Ferry's gedichtenkorfje 2
-
ferry - Lid geworden op: 19 feb 2007, 14:59
dankjewel lieve bezoekers
Ria , Silver Wolf , Gustilpe , Hilde m
voor het vriendelijke vragen , schrijven en naar boven halen !!
dankjewel
Hilde M , Boke , Gustilpe , Klaartje , Robol, Ria , Nele , Schrijfster
Ria ,Bosrankje , Gustilpe
voor het warme welkom !!
ik wil al zo dikwijls in jullie topic komen schrijven , zo dikwijls
maar het is nog niet gelukt
gewoonlijk begin ik eraan als ik na de tv de computer ga sluiten
en dan gaat het van mijn slapen af !!Zoals nu
Dat is de goede methode niet , nee ik weet het !!
Ik ben al blij als ik overal wat kan bijlezen dan !!
Ik zou een foto of een mooie illustratie zetten voor jullie maar
dan is er kans dat mijn tekst weer weg is
ik had het daarjuist bij bosrankje weer zitten
ik schrijf een tekst , ga een illustratie halen en hop de tekst is weer weg
dat is gelijk de processie van Echternacht - 3 stappen voorruit , 2 achteruit
daar wordt je wel een beetje moedeloos van !!
Ja Hildeke , ik heb de computer nog niet kunnen temmen
ik moet dat lijf eens naar de winkel doen
het komt er niet van
het gewone leven met zijn dagelijkse beslommeringen , zijn ups en downs , zijn goede dingen en kleine akkefietjes komt er gewoonlijk tussen !! Ook de T.V. de krant , het boekje van kav, van Okra , van Het Davidsfonds , de Margriet en al het andere lees dat hier binnen komt !!
Voor hetgeen wij de computer gebruiken is het ook niet nodig dixit mijn man
Ria heeft de raad gegeven hem omhoog te zetten voor het stof eventueel
ik heb er een kistje onder gezet , moet ik mij niet zo laag meer bukken om op en af te zetten , dat is weeral mooi meegenomen voor de zere rug !!
Een bankbediende die mijn echtgenoot kwam tonen hoe je moet bankieren met de computer
( ze moedigen dat precies erg aan bij die banken ) hoe zou dat komen !!
die menheer zei dat mijn computergeheugen groot genoeg is en nog niet vol maar dat mijn werkgeheugen te klein is ( ik had daar vroeger toch geen last van )
dat de Bitdefender antivirus beter is dan Norton antivirus want Norton zou vertragen
maar de computer is nog noooit zoooo traag geweest , tiens ,tiens
!!
Oei , zo laat al
Daag Liefs Fernanda
Ria , Silver Wolf , Gustilpe , Hilde m
voor het vriendelijke vragen , schrijven en naar boven halen !!
dankjewel
Hilde M , Boke , Gustilpe , Klaartje , Robol, Ria , Nele , Schrijfster
Ria ,Bosrankje , Gustilpe
voor het warme welkom !!
ik wil al zo dikwijls in jullie topic komen schrijven , zo dikwijls
maar het is nog niet gelukt
gewoonlijk begin ik eraan als ik na de tv de computer ga sluiten
en dan gaat het van mijn slapen af !!Zoals nu
Dat is de goede methode niet , nee ik weet het !!
Ik ben al blij als ik overal wat kan bijlezen dan !!
Ik zou een foto of een mooie illustratie zetten voor jullie maar
dan is er kans dat mijn tekst weer weg is
ik had het daarjuist bij bosrankje weer zitten
ik schrijf een tekst , ga een illustratie halen en hop de tekst is weer weg
dat is gelijk de processie van Echternacht - 3 stappen voorruit , 2 achteruit
daar wordt je wel een beetje moedeloos van !!
Ja Hildeke , ik heb de computer nog niet kunnen temmen
ik moet dat lijf eens naar de winkel doen
het gewone leven met zijn dagelijkse beslommeringen , zijn ups en downs , zijn goede dingen en kleine akkefietjes komt er gewoonlijk tussen !! Ook de T.V. de krant , het boekje van kav, van Okra , van Het Davidsfonds , de Margriet en al het andere lees dat hier binnen komt !!
Voor hetgeen wij de computer gebruiken is het ook niet nodig dixit mijn man
Ria heeft de raad gegeven hem omhoog te zetten voor het stof eventueel
ik heb er een kistje onder gezet , moet ik mij niet zo laag meer bukken om op en af te zetten , dat is weeral mooi meegenomen voor de zere rug !!
