu 20 of 100 boeken leest , veel zullen die aan je maskers, je bewustheid of onbewustheid, niet doen. Maar ze kunnen je wel op weg helpen tot de tijd aanbreekt dat je die boeken achter je kan laten.
En de dag dat we ons Zelf volledig kennen, eindigt de evolutie. En dat is dus een contra dictio . Dus wees gerust ik heb nog een eeuwigheid voor de boeg.
Als iedereen zich nu al eens bezig zou houden met zijn eigen maskertjes ipv met de maskertjes van een ander dan waren we al een heel eind op weg, denk je niet?
Tja dat fameus moeder- en vaderschap, schemer- en zomerland enz..van Rulof dat noem ik dus ernstige kwakkels van de Meesters van gene zijde he. Maar daar kom je nog wel achter. Alles op zijn tijd.
Wat tot het weten behoort kan niet terug wegzinken in onwetendheid, tenzij je er heel veel moeite voor zou doen.
Het leggen van geestelijke fundamentjes behoren bij het leven zelf en niet voor het leven achter de kist. Dat is nog zo'n kwakkeltje van de Meesters van gene zijde.
Geniet jij nou maar verder van je boeken, Keza. Je bent op goeie weg.
een masker is een masker. Het ego op zich is het masker.
Boeken lezen kunnen je wat kennis bijbrengen, zodat je horizon wat verruimt , maar meer ook niet. Of je nu 20 of 100 boeken leest , veel zullen die aan je maskers, je bewustheid of onbewustheid, niet doen. Maar ze kunnen je wel op weg helpen tot de tijd aanbreekt dat je die boeken achter je kan laten.
En de dag dat we ons Zelf volledig kennen, eindigt de evolutie. En dat is dus een contra dictio . Dus wees gerust ik heb nog een eeuwigheid voor de boeg.
Als iedereen zich nu al eens bezig zou houden met zijn eigen maskertjes ipv met de maskertjes van een ander dan waren we al een heel eind op weg, denk je niet?
Tja dat fameus moeder- en vaderschap, schemer- en zomerland enz..van Rulof dat noem ik dus ernstige kwakkels van de Meesters van gene zijde he. Maar daar kom je nog wel achter. Alles op zijn tijd.
Wat tot het weten behoort kan niet terug wegzinken in onwetendheid, tenzij je er heel veel moeite voor zou doen.
Het leggen van geestelijke fundamentjes behoren bij het leven zelf en niet voor het leven achter de kist. Dat is nog zo'n kwakkeltje van de Meesters van gene zijde.
Geniet jij nou maar verder van je boeken, Keza. Je bent op goeie weg.
-
Gast
Waarom zou ik dat moeten weten, Janx? Eerlijk gezegd ik hou me eigenlijk niet bezig met mediums. En de reden waarom wist je wel al.janx schreef:
In feite heeft Frederik van Eeden dit via JR geschreven Armandine.... dat moest je toch wel weten dacht ik zo.
-
Onjuiste aanname denk ik zelf. Het masker heeft als doel om je werkelijke gevoelens te verbergen, te maskeren als het ware, om je ego mooier voor te doen dan je bent, en daardoor aan je echte verlangens te voldoen of te bereiken tzt.armandine schreef: een masker is een masker. Het ego op zich is het masker.
Boeken zijn een ultiem middel om verkort, een grote hoeveelheid informatie op te nemen en je keuze's daaruit maken wat te kunnen doen.armandine schreef: Boeken lezen kunnen je wat kennis bijbrengen, zodat je horizon wat verruimt , maar meer ook niet. Of je nu 20 of 100 boeken leest , veel zullen die aan je maskers, je bewustheid of onbewustheid, niet doen. Maar ze kunnen je wel op weg helpen tot de tijd aanbreekt dat je die boeken achter je kan laten.
Infeite zijn vele soorten boeken ervaring en inzichten van levens zodat je in jouw éne leven, met meerdere inzichten kan kennis maken. Zonder boeken armandine, was je nu niet zo als je nu bent. Dus het heeft zeker een duidelijke functie al was het Jip en Janneke of een Suske en Wiske.
