Mannen van de transmissie
-
Jozef-6749489 - Lid geworden op: 27 nov 2009, 20:24
Beste lofty,
Al die nummers achter mijn naam dat betreft mijn stamnummer. Ik heb ook sgt Geernaert gekend ja. En ook Bleukens, Buermans en Verbercht, beide kroo geloof ik . De laatste 2 ben ik later tegengekomen bij de RTT ( nu Belgacom) waar ik van 1973 tot 2003 heb gewerkt. Sinds ik 60 j werd in 2008 ben ik op pensioen. Ook Jaak De Bruecker was daar sgt. Hij was hier in onze parochie verschillende jaren leider van het zangkoor, doch is zo'n 5 jaar geleden overleden. Iets wat ik me ook nog herinner is het moment dat we , gezeten achter op een camion waar we aan het station van Mechelen waren mee opgehaald, de kazerne binnen kwamen gereden. We waren nog geen 50 m binnen denk toen we zagen dat het bord met daarop: " Welkom in de kazerne " of iets van die aard, al werd weggehaald.
Wat het station van Mechelen betreft, dat heeft toch wel een speciale plaats gehad tot nu toe in mijn leven. Ik heb daar in 't arsenaal ( NMBS) gewerkt van 1972 tot Ik naar de RRT over ging. En van 1998 tot 2003 heb ik daar dan bij Belgacom gewerkt. Beide locaties binnen de 500 m van 't station van Mechelen.
Buiten Frans Verreet ( uit mijn dorp ) heb ik nog geen kameraden ontmoet die ik in de opleiding te Mechelen heb gekend.
Groeten van SM 67/49489
Al die nummers achter mijn naam dat betreft mijn stamnummer. Ik heb ook sgt Geernaert gekend ja. En ook Bleukens, Buermans en Verbercht, beide kroo geloof ik . De laatste 2 ben ik later tegengekomen bij de RTT ( nu Belgacom) waar ik van 1973 tot 2003 heb gewerkt. Sinds ik 60 j werd in 2008 ben ik op pensioen. Ook Jaak De Bruecker was daar sgt. Hij was hier in onze parochie verschillende jaren leider van het zangkoor, doch is zo'n 5 jaar geleden overleden. Iets wat ik me ook nog herinner is het moment dat we , gezeten achter op een camion waar we aan het station van Mechelen waren mee opgehaald, de kazerne binnen kwamen gereden. We waren nog geen 50 m binnen denk toen we zagen dat het bord met daarop: " Welkom in de kazerne " of iets van die aard, al werd weggehaald.
Wat het station van Mechelen betreft, dat heeft toch wel een speciale plaats gehad tot nu toe in mijn leven. Ik heb daar in 't arsenaal ( NMBS) gewerkt van 1972 tot Ik naar de RRT over ging. En van 1998 tot 2003 heb ik daar dan bij Belgacom gewerkt. Beide locaties binnen de 500 m van 't station van Mechelen.
Buiten Frans Verreet ( uit mijn dorp ) heb ik nog geen kameraden ontmoet die ik in de opleiding te Mechelen heb gekend.
Groeten van SM 67/49489
-
Longinus - Lid geworden op: 10 mar 2009, 11:29
Hallo,
Ben ook in Mechelen in de Baron Michel kazerne geweest van december 1962 tot februari 1963. Als ik mij goed herinnen in 3C . Drie maand opleiding als radiooperator. Herinner mij nog de oefeningen op Schaliënhoef waar het karretje met podding iedere maal stond. Het was toen een zeer koude winter soms werd er dril indoor gegeven.
Ben daarna naar Arolsen bij de 1JP gegaan om er in november af te zwaaien.
Vorige week nog op de dag der 1JP in Leopoldsburg geweest. Echt tof om nog eens wat oud-kollegas te ontmoeten.
Ben ook in Mechelen in de Baron Michel kazerne geweest van december 1962 tot februari 1963. Als ik mij goed herinnen in 3C . Drie maand opleiding als radiooperator. Herinner mij nog de oefeningen op Schaliënhoef waar het karretje met podding iedere maal stond. Het was toen een zeer koude winter soms werd er dril indoor gegeven.
Ben daarna naar Arolsen bij de 1JP gegaan om er in november af te zwaaien.
