IMAGE MAGICK 7
-
carolus baromeus - Lid geworden op: 29 dec 2005, 12:00
carolus schreef:
Aan Cleopa, Ik heb helemaal de instructies, om een foto vanuit de PC , op "nieuw antwoord" te plaatsen , gevolgd met goed resultaat.
Maar ik durf geen tweede foto op hetzelfde "nieuw antwoord" plaatsen, want dan is al het voorgaande verdwenen.
Met de beste groeten vanwege Carolus
-
Cleopa - Lid geworden op: 25 feb 2005, 22:26
carolus baromeus -- Alles blijft in feite het zelfde MAAR inplaats van ga terug naar je bericht klik je 2 maal op de blauwe pijl in de linkerboven hoek van je scherm (vorig scherm of vorig blad knop hoe jij het ook noemt) Dan kom je terug in het tekstvak waar je Uwe eerste foto plaatste
MAAR let op klik GEEN 3 x want dan is alles verdwenen en kan je opnieuw beginnen . Dit kan je blijven doen tot al je afbeeldingen geplaatst zijn

MAAR let op klik GEEN 3 x want dan is alles verdwenen en kan je opnieuw beginnen . Dit kan je blijven doen tot al je afbeeldingen geplaatst zijn

-
carolus schreef:
-
carolus schreef:
Aan Cleopa, Ik heb twee foto's achter elkaar kunnen neerzetten met goed resultaat. Bedankt voor de toelichting.
-
carolus baromeus -- Werk je met Internet Explorer
Zo ja , als je wil kopiëren zet je muisaanwijzer ergens op de tekst > klik 3 x snel achter elkaar met de linkermuisknop dan word gans je adres geselecteerd en kan je kopiëren
Zo lang de tekst niet onderbroken wordt door de nieuwe regeltoets selecteerd je alles . Gebruik ik ENORM dikwijls
De tripel klik werkt niet met Fire Fox

Zo lang de tekst niet onderbroken wordt door de nieuwe regeltoets selecteerd je alles . Gebruik ik ENORM dikwijls
De tripel klik werkt niet met Fire Fox

-
YNA - Lid geworden op: 24 mar 2009, 20:34

Nog een fijne avond, Cleopa !
Ocharme Cleopa, dan mag je die lekkere taarten en wafels niet eten, maar we zullen in 't vervolg glutenvrije bloem gebruiken, (bv. soyabloem en maïzena en boekweit, enz.) Is het dan goed ?
Mijne krul is nog niet perfekt, zal later nog eens proberen.
Wees blij en geniet.
-
YNA -- Als ik me goed herinner
mag je Uwe kader pas toevoegen als de krul erop staat . Maar je hebt het toch maar weer iets moeilijk geprobeerd , het zal wel lukken de volgende keer
Dat glutten vrij brood is niet te eten als het heel vers is gaat het nog een beetje maar na ééen uur kan ik het al nietmeer binnen krijgen
Nu maak ik een soort pannekoeken en die zet ik voor de maaltijd even in de micowave en dan is het of ze heel vers zijn
Gemaakt van
300 gr gluttenvrije bloem
200 gr maïzena
100 gr aardappelbloem
150 gr boekweitmeel
1,500 l vocht (melk+rijstnat)
Al bijna 8 jaar dus daaaaaaaaaaaaaag lekkere boterhammekes die patékes en waffels dat is nog zo erg niet

Dat glutten vrij brood is niet te eten als het heel vers is gaat het nog een beetje maar na ééen uur kan ik het al nietmeer binnen krijgen
Nu maak ik een soort pannekoeken en die zet ik voor de maaltijd even in de micowave en dan is het of ze heel vers zijn
Gemaakt van
300 gr gluttenvrije bloem
200 gr maïzena
100 gr aardappelbloem
150 gr boekweitmeel
1,500 l vocht (melk+rijstnat)
Al bijna 8 jaar dus daaaaaaaaaaaaaag lekkere boterhammekes die patékes en waffels dat is nog zo erg niet