Dit is een aanname armandine, en geen zekerheid. Die cirkel cyclus van al het leven is geen zekerheid noch bewijsbaar maar kan enkel in je gevoel bestaan zoals velen iets anders in hun gevoel ervaren.armandine schreef: En de dag dat we ons Zelf volledig kennen, eindigt de evolutie. En dat is dus een contra dictio . Dus wees gerust ik heb nog een eeuwigheid voor de boeg.
Als ik zo lees op het forum, is iedereen bezig met z'n eigen maskerje armandie, de ene wat meer dan de andere dat wel . Zie jij dan uitzonderingen ?armandine schreef: Als iedereen zich nu al eens bezig zou houden met zijn eigen maskertjes ipv met de maskertjes van een ander dan waren we al een heel eind op weg, denk je niet?
Jij spreekt als een kenner .... als zijnde dat je van het 'achteren' terug bent gekomen. Ik ken er die ook even achter hebben mogen ervaren maar toch daar een andere ervaring hebben opgedaan. Dus vanuit welke autoriteit spreek je ? En vind je moeder en vaderschap kwakels gepraat? Hoe denk je dat het leven zich zou kunnen voortbewegen indien dit niet zo was? Het is de basis van al het leven inclusief de kosmos.armandine schreef: Tja dat fameus moeder- en vaderschap, schemer- en zomerland enz..van Rulof dat noem ik dus ernstige kwakkels van de Meesters van gene zijde he. Maar daar kom je nog wel achter. Alles op zijn tijd.
Dat is waar armandine, maar zijn er dan al mensen die alles weten? of heb je het over deelwetenschapjes? Ja van deze laatsten zijn er vele alleen komt het voor dat velen die dat hebben denken dan alles te weten. Ik zelf ben van mening dat ik nog geen miljarste stukje van het totale plaatje weet. Ben jij een gelukkige uitzondering hierop?armandine schreef: Wat tot het weten behoort kan niet terug wegzinken in onwetendheid, tenzij je er heel veel moeite voor zou doen.
Ik denk dat je even struikelt hier. Al het leven is leven. En daarom, zoals ik het zie, kan het ene niet los van het andere zijn. En heeft het ene met het andere onlosmakelijk te maken. Ik dacht dat je dit ook zo ziet omdat je ook spreekt over oorzaak en gevolg maar nu zeg je toch iets anders.armandine schreef: Het leggen van geestelijke fundamentjes behoren bij het leven zelf en niet voor het leven achter de kist. Dat is nog zo'n kwakkeltje van de Meesters van gene zijde.
Een maskering van je echte gevoel?armandine schreef: Geniet jij nou maar verder van je boeken, Keza. Je bent op goeie weg.
-
Oké, je gebruikt zeker ook nooit een mes.armandine schreef:Waarom zou ik dat moeten weten, Janx? Eerlijk gezegd ik hou me eigenlijk niet bezig met mediums. En de reden waarom wist je wel al.janx schreef:
In feite heeft Frederik van Eeden dit via JR geschreven Armandine.... dat moest je toch wel weten dacht ik zo.
Immers dat mes kan dodelijk zijn. Ik wil hier mee zeggen dat overal meerdere kanten aan kan zitten. En indien je het ene afwijst, het andere niet direct mee weggooit. Maar goed, de keuze is aan de mens zelf.
-
Gast
janx schreef:Onjuiste aanname denk ik zelf.armandine schreef: een masker is een masker. Het ego op zich is het masker.
Tja, Janx elk zijn aanname he.
Ze kunnen een middel zijn, Janx zoals ik ook schreef. Of het een ultiem middel is, laat ik buiten beschouwing. De boeken kwamen bij mij na mijn inzichten, dus niet ervoor. Voor mij dienen ze ter chekking van mijn ervaringen. Maar dat ligt voor iedereen anders. Ik ben die ik ben door mijn ervaringen in mijn leven, niet door boeken.Boeken zijn een ultiem middel om verkort, een grote hoeveelheid informatie op te nemen en je keuze's daaruit maken wat te kunnen doen.armandine schreef: Boeken lezen kunnen je wat kennis bijbrengen, zodat je horizon wat verruimt , maar meer ook niet. Of je nu 20 of 100 boeken leest , veel zullen die aan je maskers, je bewustheid of onbewustheid, niet doen. Maar ze kunnen je wel op weg helpen tot de tijd aanbreekt dat je die boeken achter je kan laten.
