Het foto hoekje.
-
hild - Lid geworden op: 23 aug 2005, 16:05
om en rond het hotel zaten mooie poezen en ze streelden onze benen ,het waren geen uitgehongerde ,maar voldane gezonde poezen !die net als wij van de vakantie genoten
ook deze hier genoot van haar poezeleven !
deze hagedisjes moesten wel oppassen ,want als de poes hen pakken kon ,beten ze de staart af !foei mr.poes !
het gebergte ,en de zee 2 natuurwonders waar je zovele mooie foto's kan maken ! we hebben ook nog een mooie uitstap gemaakt naar Antalya en naar de kanyon van Gönük ,maar die fotokes zijn voor een andere keer !
De groetjes aan iedereen ook aan hen die ik vergeten ben
-
er waren vele lekkere cocktails en voor elke dag was er een cocktail off the day ; de deze was van maandag ;de peach beach ,en was de lekkerste!ja we hebben ze allemaal wel geproefd ! lekker!
in dat ijzeren hek ,tussen de bonzai-achtig geknipte boomkes ,de letter R van "Renessance " de naam van het hotel !
en nu stop ik en ga ik slapen doeii,tot de volgende keer !
-
Deze wilden we zeker gezien hebben ,en we zijn er met de taxi naartoe gereden ! De taxichauffeur vroeg of hij op ons moest wachten ,maar we zijn helemaal te voet door de kanyon gegaan en daarna nog eens naar het hotel ,dat was wel heel ver ,maar de moeite om te doen !Prachtige dingen gezien daar !
Het water van de bergtoppen vloeit uiteindelijk toch ergens samen ,om uiteindelijk in zee terrecht te komen ! alle water vloeit naar zee,ook in Turkije !
oneindig mooi ,de natuur hier ,we hebben hier uren gelopen over rare bruggetjes en hoog in het gebergte! het was onnoemelijk mooi !
In dit gebouwke in de kanyon was een rotsblok achterraan ingestort ,maar er kan daar geen kraan komen om dien blok weg te halen en het te repareren ,dus 't gebouwke is leeggehaald en de blok blijft er liggen !
één van de bangelijke bruggetjes die we over moesten over het ,toch wel fel stromende water ! gewoon doen ,en nadien is het een belevenis ! er was daar weinig volk ,omdat het nog niet echt seizoen was ,en wij waren er al in de voormiddag !
-
dit was al op een redelijke hoogte ,en werd ook moeilijker om te stappen
bijna aan de top ,zie je het water naar beneden lopen ?
bekijk deze konstruktie eens! Bij de uitgang van de kanyon stond dit stoveke,of hoe noem je dit ? rechts op de foto een stoveke zo'n 30 cm hoog ,een klein deurke erin waar ze heel klein hout in stoken om da keteltje met turkse thee aan de kook te houden ! de schouwpijp tegen een boomke gebonden met aan het uiteinde een groenteblik voor de uitlaat te leiden !'k vroeg of ik er een fotoke van mocht nemen !was geen probleem ,we kregen ook een taske turkse thee,en gratis he !!
Langs de baan zaten er ook velen met verkoop van sinaasappelen en citroenen ,want het was de oogsttijd ,en zij hadden ook allemaal zo'n stoveke staan !
-
uiteindelijk liep al het water van het gebergte via deze rivier richting zee!
dit was een speciale taxi om naar de kanyon te rijden vanuit Gönük !toen hij zag dat ik foto wou nemen vertraagde hij speciaal om mij de tijd te geven ! ja,ze staan graag op de foto !
In GÖnük of Kemer waren er bijna geen straatnamen ,enkel een nummer ,en "sokak",ik denk dat dàt "straat" wil zeggen !
-
die boomstammekes rechts ,was ook een bruggetje nie te doen ,en lachen dat we deden ,eer we daar over gesukkeld waren !!lachen van de lol ,maar toch ook een beetje schrik ?
heel mooie moskee ,met 2 minaretten !moskee van Gönük
Deze moskee heeft maar 1 minaret !'t is de moskee van Beldibi ,en was niet zo ver van ons hotel ;
Dit was het dan voor deze keer !'k heb nog mooie foto's voor de volgende 't is ondertussen weer tijd om m'n bed op te zoeken !!doeiiiiiii
-
Ria 2 - Lid geworden op: 03 jan 2010, 15:29
Hild, heel mooie foto´s van mooie natuur en gezellige wandelingen, en een gevaarlijk bruggetje.
De bloemen op de vorige pagina hebben we hier ook in onze tuin, behalve de gele.
De paarse noemen ze hier Spaanse margriet, en die staan er nu hier zo bij.

Die oranje en flessenborstels,(weet de naam ook niet) staan hier nog niet in de bloei omdat we deze kort gesnoeid hebben voor de winter, maar heb wel een foto van verleden jaar.

En nu al maar dromen van de volgende reis.
Groetjes,
Ria
De bloemen op de vorige pagina hebben we hier ook in onze tuin, behalve de gele.
De paarse noemen ze hier Spaanse margriet, en die staan er nu hier zo bij.

Die oranje en flessenborstels,(weet de naam ook niet) staan hier nog niet in de bloei omdat we deze kort gesnoeid hebben voor de winter, maar heb wel een foto van verleden jaar.

En nu al maar dromen van de volgende reis.
Groetjes,
Ria
Belangrijk zijn is wel aardig,
maar aardig zijn is belangrijker.
-
Ria 2 - Lid geworden op: 03 jan 2010, 15:29
Hild, ik ben eens in mijn plantenboekje gaan zoeken naar de naam van die flessenborstelplant en heb hem gevonden.
De naam is: Callistemon viminalis.
Als je de naam ingeeft bij google krijg je heel veel afbeeldingen te zien.
Groetjes,
Ria
De naam is: Callistemon viminalis.
Als je de naam ingeeft bij google krijg je heel veel afbeeldingen te zien.
Groetjes,
Ria
Belangrijk zijn is wel aardig,
-
hey,Ria,dank je wel !
maar moet je weten ,verleden jaar toen we het zaad meegenomen hebben ,die bloem was hetzelfde ,maar de struik was niet zo hoog ,en had een heel ander blad ,kijk maar!
zie je ,en het blad is ook anders ,het lijkt zowat een blad van een vetplantje te zijn ??
maar moet je weten ,verleden jaar toen we het zaad meegenomen hebben ,die bloem was hetzelfde ,maar de struik was niet zo hoog ,en had een heel ander blad ,kijk maar!

zie je ,en het blad is ook anders ,het lijkt zowat een blad van een vetplantje te zijn ??