Katana's hoekje nr 2
-
katana - Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
In een rustoord gaan is goed voor velen , maar dat is voor mensen met veel geld en een zeer slechte gezondheid , waarvoor de kinderen en kleinkinderen , allleen kunnen beslissen , als het niet meer kan ..canteclaer schreef:mooie repliek, Fazal. Chapeau.Fazal schreef:Beste katana, uw bezorgdheid siert u wel.
We worden allemaal stilaan ouder en het einde komt aldus voor iedereen steeds naderbij. Probeer uw bezorgdheid dienaangaande zoveel mogelijk opzij te schuiven, want er is toch geen ontkomen aan. Bedenk dat wij allen wel op een of andere manier gemist zullen worden, maar ook dat zal niet eindeloos duren. De wereld zal zonder ons ook wel verder draaien, en de kinderen zullen zonder ons, ook hun weg wel vinden. Bedenk dat wij allen, op een of andere manier, ons steentje tot een betere wereld zullen hebben bijgedragen, en dat, zou nu al, zij het dan een schamele, troost moeten wezen. Begraaf dus uw bezorgdheid, misschien valt er in onze laatste levensjaren toch nog veel moois te beleven.
@katana: liefde en zorg van jouw kleinkinderen kan je niet kopen. Als ze echt voor jullie willen zorgen, zal geld hierbij geen rol spelen. Als je iets wil geven, is het altijd plezant op het moment dat ze het meest nodig hebben. Maar het hart op de juiste plaats, is het belangrijkste!
Ikzelf zal maar al te graag in een rustoord gaan: wij hebben gezien hoe mijn schoonouders nog jarenlang van het leven genoten hebben in het rustoord. En wat een miserie het was op het einde in hun eigen woning toen bomma zich uitsloofde om het gezin te runnen...
Voor katana als het zo ver is " de klippen van Dover"
Voor wat mijn jongste kleindochter betreft , neem dan maatregelen dat haar familie niet tegen haar keert (geheimhouding) ...
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad
-
Mathieu - Lid geworden op: 03 nov 2003, 12:19
telloorlekker schreef:Daar heb je wel gelijk in. Maar om hygienische redenen moeten ze -de terrils- bedekt worden met teelaarde om als wandel- en recreatiepad te mogen voldoen. Waarschijnlijk een van die redenen waarom Tiel Geyselinck opgestapt was nog voor de Limburgse reconvertie een feit was...katana schreef:De terrils van de koolmijnen in LIMBURG , moeten niet noodzakelijk een kopje kleiner worden gemaakt , zij kunnen nu oorden worden van toerisme ...
Den terril van Beringen kan men nu beklimmen en boven genieten van een prachtig uitzicht
En dik zijn zakken gevuld heeft waar hij dan ook voor veroordeelt werd door de rechtbank. Nadien niks meer van hem gehoord of gezien.
Gisteren is historie, vandaag is weten, en morgen een misterie
-
katana schreef:In een rustoord gaan is goed voor velen , maar dat is voor mensen met veel geld en een zeer slechte gezondheid , waarvoor de kinderen en kleinkinderen , allleen kunnen beslissen , als het niet meer kan ..canteclaer schreef:mooie repliek, Fazal. Chapeau.Fazal schreef:Beste katana, uw bezorgdheid siert u wel.
We worden allemaal stilaan ouder en het einde komt aldus voor iedereen steeds naderbij. Probeer uw bezorgdheid dienaangaande zoveel mogelijk opzij te schuiven, want er is toch geen ontkomen aan. Bedenk dat wij allen wel op een of andere manier gemist zullen worden, maar ook dat zal niet eindeloos duren. De wereld zal zonder ons ook wel verder draaien, en de kinderen zullen zonder ons, ook hun weg wel vinden. Bedenk dat wij allen, op een of andere manier, ons steentje tot een betere wereld zullen hebben bijgedragen, en dat, zou nu al, zij het dan een schamele, troost moeten wezen. Begraaf dus uw bezorgdheid, misschien valt er in onze laatste levensjaren toch nog veel moois te beleven.
