Katana's hoekje nr 2
-
katana - Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Choerrel schreef:Wij hebben jaren naast de kerk gewoond en hoorden de klokken nog niet. Als er familie kwam, konden die niet slapen van het gebimbam.
Lang geleden toen wij nog langs een spoorweg woonde , hoorde ik als kind ook niet meer het geluid van voorbij rijdende treinen ..
Nu als senior (77) zou mij dat ook niet meer storen .
Katana is nu wel liefhebber van het gebimbam van kerkelijke klokken ( is wel aan 't uitsterven het gebimbam ):lol:
Ps op katana's hoekje is iedereen met zijn mening rechts of links of bargoens welkom , alsook jastemmers op de poll
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad
-
Merkwaardig het voorstel van Minister van justitie Stefaan De Clerck , omvorming van het gerecht ; Afgezette rechters mogen pensioen behouden
Voor dien SM rechter is het wel te laat
Katana heeft ooit een verkeerde beroepskeuze gemaakt ,
Als er iemand meer over dat voorstel weet , laat het mij weten , want dergelijke voorstellen duiken altijd ergens onder , waar de kleine mens , geen weet mag van hebben
Voor dien SM rechter is het wel te laat
Als er iemand meer over dat voorstel weet , laat het mij weten , want dergelijke voorstellen duiken altijd ergens onder , waar de kleine mens , geen weet mag van hebben
-
Mathieu - Lid geworden op: 03 nov 2003, 12:19
katana schreef:Mathieu schreef:katana schreef:Kan uw woede best verstaan Mathieu ...
Natuurlijk heeft dat vroeger ook bestaan , maar kwam het niet uit aangezien onze voorouders allemaal streng katoliek waren opgevoed en een pastoor niets kon verkeerd doen. Er zijn heel serieuze mensent ussen geweest dat niet. Maar als je dat laatste gaval bekijkt : hij ving de kinderen die zo iets voor gehad hadden en en moielijk over konde praten zelfs op om hen te steunen. En het was er zelf ene van het ergste soort, de smeerlap.
Wat er vroeger gebeurde , daar werd weinig van aan 't klokkezeel gehangen en veel verdoezeld , zols in Ierland nu nog
Uw plechtige communie niet mogen doen , was een straf van God en werd aanzien als " vul maar zelf in ' ...
Mijn plechtige communie onder den oorlog zegde mij weinig , zag de pastoors als een vertegenwoordigers van den duivel ' wie mastuurbeerde als jonge knaap ging naar de hel volgen hun , trok mij daar weinig van aan
Maar wat hebben ze intussen allemaal al zelf uitgespookt met de kleine jongens en kinderen. Maar dat werd mooi toegedekt door mijnheer den deken en de bisschop. Want die van de kerk waren heilig.
Gisteren is historie, vandaag is weten, en morgen een misterie
-
katana schreef:Merkwaardig het voorstel van Minister van justitie Stefaan De Clerck , omvorming van het gerecht ; Afgezette rechters mogen pensioen behouden![]()
Voor dien SM rechter is het wel te laat![]()
![]()
Doe eens een aanvraag Katana, ze zeggen toch steeds dat ze rechters te kort hebben, dus maak je volgens mij zeker kans.
-
katana schreef:Choerrel schreef:Wij hebben jaren naast de kerk gewoond en hoorden de klokken nog niet. Als er familie kwam, konden die niet slapen van het gebimbam.
Lang geleden toen wij nog langs een spoorweg woonde , hoorde ik als kind ook niet meer het geluid van voorbij rijdende treinen ..
Nu als senior (77) zou mij dat ook niet meer storen .
Katana is nu wel liefhebber van het gebimbam van kerkelijke klokken ( is wel aan 't uitsterven het gebimbam ):lol:
Ps op katana's hoekje is iedereen met zijn mening rechts of links of bargoens welkom , alsook jastemmers op de poll
Ben er zeker van dat een alle dagen terugkerend geluid je makkelijk gewoon zal worden. Wij waren op verlof in Slovenie en werden om 08.30 uur steeds gewekt door klokkengelui. We sliepen recht tegenover de kerk. Blijkt toen we vertrokken we tot se slotsom kwamen dat die klokken begonnen te bimbammen vanaf 06.00 uur. Dus hebben wij wel degelijk goed geslapen.
