Google Chrome en Frontpage-opgelost-

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

Julien Ph

15 jan 2010, 21:41

Hallo,

Ze hebben mij een jobke gegeven als hulp-webmaster van de site van onze club.
Wij gebruiken momenteel Microsoft Office Frontpage om onze site te maken/bewerken.
Ik gebruik Internet Exporer als browser... hiermee gaat dat prima.
De hoofd-webmaster vertelde mij dat hij overgeschakeld was op Google Chrome als internetbrowser en dat hij nu niet meer via Frontpage op onze site kan om deze te updaten.
Met Explorer doe ik hetvolgende...
Ik start explorer op...
Ik ga naar onze website...
Dan in explorer bovenaan rechts staat er een 'knop' met 'pagina en een pijltje naar beneden'.
Ik klik op 'pagina', een nieuw venstertje gaat open waarin ik dan klik op ' Bewerken met Microsoft Office Frontpage'.
Daarna krijg ik een 'inlogvenster' waar ik de nodige gegevens intyp... en dan kan ik beginnen met de site te bewerken.
Het probleem met Google Chrome is dat die knop bovenaan rchts 'Pagina' er niet is...
Hoe kan ik nu van uit Google Chrome Frontpage opstarten om onze website te bewerken?
Ik vind nergens een instelling ...

Groeten,
julien
Carpe Diem

coderunner

15 jan 2010, 22:30

Beste Julien,

Je uitleg is een beetje verwarrend ... je spreekt over Internet Explorer - Exlorer en Frontpage ...
Maar zeg eerst eens op welke webhostserver jullie website staat of geef de url (link of websiteadres) van de website.

mvg,
Coderunner
Laatst gewijzigd door coderunner op 15 jan 2010, 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

Julien Ph

15 jan 2010, 22:38

coderunner schreef:Beste Julien,

Je uitleg is een beetje verwarrend ... je spreekt over Internet Explorer - Exlorer en Frontpage ...
Op welke webhostserver staat jullie website ?

mvg,
Coderunner
Ik zou het niet weten... dat is weer iemand anders die dat geregeld heeft... en ik weet dat de club daar een paar euros per jaar voor betaald!

nb: internet explorer en explorer is hetzelfde = het programma waar ik mee op internet ga... zoiets als Firefox!
Carpe Diem

coderunner

15 jan 2010, 22:52

Beste Julien,
Julien Ph schreef:Ik zou het niet weten... dat is weer iemand anders die dat geregeld heeft... en ik weet dat de club daar een paar euros per jaar voor betaald!
Dan weet ik niet wat je juist bedoeld, sorry :(
Julien Ph schreef:nb: internet explorer en explorer is hetzelfde = het programma waar ik mee op internet ga... zoiets als Firefox!
In jouw uitleg bedoel je dan want Internet Explorer is NIET hetzelfde als Explorer.
Internet Explorer is een webbrowser en Windows Explorer is de Windows Verkenner, maar dit even terzijde :wink:

Wat wil je eigenlijk doen want ik snap je werkwijze niet ?
Wat is de url (link of websiteadres) dan van jullie website?

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

Julien Ph

15 jan 2010, 22:55

coderunner schreef:Beste Julien,
Julien Ph schreef:Ik zou het niet weten... dat is weer iemand anders die dat geregeld heeft... en ik weet dat de club daar een paar euros per jaar voor betaald!
Dan weet ik niet wat je juist bedoeld, sorry :(
Julien Ph schreef:nb: internet explorer en explorer is hetzelfde = het programma waar ik mee op internet ga... zoiets als Firefox!
In jouw uitleg bedoel je dan want Internet Explorer is NIET hetzelfde als Explorer.
Internet Explorer is een webbrowser en Windows Explorer is de Windows Verkenner, maar dit even terzijde :wink:

Wat wil je eigenlijk doen want ik snap je werkwijze niet ?
Wat is de url (link of websiteadres) dan van jullie website?

mvg,
Coderunner
Het is Internet Explorer, de webbrowser!
Carpe Diem

coderunner

15 jan 2010, 23:34

Beste Julien,

Ik heb je vraag nog eens een paar keer gelezen en ik denk nu dat ik je begrijp.

In Google Chrome is die optie (Bewerken met ...) er niet.

1- Je moet op het pijltje naast het stuk papier klikken en dan "Developer" >> "View Source" nemen of sneltoetsen [crtl]+ indrukken.

Afbeelding

2- Je krijgt nu de broncode van de openstaande pagina;
3- Selecteer de broncode door [ctrl]+[a]
4- Kopieer de broncode door [crtl]+[c]
5- Open Frontpage en plak [ctrl]+[v] de broncode in Frontpage

mvg,
Coderunner

Julien Ph

15 jan 2010, 23:44

Inderdaad, zo lukt het wel... is wel iets ingewikkelder dan met Internet Explorer...
Alvast bedank voor uw zoekwerk en geduld...

Groeten,
Julien
Carpe Diem

coderunner

15 jan 2010, 23:54

Ja inderdaad, het is omslachtiger dan in Internet Explorer MAAR je hebt toch Internet Explorer ook op je pc staan naast Google Chrome, niet ?
Dan kan je het toch nog steeds op jouw manier doen nl. Internet Explorer open >> website openen >> Bewerken met ... enz !?
Waarom zou je dan Google Chrome gebruiken om de broncode op te roepen ?

mvg,
Coderunner

Julien Ph

15 jan 2010, 23:59

Ik blijf Internet Explorer gebruiken, maar het was op vraag van onze voorzitter en webmaster dat ik op zoek ging voor een oplossing voor Google Chrome...
Carpe Diem

coderunner

16 jan 2010, 00:08

Aaah okay ...
Waarom gaat die het ingewikkelder zoeken als het zo simpel is met Internet Explorer? ... maar ja ieder zijn bezigheid (grapje) :lol:

En dat is met alle plezier gedaan hoor Julien :wink:

mvg,
Coderunner