Katana's hoekje nr 2
-
katana - Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
De terrils van de koolmijnen in LIMBURG , moeten niet noodzakelijk een kopje kleiner worden gemaakt , zij kunnen nu oorden worden van toerisme ...
Den terril van Beringen kan men nu beklimmen en boven genieten van een prachtig uitzicht
Den terril van Beringen kan men nu beklimmen en boven genieten van een prachtig uitzicht
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad
-
Mathieu - Lid geworden op: 03 nov 2003, 12:19
katana schreef:De terrils van de koolmijnen in LIMBURG , moeten niet noodzakelijk een kopje kleiner worden gemaakt , zij kunnen nu oorden worden van toerisme ...
Dat was ik inderdaad nog vergeten erbij te zetten Katana, die van Eisden, is ingecalculeerd als wandelwegen en ook als piste om te lopen.
Gisteren is historie, vandaag is weten, en morgen een misterie
-
Gast
telloorlekker schreef:Lijkt me, sinds de komst van Steve Stunt een hele opgave voor en niet alleen Limburgers. Méér dan 60 kg afval; hoe lossen ze dat op ? Mijnterrils zijn afval of noemen noemen ze dat -om de lieve vrede anders- ?
Het ligt er al jaren (Zelfs T. Geyselink geraakte er niet vanaf) en voor zover ik weet is daar, net als met nucleair afval, nog geen cent voor betaald !
-
Wat is eigelijk afval ?
Is relatief iets vinden is zeer moeilijk , al wat er te vinden is op deze aardkloot komt van iets ...
Sommige bewoners in den belgike die een klein pensioen krijgen; das afval
Is relatief iets vinden is zeer moeilijk , al wat er te vinden is op deze aardkloot komt van iets ...
Sommige bewoners in den belgike die een klein pensioen krijgen; das afval
-
Zo maar ; Lady is met een vriendin naar een tuincentrum om de kerstfeer op te snuiven en daarna een bakkie coffie te drinken ..
Daarom zoals meermaals dekt katana de tafel als ze terugkeert met af en toe een verrassing op tafel ..
Bvb laatsleden de laatste roos uit onze tuin gezet in een fles spa ( vurige reine liefde ) ..
Vandaag weer wat anders een papiertje onder haar lege tas .
I love You
Met daaronder de text ; Niet altijd , maar wel als je glimlacht tegen mij .
Weer zotte een stoot van katana , maar wat wil je 'hoe ouder hoe zotter ...
Hopelijk stoort dit niemand
Daarom zoals meermaals dekt katana de tafel als ze terugkeert met af en toe een verrassing op tafel ..
Bvb laatsleden de laatste roos uit onze tuin gezet in een fles spa ( vurige reine liefde ) ..
I love You
-
telloorlekker - Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46
Sorry Mathieu... heb 'iets' te lang bij een wegenbouwer en aanlegger van sportvelden gewerkt om deze onzin voor waarheid te moeten slikken. "Gravel" komt nog het minst van al van mijnterrils. Wat jij rode 'kiezel' noemt is gebroken en getrommelde baksteen !Mathieu schreef: TTL dan loop je wel al een hele tijd achter. De rode zintelbanen waar de lopers op trainen en lopen : waar komt dat vandaan denk je? De opritten van de woningen waar er een soort van rode kiezels gebruikt worden waar zouden die vandaan komen denk je? Van het inwendige van de tiriels allemaal. Die van Eisden is bijna volledig verdwenen, de anderen zijn ze aan het ontginnen en dan moet je eens gaan kijken wat ze aan het doen zijn op de mijn van Waterschei.
De slakken en afval van terrils worden her en der wel benut als onderfundering bij wegeniswerken. Maar verder gebruik van die 'afvalbergen' wordt op weinig plaatsen aanbevolen, ternauwernood voor het dempen van stortplaatsen en andere ongerijmdheden....
-
telloorlekker - Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46
Daar heb je wel gelijk in. Maar om hygienische redenen moeten ze -de terrils- bedekt worden met teelaarde om als wandel- en recreatiepad te mogen voldoen. Waarschijnlijk een van die redenen waarom Tiel Geyselinck opgestapt was nog voor de Limburgse reconvertie een feit was...katana schreef:De terrils van de koolmijnen in LIMBURG , moeten niet noodzakelijk een kopje kleiner worden gemaakt , zij kunnen nu oorden worden van toerisme ...
-
nieuwe bever - Lid geworden op: 26 apr 2005, 15:00
katana schreef:Zo maar ; Lady is met een vriendin naar een tuincentrum om de kerstfeer op te snuiven en daarna een bakkie coffie te drinken ..
