404 Not Found error encountered while trying to use-oplost-

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

polepole_ole

21 nov 2009, 11:58

a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request. Deze melding krijg ik wanneer ik mijn nieuwe website probeer online te zetten.
De website is gemaakt met software van easycomputing. Wat kan het probleem zijn?

coderunner

22 nov 2009, 03:15

Beste polepole_ole,

Wat is de url (link) die je probeert te openen?

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

coderunner

22 nov 2009, 15:28

Beste polepole_ole,

Ik krijg hier geen enkele foutmelding, de pagina's laden normaal.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

polepole_ole

22 nov 2009, 15:45

ondertussen is het probleem al opgelost. :)
Om met een 'zuivere lei' te beginnen, omdat er dubbele bestanden op mijn browser stonden, heb ik alles gewist via een tool op www.net2ftp.com .
Daarna heb ik ook de naam van mijn startpagina veranderd van home.html in index.html. Blijkbaar werd home.html niet herkend.
Gelukkig blijk nu alles weer te werken.
Bedankt alvast voor uw reactie . :D

coderunner

22 nov 2009, 15:58

polepole_ole schreef:ondertussen is het probleem al opgelost. :)
... Daarna heb ik ook de naam van mijn startpagina veranderd van home.html in index.html. Blijkbaar werd home.html niet herkend ...
Beste polepole_ole,

Dat is goed nieuws.
Elke browser herkent alleen index.htm - index.html - index.php als opstart pagina dus wanneer je andere benamingen gebruikt, dan moeten die in de link meegegeven worden zoals bij jou eerste aanmaak zou dit geweest zijn http://www.aquamotion.be/home.html en dan had je die foutmelding niet gekregen, maar dat zou onverstandig geweest zijn want dan zou je link alleen maar langer geworden zijn.

Bedankt om dit te melden.

Nog veel succes en veel bezoekers op je webpagina toegewenst.

mvg,
Coderunner

polepole_ole

22 nov 2009, 16:00

bedankt voor deze tip. Fijne zondag nog gewenst.
:)