Katana's hoekje nr 2

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

Mag dat tweede opening van katana's hoekje, ja dat mag

Liefst geen tweede opening van katana's hoekje
14
34%
Geen mening ,
5
12%
Duizend bommen en granaten , hopelijk geen tweede kanteling
1
2%
Bravo , deze tweede opening
21
51%

Totaal aantal stemmen: 41

vivaldi

12 apr 2010, 16:56

Mo jong toch, de koekoek is al lang in het land en is zelfs nooit weggeweest.Hoevelen onder ons hebben geen eieren in andermans nest gelegd????

Ik beken! Wie nog???? :oops: :lol: :lol: :lol:
ERRARE HUMANUM EST
MEDION derde generatie NVIDIA GEFORCE.
4GB DDR3CSDRAM. 2TB GARDE SCHIJF. WIRELESS LAN. USB3.0.MULTIKAARTENLEZER
2 EXTERNE SCHIJVEN 930 GB EN 31 GB

Windows 10

katana

13 apr 2010, 10:28

Nieuwsblad.be

Jeff Hoeybergs:' Mijn vrouw wou me laten vermoorden'-13/04/2010

Dat spullen afhalen door Jeff, afgesproken door beiden , is een normale zaak in het leven ...
Maar de jeff zijn verhaal is toch wat met DE haren getrokken , was er een wapen te zien ?

De klacht die Jeff indiende bij de politie van Andorra ' normaal'
Dat ze hem niet wilde geloven ' normaal'
Dat de agenten hem urenlang emiteerde' normaal '
Maar als de jeff hen begon uit te schelden voor ajuinvretende geitenfokkers is ook nrmaal, maar wel abnormaal dat ze hem niet de gangenis insmeten wegens smaad :lol:
Kan iemand mij de Franse vertaling geven van 'ajuinvrtende geitenfokkers ' ? want die agenten zullen zeker toch geen Lmburgs verstaan :!: :D
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

telloorlekker

13 apr 2010, 16:34

Ik geloof dat ze in Andorra zelfs geen Spaans of Frans verstaan (zelf ondervonden) dus Limburgs vertalen helpt niet... waarin trouwens ...?

katana

13 apr 2010, 17:30

telloorlekker schreef:Ik geloof dat ze in Andorra zelfs geen Spaans of Frans verstaan (zelf ondervonden) dus Limburgs vertalen helpt niet... waarin trouwens ...?

Beste Telloorlekker ,

Limburgs verstaan ze daar niet , maar wat nut heeft het dan , de police uit te schelden in het oeroud LiMBURGS :?: :lol:

PS wel gretig overgenomen door het Nieuwsblad , de tjevengazet :lol:

katana

14 apr 2010, 10:11

Beste Martin,

Weet het er is veel rust nodig in 't gezin van Hilde , maar kan het niet laten ; hoe is het met de boelekens , zijn ze al aangekomen :?: :)
Gast

14 apr 2010, 12:19

Ja hoor! Alles verloopt voorspoedig nu!
Gast

14 apr 2010, 13:47

ajuinvretende geitenfokkers

Bouffeur d'ognions gardien de chèvres

Is een mix van waals,frans en uitdrukking,letterlijk vertalen verliest zijn doel.

Meestal zegt een waal,andouille of petit con,conard,connasse..Zeg nooit tegen een waal P'tit Con,want dan is hij heel boos

katana

15 apr 2010, 16:57

Daffy schreef:ajuinvretende geitenfokkers

Bouffeur d'ognions gardien de chèvres

Is een mix van waals,frans en uitdrukking,letterlijk vertalen verliest zijn doel.