@katana: liefde en zorg van jouw kleinkinderen kan je niet kopen. Als ze echt voor jullie willen zorgen, zal geld hierbij geen rol spelen. Als je iets wil geven, is het altijd plezant op het moment dat ze het meest nodig hebben. Maar het hart op de juiste plaats, is het belangrijkste!
Ikzelf zal maar al te graag in een rustoord gaan: wij hebben gezien hoe mijn schoonouders nog jarenlang van het leven genoten hebben in het rustoord. En wat een miserie het was op het einde in hun eigen woning toen bomma zich uitsloofde om het gezin te runnen...
Voor katana als het zo ver is " de klippen van Dover"![]()
Voor wat mijn jongste kleindochter betreft , neem dan maatregelen dat haar familie niet tegen haar keert (geheimhouding) ...
Dat is nu juist een verkeerde redenering. Indien je er naar toe wil gaan, rusthuis bedoel ik dan, moet je als je nog goed kunt er eentje zoeken waar er serviceflats aan verbonden zijn. En dan moet je gaan als je nog goed kan, zodat je zeker nog overal naar toe kan en ook kan deelnemen aan de acties die ze in een dergelijk iets organiseren. En dan moet helemaal niet duur zijn. Ik ken er die heel goed te betalen zijn, en kom nu niet af met dat pensioen van mij, ik bedoel dan degelijk het gemiddeld pensioen van de modale werknemer.
-
Mathieu schreef:katana schreef:canteclaer schreef:Fazal schreef: mooie repliek, Fazal. Chapeau.
]
In een rustoord gaan is goed voor velen , maar dat is voor mensen met veel geld en een zeer slechte gezondheid , waarvoor de kinderen en kleinkinderen , allleen kunnen beslissen , als het niet meer kan ..
Voor katana als het zo ver is " de klippen van Dover"![]()
Dat is nu juist een verkeerde redenering. Indien je er naar toe wil gaan, rusthuis bedoel ik dan, moet je als je nog goed kunt er eentje zoeken waar er serviceflats aan verbonden zijn. En dan moet je gaan als je nog goed kan, zodat je zeker nog overal naar toe kan en ook kan deelnemen aan de acties die ze in een dergelijk iets organiseren. En dan moet helemaal niet duur zijn. Ik ken er die heel goed te betalen zijn, en kom nu niet af met dat pensioen van mij, ik bedoel dan degelijk het gemiddeld pensioen van de modale werknemer.
Beste Mathieu zie er geen brood in , met een pensioen van minder dan 1000 euro![]()
En leven tussen oude mensen daar in een achterhok ergens ten lande , gedurig geklaag over alles en nog wat en jaloersheid tussen grote en kleine pensioenen met als kers op de taart , kleine gepensioneerde afdweilen naar het kippenhok , mij nog niet gezien.
Laat mijn handelsregister nog renderen , en dat mijn commerce uitsterft , deert mij niet , ben nog af en toe op de baan en sleur mijn koopwaar licht en zwaar naar de klanten en dan nog een klapke is voor mij een opsteker ..
Mijn vader is doodgevallen op den trap , versleten 82 Jaar , zat de laatste jaren nog in een zetel en had nog weinig beweging .
Katana heeft zijn les geleerd meer beweging , fietsen , gewichten versleuren ( is wel moeilijk met een liesbreuk) en met mijn rechterarm af en toe "Duvel" en ook wat glaasjes rode wijn ..
Als mijn rechterarm nog stevig blijft om het heft van mijn katana-zwaard te handteren om mijne chouchou Lady te beschermen tegen het gespuis is dit een zegen en dus maar thuis in mij home "Oost west Thuis best![]()
Weg met de zwart galligheid , hef nu het glas gevuld met Duvel op de goede gezondheid van de vrienden en vriendinnen van SenNet![]()
Slukens
PS Een grootmoeder Stinneke van katana ' petemoeke' zat destijds nog in een pereboom (93 jaar)met een bijl in de hand om wat takken eenkopje kleiner te hakken , ze hebben ze wel uit de pereboom moeten halen wegens stijve knoken of zo iets , was toen legendarisch , ze leefde alleen in een klein boerderijtje zonder luxe , bejaarde huizen , daar was toen nog geen sprake van
-
telloorlekker - Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46
Verslik jij je nooit eens in die pastoorstekstjes... of ben je zelf "aalmoes"-enier ? 
