De bijbel herschreven, GENESIS.
-
zandmannetje - Lid geworden op: 02 feb 2003, 23:15
Beste Ed,
ik ben echt ontroerd dat jij zo bekommerd bent om mijn zieleheil, kwestie van bij mijn laatste afscheid naar de hemel te gaan.
Als HIJ dat hier allemaal leest, kan dit inderdaad problematisch worden.
Hoewel HIJ me niet op leugens kan betrappen, misschien alleen op een heel klein beetje aandikken van de feiten.
Maar dat HIJ niet steeds de bij ons geldende maatstaven hanteert, is onderhand iedereen wel duidelijk geworden, dacht ik.
Dus zou ik hier en nu reeds iets willen afspreken. Als mijn postings ophouden te verschijnen voor geruime tijd, (laten we zeggen voor een hele maand) dan mag je rustig concluderen dat ik niet meer onder de levenden vertoef.
Dat ik onderweg ben naar mijn definitieve bestemming, of daar misschien juist ben aangekomen.
Dan zou het wel eens kunnen helpen dat jullie in massa brieven schrijven naar de HEERE, om hem diets te maken dat ik eigenlijk in de grond van de zaak niet zo'n kwaaie was. Dat ik me dikwijls eenzaam voelde, en onbegrepen.
Dat ik me misschien een beetje teveel door mijn werk heb laten meeslepen, dat ik niet zo goed omkon met vage insinuaties en halve waarheden in zijn Goede Boek. Maar leg er vooral de nadruk op dat ik een ongelukkige jeugd heb gehad, dat wil wel eens helpen...
Dat is ook een leugentje natuurlijk, maar het is toch maar klein bier in verhouding wat Abraham allemaal heeft uitgestoken!
ik ben echt ontroerd dat jij zo bekommerd bent om mijn zieleheil, kwestie van bij mijn laatste afscheid naar de hemel te gaan.
Als HIJ dat hier allemaal leest, kan dit inderdaad problematisch worden.
Hoewel HIJ me niet op leugens kan betrappen, misschien alleen op een heel klein beetje aandikken van de feiten.
Maar dat HIJ niet steeds de bij ons geldende maatstaven hanteert, is onderhand iedereen wel duidelijk geworden, dacht ik.
Dus zou ik hier en nu reeds iets willen afspreken. Als mijn postings ophouden te verschijnen voor geruime tijd, (laten we zeggen voor een hele maand) dan mag je rustig concluderen dat ik niet meer onder de levenden vertoef.
Dat ik onderweg ben naar mijn definitieve bestemming, of daar misschien juist ben aangekomen.
Dan zou het wel eens kunnen helpen dat jullie in massa brieven schrijven naar de HEERE, om hem diets te maken dat ik eigenlijk in de grond van de zaak niet zo'n kwaaie was. Dat ik me dikwijls eenzaam voelde, en onbegrepen.
Dat ik me misschien een beetje teveel door mijn werk heb laten meeslepen, dat ik niet zo goed omkon met vage insinuaties en halve waarheden in zijn Goede Boek. Maar leg er vooral de nadruk op dat ik een ongelukkige jeugd heb gehad, dat wil wel eens helpen...
Dat is ook een leugentje natuurlijk, maar het is toch maar klein bier in verhouding wat Abraham allemaal heeft uitgestoken!
Zo, dat was het dan.
Heb nog een goed leven en we zien mekaar misschien weer in de hel.
Tot zolang dan zal zandmannetje jou wel in slaap lullen !
-
Andermaal verschijnt de HEERE himself aan Abraham, deze is inmiddels de puberteit ontgroeid en 99 jaren oud geworden.
"
"
Laatst gewijzigd door zandmannetje op 25 feb 2006, 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Zo, dat was het dan.
-
Nu vindt god dat hij wel genoeg getaterd heeft (wij ook trouwens) en hij gaat weg van Abraham.
Laatst gewijzigd door zandmannetje op 25 feb 2006, 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Zo, dat was het dan.
-
We laten nu even Abraham met zijn gezelschap wachten aan de stadspoort van Sodom, !
Laatst gewijzigd door zandmannetje op 25 feb 2006, 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Zo, dat was het dan.
-
De rustpauze heeft lang genoeg geduurd voor Abraham en de zijnen.
Lang genoeg in elk geval om hem te ontnuchteren, want er zijn twee mogelijkheden:
Lang genoeg in elk geval om hem te ontnuchteren, want er zijn twee mogelijkheden:
Laatst gewijzigd door zandmannetje op 25 feb 2006, 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Zo, dat was het dan.
-
De zon kwam op boven de aarde, als Lot met de zijnen toekwam in Zoar.
Laatst gewijzigd door zandmannetje op 25 feb 2006, 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Zo, dat was het dan.
-
Vader Abraham reist nu Zuidwaarts, en komt als vreemdeling aan in Gerar.
Laatst gewijzigd door zandmannetje op 25 feb 2006, 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Zo, dat was het dan.
-
Gast
Dorus, weet jij dat ik al die postings afprint en opstuur? En jij denkt dat je geen respons krijgt?
Man toch. Je moest eens weten!
Man toch. Je moest eens weten!
-
Bij mij is eventjes het animo verdwenen om verder te gaan, misschien komt dit nog wel terug. Maar onze Dorus gaat op prachtige manier verder.
Klaartje, ik vind het wel tamelijk affrontelijk dat jij deze correcte geschiedschrijving (met een beetje interpretatie, maar dat deden al de bijbelschrijvers!) bestempelt als zijnde grote fantasie.
We zijn op het ogenblik aan Genesis deel 27 gekomen, je kan dat gemakkelijk zelf volgen in het oude testament.
En wees gerust, er komen nog veel sex schandalen, incest en meer van dat fraais aan bod...
Enne, er zijn 50 delen aan Genesis alleen al...
Klaartje, ik vind het wel tamelijk affrontelijk dat jij deze correcte geschiedschrijving (met een beetje interpretatie, maar dat deden al de bijbelschrijvers!) bestempelt als zijnde grote fantasie.
We zijn op het ogenblik aan Genesis deel 27 gekomen, je kan dat gemakkelijk zelf volgen in het oude testament.
En wees gerust, er komen nog veel sex schandalen, incest en meer van dat fraais aan bod...
Enne, er zijn 50 delen aan Genesis alleen al...
Zo, dat was het dan.