Infeite zijn vele soorten boeken ervaring en inzichten van levens zodat je in jouw éne leven, met meerdere inzichten kan kennis maken. Zonder boeken armandine, was je nu niet zo als je nu bent. Dus het heeft zeker een duidelijke functie al was het Jip en Janneke of een Suske en Wiske.
Het is mijn weten , Janx, maar daarvoor hoeft het niet jou weten te zijn.Dit is een aanname armandine, en geen zekerheid. Die cirkel cyclus van al het leven is geen zekerheid noch bewijsbaar maar kan enkel in je gevoel bestaan zoals velen iets anders in hun gevoel ervaren.armandine schreef: En de dag dat we ons Zelf volledig kennen, eindigt de evolutie. En dat is dus een contra dictio . Dus wees gerust ik heb nog een eeuwigheid voor de boeg.
Er zijn geen uitzonderingen, Janx, wees gerust.Als ik zo lees op het forum, is iedereen bezig met z'n eigen maskerje armandie, de ene wat meer dan de andere dat wel . Zie jij dan uitzonderingen ?armandine schreef: Als iedereen zich nu al eens bezig zou houden met zijn eigen maskertjes ipv met de maskertjes van een ander dan waren we al een heel eind op weg, denk je niet?
Jij zegt dat ik een kenner ben, Janx, niet ik zeg dat. Wat bhedoel je met van "achteren" terug gekomen? Ik spreek van uit mijn eigen autoriteit. Ja ik vind dat moeder en vaderschap kwakkel gepraat, gewoon omdat het de evidentie zelve is. En dan nog. Wat met ongeslachtelijke voortplanting bv, wat met kloonen bv? Wat met vader en moederschap van niet eigen kinderen? Wat met homo's en lesbiennes? Wat met steriele of onvruchtbare mensen? Het gekewakkel errond situeert zich vooral met het verband van karma die Rulof erin legt.Jij spreekt als een kenner .... als zijnde dat je van het 'achteren' terug bent gekomen. Ik ken er die ook even achter hebben mogen ervaren maar toch daar een andere ervaring hebben opgedaan. Dus vanuit welke autoriteit spreek je ? En vind je moeder en vaderschap kwakels gepraat? Hoe denk je dat het leven zich zou kunnen voortbewegen indien dit niet zo was? Het is de basis van al het leven inclusief de kosmos.armandine schreef: Tja dat fameus moeder- en vaderschap, schemer- en zomerland enz..van Rulof dat noem ik dus ernstige kwakkels van de Meesters van gene zijde he. Maar daar kom je nog wel achter. Alles op zijn tijd.
Neen en men zal nooit alles weten, Janx.Dat is waar armandine, maar zijn er dan al mensen die alles weten?armandine schreef: Wat tot het weten behoort kan niet terug wegzinken in onwetendheid, tenzij je er heel veel moeite voor zou doen.of heb je het over deelwetenschapjes? Ja van deze laatsten zijn er vele alleen komt het voor dat velen die dat hebben denken dan alles te weten.
Over welke deelwetenschapjes heb je het?
Heb ik dat dan beweerd? Herlees eens goed. Waar haal je dat idee over mij? Ik weet nog geen zandkorrel.Ik zelf ben van mening dat ik nog geen miljarste stukje van het totale plaatje weet. Ben jij een gelukkige uitzondering hierop?
Daar ben ik absoluut zeker van van niet, Janx.Ik denk dat je even struikelt hier.armandine schreef: Het leggen van geestelijke fundamentjes behoren bij het leven zelf en niet voor het leven achter de kist. Dat is nog zo'n kwakkeltje van de Meesters van gene zijde.Neen ik zeg niet iets anders. Het leven is oorzaak en gevolg dus karma. Maar er is een verschil tussen het "leven" (het is geen leven het is een toestand) tussen twee levens in en het nieuwe stoffelijke leven na het tussenstadium/toestand.Al het leven is leven. En daarom, zoals ik het zie, kan het ene niet los van het andere zijn. En heeft het ene met het andere onlosmakelijk te maken. Ik dacht dat je dit ook zo ziet omdat je ook spreekt over oorzaak en gevolg maar nu zeg je toch iets anders.Een maskering van je echte gevoel?armandine schreef: Geniet jij nou maar verder van je boeken, Keza. Je bent op goeie weg.
