De On - Line Bikers (2) Het motorrijders forum

Overige discussies/vragen over vrije tijd en hobby's die niet bij de andere forums horen.

Softail

29 okt 2009, 00:43

Mentaliteit, ingesteldheid, we zitten denk al in een goede richting. :!:

Goede opmerking trouwens over die aanhanger, daar wil wel even op reageren.
Hoop dat ik niemand raak. :wink:

Ik heb wel enig idee waarom (soms) minachtend op het gebruik van een aanhanger word neergekeken.
Ik heb ze bezig gezien, en niet alleen met een aanhanger...... :? 8O

In de bossen van oostenrijk, grote dikke camionetten, waar een prachtige blinkende Harley word uitgereden.
De eigenaar? trekt zijn net kostuumpke uit, hij kleed zich snel in leder, het vest wordt even door het zand gewreven, hij wrijft zijn haren wat doorelkaar, zet 'n bandana op en 'n gestroomlijnde zonnebril, en begeeft zich naar het motortreffen.
Als je de man daar losweg toevallig vraagt waar hij vandaan komt en hoelang hij heeft gereden, zeggen ze dikwijls noncelant, och 700 kilometerkes, heb ik vandaag effe gevlamd. :oops:

Ik heb ze gezien in de haven van Gdansk, waar ik de overtocht maakte naar Zweden.
Komt een jonge duitser, beige broek en spierwit overhemd, aan in een open BMW met op de grote aanhanger een prachtige Harley.
Twee!! bloedmooie jonge mokkes klauteren van de achterbank, en terwijl de dames zijn Harley afladen (hydraulisch, jawel), begeeft meneer zich met 'n tas kleding naar de restauranttoiletten, en komt even later, bijna onherkenbaar, in splinternieuw krakend leder, als een stoere biker weer terug.
Hij kust de dames ten afscheid (we werden toen wel 'n beetje jaloers), start bulderend zijn bike, en rijd 50m om zich aan te sluiten in de rij wachtende motorrijders. :oops:

Ik heb ze gezien, met de motor op de aanhanger, op weg naar een treffen, 120Km van huis. :oops:

Ik heb ze gezien aan de cote 'd azur, korte broek, flitsende zonnebril, opengeknoopte blouse, gympies, en tweedaagse tatoo's, wachtend op de luchthaven terwijl hun Harley uit het krat wordt gehaald.
Bulderend rijden ze naar het 5Km verder gelegen strandtreffen. De sturen zijn zo breed dat ze amper vastgepakt kunnen worden, en men heeft een stoere donkere gemene blik alsof ze de schrik van de Hels Angels zijn.....
:oops:

Over dat soort gebruik van aanhanger o.i.d, heb ik zo mijn eigen mening, maar ja, wie ben ik.
Veel HD rijders gebruiken een naam voor dat soort bikers, die ik hier echter niet ga vermelden.
Iedereen beleeft het motorrijden op zijn eigen manier, iedereen moet dat zelf weten, zal mij een zorg wezen.
Op zich is er natuurlijk niets op tegen om zich zo te verplaatsen, maar waarom doen de meeste daar dan zo geheimzinnig en stiekem over?
Waarom daarover liegen tegenover je motorcollega’s.
Kom er gewoon eerlijk vooruit, je kan tenslotte goede redenen hebben. :wink:

Anderzijds vinden er diverse verandering plaats in het motorwereldje.
Alhoewel de afschuw blijft bestaan over bikers die met de bike op de aanhanger naar treffens gaan, is dat taboe voor een groot stuk doorbroken, als het een normaal jaarlijks verlof betreft.
Dat is dus het gebruik van diezelfde aanhanger o.i.d, maar dan in een heel andere context.
Je ziet ze in de zomermaanden ook steeds meer op de grote wegen naar b.v het zonnige zuiden.
Niks verkeerd mee, en ook ikzelf overweeg wel eens, om dat te gaan doen.
De tijd dat ik (soms samen met 't vrouwtje) overal in een klein iglo-tentje kampeerde, ligt zo goed als achter ons, en een kamer in hotel, incl goed eten, word steeds meer aantrekkelijker.
Uiteraard speeld (in mijn geval tenminste) de leeftijd en fysieke gesteldheid ook 'n rol.
De een of twee keer p/jr dat ik m'n kleine tentje nog eens meeneem, ben ik de volgende dag geradbraakt. (of zou dat iets met drank te maken hebben?). :oops: :wink: :lol: :lol:

Je ziet, het gebruik van een aanhanger o.i.d, kan op verschillende manieren bekeken worden.
Het is meer...... inderdaad, de ingesteldheid, die het 'm doet. :wink:
Iedereen heeft recht op zijn eigen afwijking..