I love You
Katana jij bent echt een schatje. Menige vrouw zou heel blij zijn met zulke leve attenties en geloof me daar word je nooit te oud voor.
"Je kan je leven op twee manieren leven:
alsof niets een wonder is, alsof alles een wonder is." A.Einstein
alsof niets een wonder is, alsof alles een wonder is." A.Einstein
-
telloorlekker schreef:Daar heb je wel gelijk in. Maar om hygienische redenen moeten ze -de terrils- bedekt worden met teelaarde om als wandel- en recreatiepad te mogen voldoen. Waarschijnlijk een van die redenen waarom Tiel Geyselinck opgestapt was nog voor de Limburgse reconvertie een feit was...katana schreef:De terrils van de koolmijnen in LIMBURG , moeten niet noodzakelijk een kopje kleiner worden gemaakt , zij kunnen nu oorden worden van toerisme ...
Ach beste Tell,
Katana zijn geheugen gaat niet meer zo ver als het jouwe , klamp me vast aan het heden ; den terril van Beringen beklimmen en genieten van een prachtig uitzicht is best te smaken , alhoewel ' katana moet het nog steeds doen , misschien een van dees dagen
-
nieuwe bever schreef:katana schreef:Zo maar ; Lady is met een vriendin naar een tuincentrum om de kerstfeer op te snuiven en daarna een bakkie coffie te drinken ..
I love You
Katana jij bent echt een schatje. Menige vrouw zou heel blij zijn met zulke leve attenties en geloof me daar word je nooit te oud voor.
Katana moet nog veel uit zijn sloffen schieten om de ideale man te zijn, hij is soms .....
-
Vragen met voor en tegen !!!!!
Katana heeft goede relaties met dochter , schoonzoon en twee kleindochters 18 en 20 jaar studerende aan de unief Leuven .
Overweeg nu een controle persoon kleindochter (18) in te schakelen, als wij ouder worden en nu onze wensen openbaren wat er te gebeuren valt , na de dood van één van ons beiden Lady/katana .
Katana is bezorgd , het leven is nu eemaal zo , dat men hem wil wegstoppen in een bejaarde huis , wil dat niet.
Katana is ook bezorgd over Lady , als zij overblijft , wordt zij misschien ook ergens weggemoffeld ooit,
Dat mag wat kosten en kleindochter 18 , kan best wel wat geld gebruiken als student , wil de andere niet benadelen hoor !!!
Ze zijn me even lief en krijgen af en toe ook wat !
Eigelijk druk ik me zelf slecht uit , is vreemd , maar betrouw de wereld maar af en toe .
Soit dit zal wel geen aandacht trekken hier ' katana's hoekje is maar een simpel hoekje waar sommig hun neus voor ophalen wegens te min ..
Katana heeft goede relaties met dochter , schoonzoon en twee kleindochters 18 en 20 jaar studerende aan de unief Leuven .
Overweeg nu een controle persoon kleindochter (18) in te schakelen, als wij ouder worden en nu onze wensen openbaren wat er te gebeuren valt , na de dood van één van ons beiden Lady/katana .
Katana is bezorgd , het leven is nu eemaal zo , dat men hem wil wegstoppen in een bejaarde huis , wil dat niet.
Katana is ook bezorgd over Lady , als zij overblijft , wordt zij misschien ook ergens weggemoffeld ooit,
Dat mag wat kosten en kleindochter 18 , kan best wel wat geld gebruiken als student , wil de andere niet benadelen hoor !!!
Ze zijn me even lief en krijgen af en toe ook wat !
Eigelijk druk ik me zelf slecht uit , is vreemd , maar betrouw de wereld maar af en toe .
Soit dit zal wel geen aandacht trekken hier ' katana's hoekje is maar een simpel hoekje waar sommig hun neus voor ophalen wegens te min ..
-
Fazal
Beste katana, uw bezorgdheid siert u wel.
We worden allemaal stilaan ouder en het einde komt aldus voor iedereen steeds naderbij. Probeer uw bezorgdheid dienaangaande zoveel mogelijk opzij te schuiven, want er is toch geen ontkomen aan. Bedenk dat wij allen wel op een of andere manier gemist zullen worden, maar ook dat zal niet eindeloos duren. De wereld zal zonder ons ook wel verder draaien, en de kinderen zullen zonder ons, ook hun weg wel vinden. Bedenk dat wij allen, op een of andere manier, ons steentje tot een betere wereld zullen hebben bijgedragen, en dat, zou nu al, zij het dan een schamele, troost moeten wezen. Begraaf dus uw bezorgdheid, misschien valt er in onze laatste levensjaren toch nog veel moois te beleven.