Waarom zou dat een masker zijn, Janx? Ik meen dat oprecht. Soms zie je maskers waar er geen zijn, Janx. Maar dat is nu eenmaal het gevolg van visuele communikatie en het feit dat niemand in de geest van een ander kan kijken. Gelukkig maar, zou ik zeggen.
-
Gast
EH gebruik van messen?janx schreef:Oké, je gebruikt zeker ook nooit een mes.armandine schreef:Waarom zou ik dat moeten weten, Janx? Eerlijk gezegd ik hou me eigenlijk niet bezig met mediums. En de reden waarom wist je wel al.janx schreef:
Immers dat mes kan dodelijk zijn. Ik wil hier mee zeggen dat overal meerdere kanten aan kan zitten. En indien je het ene afwijst, het andere niet direct mee weggooit. Maar goed, de keuze is aan de mens zelf.
-
Gast
ARMANDINE,
Wat kwam er eerst, het boek of het inzicht/vraagstelling. Bij mij is het meestal een vraag, en dan op zoek naar literatuur hierover.
Wat kwam er eerst, het boek of het inzicht/vraagstelling. Bij mij is het meestal een vraag, en dan op zoek naar literatuur hierover.
-
DR - Lid geworden op: 25 jan 2008, 13:13
Gewoon in de Bijbel. Hoezo?talisman schreef:Nog eens: Waar staat dat?
Het verslag begint in Handelingen 21.
In handelingen 25 beroept Paulus zich op Ceasar, dus moet hij in Rome berecht worden.
In handelingen 27 gaat hij met andere gevangenen naar Rome.
Hand 28:16 Toen wij ten slotte in Ro̱me aankwamen, werd het Pa̱u̱lus toegestaan op zichzelf te wonen met de soldaat die hem bewaakte.
Lees de Bijbel dagelijks.
-
bluevelvet - Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Clausewitz, laat me zeggen, dat de evolutietheorie voor mij EEN GROTE LEUGEN is. Daar heeft WIL het moeilijk mee net als zovele anderen. De 'tegenpartij' wordt dan gemakkelijk bestempeld als leugenaar(ster).Clausewitz schreef:BVWil heeft je al een paar keer betrapt op gesjoemel,verdraaingen en zelfs leugens, maar mij nog niet.Wat ik heb geschreven klopt.Er moet ook niks geïnterpreteerd worden.Die gebeurtenissen zijn honderden jaren later op schrift gesteld, vertrekkend van mondelinge overleveringen.Als jij dat nog allemaal letterlijk neemt ,kunnen we je niet meer helpen.Dan moet je ook getuige van Jehovah worden.DR probeert al lang om adepten te ronselen voor zijn bijbelse sekte.Stel je kandidatuur.Ge hebt er aanleg voor.De profeet Joshua ontkent formeel in de drie teksten ,die ik aanhaal dat hij de 'gezalfde',de toekomstige koning van de Joden is, en dat kan je niet veranderen.Clausewitz, je neemt wel een loopje met de gebeurtenissen zoals beschreven in de Evangeliën
Jezus is geen profeet, maar de zoon van God. Als jij ontkenning door Jezus in de drie teksten begrijpt dan heb jij er niets van verstaan ! Hij ontkent absoluut niets ! Alles komt op zijn tijd. Jezus wil gewoonweg (nog) niet als "gezalfde" aangesproken worden. Het koningschap zal hem pas veel later in handen gegeven worden.
Je hebt wel kennis van de bijbel, maar geen begrip ervan, hoe zou het ? Geen geloof, geen begrip !
-
Gast
Is dat alles? In de bijbel.. meer bepaald in Handelingen. Enne, wie heeft dàt geschreven volgens u ?DR schreef:Gewoon in de Bijbel. Hoezo?talisman schreef:Nog eens: Waar staat dat?
Het verslag begint in Handelingen 21.
In handelingen 25 beroept Paulus zich op Ceasar, dus moet hij in Rome berecht worden.
In handelingen 27 gaat hij met andere gevangenen naar Rome.
Hand 28:16 Toen wij ten slotte in Ro̱me aankwamen, werd het Pa̱u̱lus toegestaan op zichzelf te wonen met de soldaat die hem bewaakte.