Katana's hoekje nr 2
-
katana - Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Vlaamse Reuzen (raskonijnen)
Begin 19e eeuw had men in de omgeving van Gent konijnen, die de huidige gewichtsnormen benaderen.De Patagonier, een groot wild landkonijn heeft heel waarschijnlijk bijgedragen aan de zeuzevorm, zoals we die tegenwoordig kennen.
Met het oog op de vleesproduktie paarde men steeds groterdieren aan mekaar.
De populatie van dit konijnenras groeide dan ook uit tot een omvang van ongeveer 15.000 exemplaren rondom de stad Gent
Duitsers exporteerde deze dieren vervolgens naar alle delen van Europa.
De Vlaamse reus werd in 1893 opgenomen in de eerste Duitse standaard.
De Duitsers hebben zogezegd van de Vlaamse Reus het aristocratisch ras dat het nu is, daarom maar een naamverandering nu ' Deutsche Riessen '
In alle overige Europese landen staat het bekend onder naam die het rechtens toekomt :' Vlaamse Reus '
Vandaag gelezen HLN. Superkonijn weegt 19kilo
Het konijn van de tienjarige Ella MCDonnell uit het Britse Uckfield weegt maar liefst 19 kilo.
De moeder van het konijn was namelijk het grootste konijn ter wereld 19 kimo en was 1.22 lang.
Begin 19e eeuw had men in de omgeving van Gent konijnen, die de huidige gewichtsnormen benaderen.De Patagonier, een groot wild landkonijn heeft heel waarschijnlijk bijgedragen aan de zeuzevorm, zoals we die tegenwoordig kennen.
Met het oog op de vleesproduktie paarde men steeds groterdieren aan mekaar.
De populatie van dit konijnenras groeide dan ook uit tot een omvang van ongeveer 15.000 exemplaren rondom de stad Gent
Duitsers exporteerde deze dieren vervolgens naar alle delen van Europa.
De Vlaamse reus werd in 1893 opgenomen in de eerste Duitse standaard.
De Duitsers hebben zogezegd van de Vlaamse Reus het aristocratisch ras dat het nu is, daarom maar een naamverandering nu ' Deutsche Riessen '
In alle overige Europese landen staat het bekend onder naam die het rechtens toekomt :' Vlaamse Reus '
Vandaag gelezen HLN. Superkonijn weegt 19kilo
Het konijn van de tienjarige Ella MCDonnell uit het Britse Uckfield weegt maar liefst 19 kilo.
De moeder van het konijn was namelijk het grootste konijn ter wereld 19 kimo en was 1.22 lang.
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad
-
katana schreef:Beste Mathieu ,Mathieu schreef:Je kan eventueel een mail sturen naar de dienst Volksgezondheid in Bxl maar of dat veel resultaat gaat opleveren is een andere vraag. Dat adres kan ik je wel bezorgen.
Er is nog steeds geen antwoord terug , wacht dus af.
Voor mij is het een spielerei![]()
Als je meespeelt , graag een teken![]()
PS DE vlieg was verpakt met de vis , dat is zeker
Het antwoord van 0'COOL , is er beste Mathieu , wij denken dit bod te aanvaarden , wat is uw mening ?
Ziehier de tweede reactie .
O'COOL ; Wij wensen nogmaals terug te komen op de afhendeling van de klacht die u uitte over de pladijsfilet.
U meldde dat u een vlieg terugvond in de verpakking van de plaijsfilet die u kocht in de O'Cool-vestiging van Leopoldsburg.
Wij stuurden u een waardebon van 5 euro.
Deze waardebon stond echter niet in verhouding met de waarde van het artikel.
Wij willen hiervoor onze verontschuldigen aanbieden.
Graag willen wij u als tegoetkoming en als blijk van onze goede bedoelingen bijgevoegde waardebonnen aanbieden .Deze waardebonnen zijn geldig in elke vestiging.
Wij danken u nogmaals ten zeerste voor het meden van deze onregematigheid enzv ..