Een bankbediende die mijn echtgenoot kwam tonen hoe je moet bankieren met de computer
( ze moedigen dat precies erg aan bij die banken ) hoe zou dat komen !!
die menheer zei dat mijn computergeheugen groot genoeg is en nog niet vol maar dat mijn werkgeheugen te klein is ( ik had daar vroeger toch geen last van )
dat de Bitdefender antivirus beter is dan Norton antivirus want Norton zou vertragen
maar de computer is nog noooit zoooo traag geweest , tiens ,tiens
Oei , zo laat al
Daag Liefs Fernanda
Een glimlach keert steeds naar u terug
-
_Nele_ - Lid geworden op: 06 feb 2007, 19:20
Lieve Ferry,
boeiend al je problemen met de PC,
rolluiken,nog voor de kinderen beschikbaar zijn
aan je zelf denken,geen tijd daarvoor!!
Hoe komt het dat ik het zo goed ken!!
Ik doe niet aan PC banking,toch al
problemen gelezen in de krant!
Blij dat je nog nodig bent,en wat kan doen!
herken mezelf daarin!
Wens je nog een fijne Kersttijd zonder ongemakken,
lekker warm binnen,samen met elkaar!
lieve groeten
ook van mijn kleinzoontje Yoran
Nele

boeiend al je problemen met de PC,
rolluiken,nog voor de kinderen beschikbaar zijn
aan je zelf denken,geen tijd daarvoor!!
Hoe komt het dat ik het zo goed ken!!
Ik doe niet aan PC banking,toch al
problemen gelezen in de krant!
Blij dat je nog nodig bent,en wat kan doen!
herken mezelf daarin!
Wens je nog een fijne Kersttijd zonder ongemakken,
lekker warm binnen,samen met elkaar!
lieve groeten
ook van mijn kleinzoontje Yoran
Nele

-
oei Nele
fijn hoor je reactie en je schrijven
ik mijn bed uit en computer opgezet , zag dat nog niemand het gelezen had want had het pas 1 u vannacht geschreven
en heb het uitgeveegd , de gewone dagelijkse perikelen ( de goede en de slechte )!
Sorry hoor !!! Ik was er een beetje verlegen voor
in tegenstelling tot jou en anderen moet ik nooit
de kleinkinderen opvangen ( de schoondochter is thuis)
en als ze weg gaan komt haar moeder slapen
zo heb ik ze ook wel veel minder dan ik wel zou willen !!!!!!
Ik kom heus wel aan mezelf toe hoor maar de TV , de krant en al de lees die hier binnenkomt
( ik ben een lezer en tv kijker ) nemen veel tijd
er is op de computer ook nog meer te doen dan senniorennet
massa's ppsen komen binnen , schitterende dingen met muziek en vloeiende beelden ( ook moppen ben ik altijd blij mee), ik moet nog verschillende beantwoorden
sommige doorsturen , in mapjes klasseren , computer opkuisen
foto's doen , mensen schrijven enzovoort !!
Ook ik ben geen groot talent die de gedichten zo maar uit haar mouw schud
zoals wij hier veel talenten hebben
en zon prachtige ppssen maken als jij , dat kan ik nog niet
Ria ging het mij eens leren , maar die heeft sowieso geen tijd
haar druk huishouden , sociale werking , ziekenzorg en bezoeken is veel belangrijker dan dit zeer zeker
( ik zou dan nog meer aan de computer zitten hé !!)
dag Nele , geweldig hé , zoals die kleine Yoran groeit en jij geniet er
tenvolle van !! Het is je gegund hoor !!! En het gaat zo snel !!!
Liefs Fernanda
-
gustilpe - Lid geworden op: 04 okt 2007, 20:52
lieve Fernanda,
blij ben ik van weer jouw schrijfsels te kunnen lezen
en de drukte, ja dat ken ik ook, hoe ouder men wordt hoe drukker men het krijgt, vind je niet? of zijn het wijzelf die trager worden?
Eigenlijk zou mijn man moeten lezen wat je schreef over de rolluiken etc, hij denkt altijd dat het hier alleen is dat alles stuk gaat
Er is inderdaad meer dan enkel de pc Fernanda, ik lees ook graag af en toe maar de tijd ontbreekt mij, er is zoveel interessants dat men kan doen hé.
Gisterenavond ben ik al mijn contactpersonen kwijtgeraakt op mijn pc, ook die van Roemenië
hoe zal ik daar nu weer aangeraken
Fernanda ik denk als je een plaatje wil zette dat je misschien best eerst het plaatje zet en daarna de tekst, dan zal er niets verdwijnen, ik heb het ook geleerd uit ervaring, probeer dat eens, waarschijnlijk lukt het jou dan!
