oefening
-
Janina - Lid geworden op: 29 mar 2009, 23:32
Heb vanavond écht nog geprobeerd een kadertje rond een afbeelding te krijgen. Ja, een grijs,, wat ik echt niet mooi vond. Ik raak niet verder dan mijn afbeelding plaatsen en dan stopt het. Ben ik zo stom of wat?
Ceopa, Cleopa, waarom heb jij me verlaten?
-
Cleopa - Lid geworden op: 25 feb 2005, 22:26
janina -- Probeer dit eens en laat eens weten bij welk nummertje dat het nietmeer gaat
Als dit goed gaat is het maar een kleine stap naar een afbeelding van je pc
1 ) Eerst kopiëer dit URLadres
http://forumimages.seniorennet.be/Cleop ... 7c69be.gif
2 ) Klik op één van de onderstaande linken
http://www.imagemagick.org/MagickStudio ... tudio.cgi/
http://studio.webbyland.com/MagickStudi ... Studio.cgi
3 ) Plak de URL die je juist gekopiëerd hebt in het onderste vakje (naast URL)

4 ) Klik op vieuw

5 ) VS :(volgend scherm) Klik op Decorate

6 ) VS : Je maten in vullen (zie uitleg hieronder)

A = De maat bestaat uit 4 getallen
Eerste getal = de linker en rechterbreedte
Tweede getal = de breedte boven en onderzijde
Derde getal = de schuine buitenzijde
Vierde getal = de schuine binnenzijde
Het derde en vierde getal werken enkel bij Frame en mogen samen NIET hoger zijn dan het laagste getal bij de vorige getallen
BV : 30x30+5+10 rood = foutief 30x20+5+17
B = De kleur van je kader diegene die de engelse benaming van een kleur kennen kunnen dat gebruiken (een foute naam geeft zwart) OF de hex code OF klik op het blauwachtige woord Color een nieuw scherm verschijnt scroll een eind naar beneden en maak je keuze en kopiëer de naam OF de hexcode bestaande uit een # en zes (getal-cijfers) minimaliseer dat scherm (ingeval van misse keuze) en plak het zojuist gekopiëerde in het B vakje
C = Border is een vlake kader
Frame is al aangevinkt en geeft een drie D kader
Raise enkel de maat speelt een rol je kan geen kleur geven je afbeelding word net omhoog gedrukt
Sunken het zelfde als Raise maar de afbeelding lijk naar binnen te gaan
7 )De laatste stap Klik daar waar het pijltje staat zie de printscreen hierboven . Je omkaderde Clouwn verschijnt
Rechtsklikkend opslaan en in je map plaatsen als "Clouwn_kader"
Je kaderkeuze dat wordt oefenen en ben je niet tevreden je kan steeds rekenen op de vorigschermknop

Als dit goed gaat is het maar een kleine stap naar een afbeelding van je pc
1 ) Eerst kopiëer dit URLadres

http://forumimages.seniorennet.be/Cleop ... 7c69be.gif
2 ) Klik op één van de onderstaande linken
http://www.imagemagick.org/MagickStudio ... tudio.cgi/
http://studio.webbyland.com/MagickStudi ... Studio.cgi
3 ) Plak de URL die je juist gekopiëerd hebt in het onderste vakje (naast URL)

4 ) Klik op vieuw

5 ) VS :(volgend scherm) Klik op Decorate

6 ) VS : Je maten in vullen (zie uitleg hieronder)

