Beveiligen excel-bestanden op mijn webpagina-
-
Godveerdegem - Lid geworden op: 01 okt 2007, 21:09
Op mijn Genealogische webpagina heb ik een groot aantal excel-bestanden van dopen-huwelijk-en overlijdensakten. Deze stel ik graag ter beschikkinge aan andere mensen die naar hun familie op zoek zijn.
Maar aangezien ik daar reeds jaren een groot deel van mijn vrije tijd aan besteed ( vele duizenden latijnse akten inlezen) wil ik toch graag dat anderen deze onbeperkt kunnen dowloaden en verspreiden.
Ik merk u dat dit toch gebeurd.
Hoe kan ik deze excelbestanden beveilgen tegen het dowloaden ??
Bedankt voor uw medewerking
Roger Clauw
Zottegem
Maar aangezien ik daar reeds jaren een groot deel van mijn vrije tijd aan besteed ( vele duizenden latijnse akten inlezen) wil ik toch graag dat anderen deze onbeperkt kunnen dowloaden en verspreiden.
Ik merk u dat dit toch gebeurd.
Hoe kan ik deze excelbestanden beveilgen tegen het dowloaden ??
Bedankt voor uw medewerking
Roger Clauw
Zottegem
Bedankt, bedankt, bedankt...aan iedereen die mij enige informatie aangaande de naam "Clauw" wil meedelen
-
coderunner - Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Beste Roger,Godveerdegem schreef:Hoe kan ik deze excelbestanden beveilgen tegen het dowloaden ??
Je kan al je excell bestanden in een aparte map op je webhostserver plaatsen en deze map d.m.v. .htaccess en .htpasswd beveiligen (map beveiligen met een gebruikersnaam en paswoord), maar dan moet je webhostserver deze manier van beveiligen wel ondersteunen.
Lees ook deze topic op seniorennet.
mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.