Vorige week nog op de dag der 1JP in Leopoldsburg geweest. Echt tof om nog eens wat oud-kollegas te ontmoeten.
-
Longinus - Lid geworden op: 10 mar 2009, 11:29
Ja, ik was ook in de Baron Michel voor mijn opleiding als radiooperator.
Ben binnen gegaan op 3 december 1962 tot eind maart 1963, dan naar de 1JP in Arolsen bij de Staf.
Zowel in Mechelen als in Arolsen een mooie tijd gehad. Het was dan wel een zeer koude winter, maar als soldaat weing last van gehad.
Ben nu bij de verbroedering van de 1JP en vind het fijn naar de bijeenkomsten nog te kunnen gaan. Tref steeds meer en meer bekenden en nieuwe vrienden.
Longinus Van de Velde
Hekelgem
Ben binnen gegaan op 3 december 1962 tot eind maart 1963, dan naar de 1JP in Arolsen bij de Staf.
Zowel in Mechelen als in Arolsen een mooie tijd gehad. Het was dan wel een zeer koude winter, maar als soldaat weing last van gehad.
Ben nu bij de verbroedering van de 1JP en vind het fijn naar de bijeenkomsten nog te kunnen gaan. Tref steeds meer en meer bekenden en nieuwe vrienden.
Longinus Van de Velde
Hekelgem
-
Piepeloentje - Lid geworden op: 19 aug 2006, 23:49
Hallo allemaal,
Ik ben in de Noordvaart bij het 6e genie geweest in 1968 en heb er mee de verhuis gedaan van Kassel naar Keulen Delbrück. Zijn er onder U die ook daar gelegen hebben en mee die verhuis gedaan? Ik herinner mij eigenlijk geen namen meer (wel die van de CM of hoe heette dat: Bemelmans)
Op mijn kamer lag iemand uit Limburg en vele uit West-Vlaanderen.
Laat eens iets weten, wellicht kunnen we nog eens samenkomen (ik denk dat we elkaar niet meer zullen herkennen!)
Piepeloentje
Ik ben in de Noordvaart bij het 6e genie geweest in 1968 en heb er mee de verhuis gedaan van Kassel naar Keulen Delbrück. Zijn er onder U die ook daar gelegen hebben en mee die verhuis gedaan? Ik herinner mij eigenlijk geen namen meer (wel die van de CM of hoe heette dat: Bemelmans)
Op mijn kamer lag iemand uit Limburg en vele uit West-Vlaanderen.
Laat eens iets weten, wellicht kunnen we nog eens samenkomen (ik denk dat we elkaar niet meer zullen herkennen!)
Piepeloentje
-
V000053 - Lid geworden op: 22 aug 2008, 14:05
lofty schreef:Allez mannen kruip uit uw schulp het is zomer.![]()
Waar zijn al die jongens nu al ouder mannen die in 68-69 in Dellbruck bij de 2e ttr waren?
Zaten we toen niet in een bataljon, dus veel volk, het kan toch niet dat iedereen al dood is of geen computer heeft en zelfs seniorennet niet kent.![]()
Laat eens iets van jullie horen ook de vroegere beroeps natuurlijk want die waren zeer belangrijk voor ons in die tijd.
Goede en slechte herinneringen alles is welkom.
-
Cash - Lid geworden op: 01 jan 2005, 15:56
Inderdaad tof om de binnenkant van de kazerne nog eens te zien. Ik herinner ze me meer in de winter met sneeuw en ijs (daar geweest van december 67 tot en met februari 68). Ik had alleen foto's van op de kamer en van de oefeningen in Sint Katelijne Waver maar niet
van de kazerne zelf.
van de kazerne zelf.
Men is maar zo oud als men zich voelt
-
opageorges - Lid geworden op: 28 aug 2009, 21:37
Ik heb ook mijn opleiding gehad daar in de zelfde periode als radio operateur. Van 1 maart tot eind mei 1965. Daarna heb ik de rest van mijn dienst gedaan in Duitsland in Arnsberg bij de 6 ttr tot eind februari '66. Daar was ik bij de dienst sectie veiligheid ook de 3A2 genoemd. We deden veel zendingen naar verschillende kazernes zoals Soest, arolsen Kassel, Ludenscheid, Werl en ook enkele keren naar Neheim om er permanentie te doen.