A = De maat bestaat uit 4 getallen
Eerste getal = de linker en rechterbreedte
Tweede getal = de breedte boven en onderzijde
Derde getal = de schuine buitenzijde
Vierde getal = de schuine binnenzijde
Het derde en vierde getal werken enkel bij Frame en mogen samen NIET hoger zijn dan het laagste getal bij de vorige getallen
BV : 30x30+5+10 rood = foutief 30x20+5+17
B = De kleur van je kader diegene die de engelse benaming van een kleur kennen kunnen dat gebruiken (een foute naam geeft zwart) OF de hex code OF klik op het blauwachtige woord Color een nieuw scherm verschijnt scroll een eind naar beneden en maak je keuze en kopiëer de naam OF de hexcode bestaande uit een # en zes (getal-cijfers) minimaliseer dat scherm (ingeval van misse keuze) en plak het zojuist gekopiëerde in het B vakje
C = Border is een vlake kader
Frame is al aangevinkt en geeft een drie D kader
Raise enkel de maat speelt een rol je kan geen kleur geven je afbeelding word net omhoog gedrukt
Sunken het zelfde als Raise maar de afbeelding lijk naar binnen te gaan
7 )De laatste stap Klik daar waar het pijltje staat zie de printscreen hierboven . Je omkaderde Clouwn verschijnt
Rechtsklikkend opslaan en in je map plaatsen als "Clouwn_kader"
Je kaderkeuze dat wordt oefenen en ben je niet tevreden je kan steeds rekenen op de vorigschermknop

Ik zal nog eens na zien maar ik dacht dat er geen vraag stond , of ik moet mij een nieuw brilletje aanschaffenJanina schreef:Heb vanavond écht nog geprobeerd een kadertje rond een afbeelding te krijgen. Ja, een grijs,, wat ik echt niet mooi vond. Ik raak niet verder dan mijn afbeelding plaatsen en dan stopt het. Ben ik zo stom of wat?

-

Zo te zien is het gelukt. Ik zal vandaag maar beter veel oefenen of experimenteren, met jouw tekst links op mijn scherm, totdat ik het in mijn hoofd en in mijn vingers krijg.
Als ik het goed begrepen heb kan ik de grootte van de lijst aanpassen hé? Kan ik ook kiezen voor een andere achtergrond bij het figuurtje?
Cleopa, bedankt dat je me zo snel verderhielp en ik verontschuldig me voor de late reactie maar ik ben net klaar met opruimen. Gisteren waren de kinderen en kleinkinderen hier voor de carnavalstoet. Je kan je zeker indenken wat er dan zoal achterblijft?
Groetjes!!
-

Ik ben ook nog volop aan het oefenen met mijn mappen. Veel afbeeldingen of foto's heb ik nog niet opgeslagen.
Cleopa, mag ik de foto's van de fotodatabank zo maar gebruiken?
Als dat mag, moet ik die dan eerst in mijn PC opslaan om er daarna een lijstje rond te zetten?
-
Cleopa - Lid geworden op: 25 feb 2005, 22:26
janina -- Als ik het goed begrepen heb kan ik de grootte van de lijst aanpassen hé ?Janina schreef: Als ik het goed begrepen heb kan ik de grootte van de lijst aanpassen hé? Kan ik ook kiezen voor een andere achtergrond bij het figuurtje?
Cleopa, bedankt dat je me zo snel verderhielp en ik verontschuldig me voor de late reactie maar ik ben net klaar met opruimen. Gisteren waren de kinderen en kleinkinderen hier voor de carnavalstoet. Je kan je zeker indenken wat er dan zoal achterblijft?
Groetjes!!
Ja - en als je het niet begrijpt dan vragen hé bij je confettie oefeningen is het toch al een beetje gelukt
Kan ik ook kiezen voor een andere achtergrond bij het figuurtje?
Je kan zelf allelei soorten van achtergrond maken . De achtergrond is bij deze afbeelding normaal transparant , maar dat leer je nadien nog , je hebt pas het zwarte gedeelte gekregen toen je Uwe oefening naar hier bracht . Dat heeft iets met extentie's te maken
Gisteren waren de kinderen en kleinkinderen hier voor de carnavalstoet. Je kan je zeker indenken wat er dan zoal achterblijft?
Dat is dit jaar bij ons SUPPER mee gevallen
Als je op onderstaande link klikt daar staan veel foto's en die mag je allemaal vrij te gebruiken
http://wallpaper.free-photograph.net/hl ... p6873.html
Cleopa, mag ik de foto's van de fotodatabank zo maar gebruiken?
Als dat mag, moet ik die dan eerst in mijn PC opslaan om er daarna een lijstje rond te zetten?
Ik ben daar nog niet gaan kijken maar je mag ze gebruiken , maar ik denk dat je de naam van de fotograaf moet vernoemen . Je bent best dat je de foto opslaat
Ik hoop dat ik je vragen goed beantwoord heb