Katana's hoekje nr 2
-
katana - Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Anina schreef:Katana met een gouden hart voor zijn kleindochters...mooi is dat.
Nu ik er zelf eentje heb weet ik maar al te goed wat een kleinkind kan betekenen.
Proficiat Katana!
Ge zult het u niet beklagen, wees daar maar zeker van.
Ik profiteer nu hele dagen van mijn kleindochtertje reeds 18 maand, wat vliegt de tijd.
Heb tijdens de week geen tijd meer om hier te komen, maar ik geniet met volle teugen van die lachende oogjes.
Nog heel veel geluk en tot nog eens
Groejtes van Anina ( als je die nog kent)
Natuurlijk kent katana de Lady Anina uit Gent nog
Bedankt Lady , voor je boodschap en wens je veel geluk met je kleindochter van 18 maand , een klein boeleke , dat ooit eens groot en wijs zal worden, zoals de oma
Beste Anina , al de poll gezien , een ja stem is meer dan welkom
Groeten van katana
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad
-
Gast
Goed jou hier nog eens te lezen!!Anina schreef:.../...Heb tijdens de week geen tijd meer om hier te komen, maar ik geniet met volle teugen van die lachende oogjes.
Nog heel veel geluk en tot nog eens
Groejtes van Anina ( als je die nog kent)[/color]
-
redpoppy - Moderator SeniorenNet
jeronimo
Geplaatst: Ma 19 Okt 2009, 18:54 Onderwerp: katana
--------------------------------------------------------------------------------
Hé Katana, morgen kom ik in uw geburen hoor.
We vieren ons jaarlijks feest van de Carabiniers.
In de kazerne van Leopoldsburg met een woordje van
de almoezenier,bloemenhulde en groet aan de vlag.
Ennn. natuurlijk ons gezellig samenzijn met een diner
--------------------------------------------------------------------------------
Seniorennet
I
-
redpoppy schreef:jeronimo
Wens je genot in Leopoldsburg redpoppy met je kameraden van de Carabiniers![]()
Hopelijk is het diner in de mess Astrid ( voormalige officierenmess) , het eten is daar op en top![]()
Morgen is katana naar Antwerpen met lady en vriendin !!
Zal de vrouwen alleen laten tegen de middag, en Antwerpen bezoeken , de kaai, Den ENGEL en daarna lekkere mosselen met friet ergens en daara als nagerecht wat Duvels ergens in een Antwerps staminé![]()
jeronimo - Lid geworden op: 23 jan 2005, 22:18
Hé katana, 't is niet redpoppy hoor.
Wat er nu gebeurd is. ! ! !
Zoals afgesproken was ik aan 't wachten aan 't station van Ternat.
De militaire bus die ons zou oppikken was niet op de afspraak.
Na 2.30 u wachten ben ik dan maar weer naar huis gereden.
De bijeenomst met de kameraden, de vlaggegroet en ons heerlijk diner in villa Astrid is zodoende in het water gevallen.
Ik denk dat die buschauffeur ( een millitair)ook in staking was.
Ergens op sennet heb ik ook verteld over het kamp van Beverlo.
Zo waren we voor de tweede keer op kamp en het leger ging aan bezuiniging doen. In plaats van de legerwagens werden er velos bovengehaald, ge had het moeten zien, sommigen hadden de ganse breedte van de baan nodig en of we gelachen hebben.
Ook had ik mijn vader horen vertellen over"contreket"en"ferm(e) Angel"
Op onze vrije zondagnamiddag gingen we op verkenning.
"Contreket" was gesloten, dan maar naar "Ferm(e) Angel" daar aangekomen kwamen we op een boerderij, een oude boerin kwam ons verwelkomen en zei; de dochter is aan' t melken, ze komt seffens wel en zij weg.
Na een tijdje alleen gezeten te hebben kwam er een jong boerinnetje binnen op haar klompen en nog met haar stalschort aan.
Wat zullen die jongens willen drinken, ja ons pintje was rap leeg en wij weg, we hadden ons die twee soldatencaffés wel anders voorgesteld.
De bijeenomst met de kameraden, de vlaggegroet en ons heerlijk diner in villa Astrid is zodoende in het water gevallen.
Zo waren we voor de tweede keer op kamp en het leger ging aan bezuiniging doen. In plaats van de legerwagens werden er velos bovengehaald, ge had het moeten zien, sommigen hadden de ganse breedte van de baan nodig en of we gelachen hebben.