Als je de foto bekijkt die prulrood plaatste met de mascotte Oscar zie je links op de achtergrond de blok waar wij onze kamer hadden. Die was op de zolderverdieping. Onze instructeur voor morse was chef Vandenberghe hij had 5 strepen, en sergant bleukens hadden wij voor drill en de oefeningen in sint Kateleine Waver. Wij moeten daar elkaar zeker wel gekend of gezien hebben.
Als je de foto bekijkt die prulrood plaatste met de mascotte Oscar zie je links op de achtergrond de blok waar wij onze kamer hadden. Die was op de zolderverdieping. Onze instructeur voor morse was chef Vandenberghe hij had 5 strepen, en sergant bleukens hadden wij voor drill en de oefeningen in sint Kateleine Waver. Wij moeten daar elkaar zeker wel gekend of gezien hebben.
pluk de dag
-
lofty - Lid geworden op: 18 jan 2008, 19:22
Dag opa Georges,
Was bij dezelfde dienst, ik dacht 3A1 (maar kan verkeerd zijn).
Bij de staf 2e bn TTR in Dellbruck van eind augustus 1968 tot eind april 1969.
Ook opleiding in Mechelen met de beroemde csm "de roste".
Groeten van de inmiddels ook al opa Marcel.
Was bij dezelfde dienst, ik dacht 3A1 (maar kan verkeerd zijn).
Bij de staf 2e bn TTR in Dellbruck van eind augustus 1968 tot eind april 1969.
Ook opleiding in Mechelen met de beroemde csm "de roste".
Groeten van de inmiddels ook al opa Marcel.
-
opageorges - Lid geworden op: 28 aug 2009, 21:37
Dag lofty,
inderdaad "de rosse" die heb ik er ook gekend.
Als we inspectie wapen hadden dan legden we ons oren plat hoor!
Als hij zijn gezegde begon van "Over de ganse oppervlakte van de loop
roest ;dan wisten we al hoe laat het was.
Wapen terug uiteen nemen en herbeginnen.
Al bij al was mechelen toch niet zo slecht en het eten was er zeer goed.
De zondag morgen keuze uit koffiekoeken, koekenbrood, pistolets, koffie
melk, fruitsap en chocomelk en beleg. Wie had dat thuis?
Eenmaal in de eenheid 6 ttr was het ook niet slecht en daar ging het er wat l
losser aan toe.
In Delbruck ben ik eens geweest in 1990 als mijn zoon daar zijn legerdienst
deed. Bij de 6de genie in de compagnie nbc, dat was met de bataljon
feesten. Ook al een tijdje geleden.
groetjes opa georges
inderdaad "de rosse" die heb ik er ook gekend.
Als we inspectie wapen hadden dan legden we ons oren plat hoor!
Als hij zijn gezegde begon van "Over de ganse oppervlakte van de loop
roest ;dan wisten we al hoe laat het was.
Wapen terug uiteen nemen en herbeginnen.
Al bij al was mechelen toch niet zo slecht en het eten was er zeer goed.
De zondag morgen keuze uit koffiekoeken, koekenbrood, pistolets, koffie
melk, fruitsap en chocomelk en beleg. Wie had dat thuis?
Eenmaal in de eenheid 6 ttr was het ook niet slecht en daar ging het er wat l
losser aan toe.
In Delbruck ben ik eens geweest in 1990 als mijn zoon daar zijn legerdienst
deed. Bij de 6de genie in de compagnie nbc, dat was met de bataljon
feesten. Ook al een tijdje geleden.
groetjes opa georges
pluk de dag
-
rony9308 - Lid geworden op: 14 nov 2005, 01:21
In augustus 1963 mocht ik beginnen aan een dienst van 15 maanden. Eerst 5,5 maanden op school in Vilvoorde voor KROO. Na deze opleiding ingedeeld bij het 121e TTR en 2 maanden naar Bergen gestuurd om in een vast radionet te werken
. Na deze periode voor de rest van de tijd naar Evere (waar nu het NAVO-hoofdkwartier is). Beste onderofficierenmess van België. Kilokes kwamen er bij, waarschijnlijk niet alleen van het eten! Zalige tijd daar met heel toffe manschappen waarvan de namen mij nu ontsnapt zijn. Eén officier ken ik nog, commandant Stas. 9 Maanden na de afzwaai opgeroepen om een "kamp" te doen.