Meestal zegt een waal,andouille of petit con,conard,connasse..Zeg nooit tegen een waal P'tit Con,want dan is hij heel boos

Hopelijk niet bij BH-V in volle vrede als de loodgieter J.L.D in aktie is :lol:

vivaldi

15 apr 2010, 17:50

geitenvretende ajuinfokkers
ERRARE HUMANUM EST
MEDION derde generatie NVIDIA GEFORCE.
4GB DDR3CSDRAM. 2TB GARDE SCHIJF. WIRELESS LAN. USB3.0.MULTIKAARTENLEZER
2 EXTERNE SCHIJVEN 930 GB EN 31 GB

Windows 10

katana

17 apr 2010, 08:54

Goede morgen morgen aan iedereen , ken het refrein niet meer , mijn hersenen zijn nog niet op peil :lol:
Gast

17 apr 2010, 10:37

Ook een goeie Hattori Hanzo 8)

Of ik wens je gesmeed te zijn door Kaneiye

katana

17 apr 2010, 11:08

hln.be

Tom Jones na 47 jaar weer welkom in Welsh parochiehuis

De beheerders van een parochiezaal in Wales hebben hun ban op Tom Jones opgeheven.De wereldberoemde zanger was niet meer gewenst omdat hij er in 1963 een kip zou gestolen hebben .dat meldt The Daily Record.

Tombolaprijs

De kip was bedoeld om verloot te worden bij een tombola na een optreden van Tom Jones-die toen nog Tommy Scott heette-en zijn band The Senators .Nu 47 jaar later, rijzen er evenwel twijfels over wie de kip zou gestolen hebben uit het parochiecentrum van Fochriw.

Chaos
Len Davies (80) was er bij op die bewuste avond in 1963."Er werd wat gedronken na het optreden en er ontsond een hevige woordwisseling",vertelt de man. Na de ruzie bleek het dier evenwel verdwenen,net als Tom Jones.We gingen er van uit dat hij de kip had gestolen.maar echt zeker zijn wij daar niet van omdat het er allemaal nogal chaotisch aan toeging.
Tom Jones is dus weer welkom in ons parochiehuis".

Over geloofwaardigheid valt nog te twisten , zoals zoveel in deze wereld , bvb de onbevlekte ontvangenis van Maria lang geleden :lol:

Mathieu

17 apr 2010, 17:17

katana schreef:Wat een heibel weer ; veel groenten en fruit is toch niet de oplossing , om kanker te vermijden ...
Dank wel mijn Lady ; haar keuken is eenvoudeig en lekker en behelst telkens iets anders en als toemaat een stuk fruit , terwijl de groenten afwissel , sober en goed 8)
Volgens mij is stres , een zeer grote boosdoener om kanker aan te moedigen en levenswijze beweging en af en toe een glas rode wijn en om de stoelgang te bevorderen af en toe een Duvel , en meerdere keren sex, al is het soms wat moeilijk voor senioren , een aanrader :lol:

Hier wordt er steeds verse groenten gegeten en het fruit halen we met de 4 kg op de wekelijkse markt in Eisden. Trek mij niets aan van het geleuter dat we kanker kunnen krijgen van veel fruit en groenten.
Gisteren is historie, vandaag is weten, en morgen een misterie

Mathieu

17 apr 2010, 17:18

telloorlekker schreef:Moet je daar zo oud voor geworden zijn, om die kolder te geloven dwat zegt dat je van stress kanker kan krijgen... bijna even onzinnig als de "eeuwige zaligheid" bereiken door veel aflaten te verzamelen. Hoe kan men nu kanker krijgen van iets denkbeeldigs dat zich tussen je twee oren afspeelt. Kanker is iets lichamelijks terwijl stress... :wink:

En zeker niet geloven dat, als je als zelf opblaaspiloot wil gaan werken dat je zoveel maagden krijgt in de hemel. Ze zijn al jaren uitverkocht daar.

Mathieu

17 apr 2010, 17:20

Clausewitz schreef:Katana
Vliegen met een helikopter is een fluitje van een cent voor de prins die straaljagerpiloot is,parachutist en paracommando is
Hij is een paar maanden pelotonchef geweest bij het 3e Para in Tielen.Bij zijn eerste sololanding in Bevingen (St Truiden) met de Franse Alpha-Jet'(lesvliegtuig) brak bij de landing het voorwiel af.! :lol: Katana je bent te enthousiast, paracommando is para + commando.Hij was alles andere als geliefd door zijn manschappen of zijn chef.

Inderdaad ik wil dat kieken eens bezig zien, drie maanden aan één stuk in de opleiding van Para. Wedden dat hij afhaakt eer de tweede maand begint.