-

Nog een fijne dag wens ik jou Cleopa !
Yna
Ik heb een nieuwe krul gemaakt, is beter nu denk ik. Ik had tevoren mijn kader ook daarna geplaatst, maar de krul was is 100% op zijn plaats.
Spijtig van die lekkere boterhammekes die ge niet moogt eten, Cleopa.
Ik bak al wel dertig jaar zelf brood in de gewone oven en die zijn zo lekker met alle soorten bloem. Maar ja, als ge het niet kunt verdragen wens ik je nog veel geluk met jouw pannekoekjes.
Wees blij en geniet.
-
Cleopa,
Hier heb je een recept voor de broodbakoven "Panasonic"
Ik hoop dat dit eens iets anders is dan die pannekoeken.
Yna
Eerst en vooral wil ik er de nadruk op leggen dat vrijwel iedere bbm een eigen volgorde heeft voor de ingrediënten.
Deze is van groot belang voor het bakresultaat, dus raad ik aan om zowel hoeveelheid én volgorde strikt te volgen naargelang het gebruikte toestel.
BASISRECEPT Glutenvrij brood in bbm Panasonic met glutenvrij programma (2 uur) met Coelidiet van Aveve, recept meegeleverd met bbm
Voor deze bbm geldt volgende strikte volgorde ingrediënten, vermeld in bij de bbm meegeleverde brochure:
1. water 100 ml
2. melk 180 ml
3. eieren 2 gehele
4. (olijf)olie 1 soeplepel
5. glutenvrije bloem: 500 g
6. gist (droge) 1 th (7gr)
Opmerkingen na verschillende testen:
1. Meet de ingrediënten zeer nauwkeurig af, dit is van grote invloed voor het bakresultaat!
2. vocht: melk en water kunnen prima vervangen worden door 280 ml Alpro Soja natuur, Alpro Soja zonder toegevoegde suiker of zout of door rijstemelk (vb rijstdrink van Lima)
3. Er is hier geen suiker voorzien, wie dit wenst kan 1 soeplepel fijne suiker toevoegen, het resultaat is dan een krokanter en bruiner korstje; ook is de smaak wat zachter.
4. Voor wie geen suiker mag gebruiken kan dit opgevangen worden door toevoeging van fruit (zie variaties)
5. Voor dit programma kun je de noten/vruchtenstrooier niet gebruiken, maar: lijnzaad, sesamzaadjes, zonnebloempitjes en fijngehakte noten, rozijnen, fijngesneden appel/banaan lukken prima als je ze bovenop de bloem vóór de gist instrooit. pas op: overschrijdt de hoeveelheden vermeld bij variaties niet!
6. Hou er rekening mee dat het brood minder hoog rijst bij gebruik van noten/zaden
7. Omdat glutenvrij meel gemakkelijk aan de kant blijft plakken: roer met een plastieken spatel (pannenlikker) ongeveer 5 à 10 min na de start het achtergebleven meel voorzichtig bij het gemengde deeg; wees zeer voorzichtig zodat u het ronddraaiende kneedmes niet raakt!
8. Voor kruidenbrood: (dit wordt nog hertest) maar normaal gezien kunnen de kruiden/olijven/zelfs glutenvrije, in kleine stukjes gesneden Italiaanse pancetta toegevoegd worden zonder probleem.
Variaties getest op bovenstaand basisrecept
1. Teff bruine bakmix
Teff met banaan en rozijnen
volg basisrecept maar voeg toe of vervang
* 500 gram Teff bakmix bruin
* 4 gehele eieren ipv 2
* 1 in kleine stukjes gesneden banaan + 1 soeplepel rozijnen of krenten
* 1 + ½ theelepel droge gist (11 gr)
* geen suiker
Teff met appel en voorgekookte rijst
* vervang in teff met banaan en rozijnen de banaan door een fijn gesneden appeltje en voeg er max. 2 soeplepels van een overschotje gekookte rijst + 1 eiwit aan toe.
Teff met banaan en chocolade
* 4 gehele eieren ipl v 2
* 1 grote soeplepel boter of margarine bij
* 1 in kleine stukjes gesneden banaan + 100 gr. donkere chocolade Callebaut
* 1 zakje vanillesuiker
* (voor wie geen suiker mag gebruiken: kan prima zonder)
2. Nogluten maïsbrood met appel en lijnzaad of sesamzaad in bbm
Dit is een vrij ‘moeilijk’ meel om mee te bakken én een smaakvol, niet korrelig resultaat te bekomen.
Maar, daar deze bloem absoluut geen tarwezetmeel en geen lactose bevat kan ze zeer belangrijk zijn voor zeer gevoelige coeliakers en mensen die problemen hebben met dermatitis herpitiformis.
Spijtig dat ze wel nog 3 % suiker bevat, wat voor sommige mensen net teveel is!
Bakbestendige zoetstof voor diabetici hielp niet echt! Agave kleeft een beetje, tenzij 1 soeplepel maximaal is opgelost in de sojamelk.
Om de brosheid van de structuur op te lossen wijzigde ik het basisrecept als volgt:
Volg basisrecept maar voeg toe of vervang
* 280 ml Alpro Soja Natuur
* 2 gehele eieren + 1 eiwit
* 1 grote soeplepel boter of margarine of Alpro Soja bakken/braden bijvoegen
* 1 in kleine stukjes gesneden appel met 1 à 2 soeplepels lijnzaad of sesamzaadjes.
* geen suiker nodig, maar voor wie wenst kan hier een zakje vanillesuiker toevoegen.