Ps De bijgevoede waardebonnen zijn 2 tweemaal 2.50 euro en 3 driemaal 5 euro
-
Op Aswoensdag begint voor katholiek Vlaanderen de vasten.
Tot Pasen zouden alleszins vlees en snoep geweerd moeten worden
Katana trekt zich daar niets van aan , vast al genoeg met mijn toebedeeld pensioen.
De jacht op everzwijnen zal weer geopend worden op 't militair domein van Leopoldsburg , niet door militairen , maar door jagers, mij om 't even, als ze katana.1 neergeschoten everzwijn aanbieden ' gratis' , zal het geroosterd worden aan 't spit in zijn tuin , zodat de omringende Tutken de lekkere geur kunnen opsnuiven
Tot Pasen zouden alleszins vlees en snoep geweerd moeten worden
Katana trekt zich daar niets van aan , vast al genoeg met mijn toebedeeld pensioen.
De jacht op everzwijnen zal weer geopend worden op 't militair domein van Leopoldsburg , niet door militairen , maar door jagers, mij om 't even, als ze katana.1 neergeschoten everzwijn aanbieden ' gratis' , zal het geroosterd worden aan 't spit in zijn tuin , zodat de omringende Tutken de lekkere geur kunnen opsnuiven
-
telloorlekker - Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46
Hey, jij vergeet zeker dat ik mij ten Noorden van jou situeer, en terwijl momenteel de wind uit het zuiden komt, ga je mij toch niet betichten Turk te zijn hé...katana schreef:De jacht op everzwijnen zal weer geopend worden op 't militair domein van Leopoldsburg , niet door militairen , maar door jagers, mij om 't even, als ze katana.1 neergeschoten everzwijn aanbieden ' gratis' , zal het geroosterd worden aan 't spit in zijn tuin , zodat de omringende Tutken de lekkere geur kunnen opsnuiven
-
Heb op radio 2 vandaag gehoord een een zeer tof Gents liedje , iedereen weet wel dat katana het Gents dialect koestert , alsof het een Robijn is (puur)
Katana heeft dat nog steeds van zijn legertijd vroeger , contact met Gentse stoere knapen , die toch zo tof en heerlijk uit den hoek kwamen .
Misschien kan iemand hier dat liedje hier neerpoten ; klonk zo ongeveer 'Loetsebollekezoetse '
Katana heeft dat nog steeds van zijn legertijd vroeger , contact met Gentse stoere knapen , die toch zo tof en heerlijk uit den hoek kwamen .
Misschien kan iemand hier dat liedje hier neerpoten ; klonk zo ongeveer 'Loetsebollekezoetse '
Laatst gewijzigd door katana op 17 feb 2010, 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Choerrel schreef:En Zaki is ook ne goeie Gentenaar en Freya VDB niet.
Is ook mijn mening beste Choerrel
DeMorgen.be
Berlusconi droomt van een sterke president in Italië
Berlusconi wil naar verluidt na het einde van de legislatuurperiode in 2013 president Giorgio Napolitanao opvolgen ( belg/bdr).
Katana vind dat een goed idee; weg met de slapjanussen in Italy
-
telloorlekker - Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46
Hoeveel zal hij moeten stoten, heffen of drukken ? Toch eigenschappen die aan "sterke" gewichtigen worden toegeschreven...katana schreef:
Berlusconi droomt van een sterke president in Italië
Berlusconi wil naar verluidt na het einde van de legislatuurperiode in 2013 president Giorgio Napolitanao opvolgen ( belg/bdr).
Katana vind dat een goed idee; weg met de slapjanussen in Italy
-
Gast
..;inderdaad, een smeerlapke.. Daartegen zijn onze politici brave kindjes...Choerrel schreef:Il Duce, tenminste dat denkt hij toch van zichzelf.
Vertaald: windbuil zonder inhoud.
...den dezen???? Ziet er ook maar nen slappen uit hoor!