Straks komt mijn oudste kleinzoon voor enkele dagen logeren, ook eens fijn een grote jongen van 14 in huis te hebben, meestal zijn het de kleintjes die hier komen.
ik wens jou een fijne dag verder met lieve groetjes,
gustilpe
blij ben ik van weer jouw schrijfsels te kunnen lezen
en de drukte, ja dat ken ik ook, hoe ouder men wordt hoe drukker men het krijgt, vind je niet? of zijn het wijzelf die trager worden?
Eigenlijk zou mijn man moeten lezen wat je schreef over de rolluiken etc, hij denkt altijd dat het hier alleen is dat alles stuk gaat
Er is inderdaad meer dan enkel de pc Fernanda, ik lees ook graag af en toe maar de tijd ontbreekt mij, er is zoveel interessants dat men kan doen hé.
Gisterenavond ben ik al mijn contactpersonen kwijtgeraakt op mijn pc, ook die van Roemenië
Fernanda ik denk als je een plaatje wil zette dat je misschien best eerst het plaatje zet en daarna de tekst, dan zal er niets verdwijnen, ik heb het ook geleerd uit ervaring, probeer dat eens, waarschijnlijk lukt het jou dan!
Straks komt mijn oudste kleinzoon voor enkele dagen logeren, ook eens fijn een grote jongen van 14 in huis te hebben, meestal zijn het de kleintjes die hier komen.
ik wens jou een fijne dag verder met lieve groetjes,
gustilpe
vriendschap is het kostbaarste geschenk!
-
lieve Gustilpe
Blij met je reaktie maar ik word rood tot achter mijn oren !!
ik heb het helemaal niet zo druk als jullie hoor , en al het sociale werk
dat jij verricht en je koor ( oh ik wou dat ik er ook in was en nog kon zingen )
en de mooie dingen die je maakt en al die prachtgedichten mooi ingekaderd !!
schrijf je die zomaar neer in een pennetrek !!
ik heb al geschreven dat je een duizendpoot bent en ik niet begrijp
hoe je het allemaal doet !!!Een schitterende duizendpoot nog een ziel van dit forum !
Jij was de volgende waar ik uitgebreid wou komen schrijven
( ja genezen hoor, dankjewel , mankeer weer andere dingen ) want mijn bewondering is reuzegroot!!
Tja er is een fout gebeurd op de bank ( niet met computerbanking hoor Nele ) en ze gaan me terug bellen
Onze draadloze telefoons ( 1 zendlijf en 3 telefoons erbij zijn kapot --Ja Gustilpe ik had nog niet de helft opgenoemd van wat kapot gegaan was hoor
maar het zijn allemaal geen erge dingen gelukkig ) 3 weken zonder telefoon , de telefoonmannen binnen en buiten gezocht , andere ploeg is de straat komen opengooien bleek dat ze met de sloot uit te kuisen de kabel hadden geraakt , nadien alleen de vaste telefoon die nog macheerde , alle priezen nagezien enz
zijn die draadloze nu kapot gegaan door de panne buiten ,dat weten we niet , ze waren een goed jaar oud (dus geen garantie meer ).nu hebben wij alleen nog de vaste en daar zit ik nu
aan de bureau naast de computer te wachten op telefoon
mijn man komt zien : verontwaardigt wat zijt gij toch allemaal aan het schrijven ?
La Vie hé Gustilpe het gewone leven !!
Wat zou ik graag een logeetje hebben , ja , jij hebt fantatische kleinkinderen Roos ( je hebt zo een mooie naam ) dat leest en volgt men op jouw topic , 14 jaar doe je daar nog spelletjes mee ?
Je contacten kwijt van Roemenie , da's erg , die kun je niet missen misschien kan Robbe wat raadgevingen schrijven of moet je iemand laten komen
ik heb in ons gemeenteblad een annonce uitgeknipt van een computerman die tegen betaling naar huis komt , ik heb nog niet gebeld tot hier toe
Kijk eens in jullie blaadjes !! Veel succes !!
de tweede keer heb ik bij Bosrankje inderdaad eerst de illustratie gezet en dan terug de tekst geschreven maar meestal zoek ik een illustratie navenant hetgeen ik geschreven heb en dat weet ik dikwijls niet op voorhand ( vandaar dat ik het soms uitveeg
)
Er zijn rare wezens op de wereld hé
Lap de voormiddag is weeral om , ik heb nog niets gedaan !!
Dag Roos , deze blok moest eigenlijk op jouw topic staan !!
Liefs Fernanda
Blij met je reaktie maar ik word rood tot achter mijn oren !!
ik heb het helemaal niet zo druk als jullie hoor , en al het sociale werk
dat jij verricht en je koor ( oh ik wou dat ik er ook in was en nog kon zingen )
en de mooie dingen die je maakt en al die prachtgedichten mooi ingekaderd !!
schrijf je die zomaar neer in een pennetrek !!
ik heb al geschreven dat je een duizendpoot bent en ik niet begrijp
hoe je het allemaal doet !!!Een schitterende duizendpoot nog een ziel van dit forum !