We worden allemaal stilaan ouder en het einde komt aldus voor iedereen steeds naderbij. Probeer uw bezorgdheid dienaangaande zoveel mogelijk opzij te schuiven, want er is toch geen ontkomen aan. Bedenk dat wij allen wel op een of andere manier gemist zullen worden, maar ook dat zal niet eindeloos duren. De wereld zal zonder ons ook wel verder draaien, en de kinderen zullen zonder ons, ook hun weg wel vinden. Bedenk dat wij allen, op een of andere manier, ons steentje tot een betere wereld zullen hebben bijgedragen, en dat, zou nu al, zij het dan een schamele, troost moeten wezen. Begraaf dus uw bezorgdheid, misschien valt er in onze laatste levensjaren toch nog veel moois te beleven.
-
jeronimo - Lid geworden op: 23 jan 2005, 22:18
Katana jong, kopke recht houden hé.
laatst een stent laten steken in de kroonslagader,
de dokter beweerde dat ik weer goed was voor 25 jaar
waarop ik antwoorde; mijn kleinkinderen zullen dat graag horen,
dienen ouwen die wil maar niet sterven. ! In alle geval men denkt
er wel eens aan maar dat zijn zorgen voor later.
laatst een stent laten steken in de kroonslagader,
de dokter beweerde dat ik weer goed was voor 25 jaar
waarop ik antwoorde; mijn kleinkinderen zullen dat graag horen,
dienen ouwen die wil maar niet sterven. ! In alle geval men denkt
er wel eens aan maar dat zijn zorgen voor later.
niet wat ge zegt telt maar hoe ge het zegt.
-
Gast
mooie repliek, Fazal. Chapeau.Fazal schreef:Beste katana, uw bezorgdheid siert u wel.
@katana: liefde en zorg van jouw kleinkinderen kan je niet kopen. Als ze echt voor jullie willen zorgen, zal geld hierbij geen rol spelen. Als je iets wil geven, is het altijd plezant op het moment dat ze het meest nodig hebben. Maar het hart op de juiste plaats, is het belangrijkste!
Ikzelf zal maar al te graag in een rustoord gaan: wij hebben gezien hoe mijn schoonouders nog jarenlang van het leven genoten hebben in het rustoord. En wat een miserie het was op het einde in hun eigen woning toen bomma zich uitsloofde om het gezin te runnen...
-
Mathieu - Lid geworden op: 03 nov 2003, 12:19
telloorlekker schreef:Sorry Mathieu... heb 'iets' te lang bij een wegenbouwer en aanlegger van sportvelden gewerkt om deze onzin voor waarheid te moeten slikken. "Gravel" komt nog het minst van al van mijnterrils. Wat jij rode 'kiezel' noemt is gebroken en getrommelde baksteen !Mathieu schreef: TTL dan loop je wel al een hele tijd achter. De rode zintelbanen waar de lopers op trainen en lopen : waar komt dat vandaan denk je? De opritten van de woningen waar er een soort van rode kiezels gebruikt worden waar zouden die vandaan komen denk je? Van het inwendige van de tiriels allemaal. Die van Eisden is bijna volledig verdwenen, de anderen zijn ze aan het ontginnen en dan moet je eens gaan kijken wat ze aan het doen zijn op de mijn van Waterschei.
De slakken en afval van terrils worden her en der wel benut als onderfundering bij wegeniswerken. Maar verder gebruik van die 'afvalbergen' wordt op weinig plaatsen aanbevolen, ternauwernood voor het dempen van stortplaatsen en andere ongerijmdheden....
Dan wordt het hoogste tijd om eens op bezoek te komen naar de terril van Eisden. Dan zal je daar met je eigen ogen kunnen vaststellen dat de rode kiezel uit de terril gehaald wordt en dat die gemalen wordt tot gruis wat op de rode banen ligt. Maar wat ik er wel was vergeten bij te zeggen dat die rode zaken uit een terril worden gehaald die nog niet volledig gedoofd is. Maar dat rode spul komt zeer zeker uit de oude mijnterrils, wat jij er ook van moge denken.
Gebroken en getrommelde bakstenen worden hier gebruikt om modder plaatsen ( kleine ) te vullen en dat materiaal wordt zo hard als beton en zakt niet meer als het goed gebruikt wordt ( ik spreek van ondervinding hoor)
Gisteren is historie, vandaag is weten, en morgen een misterie