-
jeronimo - Lid geworden op: 23 jan 2005, 22:18
Neen dit is geen pastoorstekst, katana gij moet toch latijn gestudeerd hebben anders zou je zo'n tekst niet kunnen schrijven.
Wel in die tekst steekt een dikke waarheid.
Aan vrijdag de dertiende hecht ik geen geloof maar als alles gesmeerd loopt met de relaties tussen ouders en kinderen moogt ge u aan iets
verwachten. We zitten met " boel ".
maar met wat goede wil komt dat wel weer in orde.
Ik zal maar beginnen " SOLO " eten zeker.!
IK weet nog, op de de pakjes solo stond vroeger de leuze ;
La vie est belle et sans souci pour qui le solo se nourit.
Aan vrijdag de dertiende hecht ik geen geloof maar als alles gesmeerd loopt met de relaties tussen ouders en kinderen moogt ge u aan iets
Ik zal maar beginnen " SOLO " eten zeker.!
niet wat ge zegt telt maar hoe ge het zegt.
-
Katana heeft een diepvries Bauknecht Ôko Cristal **** .
Maar zoals bij elke diepvriezer , soms eens ontvriezen..
Dan weer opstarten , laat het gaan tot -24 , op de tabel staat ' -18-20-22-24 , het knoppeke wordt den gedraaid tot 7 , daarna teruggedraaid tot 5, nu is de diepvriestemparatuur -20 .
Kan het nog lager als katana het knoppeke( geen tepelknop) 4 neemt , daarom mijn vraag hoelaag kan het nog tot-18 , en wat is de vereiste minimum temperatuur voor een diepvries
Dan weer opstarten , laat het gaan tot -24 , op de tabel staat ' -18-20-22-24 , het knoppeke wordt den gedraaid tot 7 , daarna teruggedraaid tot 5, nu is de diepvriestemparatuur -20 .
Kan het nog lager als katana het knoppeke( geen tepelknop) 4 neemt , daarom mijn vraag hoelaag kan het nog tot-18 , en wat is de vereiste minimum temperatuur voor een diepvries
-
Duizend bommen en granaten ' groot alarm bij katana'.
Nu Lady naar Hasselt is , neemt katana de gelegenheid waar om eens te kontroleren hoe het zit met de invetting van zijn ' katana-zwaard ' .
Eerst stond het naast zijn bed in een hoekje mooi ingepakt in een foudraal , daarna netjes door Lady verhuist naar een zolderkamertje kort bij , maar nu niet meer te vinden
Neem het aan katana is boos , zeer boos , wie zal haar tegen het crapule verdedigen als het onze slaapkamer binnen dringt , kan gebeuren bij senioren ( oudere mensen)
En neem van mij aan , al in den tijd van de Bokkenrijders in Limburg , werd al gefolterd om de geheime bergplaats van geld te vinden
Nu momenteel heeft het gespuis nog veel meer in petto , vrouwen mishandelen en verkrachten en nog veel meer , terwijl de man in bedwang wordt gehouden en moet toekijken
Voel mij nu zeer slecht , als Lady straks vrolijk thuiskomt , zal katana sluw wat vragen afvuren , op zijn chouchou , waar is mijn katana-zwaard
Nu Lady naar Hasselt is , neemt katana de gelegenheid waar om eens te kontroleren hoe het zit met de invetting van zijn ' katana-zwaard ' .