Benson

29 okt 2009, 10:01

Hallo mannen , ( verplaatst en aangepast )

wat is da hier allemaal , slecht geslapen dat we zo vlug op onze tenen zijn getrapt , er word iets gezegd om te zwanzen en dan word het serieus genomen.

Zo zijn er al veel oorlogen uitgebroken voor niks .

Wie ons beter wil leren kennen komt nu zaterdag tegen 9 u naar de Leugenberg om mee de toer der zeven heerlijkheden te doen .

Zo zal je zien dat wij veel zwanzen onder elkaar en dat je dit alles met een korreltje zout moet nemen , ne motar wil toch wat stoer doen zeker .

De zeven heerlijkheden is een toeristische rondrit van een 150 km die voor het grootste gedeelte door Nederland gaat , langs rustige binnenwegen met hoe is het mogelijk ook wel wat mooie bochtjes .

Dus wie mee wil komt nu zaterdag om 9u naar de bloemenzaak Cor gelegen op de Leugenberg te Ekeren aan de op en afrit van de autostrade.

Vertrek 9u15

Gelieve mee te brengen :

1 - een volle tank ( er zijn daar vlakbij 2 tankstations )

2 - uw goed humeur

3 - en wat geld om af en toe iets te gaan drinken en eten om bij een leuke babbel elkaar nog beter te leren kennen

4 - uw eigen bokes en drinken meebrengen mag natuurlijk ook.

Wie rijd er al mee .

- Benson
- Den Buldog
-
-
-

En nog iets van te zuipen krijgt ge géne reuma maar ne kater :roll:

Onder motorrijders zitten alle soorten mensen zelf onze koning.

Zoals Fadré plaatste , ieder met een motor is een biker of je nu 1000 km of 10000 op een jaar doet , elk heeft daar zijn reden voor tijd , andere hoby's , vrouw en kinderen .

En al sleur je hem mee op de aanhangwagen dat heeft ook zijn redenen , men kan ni alles dat in wagen of motorhome zit op de motor laden en de ouderdom speelt ook een rol , bovendien is niet iedere motor geschikt om honderden km achter elkaar te doen of men komt er af als een honderdjarige .

En of je nu met een Goldwing,Harley,scooter ,nen 125cc of nen Boss Hoss rijdt maakt ook niks uit en ook kledij en afkomst heeft toch geen belang .
Ieder rijd en draagt toch wat hij graag ziet , de wereld zou maar eentonig zijn als we allemaal op een roze mobylette zouden rijden met netkousen en een minirokje aan.

Allen samen zijn we bikers die van een rit willen genieten , en ieder heeft zijn eigen karakter en zegt al eens zwanzend dingen over elkaar maar dat gebeurd overal we zijn tenslotte toch allen volwassen mannen die op onzen bike wat willen gaan toeren en geen klein kinderen op een fietsje die voor het minste schrammetje als ze vallen bij hun mama troost gaan zoeken.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Benson op 29 okt 2009, 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Iedereen de groetjes en nog een fijne dag.
Ik verzamel doodsprentjes,postkaarten met moto's,auto's en vliegtuigen.Mijn eega postk' met katten,honden en olifanten en legpuzzels.En op de pc gif animaties en foto's van moto's.

den buldog

29 okt 2009, 11:09

hey motards
ik denk dat de Fadre zijne kleinzoon het bij het rechte eind heeft .
nen echte biker is ne persoon die me ne moto rijd . punt
en zoals de softail vertelde die mannen met die STOERE KOEL BLIKKEN die zitten waarschijnlijk zo verkrampt op hunne moto dat ze daarbij nog ne lach moeten forseren er iets in hun broek ligt :lol: :D :o :P :twisted: :wink: en van dien aanhangwagen so what alleman doet wat hij zelf wil . de duitsers dit jaar in de dolomieten vielen achterover toen wij vertelden dat we van Antwerpen kwamen . maar ja ver den ene is 300km ver en den andere start er zijne moto ni voor :P :lol: maar ik kom er op terug uit ne kindermond komt niets dan de waarheid . zodus opa louis wacht tot hij 18jaar is ???
ik hoop dat de gemoederen nu wat bedaard zijn en zoals ik al zei neem het allemaal ni zooooo serieus want we zijn nog maar een zwakke minderheid in het verkeer . dan kunnen we toch beter overeen komen he
moest ik iets hebben gezegd nu of in het verleden da bij sommige mensen verkeerd is over gekomen sorry daar voor
:twisted: groetjes den buldog
GE BRENGT MIJ OP EEN IDEE BENSON NETKOUSEN MINNIROK
BURN RUBBER NOTH YOUR SOUL

rolija

29 okt 2009, 11:56

den buldog schreef:hey motards
ik denk dat de Fadre zijne kleinzoon het bij het rechte eind heeft .
nen echte biker is ne persoon die me ne moto rijd . punt
Buldog,

Sorry dat ik weer eens tegenspreek, maar denk dan ook eens aan de Mensen die altijd met moto's gereden hebben en die wegens gezondheidsredenen niet meer kunnen of mogen rijden.