Jij was de volgende waar ik uitgebreid wou komen schrijven
( ja genezen hoor, dankjewel , mankeer weer andere dingen ) want mijn bewondering is reuzegroot!!
Tja er is een fout gebeurd op de bank ( niet met computerbanking hoor Nele ) en ze gaan me terug bellen
Onze draadloze telefoons ( 1 zendlijf en 3 telefoons erbij zijn kapot --Ja Gustilpe ik had nog niet de helft opgenoemd van wat kapot gegaan was hoor
zijn die draadloze nu kapot gegaan door de panne buiten ,dat weten we niet , ze waren een goed jaar oud (dus geen garantie meer ).nu hebben wij alleen nog de vaste en daar zit ik nu
aan de bureau naast de computer te wachten op telefoon
mijn man komt zien : verontwaardigt wat zijt gij toch allemaal aan het schrijven ?
La Vie hé Gustilpe het gewone leven !!
Wat zou ik graag een logeetje hebben , ja , jij hebt fantatische kleinkinderen Roos ( je hebt zo een mooie naam ) dat leest en volgt men op jouw topic , 14 jaar doe je daar nog spelletjes mee ?
Je contacten kwijt van Roemenie , da's erg , die kun je niet missen misschien kan Robbe wat raadgevingen schrijven of moet je iemand laten komen
ik heb in ons gemeenteblad een annonce uitgeknipt van een computerman die tegen betaling naar huis komt , ik heb nog niet gebeld tot hier toe
Kijk eens in jullie blaadjes !! Veel succes !!
de tweede keer heb ik bij Bosrankje inderdaad eerst de illustratie gezet en dan terug de tekst geschreven maar meestal zoek ik een illustratie navenant hetgeen ik geschreven heb en dat weet ik dikwijls niet op voorhand ( vandaar dat ik het soms uitveeg
Er zijn rare wezens op de wereld hé
Lap de voormiddag is weeral om , ik heb nog niets gedaan !!
Dag Roos , deze blok moest eigenlijk op jouw topic staan !!
Liefs Fernanda
-
Fernanda,
zeer bedankt voor jouw lange schrijven. Ik zit hier wat met pc-problemen, is nog wel onder garantie, ben nu bezig op een laptop met een qwerty-klavier en ik kan niet goed overweg met die muis,.
Gelukkig heb ik mijn contactpersonen terug dankzij een lieve dame.
Hopelijk komt het bij jou in orde met de draadloze telefoons en de fout van de bank
Voor het ogenblik hier twee kleinkinderen, zoals ik zei onze oudste 14 jaar en voor deze namiddag nog een vierjarige, ik laat nu de pc aan mijn kleinzoon,
lieve groetjes,
gustilpe
zeer bedankt voor jouw lange schrijven. Ik zit hier wat met pc-problemen, is nog wel onder garantie, ben nu bezig op een laptop met een qwerty-klavier en ik kan niet goed overweg met die muis,.
Gelukkig heb ik mijn contactpersonen terug dankzij een lieve dame.
Hopelijk komt het bij jou in orde met de draadloze telefoons en de fout van de bank
Voor het ogenblik hier twee kleinkinderen, zoals ik zei onze oudste 14 jaar en voor deze namiddag nog een vierjarige, ik laat nu de pc aan mijn kleinzoon,
lieve groetjes,
gustilpe
-

Fernanda,
bedankt voor jouw bezoekje in mijn topic, daar bedankte ik jou al. Wat had ik graag de dia's gezien van Roemenie. Het is inderdaad een heel groot land he, na het bezoek aan de projecten bezoeken we volgend jaar weer een ander deel!
Een heel mooi land was het niet van de armoede.
Mijn wens voor het komende jaar: vrede, geloof, hoop en liefde en zeker een goede gezondheid!
lieve groetjes,
gustilpe
-
schrijfster - Lid geworden op: 26 sep 2008, 16:16

Tonen wat je hebt,is niet laten zien wie je bent.
-

Kerst 2009
we hebben de kerstboom gezet
met weemoedige binnenpret
loop ik te genieten
bij al dat versieren
spulletjes vol verhalen
verzameling van jaren
telkens ietsje meer
ik houd van die sfeer
lichtjes die branden
balletjes die glanzen
hartjes,engeltjes,sterren
kunnen zij vrede brengen
ik hoop het
telkens weer
Fernanda

Laatst gewijzigd door ferry op 28 dec 2009, 18:16, 2 keer totaal gewijzigd.