Katana's hoekje nr 2

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

Mag dat tweede opening van katana's hoekje, ja dat mag

Liefst geen tweede opening van katana's hoekje
14
34%
Geen mening ,
5
12%
Duizend bommen en granaten , hopelijk geen tweede kanteling
1
2%
Bravo , deze tweede opening
21
51%

Totaal aantal stemmen: 41

telloorlekker

26 nov 2009, 16:38

katana schreef:Katana staat achter Marie-Rose Morel , het gevecht is bezig op de Standaard IN de vrije meingsuiting , steun haar , verandering moet kunnen 8)
Toch oppassen Katana, je kent wellicht de logica van je Lady; maar die van de politica Morel is desgevallend nog ingewikkelder... :wink:

Choerrel

26 nov 2009, 16:41

Morel als mens: een reusachtig respect voor haar!
Morel als politieker: een vergif voor het VB.

Mathieu

26 nov 2009, 17:35

telloorlekker schreef:
Fazal schreef:Allemaal de schuld van god katana, hij heeft hen kuisheid opgelegd, terwijl hij goed moet geweten hebben dat het ook maar mensen waren, m.a.w. ook zijn eigen schepselen, aan wie hij zgz een vrije wil heeft meegegeven!
PS: Ik kan hem niet beledigen, want ik geloof er niet in! :wink:
Wat zeg je... kuisheid bijgebracht ? Die ouwe was niet goed wijs ! Z'n eigen zoon naakt aan een kruis laten nagelen...
Tegenwoordig zouden ze dat beschouwen als nalatigheid aan mensen in nood en openbare zedenschennis en nog meer van zo'n fraais.
Als ik God was zou het hélemaal anders verlopen zijn.... :lol:

Je vraagt je gewoon hoe langer hoe meer wat wat ze ons allemaal hebben wijsgemaakt en wat er allemaal de bedoeling van geweest is.
Gisteren is historie, vandaag is weten, en morgen een misterie

Mathieu

26 nov 2009, 17:37

katana schreef:Kan uw woede best verstaan Mathieu ...

In Bocholt waren zo fier dat er zo'n gezonder organistie was voor de jeugd , was veilg en rein en diene pastoor was daar een boegbeeld van de leiding , niemand van buiten Bocholt kan zich dat voorstellen dat mijnheer pastoor ook een boze wolf kon zijn , een smeerlap , die zich vergreep aan kinderen , nu is het al een meisje en een jongen , een topsmeerlap dus ....
Vroeger gebeurde dergelijke dingen ook , zeker weten , maar de kinderen zwegen uit angst voor hun ouders ...
Iemand die mij zeer nauw ligt ( mag de naam niet noemen van deze lady), vertelde mij dat ze voor de ondervraging van de catehese (1945) 11 jaar destijds moest plaats nemen op de schoot van den deken van Tessenderlo :evil:
En katana vroeg toen wat deed den deken toen ?
Antwoord ; hij wiebelde zo ( denk dat hij wel meer in petto had , toen met een stijve :twisted:
Deze man vertoeft nu in de hel (leeft niet meer) gelukkig want katana zou hem wel eens kunnen castreren :lol:

Ps Katana denkt dat diene zwartrok deken destijds wel geen broek onder zijn zwarte bovenrok droeg , ben nu in kwade staat :twisted:
Geloof is des duivels

Natuurlijk heeft dat vroeger ook bestaan , maar kwam het niet uit aangezien onze voorouders allemaal streng katoliek waren opgevoed en een pastoor niets kon verkeerd doen. Er zijn heel serieuze mensent ussen geweest dat niet. Maar als je dat laatste gaval bekijkt : hij ving de kinderen die zo iets voor gehad hadden en en moielijk over konde praten zelfs op om hen te steunen. En het was er zelf ene van het ergste soort, de smeerlap.

Mathieu

26 nov 2009, 17:41

katana schreef:Katana staat achter Marie-Rose Morel , het gevecht is bezig op de Standaard IN de vrije meingsuiting , steun haar , verandering moet kunnen 8)

Ik vind het nog steeds een mooie dame welke goed weet wat ze wil. Maar haar waar karakter zullen wij van achter onze pc wel nooit kennen. En wat er achter de schermen van VB gebeurt is zullen we meer dan waarschijnlijk ook nooit weten. Maar eerst de vage belofte doen van vice-voorzitster, om nadien de kak volledig terug in te trekken vind ik zo wie zo al niet mooi. Een gegeven woord is een gegeven woord. Maar natuurlijk is het hier de vraag : wat is het waart in de politiek? Het bewijs is weeral eens geleverd : nougatbollen dus.

katana

27 nov 2009, 09:58

Mathieu schreef:
katana schreef:Kan uw woede best verstaan Mathieu ...

