Waar zijn de vrouwelijke militairen,hier op het forum? 10TTr
-
Ritjecoo - Lid geworden op: 19 mei 2008, 00:59
Ben binnengegaan in het leger op 3 april 1978 in Peutie op 20 jarige leeftijd. Na de opleiding nr Evere-Zuid gegaan bij het 10de Bataljon TTr. Daar ben ik tape factory geworden. Heb ook ongeveer 6 of 7 jaar bediende CSM geweest. Na 12 jaar in Evere-Zuid, in blok 2, muteerde ik nr de CTTr in Tervuren, op de Staf Compagnie.
Toen de Staf Cie opgedoekt werd in Tervuren, ben ik gemuteerd nr de Div.Log in Tervuren. Na 12 jaar ook gewerkt te hebben in Tervuren, muteerde ik (voor mijn laatste 12 jaar?) opnieuw naar Evere-Zuid in blok 4, bij de aankoopdienst.
Ondertussen heb ik het geluk om op bijna 52 jarige leeftijd in VOP te gaan, en dat is op 1 augustus 2009. Dus 4 jaar vroeger dan voorzien.
Die 31 jaar zijn voorbij gevlogen! Ik kijk met gemengde gevoelens terug. Ik heb een zeer leuke tijd gehad bij het leger, er waren natuurlijk, ook mindere momenten. Maar al bij al, moest ik het mogen overdoen, ik zou het terug doen!
Ik heb er een paar ECHTE vriendinnen aan overgehouden.
Toen de Staf Cie opgedoekt werd in Tervuren, ben ik gemuteerd nr de Div.Log in Tervuren. Na 12 jaar ook gewerkt te hebben in Tervuren, muteerde ik (voor mijn laatste 12 jaar?) opnieuw naar Evere-Zuid in blok 4, bij de aankoopdienst.
Ondertussen heb ik het geluk om op bijna 52 jarige leeftijd in VOP te gaan, en dat is op 1 augustus 2009. Dus 4 jaar vroeger dan voorzien.
Die 31 jaar zijn voorbij gevlogen! Ik kijk met gemengde gevoelens terug. Ik heb een zeer leuke tijd gehad bij het leger, er waren natuurlijk, ook mindere momenten. Maar al bij al, moest ik het mogen overdoen, ik zou het terug doen!
Ik heb er een paar ECHTE vriendinnen aan overgehouden.
-
krullebol1 - Lid geworden op: 06 nov 2009, 14:10
Ik ben binnengegaan op 9 juni 1975 bij de medische dienst. Ik zat tot 1976 in de infirmerie van St Kruis Brugge, daarna tot 1985 in het militair hospitaal. Vandaar terug opleiding voor mijn sociaal promotie . Dan mutatie naar het CRS en in 2002 vertrok ik naar Zutendaal CMO1 en nu ben ik ook een van de gelukkige VOPsters sedert 1 juni, dus heb ik er 34 jaar opzitten ongeveer.
grtjs
Rina
of Regine Metten
grtjs
Rina
of Regine Metten
-
krullebol1 - Lid geworden op: 06 nov 2009, 14:10
beste choerrel,
in 1970 zaten de meeste mogelijke vrouwelijke militairen nog in de puberstreken, dus ik denk niet dat wij van deze lichting niet veel kunnen weten.
Rina
in 1970 zaten de meeste mogelijke vrouwelijke militairen nog in de puberstreken, dus ik denk niet dat wij van deze lichting niet veel kunnen weten.
Rina
-
piepke - Lid geworden op: 19 mar 2005, 14:35
Hoi iedereen hier. Ik ben binnen gekomen op 29 Okt 1975.
Na 4 maanden opleiding in Peutie naar 6 TTR vertrokken in Ludenscheid met de DVT. Daar ben ik 6 jaar verbleven, daarna gemuteerd naar 10 TTR in Evere Zuid waar ik 16 Jaar in het CTR in blok 2 heb gewerkt.
Dan gemuteerd naar de telefooncentrale te Evere waar ik nu nog werk.
Nog 3 Jaar en t zit erop. Inderdaad de jaren zijn voorbij gevlogen.
Aan de eerste persoon die hier heeft gepost, ik moet je toch kennen?
Laat eens iets horen
Groetjes
Na 4 maanden opleiding in Peutie naar 6 TTR vertrokken in Ludenscheid met de DVT. Daar ben ik 6 jaar verbleven, daarna gemuteerd naar 10 TTR in Evere Zuid waar ik 16 Jaar in het CTR in blok 2 heb gewerkt.
Laat eens iets horen
Groetjes
-
vivke - Lid geworden op: 16 jan 2006, 19:22
Hallo dan ben jij dezelfde dag als ik binnen gegaan in Peutie. Ik kan niet veel vrouwen meer herinneren uit die tijd in peutie.piepke schreef:Hoi iedereen hier. Ik ben binnen gekomen op 29 Okt 1975.
Laat eens iets horen
Groetjes
ik ben naar 62A in Essentho gegaan.
My dog is my live
-
vivke - Lid geworden op: 16 jan 2006, 19:22
Het was inderdaad een hele mooie tijd, maar wel kort.piepke schreef:Ja Vivke ik herinner er mij ook niet veel meer en waarschijnlijk zijn er van onze lichting niet veel meer over. Wat ik me wel goed herinner was de mooie tijd in Peutie, onze opleiding.
Groetjes
Er zouden hier meer vrouwen op moeten komen, maar ja we weten niet waar ze zitten hé.
Met één vrouw heb ik nog contact, dat was toen en is nog altijd mijn vriendin, maar ze was niet van onze lichting.
Ik geloof ergens in 1976 dat ze binnen gegaan is. Zij zou normaal ook hier op het forum moeten zitten.
My dog is my live
-
Ritjecoo - Lid geworden op: 19 mei 2008, 00:59
piepke schreef:Hoi iedereen hier. Ik ben binnen gekomen op 29 Okt 1975.
Laat eens iets horen
Groetjes
Ja ik ken jou en jij aan mij ook, denk ik. Tenminste als je Rosita noemt? Rosita heeft ook een zoon, werkt ook op de centrale nog, ....... en is van Gent.
groetjes
Rita
-
Robin_Six - Lid geworden op: 28 dec 2009, 18:12
Ik zat ook in peutie in 1975piepke schreef:Hoi iedereen hier. Ik ben binnen gekomen op 29 Okt 1975.
Laat eens iets horen
Groetjes