prettige feestdagen!!6ttr
-
koleos - Lid geworden op: 10 okt 2008, 15:11
prettige feestdagen en een gezond 2010!!!Aan allen en speciaal aan de
mensen sm of beroeps van 6ttr.kazerne de leie ludenscheid!!
Zoals het weer nu hier is (-9 onder nul)hebben we het in de winter in 1973/1974 ook gehad met ons geweertje op wacht!Dat waren pas tijden,nu hebben de meeste al koud als ze het weerbericht zien!!
Enfin de jeugd zal niet beter weten denk ik.Fijne feesten!!
guy mievis
73/25908
Waar zit de rest!!
Zoals het weer nu hier is (-9 onder nul)hebben we het in de winter in 1973/1974 ook gehad met ons geweertje op wacht!Dat waren pas tijden,nu hebben de meeste al koud als ze het weerbericht zien!!
guy mievis
73/25908
Waar zit de rest!!
-
Ferdinandus - Lid geworden op: 01 jan 2008, 15:52
Sluit me aan bij koleos voor de beste wensen aan de mannen van 6ttr , ook en vooral die van lichting 1966/67 kazerne Reigersvliet in Arnsberg .
van broekhoven .
van broekhoven .
-
Barki - Lid geworden op: 17 okt 2002, 01:13
Aan iedereen van 6TTr die in Bensberg, Arnsber en L¨denscheid is geweest
een "Zalige Kerst en een Gelukkig Nieuwjaar 2010"
En nog vele jaartjes hé mannen en vrouwtjes die toen in Lüdenscheid zijn gekomen.
Barki
een "Zalige Kerst en een Gelukkig Nieuwjaar 2010"
En nog vele jaartjes hé mannen en vrouwtjes die toen in Lüdenscheid zijn gekomen.
Barki
Zeg niet altijd wat je weet,maar weet steeds wat je zegt.
-
Aime1955 - Lid geworden op: 02 jan 2008, 23:10
koleos schreef:prettige feestdagen en een gezond 2010!!!Aan allen en speciaal aan de
guy mievis
73/25908
Waar zit de rest!!
Ik was daar ook toen in 1974, gekazerneerd in CTRZ.
Ik herinner me ook nog de sneeuw op het munitiedepot,die wacht mocht je nog met 2 doen.
De wacht op het benzinedepot moest je alleen doen ,die duurde dubbel zo lang.
Ik vind ook dat er weinigen reageren,wellicht willen de meesten zich nog geen senior noemen
-
Genieterke - Lid geworden op: 15 nov 2002, 01:36
ESTE NIX PAX CHRISTE NIX !
-
Bedankt Hugo,mooie site!!
Van ballen en patatten jasse kan ik ook meespreken,heb zo eens met de vuilkar(om de maand moesten we beurtelings mee rijden)in de kazerne de leie achteruit gereden naar het "varkenskot"Hadden ze me daar toch geen muurtje bijgemetst van een meter hoog,en niemand reageerde!Na een kwartier de rp of mp daar met moto en jeep!!Ik dacht dat ik iemand had vermoord!!Wel 12dagen ballen,je mocht niet alleen achteruit rijden!!Natuurlijk van dat muurtje bleef niet veel over.
Chef Maes heb ik ook nog gekend en piet paniek,angstige tijden!!s'avonds was 't natuurlijk plezanter in de cantine van de staf co."kabarka"Daar bleef als ons kleingeld aan,'t was toch maar weinig soldij he?Spijtig vind ik nergens foto's van de kamers of de kazerne,indien iemand iets heeft van ludenscheid....Mijn chef was gaston dierckx(overleden)toffe man!!
Nog steeds op zoek naar makkers van 6ttr van 73/74 moeilijk te vinden!!
Groetjes,
guy mievis
73/25908
Van ballen en patatten jasse kan ik ook meespreken,heb zo eens met de vuilkar(om de maand moesten we beurtelings mee rijden)in de kazerne de leie achteruit gereden naar het "varkenskot"Hadden ze me daar toch geen muurtje bijgemetst van een meter hoog,en niemand reageerde!Na een kwartier de rp of mp daar met moto en jeep!!Ik dacht dat ik iemand had vermoord!!Wel 12dagen ballen,je mocht niet alleen achteruit rijden!!Natuurlijk van dat muurtje bleef niet veel over.
Chef Maes heb ik ook nog gekend en piet paniek,angstige tijden!!s'avonds was 't natuurlijk plezanter in de cantine van de staf co."kabarka"Daar bleef als ons kleingeld aan,'t was toch maar weinig soldij he?Spijtig vind ik nergens foto's van de kamers of de kazerne,indien iemand iets heeft van ludenscheid....Mijn chef was gaston dierckx(overleden)toffe man!!