Natuurlijk heeft dat vroeger ook bestaan , maar kwam het niet uit aangezien onze voorouders allemaal streng katoliek waren opgevoed en een pastoor niets kon verkeerd doen. Er zijn heel serieuze mensent ussen geweest dat niet. Maar als je dat laatste gaval bekijkt : hij ving de kinderen die zo iets voor gehad hadden en en moielijk over konde praten zelfs op om hen te steunen. En het was er zelf ene van het ergste soort, de smeerlap.

Wat er vroeger gebeurde , daar werd weinig van aan 't klokkezeel gehangen en veel verdoezeld , zols in Ierland nu nog 8)
Uw plechtige communie niet mogen doen , was een straf van God en werd aanzien als " vul maar zelf in ' ...

Mijn plechtige communie onder den oorlog zegde mij weinig , zag de pastoors als een vertegenwoordigers van den duivel ' wie mastuurbeerde als jonge knaap ging naar de hel volgen hun , trok mij daar weinig van aan :roll:
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

telloorlekker

27 nov 2009, 17:08

"En je lot zou weinig benijdenswaard zijn ..."zeiden ze tegen de jonge snaken op 't seminarie die hun hormonen niet in bedwang konden houden "...je zal branden in de hel"... awel sèh, daar zou ik zelfs toen niets mee ingezeten hebben, want 's winters was het bar koud op de slaapzaal; zelfs de vloeistof in de nachtpot bevroor... en als je 's morgens opstond in je alkoof zou je blij geweest zijn je te kunnen verwarmen aan je "zondige daad"... :lol:

katana

28 nov 2009, 10:39

Katana moet even opletten met zijn internet light , er rest nog 530 MB , van zijn toegestane maandelijkse 4GB 8)
Dinsdag 1 december is er weer een nieuwe maand en is er weer een nieuwe 4GB.
Katana is daar tevreden mee : maandelijks kost dat 26,0744 euro , is aannemelijk voor een kleine gepensioeneerde :)

telloorlekker

28 nov 2009, 15:03

katana schreef:maandelijks kost dat 26,0744 euro , is aannemelijk voor een kleine gepensioeneerde :)
Kleine gepensioneerde of kleine mét groot pensioen ? :lol:

katana

29 nov 2009, 10:24

Katana heeft weer naar zijn voeten gekregen van Lady :)
Lady gaf katana weer wat stille wenken en katana reageerde weer niet ..

telloorlekker

29 nov 2009, 10:39

Katana moet dringend naar de horlogemaker, z'n veer verslapt of z'n slinger is te licht; zou het kunnen dat ie niet meer zo "verslingerd" is op z'n Lady ? :lol:

katana

29 nov 2009, 10:50

telloorlekker schreef:Katana moet dringend naar de horlogemaker, z'n veer verslapt of z'n slinger is te licht; zou het kunnen dat ie niet meer zo "verslingerd" is op z'n Lady ? :lol:

Nee beste Tellloorlekker, dat is het niet ..
De stillewenk van Lady was , dat ze een kannetje met water altijd wil vol hebben om bloemen te gieten en het de taak is van katana dat kannetje te vullen aan de regenton :)
Lady vertikt het zelf rechtstreeks naar de regenton te gaan , ze wil katana doen sporten en niet altijd achter den pc te zitten 8)

katana

30 nov 2009, 10:43

In Leopoldsburg zijn er nog geen minaretten gebouwd tot op heden , er is wel een moskee ( vroeger na de oorlogsjaren café Alcasar , waar katana in zijn jonge jaren ooit nog de rumba en de boogie woogie danste met veel vuur) :)
In Beringen is er wel een grote moskee met een grote minaret :?

telloorlekker

30 nov 2009, 15:57

katana schreef:In Leopoldsburg zijn er nog geen minaretten gebouwd tot op heden , er is wel een moskee ( vroeger na de oorlogsjaren café Alcasar , waar katana in zijn jonge jaren ooit nog de rumba en de boogie woogie danste met veel vuur) :)
In Beringen is er wel een grote moskee met een grote minaret :?
Heb niets tegen minareten zolang er geen disco-muziek wordt uitgestraald of ene moslim-crooner tot eender wel gebed oproept...
d'r is al genoeg geluidsoverlast zonder we er dat nog moeten bijnemen !
(Hier heeft er al eens ene geprotesteerd voor het gebimbam omdat hij onder de kerktoren woont...)

Choerrel

30 nov 2009, 16:05

Wij hebben jaren naast de kerk gewoond en hoorden de klokken nog niet. Als er familie kwam, konden die niet slapen van het gebimbam.