-
katana schreef:Katana moet even opletten met zijn internet light , er rest nog 530 MB , van zijn toegestane maandelijkse 4GB![]()
Dinsdag 1 december is er weer een nieuwe maand en is er weer een nieuwe 4GB.
Katana is daar tevreden mee : maandelijks kost dat 26,0744 euro , is aannemelijk voor een kleine gepensioeneerde
Zeg mij eens bij wie jij aangesloten bent? Jij betaalt meer voor 4 GB als ik voor non-stop internet 7 dagen op 7 en 24 uur op 24. Ik betaal dus voor dag en nacht aansluiting met alles erop en eraan 19.99 €
-
Dat klinkt wel heel bekend in de oren. Ik moet dan wel geen water gaan halen, maar mag met de fiets naar de winkel en als ik dan terug kom dan is ze toevallig iets vergeten. Ze plakt er dan wel geen uur op dat ik terug moet zijn en daar profiteer ik dan natuurlijk weer van; als ik maar thuis ben met etenstijd zodat ze niet moet wachten is er geen vuiltje aan de lucht.katana schreef:telloorlekker schreef:Katana moet dringend naar de horlogemaker, z'n veer verslapt of z'n slinger is te licht; zou het kunnen dat ie niet meer zo "verslingerd" is op z'n Lady ?
Nee beste Tellloorlekker, dat is het niet ..
De stillewenk van Lady was , dat ze een kannetje met water altijd wil vol hebben om bloemen te gieten en het de taak is van katana dat kannetje te vullen aan de regenton![]()
Lady vertikt het zelf rechtstreeks naar de regenton te gaan , ze wil katana doen sporten en niet altijd achter den pc te zitten
-
telloorlekker - Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46
Dat komt me ook gekend voor; echter met mijn geheugen kan het wel eens uitdeinen tot de volgende etenstijd...Mathieu schreef: Ze plakt er dan wel geen uur op dat ik terug moet zijn en daar profiteer ik dan natuurlijk weer van; als ik maar thuis ben met etenstijd zodat ze niet moet wachten is er geen vuiltje aan de lucht.
-
TTL de uitzonderingen bestigen de regel uiteraard. En als je in goed gezeldschap bent , dan wordt de klok makkelijk uit het oog verloren uiteraard.
-
telloorlekker - Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46
Waarom, dacht je, vindt men in de meeste kerken, synagogen, moskees e.a. gebedshuizen aan de binnenkant géén uurwerk ? 
-
Mathieu schreef:katana schreef:Katana moet even opletten met zijn internet light , er rest nog 530 MB , van zijn toegestane maandelijkse 4GB![]()
Dinsdag 1 december is er weer een nieuwe maand en is er weer een nieuwe 4GB.
Katana is daar tevreden mee : maandelijks kost dat 26,0744 euro , is aannemelijk voor een kleine gepensioeneerde
Zeg mij eens bij wie jij aangesloten bent? Jij betaalt meer voor 4 GB als ik voor non-stop internet 7 dagen op 7 en 24 uur op 24. Ik betaal dus voor dag en nacht aansluiting met alles erop en eraan 19.99 €[/quote]
Hoe is dat toch mogelijk ?
Blijf toch bij belgacom (skynet)?
Heb daar ook nog een tel/faxlijn , deze fax lijn is nood zakelijk voor mij .
Zou graag protest uiten tegen belgacom , maar heb geen gefundeerde argumentatie ...
Misschien kan iemand voor mij een degelijk protest formuleren , met vergelijkingen met de concurrentie![]()
-
Drama
Lady heeft katana na een banale ruzie opgejaagd , tot hij ten einde raad cut riep tot zijn geliefde , dat was een brug te ver
Nu zal katana moeten boeten en als straf niet meer ...
Lady heeft katana na een banale ruzie opgejaagd , tot hij ten einde raad cut riep tot zijn geliefde , dat was een brug te ver
Nu zal katana moeten boeten en als straf niet meer ...
Laatst gewijzigd door katana op 05 dec 2009, 08:32, 2 keer totaal gewijzigd.