Nog steeds op zoek naar makkers van 6ttr van 73/74 moeilijk te vinden!!
Groetjes,
guy mievis
73/25908
Laatst gewijzigd door koleos op 27 dec 2009, 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Beste Aimee,
sorry,was u ook vergeten,heb ook wacht geklopt in't munutidepot in 74.
T'was er bij momenten bra koud!!En met die "moderne"wapens was ik toch niets op m'n gemak,je hoorden er vanalles kraken,een beetje griezelig!Al ben ik nu blij dat ik dat heb meegemaakt(toen niet)Soms maakte u dat hard,een echte man en soms een gebroken.Mijn eerste verlof was pas na 13 weken in ludenscheid,gebrek aan chauffeurs beweerde men toen?In alle geval zolang we er nog zijn kunnen we er soms nog eens aan denken.
groetjes,
guy mievis
73/25908
sorry,was u ook vergeten,heb ook wacht geklopt in't munutidepot in 74.
T'was er bij momenten bra koud!!En met die "moderne"wapens was ik toch niets op m'n gemak,je hoorden er vanalles kraken,een beetje griezelig!Al ben ik nu blij dat ik dat heb meegemaakt(toen niet)Soms maakte u dat hard,een echte man en soms een gebroken.Mijn eerste verlof was pas na 13 weken in ludenscheid,gebrek aan chauffeurs beweerde men toen?In alle geval zolang we er nog zijn kunnen we er soms nog eens aan denken.
groetjes,
guy mievis
73/25908
-
punishmen - Lid geworden op: 07 apr 2006, 14:22
Hierbij mijn beste wensen voor een hoopvol 2010 aan alle oudgedienden van het 6e TTR in Ludenscheid..Ben zelf van lichting '74-'75.Was ondergebracht in stafco. en werkzaam in de MT(garage) onder serg.-maj. De Caluwé.Ik lees regelmatig iets over oudgedienden van 6eTTR.Heb echter nog niemand opgemerkt op forum die ook in de stafco. gelegerd was tussen aug.'74 en eind mei'75.Ben nog begonnen met het gedacht van 12 maanden maar mocht toch na 10 m.terug naar de heimat..Vond het persoonlijk een prachtige tijd.hopelijk merk ik toch ooit eens iemand op dit forum die ik persoonlijk gekend heb....Groeten,Mellaerts Frankie,LEMBEKE(Oost-Vl.)
-
Beste Frankie,
ik zie dat je in 1974/75 in de leie bent geweest.Ik het jaar voordien,de
naam de caluwe komt me bekend voor maar ik kan mij hem niet herinneren.Ik ben eens een dag moeten gaan helpen om het voertuig(de vuilkar)nr.1210 in orde te zetten.Ik hield meer van het technische dan van
al dat leger gedoe,maar ja..
Zo heb ik dus regelmatig(1 keer per maand)met de vuilkar mogen rijden.Dat klinkt raar en vies maar ik deed het graag.We moesten dan ook naar de wijk rijden van de beroeps de echte mannen!!Soms moest ik naar het hoogste verdiep voor een klein bakje vuil of papier,moet wel zeggen dat ik dikwijls drinkgeld heb gekregen.En voor een pint deden we veel!!Ook moesten we dagelijks tanken na elke rit en liters en kilometers werden geregistreerd.Dat was plezant.Heb je korperaal malfait nog gekend,bij hem moest je een test afleggen voor je je rijbewijs kreeg.
Ale Frankie...dat waren soms mooie tijden!!
groetjes,
guy mievis
73/25908
ik zie dat je in 1974/75 in de leie bent geweest.Ik het jaar voordien,de
naam de caluwe komt me bekend voor maar ik kan mij hem niet herinneren.Ik ben eens een dag moeten gaan helpen om het voertuig(de vuilkar)nr.1210 in orde te zetten.Ik hield meer van het technische dan van
al dat leger gedoe,maar ja..
Zo heb ik dus regelmatig(1 keer per maand)met de vuilkar mogen rijden.Dat klinkt raar en vies maar ik deed het graag.We moesten dan ook naar de wijk rijden van de beroeps de echte mannen!!Soms moest ik naar het hoogste verdiep voor een klein bakje vuil of papier,moet wel zeggen dat ik dikwijls drinkgeld heb gekregen.En voor een pint deden we veel!!Ook moesten we dagelijks tanken na elke rit en liters en kilometers werden geregistreerd.Dat was plezant.Heb je korperaal malfait nog gekend,bij hem moest je een test afleggen voor je je rijbewijs kreeg.
Ale Frankie...dat waren soms mooie tijden!!
groetjes,
guy mievis
73/25908