"Contreket" was gesloten, dan maar naar "Ferm(e) Angel" daar aangekomen kwamen we op een boerderij, een oude boerin kwam ons verwelkomen en zei; de dochter is aan' t melken, ze komt seffens wel en zij weg.
Na een tijdje alleen gezeten te hebben kwam er een jong boerinnetje binnen op haar klompen en nog met haar stalschort aan.
Wat zullen die jongens willen drinken, ja ons pintje was rap leeg en wij weg, we hadden ons die twee soldatencaffés wel anders voorgesteld.
Laatst gewijzigd door jeronimo op 21 okt 2009, 13:10, 2 keer totaal gewijzigd.
niet wat ge zegt telt maar hoe ge het zegt.
-
Mathieu - Lid geworden op: 03 nov 2003, 12:19
nieuwe bever schreef:Wat een negatieve reactie tell. Wat is er nu normaler dan een bompa die zijn studerende kleindochters wat geld toesteekt indien hij daartoe in staat is. En natuurlijk zijn het zijn oogappels. Zolang zij zijn liefde en respect verdienen is daar niets mis mee. Er zijn gelukkig nog heel veel studerenden die iets maken van hun leven en die niet naast hun schoenen gaan lopen. Wat je leest in de krant zijn de extremen van de meeste mensen lees je nooit iets en dat is maar goed ook. Geniet er maar van Katana zolang je kunt. Dat ze erven als je dood bent daar heb je zelf niets meer aan.
Je hebt nu eenmaal mensen die tegen hun zinn leven en die jaloers zijn op de goede verstandhouding van de opa en oma met de kleindiochters. Hier is dat gelijk, en wij hebben er drie en al twee achterkleindochters. Juweeltjes waar je gewoon voor door een vuur gaat, maar blijkbaar is die gelegenheid niet voor elkeen weg gelegd en verschuilen ze zich volledig ten onrechte achter 40/45, waar het nog de vraag is of ze daar iets gedaan hebben ( rekening houdende met die onmondige opmerkingen aan een ander collega)
Gisteren is historie, vandaag is weten, en morgen een misterie
-
Mathieu - Lid geworden op: 03 nov 2003, 12:19
jeronimo schreef:Hé katana, 't is niet redpoppy hoor.
Spijtig dat alles in het water was gevallen, maar je had moeten doorgaan over de baan van Bourg naar Hechtel en daar de richting helchteren moeten nemen, enkele km verder is er nog een heel gezellig ding met mooie dames, is. En daar kan je zoveel bier krijgen als je wil hahahahahahahahahahahahahha.
Gisteren is historie, vandaag is weten, en morgen een misterie
-
telloorlekker - Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46
Moet je daar niet je friet met mayonaise bedienen ? 
-
jeronimo schreef:Hé katana, 't is niet redpoppy hoor.
Hier klopt iets niet , na 2.30 wachten op een militaire bus![]()
Waarom gaan jullie niet met eigen vervoer , en waarom werd er geen gsm bericht gestuurd naar die vervoerdienst , en als jullie naar de mess Asrid gingen voor het diner , was dat niet op voorhand betaald en lieten jullie die mess zitten met hun eten ?![]()
Als het kan meer uitleg over het gestuntel![]()
Groeten van katana aan Jeronimo
-
Mathieu schreef:jeronimo schreef:Hé katana, 't is niet redpoppy hoor.
.
quote]
Spijtig dat alles in het water was gevallen, maar je had moeten doorgaan over de baan van Bourg naar Hechtel en daar de richting helchteren moeten nemen, enkele km verder is er nog een heel gezellig ding met mooie dames, is. En daar kan je zoveel bier krijgen als je wil hahahahahahahahahahahahahha.
Mathieu,
Een bijeenkomst van oudgedienden met wat ouderdom, moet niet persé eindigen achter het ijzeren rode gordijn met sex slavinnen hoor , is slecht voor den tikker![]()
Het verhaal met die bus en 2.30 wachten is verdacht , katana denkt dat deze oudedienden vlekken op hun hersenen hebben met alle gevolgen van dien
-
Poezendrama
Dochter lief en schoonzoon een weekje naar Spanje ' Salamanca waar men degelijk Spaans praat' , dochter volgt al twee jaar Spaanse les , dus wat testen
Soit dus maar katana en Lady belasten om de drie sierkiekens ( gelukkig hebben zij de haan een lelijk beest die de drie kieken s meermaals verkrachten al te voren ergens gedeponeerd ergens in de Limburgse oewouden)de twee poezen eten te geven
De poezen ene rosse en ene wit zwarte gevlekte , behandelde ons als vreemdelingen , schuw binnen sluipen en gretig het eten binnen wurgen wiskas en poezen brokjes !!!!