Denkt ook eens aan onze Vrienden motars, die een ongeval gehad hebben, zo kun ik persoonlijk twee Vrienden die nu invalide zijn, dus volgens u zijn dat geen bikers meer, ondanks dat hun kamer in het relavitatie center vol hangt met poster van moto's en hun ontspanning is, dat ze eens met de wagen afgehaald worden en eens naar een samenkomst van motars gevoerd worden.....Dus dat zijn dan geen echte meer, want je schrijft " nen echte biker is ne persoon die me ne moto rijd . punt "

Ik hoop dat die gasten dat niet lezen want dat gaat hun pijn doen, gelijk het mij ook pijn doet, dat ik moest vernemen " uwe reuma is van het zuipen, kom he.....Ik heb jaren zonder moto gereden wegens gezondheid problemen dan pas besef je maar wat je mist, je moto , je vrienden , je ontspanning enz....Ik blijf er bij een Biker blijft een Biker met of zonder moto.
Laatst gewijzigd door rolija op 29 okt 2009, 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

odul

29 okt 2009, 12:31

Hallo gasten
zondag kan ik helaas niet mee en daarna ga ik efkes op reis,dus deze maand zul je me niet meer kunnen verleiden met een uitstap.
Groetjes
Ludo

den buldog

29 okt 2009, 12:31

HEY ROLIJA
MIJN FORMULERING was mischien verkeerd. natuurlijk zijn da bikers das hetzelfde of ik zou zeggen ik ben deze week gene biker want ik rij nu met mijne auto . ge moet in alles ni direkt het negatieve zoeken .mijn bedoeling was alleen om duidelijk te maken wat ik verstond onder nen biker al diegene die rijden of hebben gereden das zijn er en om wa reden ook gestopt zijn of moeten stoppen . so what het blijven er das nen onzichtbare stempel die ge heel uw leven meedraagt wens aan uw kameraden een goede revaledatie en veel goede moed .
heb zelf begin dit jaar ne vriend van mijn zoon gaan begraven ( 31 jaar )die is verongelukt was ook nen echte . hij reed altijd regen , zon sneeuw hij reed en in ons gedachten rijd hij nu nog elke keer ik voorbij het kerkhof rij krijg ik nog een koude rilling . WANT VOOR HETZELDE GELD WAS MIJNE ZOON ER OOK BIJ GEWEEST . dus Rolija ik begrijp wat ge bedoeld en possitief denken helpt
groetjes den buldog
en Odul de rit is wel op zaterdag he

Benson

29 okt 2009, 14:32

Sorry Rolija

dat deze mensen hier vergeten zijn, het is erg genoeg dat die zoiets moeten meemaken maar we beginnen af te dwalen en te overdrijven want dan moet je ook de mensen gaan vermelden die met een motor willen rijden die geen geld hebben of die met een handicap geboren zijn of die nog te jong zijn en die te oud zijn en ga zo voort ,wie ben ik nog vergeten , dit word muggeziften en doordrammen .

Ok dan is iedereen ne motorrijder en dan vergeten we niemand ,man toch zo kan je overal iets achter zoeken en iemand aanvallen alhoewel dat belange zo niet bedoeld is.

Het leven is bedoeld om er van te genieten en niet om het voor elkaar te verzieken .