Eerst stond het naast zijn bed in een hoekje mooi ingepakt in een foudraal , daarna netjes door Lady verhuist naar een zolderkamertje kort bij , maar nu niet meer te vinden
Neem het aan katana is boos , zeer boos , wie zal haar tegen het crapule verdedigen als het onze slaapkamer binnen dringt , kan gebeuren bij senioren ( oudere mensen)
En neem van mij aan , al in den tijd van de Bokkenrijders in Limburg , werd al gefolterd om de geheime bergplaats van geld te vinden
Nu momenteel heeft het gespuis nog veel meer in petto , vrouwen mishandelen en verkrachten en nog veel meer , terwijl de man in bedwang wordt gehouden en moet toekijken
Voel mij nu zeer slecht , als Lady straks vrolijk thuiskomt , zal katana sluw wat vragen afvuren , op zijn chouchou , waar is mijn katana-zwaard
-
telloorlekker - Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46
Katana... kan ik je getroosten met een "haaiendoder" ? Dat attribuut heb ik eens opgevist tijdens een van mijn glorieuze duikuitstappen in de koude wateren van ons aller Noordzee. Het geleek als twee druppels water op wat ik eens als noodzakelijk kwaad bij de uitrusting moest hebben.
Niet dat ik er nu zo aan gehecht ben, want ook het oorspronkelijke heb ik samen met alle andere uitrusting overgelaten aan diegenen die aan het behalen van het brevet ten grondslag lagen. Ter herinnering heb ik dit nog achter de hand gehouden, voor onvoorziene omstandigheden. Zoals nu bij het zomaar verdwijnen van een Samoeraizwaard bij voor beeld...
Niet dat ik er nu zo aan gehecht ben, want ook het oorspronkelijke heb ik samen met alle andere uitrusting overgelaten aan diegenen die aan het behalen van het brevet ten grondslag lagen. Ter herinnering heb ik dit nog achter de hand gehouden, voor onvoorziene omstandigheden. Zoals nu bij het zomaar verdwijnen van een Samoeraizwaard bij voor beeld...
-
telloorlekker schreef:Katana... kan ik je getroosten met een "haaiendoder" ? Dat attribuut heb ik eens opgevist tijdens een van mijn glorieuze duikuitstappen in de koude wateren van ons aller Noordzee. Het geleek als twee druppels water op wat ik eens als noodzakelijk kwaad bij de uitrusting moest hebben.
Soit beste Tell ,
Vandaag heeft katana de onderverdieping van ons huis grondig gepoetst , alsook het bed opgemaakt en de tafel gedekt ; met onder de tas van Lady , weer een geheime boodschap " Mijn zoetteke, alles , maar niet alles kan onze liefde kelderen ...
Zal weer vraagtekens oproepen van mijne chouchoue ' waar is mijn Samoerai*-zwaard
-
jeronimo schreef:Neen dit is geen pastoorstekst, katana gij moet toch latijn gestudeerd hebben anders zou je zo'n tekst niet kunnen schrijven.
Ik zal maar beginnen " SOLO " eten zeker.!![]()
Die Solo dat zou ik zeker niet doen, Mia mag gewoon die goede boter blijven eten van de dokter en deze heeft gezegd dat die veel minder kwaad kan dat al de andere boters.
-
katana schreef:Katana heeft een diepvries Bauknecht Ôko Cristal **** .
Hier staat die nooit hoger dan -18, wanneer alles bevroren is toch.
-
katana schreef:telloorlekker schreef:Katana... kan ik je getroosten met een "haaiendoder" ? Dat attribuut heb ik eens opgevist tijdens een van mijn glorieuze duikuitstappen in de koude wateren van ons aller Noordzee. Het geleek als twee druppels water op wat ik eens als noodzakelijk kwaad bij de uitrusting moest hebben.
Soit beste Tell ,
Vandaag heeft katana de onderverdieping van ons huis grondig gepoetst , alsook het bed opgemaakt en de tafel gedekt ; met onder de tas van Lady , weer een geheime boodschap " Mijn zoetteke, alles , maar niet alles kan onze liefde kelderen ...
Zal weer vraagtekens oproepen van mijne chouchoue ' waar is mijn Samoerai*-zwaard
Ik zou toch nog eens goed gaan kijken, weg kan dat niet zijn. Overal gekeken in de slaapkamer of hier en daar een hoekje of een plaatsje over geslagen?