Nu het de laatste dag, was deze morgen , dezen nacht zijn de oorspronkelijke bewoners weer thus , was de witzwarte kater niet op 't appel , was ons een grote zorg , hij zal wel ergens in de sloot liggen , overreden door een auto , overal gezocht , nergens gevonden , dus droevig nieuws als dochter lief zal arriveren en zal gillen
Overal de omgeving afgezocht(grachten) en de buren geraadpleegd .
Maar Lady op stap met een vriendin , nog even ter plaatse , werd al door de buurman op de hoogte gebracht , hij is al terug (witzwarte) ligt onder een struik ...
Lady dan maar even terug naar katana , met de melding , spring maar op uw fiets en ga hem lekkere poezen hapjes toegeven ...
Katana denkt er niet aan , Hazel ( een Duitse naam) , heeft mij al genoeg KOPZORGEN bezorgt
Hazel zal voor hapjes moeten wachten tot dezen avond , de schurk
Stop nu , denkelijk zullen hier op senioreNet , de poezen liefhebbers dun , zo , niet reageer begot
Ps Nu worden katana en Lady , niet meer behandelt als vreemdelingen , sinds gisteren door de twee poezen , maar vandaag ?
Een onrustge rosse en een witzwarte ( in staking)
Dochter lief en schoonzoon een weekje naar Spanje ' Salamanca waar men degelijk Spaans praat' , dochter volgt al twee jaar Spaanse les , dus wat testen
Soit dus maar katana en Lady belasten om de drie sierkiekens ( gelukkig hebben zij de haan een lelijk beest die de drie kieken s meermaals verkrachten al te voren ergens gedeponeerd ergens in de Limburgse oewouden)de twee poezen eten te geven
De poezen ene rosse en ene wit zwarte gevlekte , behandelde ons als vreemdelingen , schuw binnen sluipen en gretig het eten binnen wurgen wiskas en poezen brokjes !!!!
Nu het de laatste dag, was deze morgen , dezen nacht zijn de oorspronkelijke bewoners weer thus , was de witzwarte kater niet op 't appel , was ons een grote zorg , hij zal wel ergens in de sloot liggen , overreden door een auto , overal gezocht , nergens gevonden , dus droevig nieuws als dochter lief zal arriveren en zal gillen
Overal de omgeving afgezocht(grachten) en de buren geraadpleegd .
Maar Lady op stap met een vriendin , nog even ter plaatse , werd al door de buurman op de hoogte gebracht , hij is al terug (witzwarte) ligt onder een struik ...
Lady dan maar even terug naar katana , met de melding , spring maar op uw fiets en ga hem lekkere poezen hapjes toegeven ...
Katana denkt er niet aan , Hazel ( een Duitse naam) , heeft mij al genoeg KOPZORGEN bezorgt
Hazel zal voor hapjes moeten wachten tot dezen avond , de schurk
Stop nu , denkelijk zullen hier op senioreNet , de poezen liefhebbers dun , zo , niet reageer begot
Ps Nu worden katana en Lady , niet meer behandelt als vreemdelingen , sinds gisteren door de twee poezen , maar vandaag ?
Een onrustge rosse en een witzwarte ( in staking)
-
jeronimo - Lid geworden op: 23 jan 2005, 22:18
Hé Katana,
we zijn allen oudgedienden van de karabiniers.
Ja die diner was op voorhand betaald.
We komen samen met zo'n 200 man
met de bus mag men nog een glaasje drinken.
't was een militaire bus en ik had geen kontact met de leiding.
't schijnt was er een misverstand over de stopplaatsen.
Heb 12 maanden gediend aan 10 fr per dag en
6 maand aan 20 fr plus nog 2 kampen van 14 dagen
En toch komen we nog samen met veel nostalgie en
worden er verhalen van toen bovengehaald.
niet wat ge zegt telt maar hoe ge het zegt.
-
Hoi Jeronimo,jeronimo schreef:Hé Katana,
Ken ik U ?
Katana dacht wel aan iets , was je vroeger ooit reserve-officier
Nog een vraag ; is de samenkomst door gegaan met de andere waar de bus wel stopte ?
Groeten katana