Website helemaal vernieuwd, nu problemen?-

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

coderunner

06 dec 2009, 19:41

Beste Dave,

Nog even dit en dan stop ik met deze discussie:
ultddave schreef:Met andere woorden, het is gewoon slecht om auto redirects uit te voeren. Ongeacht de situatie.
Zeker aangezien de gebruiker verwacht dat de site wel bestaat. En dan ineens uitkomt op de homepagina en misschien niet eens terug kan gaan, naar de zoekresultaten van google door dat probleem met de 'back' knop.
1- Je zegt nu dat het gewoon slecht is en voorheen schrijf je en ik citeer "W3C raadt de mensen af ... " Afraden is niet hetzelfde als "gewoon slecht"

2- Dan is volgens jou en W3C per definitie ELK forum slecht opgesteld want nadat je een bericht gepost hebt, word je automatisch d.m.v.

Code: Selecteer alles

<meta http-equiv="refresh" content="3;url=viewtopic.php?p=xxxxxxx#xxxxxxx">
doorgestuurd naar je gepostte bericht. 8O

3- Een goede en ervaren surfer zal, wanneer hij in bv. Google iets opzoekt, steeds de link in Google openen in een nieuwe tab/venster en niet steeds opnieuw x-maal de back button gebruiken om terug te keren naar het opzoek-resultaatscherm van Google. :wink:

4- Maar zoals ik in het begin reeds zei, stop ik nu met deze discussie, daar heeft de vraagsteller geen boodschap aan. Ik steek mijn tijd ook niet in eindeloze discussies. De vraagsteller heeft nu de verschillende mogelijkheden hier gekregen en kan zelf beslissen wat hij ermee doet.
:wink:

Over and out! Case closed! :D

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

ultddave

06 dec 2009, 20:05

1- Je zegt nu dat het gewoon slecht is en voorheen schrijf je en ik citeer "W3C raadt de mensen af ... " Afraden is niet hetzelfde als "gewoon slecht"
Een beetje overdrijven mag hé :lol: . Maar het zijn inderdaad "richtlijnen" geen verplichtingen of iets dergelijks. Maar zoals je zelf zal weten, staat er op W3C wel betrouwbare info. ;)
2- Dan is volgens jou en W3C per definitie ELK forum slecht opgesteld want nadat je een bericht gepost hebt, word je automatisch d.m.v.
Ja. :wink: Elk PHP (PHPBB en VBulletin) forum schend die accessibility regels. ;)

Uiteraard kan men zich niet houden aan elke regel. Maar ik vind dat inderdaad slecht. (Die dingen zijn niet perfect hé :D)

Het beste zou zijn als het forum eerst zo een "Post is succesvol geplaatst bericht zou geven. Met een link naar het topic." Dus zonder autoredirect. ;)

Die richtlijnen zijn trouwens vooral opgesteld voor mensen met gebreken op allerlei vlakken. Blinden, slechtzienden, kleurenblinden, ... (Vandaar de naam "Accessibility" = toegankelijkheid)

Als student krijg je punten af, als je daar geen rekening mee houdt (accessibility in het algemeen). We moeten zoveel mogelijk puntjes implementeren in onze website. Het belangrijkste punten liggen uiteraard bij de layout. (Kleur van de linken bijvoorbeeld). Dit is 1 van de minder belangrijke punten, aangezien je meestal geen 404 error zou moeten krijgen.
(Dit is een uitzondering ten gevolge van de google indexering)

Maar als je je er niet aan houdt, ga je niet neergebliksemt worden of iets dergelijks :lol: .

Inderdaad, einde discussie dan. ;)

Mvg,
Dave
.NET en Java Programmeur

coderunner

06 dec 2009, 21:25

Beste Nikolay,

Wat ik gewoonlijk doe, en dan heb je de meta tag refresh niet nodig, is voor de ERROR 404 pagina dezelfde layout van de andere pagina's met het menu nemen en daar waar de tekst komt te staan, de ERROR 404 mededeling schrijven, zodat de bezoeker weet dat hij op de juiste website is maar dat de website vernieuwd is. Dan kan de bezoeker zelf verder surfen op je website door op de knoppen in het menu te klikken. Zie schermafdruk (voorbeeld 404.html pagina).

Afbeelding

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

Nicolay

06 dec 2009, 23:29

Ik kan ook een gewone tekstlink maken naar enkele hoofd-hoofdstukken ???
Vermits de "nieuwe bezoeker" nog niet doorheeft dat die 4 blokjes bovenaan rechts ook links zijn...
Kan ik nog regelen voor middernacht... als dat veiliger is, en dan hoeven jullie ook niet verder te discuteren.
Bekijk de site maar eens, daar kunnen jullie nog veel leren over klein patatjes en paddenstoelen...

coderunner

07 dec 2009, 17:02

Goede namiddag Nicolay,
Nicolay schreef:Ik kan ook een gewone tekstlink maken naar enkele hoofd-hoofdstukken ???
Vermits de "nieuwe bezoeker" nog niet doorheeft dat die 4 blokjes bovenaan rechts ook links zijn...
Kan ik nog regelen voor middernacht... als dat veiliger is, en dan hoeven jullie ook niet verder te discuteren.
Het heeft hier niets te maken met veiligheid maar met richtlijnen volgens de site van W3C.
Trouwens onze "discussie" is reeds afgesloten. Hopelijk heeft dit je niet teveel afgeleid voor de oplossing op jouw vraag :wink:

Zoals je het nu gedaan hebt is het goed hoor!
Nicolay schreef:Bekijk de site maar eens, daar kunnen jullie nog veel leren over klein patatjes en paddenstoelen...
Helaba, gij twijfelt aan MIJN kookkunst ? :evil: :lol: :lol:

Veel succes

mvg,
Coderunner

ultddave

07 dec 2009, 18:56

Koken is niet aan mij besteed. De diepvries pizza smaakt ook goed :lol: .

Inderdaad coderunner heeft gelijk. Die richtlijnen zijn niet gerelateerd aan de veiligheid van de site. ;)

Mvg,
Dave
.NET en Java Programmeur

coderunner

07 dec 2009, 19:06

ultddave schreef:Koken is niet aan mij besteed. De diepvries pizza smaakt ook goed :lol:
Hopelijk laat je toch eerst de pizza ontdooien en/of plaats je de pizza in een verwarmde oven. Anders moet je de richtlijnen (= gebruiksaanwijzing) op de doos eens nalezen en alleen doen wat daar staat!
:lol: :lol: :lol:

Maar we dwalen weer af ... :oops:

verhaegen
Support SeniorenNet

08 dec 2009, 13:13

als het goede pizza is ?
wil ik ook wél een stukje !

ps.
als voorschot voor tegen de zomer
:lol: