Katana's hoekje nr 2
-
Mathieu - Lid geworden op: 03 nov 2003, 12:19
Katana, hier zitten er twee, of het een koppel is kan ik niet zeggen. Wel weet ik zeker dat er hier twee koppels zitten van de bonte specht. We hebben die de hele winter gevoederd en ze zijn gebleven.katana schreef:De koekoek is terug in onsl land , men heeft hem al horen roepen ...
Nu gaat die deugniet op zoek naar andermans nesten , duwt dan de oorspronkelijke eitjes van de eigenaar overboord en legt dan zijn eigen ei
, .
§trek zich daarna niets meer van aan , laat het uitbroeden door de oorspronkele eigenaar van 't nest , en die zijn dan fier dan , dat ze dat de grotere vogel helpen door gratis eten te brengen aan 't koekoeksnest , bijna menselijk bij ons BH-V.
Gisteren is historie, vandaag is weten, en morgen een misterie
-
Heeft hij dat vroeger nog niet eens gedaan, toen zijn vrouw de financiele kraan dicht draaide en hij niet meer in het ziekenhuis binnen mocht?katana schreef:Nieuwsblad.be
Jeff Hoeybergs:' Mijn vrouw wou me laten vermoorden'-13/04/2010
Dat spullen afhalen door Jeff, afgesproken door beiden , is een normale zaak in het leven ...
Maar de jeff zijn verhaal is toch wat met DE haren getrokken , was er een wapen te zien ?
De klacht die Jeff indiende bij de politie van Andorra ' normaal'
Dat ze hem niet wilde geloven ' normaal'
Dat de agenten hem urenlang emiteerde' normaal '
Maar als de jeff hen begon uit te schelden voor ajuinvretende geitenfokkers is ook nrmaal, maar wel abnormaal dat ze hem niet de gangenis insmeten wegens smaad![]()
Kan iemand mij de Franse vertaling geven van 'ajuinvrtende geitenfokkers ' ? want die agenten zullen zeker toch geen Lmburgs verstaan![]()
-
Laat het ons zo stellen Katana, ondanks het feit dat hij een hoge opleiding gevolgd heeft en verwacht zou kunnen worden dat een dergelijk iemand zich volledig onder controle heeft, is dat een onbeschoft v...... die als hij op zijn ongelijk gewezen wordt, steeds maar één uitleg heeft en dat is de mensen uitschelden. Daar is nu eenmaal niets aan te veranderen bij den diene. Maar laat hem rustig doen, ik geef hem nog tweemaal dergelijke toestand bij de Fransen en dat zit hij op den droge, dokter of niet, miljonair of niet........katana schreef:telloorlekker schreef:Ik geloof dat ze in Andorra zelfs geen Spaans of Frans verstaan (zelf ondervonden) dus Limburgs vertalen helpt niet... waarin trouwens ...?
Beste Telloorlekker ,
Limburgs verstaan ze daar niet , maar wat nut heeft het dan , de police uit te schelden in het oeroud LiMBURGS![]()
![]()
PS wel gretig overgenomen door het Nieuwsblad , de tjevengazet
-
katana schreef:hln.be
Tom Jones na 47 jaar weer welkom in Welsh parochiehuis
De beheerders van een parochiezaal in Wales hebben hun ban op Tom Jones opgeheven.De wereldberoemde zanger was niet meer gewenst omdat hij er in 1963 een kip zou gestolen hebben .dat meldt The Daily Record.
Tombolaprijs
De kip was bedoeld om verloot te worden bij een tombola na een optreden van Tom Jones-die toen nog Tommy Scott heette-en zijn band The Senators .Nu 47 jaar later, rijzen er evenwel twijfels over wie de kip zou gestolen hebben uit het parochiecentrum van Fochriw.
Chaos
Len Davies (80) was er bij op die bewuste avond in 1963."Er werd wat gedronken na het optreden en er ontsond een hevige woordwisseling",vertelt de man. Na de ruzie bleek het dier evenwel verdwenen,net als Tom Jones.We gingen er van uit dat hij de kip had gestolen.maar echt zeker zijn wij daar niet van omdat het er allemaal nogal chaotisch aan toeging.
Tom Jones is dus weer welkom in ons parochiehuis".
Over geloofwaardigheid valt nog te twisten , zoals zoveel in deze wereld , bvb de onbevlekte ontvangenis van Maria lang geleden
En dat allemaal voor een stom kieken. Hadden ze mijn ouders gebeld destijds dan hadden we hen op 7 weken een kleine 10.000 van dergelijke goed gevoede beestjes kunnen leveren. Maar dan begon de discutie waarschijnlijk weer waar ze ze moesten gaan zetten.
-
Zo en nu ga ik het jullie allemaal wensen. Wat " betere " klederen aantrekken ( om Mia tervreden te stellen) en dan naar de jaarlijkse dodenherdenkingsmis in de kerk van Onze Lieve Vrouw van Rust in Heppeneert ( mijn gebeoorteplaats) Nadien wacht ons op een geheime lokatie een uitgebreid diner. Dus wat we te eten gaan krijgen of waar het doorgaat, daar moet ik het antwoord voor schuldig blijven. Zal straks als het niet te laat is, antwoord kunnen geven, of anders morgen.
Laatst gewijzigd door Mathieu op 18 apr 2010, 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Gast
Laat het je smaken,ik wens je kalfsoesters,pommes dauphins en een kapoen met perzik,dan een st honoré en cognacske 5*
Toemme,krijg ook goesting
-
telloorlekker - Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46
Daffy, als ik ze voorbij mijn raam zie passeren... ik ook ! 
-
Gast
Profiteerde ook van het weerke,men aardperen zitten in de grond .
Men daslook herplant....alles kits dus.
Men daslook herplant....alles kits dus.
-
Inderdaad het was lekker. En we waren heel vroeg in de morgen terug.Daffy schreef:Laat het je smaken,ik wens je kalfsoesters,pommes dauphins en een kapoen met perzik,dan een st honoré en cognacske 5*
-
Gast
Geen problemen mee als Bruggeling.
De vraag is of er weerom vreugdevuurtjes zullen zijn in Brussel
Trouwens,Philippe Gilbert won de Amstel Gold Race,hip hip hoera.
De vraag is of er weerom vreugdevuurtjes zullen zijn in Brussel
Trouwens,Philippe Gilbert won de Amstel Gold Race,hip hip hoera.
-
katana - Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Het is weer zo ver ; merels die in mijn tuin in de haag hun nesten hebben gebouwd , worden weer belaagd door eksters en Vlaamse gaaien, zij willen best als ontbijt een merelei , op hun menu....
Wel merkwaardig dat de merels die kleiner zijn , hun nest trachten te bewaken en geen angst hebben van de grotere stoutere vogels
Wel merkwaardig dat de merels die kleiner zijn , hun nest trachten te bewaken en geen angst hebben van de grotere stoutere vogels
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad
-
Gast
katana schreef:Het is weer zo ver ; merels die in mijn tuin in de haag hun nesten hebben gebouwd , worden weer belaagd door eksters en Vlaamse gaaien, zij willen best als ontbijt een merelei , op hun menu....
Een merel bang,normalieter zijn dat schuwe vogels,maar ze begrepen snel van iets te kunnen krijgen van de mensen.Ik heb er meerdere in de haag,die komen zelfs binnen als de deur openstaat.
Als ik men compost draai,maak altijd een bakje met wormen voor hen,dat verdedigen ze ook zenne