Recepten in bakboek voor bbm Panasonic: bij basisrecept (4 uur, zonder glutenvrij programma!) kan gerust geëxperimenteerd worden met fibrexvezels, noten, appeltjes, banaan, kruiden, suiker, chocolade … enkel goed de hoeveelheden/verhoudingen toegelaten gewicht per merk bbm in het oog houden!
Zo kan je naar hartelust het Duits notenbrood, Italiaans brood enz ... bakken
Hier heb je een recept voor de broodbakoven "Panasonic"
Ik hoop dat dit eens iets anders is dan die pannekoeken.
Yna
Eerst en vooral wil ik er de nadruk op leggen dat vrijwel iedere bbm een eigen volgorde heeft voor de ingrediënten.
Deze is van groot belang voor het bakresultaat, dus raad ik aan om zowel hoeveelheid én volgorde strikt te volgen naargelang het gebruikte toestel.
BASISRECEPT Glutenvrij brood in bbm Panasonic met glutenvrij programma (2 uur) met Coelidiet van Aveve, recept meegeleverd met bbm
Voor deze bbm geldt volgende strikte volgorde ingrediënten, vermeld in bij de bbm meegeleverde brochure:
1. water 100 ml
2. melk 180 ml
3. eieren 2 gehele
4. (olijf)olie 1 soeplepel
5. glutenvrije bloem: 500 g
6. gist (droge) 1 th (7gr)
Opmerkingen na verschillende testen:
1. Meet de ingrediënten zeer nauwkeurig af, dit is van grote invloed voor het bakresultaat!
2. vocht: melk en water kunnen prima vervangen worden door 280 ml Alpro Soja natuur, Alpro Soja zonder toegevoegde suiker of zout of door rijstemelk (vb rijstdrink van Lima)
3. Er is hier geen suiker voorzien, wie dit wenst kan 1 soeplepel fijne suiker toevoegen, het resultaat is dan een krokanter en bruiner korstje; ook is de smaak wat zachter.
4. Voor wie geen suiker mag gebruiken kan dit opgevangen worden door toevoeging van fruit (zie variaties)
5. Voor dit programma kun je de noten/vruchtenstrooier niet gebruiken, maar: lijnzaad, sesamzaadjes, zonnebloempitjes en fijngehakte noten, rozijnen, fijngesneden appel/banaan lukken prima als je ze bovenop de bloem vóór de gist instrooit. pas op: overschrijdt de hoeveelheden vermeld bij variaties niet!
6. Hou er rekening mee dat het brood minder hoog rijst bij gebruik van noten/zaden
7. Omdat glutenvrij meel gemakkelijk aan de kant blijft plakken: roer met een plastieken spatel (pannenlikker) ongeveer 5 à 10 min na de start het achtergebleven meel voorzichtig bij het gemengde deeg; wees zeer voorzichtig zodat u het ronddraaiende kneedmes niet raakt!
8. Voor kruidenbrood: (dit wordt nog hertest) maar normaal gezien kunnen de kruiden/olijven/zelfs glutenvrije, in kleine stukjes gesneden Italiaanse pancetta toegevoegd worden zonder probleem.
Variaties getest op bovenstaand basisrecept
1. Teff bruine bakmix
Teff met banaan en rozijnen
* 500 gram Teff bakmix bruin
* 4 gehele eieren ipv 2
* 1 in kleine stukjes gesneden banaan + 1 soeplepel rozijnen of krenten
* geen suiker
Teff met appel en voorgekookte rijst
* vervang in teff met banaan en rozijnen de banaan door een fijn gesneden appeltje en voeg er max. 2 soeplepels van een overschotje gekookte rijst + 1 eiwit aan toe.
Teff met banaan en chocolade
* 4 gehele eieren ipl v 2
* 1 grote soeplepel boter of margarine bij
* 1 in kleine stukjes gesneden banaan + 100 gr. donkere chocolade Callebaut
* 1 zakje vanillesuiker
* (voor wie geen suiker mag gebruiken: kan prima zonder)
2. Nogluten maïsbrood met appel en lijnzaad of sesamzaad in bbm
Dit is een vrij ‘moeilijk’ meel om mee te bakken én een smaakvol, niet korrelig resultaat te bekomen.
Maar, daar deze bloem absoluut geen tarwezetmeel en geen lactose bevat kan ze zeer belangrijk zijn voor zeer gevoelige coeliakers en mensen die problemen hebben met dermatitis herpitiformis.
Spijtig dat ze wel nog 3 % suiker bevat, wat voor sommige mensen net teveel is!
Bakbestendige zoetstof voor diabetici hielp niet echt! Agave kleeft een beetje, tenzij 1 soeplepel maximaal is opgelost in de sojamelk.
Om de brosheid van de structuur op te lossen wijzigde ik het basisrecept als volgt:
Volg basisrecept maar voeg toe of vervang
* 280 ml Alpro Soja Natuur
* 2 gehele eieren + 1 eiwit
* 1 grote soeplepel boter of margarine of Alpro Soja bakken/braden bijvoegen
* 1 in kleine stukjes gesneden appel met 1 à 2 soeplepels lijnzaad of sesamzaadjes.
* geen suiker nodig, maar voor wie wenst kan hier een zakje vanillesuiker toevoegen.
Recepten in bakboek voor bbm Panasonic: bij basisrecept (4 uur, zonder glutenvrij programma!) kan gerust geëxperimenteerd worden met fibrexvezels, noten, appeltjes, banaan, kruiden, suiker, chocolade … enkel goed de hoeveelheden/verhoudingen toegelaten gewicht per merk bbm in het oog houden!
Zo kan je naar hartelust het Duits notenbrood, Italiaans brood enz ... bakken
Wees blij en geniet.