Afbeelding
Ik verzamel doodsprentjes,postkaarten met moto's,auto's en vliegtuigen.Mijn eega postk' met katten,honden en olifanten en legpuzzels.En op de pc gif animaties en foto's van moto's.

den buldog

29 okt 2009, 15:03

volledig me akkoord Benson zoals gij 't zegt ni te negatief denken. want als ge wilt kunt ge op alles en iedereen doemdenken en vergeet ge de essentie : LEVEN en GENIETEN

PPG

29 okt 2009, 15:09

Fadre heeft gelijk ; Om onze humor te begrijpen moet ge eens met ons op stap gaan .Op dit forum zijn wij nog mild denk ik . :)

Inderdaad moet ik wel wa incasseren met mijn Guzzi , maar ik stap er ni van af , alleen als HIJ weer een kuur heeft . :x

Heb hem deze morgen weeral uit het ziekenhuis gaan halen en hij is weeral heeeeeeelemaaaaaal gezond , het deed goe aan t'harje om toch nog eens , al was het maar , een kort ritje te maken . :D

Van de totaalrekening zal ik maar zwijgen,want de inspuiter alleen was meer dan €400,00 excl. 8O 8O 8O 8O 8O

Zat veel water in de bezinetank ( condens toch van het stilstaat in zijn eerste levensjaren ? ) Ik hoop dan alleen dat ik het HONDA effect niet krijg .Dit laatste is enkel voor de insiders , zo raak ik niemand in het openbaar ( hi,hi ) :lol: :lol: :lol: Uitijdelijk was ik van dit effect ook een deel slachtoffer toen . :roll:

En ja ik heb OOK ne remorque en dit natuurlijk om hem te transporteren als hij niet zelf kan rijden . :x

Tenslotte de vraag , wat is een echte motard
Antwoord , t'ZIT VAN BINNEN . 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)

PPG
Het is beter rijk te leven dan rijk te sterven .
Wie niet steelt of erft moet werken tot hij sterft

Benson

29 okt 2009, 15:33

HIHIHI

Heb hem deze morgen weeral uit het ziekenhuis gaan halen en hij is weeral heeeeeeelemaaaaaal gezond , het deed goe aan t'hartje om toch nog eens , al was het maar , een kort ritje te maken . Very Happy

Hoe kort ritje staat dat stuk oud ijzer dan weer in panne :oops: 8) :o

Sorry PPG kon het ni laten , hopelijk is het nu de laatste maal geweest dat hij je in de steek laat anders kun je beter een abonnement nemen bij den herstel - en takeldienst .

En in 't vervolg benzine tanken in de plaats van water want die hebben ze nog ni uit gevonden , want dan kan je er beter na het zuipen in pissen want op alcohol rijden ze wel maar ook ni lang.

HIHIHI

Afbeelding

PPG

29 okt 2009, 15:53

Benson,

Wer helemaal verkeerd. :cry:
Is geen oud ijzer , was mijn nief ijzer. :!:
Ik troost mij met te denken dat het ni de laatste keer zal zijn 8O

1° is de desolutie minder .
2° ik heb een goede takelverzekering en als er niks gebeurd betaal ik veur niks
3° me alkool in mij lijf vertrek ik ni . :!: ( op de moto ) :?:
4° het is SWA en ni COIS :!:

PPG
Het is beter rijk te leven dan rijk te sterven .
Wie niet steelt of erft moet werken tot hij sterft

Benson

29 okt 2009, 16:01

En SWA

Riskeer je het om nu zaterdag mee te gaan toeren 8) :lol:

Afbeelding

Softail

29 okt 2009, 16:39

PPG schreef:Tenslotte de vraag , wat is een echte motard
Antwoord , t'ZIT VAN BINNEN . 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)

PPG
volgens mij geeft onze Guzzi rijder hiermee het beste antwoord.Afbeelding

Het is daarom, dat ik me dikwijls wat "kritisch" opstel, als ik iemand de uitdrukking echte biker hoor of zie gebruiken.
De uitdrukkig moest eigenlijk worden afgeschaft, maar word nog steeds, te pas en te onpas, gebruikt in het motorwereldje, en meestal totaal misplaatst.
Of je een z.g "echte" bent, word dan b.v afgemeten aan gedrag en/of uiterlijk, of nog erger, aan bepaalde prestaties, want meteen volgt dan de vraag; wat voor prestaties, wat is de norm?
vandaar dat ik efkes da lijstje plaatste. :wink:

Nee, met dit onderwerp zullen we de winter niet door komen. :roll:
we vinden wel weer iets. :wink:
Iedereen heeft recht op zijn eigen afwijking..

redtail

29 okt 2009, 16:54

Jongens jongens toch :!: amaai zene :!: ,
'k durf het eigenlijk ni zegge ,maar amaai,gulle kunt een stukske .....

SORRY hey Cois :?:

Benson..normaal ben ik er de zaterdag bij,me mijne moto ( wa zennekikdaneigentlijk :?: )...sorry he sorry he... :roll: :roll:

RT :wink:

den buldog

29 okt 2009, 17:06

redtail gij ze onze grote vrind en ge hed gelijk t'was serieus uit hand aan't lopen