omleiding van een oude naar een nieuwe URL
-
ciboss - Lid geworden op: 06 feb 2010, 11:22
Ik heb een verouderde website (gemaakt met Flash) helemaal herschreven in Dreamweaver CS3 (in HTML) zonder nog gebruik te maken van de vroegere Flash-pagina's. Ik heb nu wel een probleem bij de zoekrobotten die, bij bepaalde zoekopdrachten, nog altijd de oude niet meer bestaande url's vertonen (met extensie swf). Hoe kan ik ervoor zorgen dat die oude pagina's omgeleid worden naar de nieuwe? Domeinnaam en hosting-bedrijf zijn identiek gebleven.
PC1+2 - W7-PentiumR - 2.8GHz - 4GB RAM
Laptop - W7- i7 - 1.6GHz - 4GB
PC3= Ubuntu (Zorin)
HD Freecom 1TB - HP Photosmart 3210
Router LevelOne
PC3= Ubuntu (Zorin)
Router LevelOne
-
coderunner - Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Beste ciboss,
Dus als ik het goed begrijp staat je nieuwe website op dezelfde url als je oude en is de oude website volledig weg.
Dan is het gewoon even afwachten tot de Google robot (of andere search engines robots) je website terug komen indexeren.
Wat je ook kan doen, als je webhostserver dit toelaat, is zelf een aangepaste 404 error pagina aanmaken die de bezoeker meldt dat deze opgeroepen pagina niet meer bestaat en op die 404 error pagina de bezoeker doorverwijst naar de nieuwe pagina's.
Zoek in je favoriete search engine naar "zelf 404 pagina aanmaken" (of iets gelijkaardig) of lees onderstaande links eens door :
- Eigen Error Pages Maken
- Een eigen 404 pagina, hoe en waarom?
Succes.
mvg,
Coderunner
Dus als ik het goed begrijp staat je nieuwe website op dezelfde url als je oude en is de oude website volledig weg.
Dan is het gewoon even afwachten tot de Google robot (of andere search engines robots) je website terug komen indexeren.
Wat je ook kan doen, als je webhostserver dit toelaat, is zelf een aangepaste 404 error pagina aanmaken die de bezoeker meldt dat deze opgeroepen pagina niet meer bestaat en op die 404 error pagina de bezoeker doorverwijst naar de nieuwe pagina's.
Zoek in je favoriete search engine naar "zelf 404 pagina aanmaken" (of iets gelijkaardig) of lees onderstaande links eens door :
- Eigen Error Pages Maken
- Een eigen 404 pagina, hoe en waarom?
Succes.
mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.
-
bedankt coderunner !
Ik zal die 404-pagina maken en on line zetten en laat je dan iets weten als het gelukt is
Ik zal die 404-pagina maken en on line zetten en laat je dan iets weten als het gelukt is
PC3= Ubuntu (Zorin)
Router LevelOne
PC3= Ubuntu (Zorin)
Router LevelOne
-
Beste ciboss,
Ik laat je nog even weten dat je wel 2 bestanden moet aanmaken zijnde een 404-error pagina (eigen opmaak) én een ".htaccess" bestand. En dat je webhostserver eigen gemaakte error pagina's toelaat, niet alle webhostservers laten dit toe daar ze liever hun eigen error pagina's tonen met reklame op! De uitleg, hoe je een .htaccess pagina aanmaakt, staat in bovenstaande links.
Wanneer je hulp nodig hebt, dan hoor ik het wel.
Bedankt en veel succes.
mvg,
Coderunner
Ik laat je nog even weten dat je wel 2 bestanden moet aanmaken zijnde een 404-error pagina (eigen opmaak) én een ".htaccess" bestand. En dat je webhostserver eigen gemaakte error pagina's toelaat, niet alle webhostservers laten dit toe daar ze liever hun eigen error pagina's tonen met reklame op! De uitleg, hoe je een .htaccess pagina aanmaakt, staat in bovenstaande links.
Wanneer je hulp nodig hebt, dan hoor ik het wel.
Bedankt en veel succes.
mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.
-
ultddave - Lid geworden op: 11 mei 2009, 13:59
Zoiets kan je dan bijvoorbeeld maken.
http://www.errorplanet.com/index.php/blog/add3
Vrij simpel bericht. Eventueel kan je die pagina voorzien van de tekst:
"Klik hier ... om terug te keren naar de hoofdpagina van de site."
Waarbij je de link op de plaats van de 3 puntjes zet.
Succes.
Mvg,
Dave
http://www.errorplanet.com/index.php/blog/add3
Vrij simpel bericht. Eventueel kan je die pagina voorzien van de tekst:
"Klik hier ... om terug te keren naar de hoofdpagina van de site."
Waarbij je de link op de plaats van de 3 puntjes zet.
Succes.
Mvg,
Dave
-
het is gelukt, met een aangepaste tekst in .htaccess (In ErrorDocument 404 /errors/404.html heb ik de subdirectory /errors/ moeten weglaten) maar enkel wanneer ik probeer op Google Chrome en Opera.
Bij IE7 of 8 komt de standaard 404-foutpagina van IE en bij Mozilla Firefox krijg ik eventjes mijn eigen 404.html te zien maar 2 seconden later komt de standaard 404-Error pagina.
zie www.bruynbroeck.be/fout.html
Hoe kan ik dat oplossen?
Bij IE7 of 8 komt de standaard 404-foutpagina van IE en bij Mozilla Firefox krijg ik eventjes mijn eigen 404.html te zien maar 2 seconden later komt de standaard 404-Error pagina.
zie www.bruynbroeck.be/fout.html
Hoe kan ik dat oplossen?
PC3= Ubuntu (Zorin)
Router LevelOne
PC3= Ubuntu (Zorin)
Router LevelOne
-
da's goed nieuws Dave
Het niet werken op sommige browsers in mijn pc1 zal wellicht te maken hebben met bepaalde (mij onbekende) instellingen.
Als ik nu op mijn nieuwe laptop met windows7 zowel in IE8 als Mozilla probeer lukt het wel ... ra ra ra ?
Het niet werken op sommige browsers in mijn pc1 zal wellicht te maken hebben met bepaalde (mij onbekende) instellingen.
Als ik nu op mijn nieuwe laptop met windows7 zowel in IE8 als Mozilla probeer lukt het wel ... ra ra ra ?
PC3= Ubuntu (Zorin)
Router LevelOne
PC3= Ubuntu (Zorin)
Router LevelOne
-
Beste ciboss,
Ik heb het hier ook nagekeken en een foute link ingevuld (www.bruynbroeck.be/lidadiah.html) en ik krijg hier ook je zelf aangemaakte error 404 pagina te zien in IE7 en IE8 en blijven ook staan! Mooie pagina trouwens.
mvg,
Coderunner
Ik heb het hier ook nagekeken en een foute link ingevuld (www.bruynbroeck.be/lidadiah.html) en ik krijg hier ook je zelf aangemaakte error 404 pagina te zien in IE7 en IE8 en blijven ook staan! Mooie pagina trouwens.
mvg,
Coderunner
-
bedankt coderunner.
Ik hoop dat de meeste surfers even goede resultaten ondervinden.
Ondertussen blijf ik me afvragen waarom het bij mij niet lukt....
Ik hoop dat de meeste surfers even goede resultaten ondervinden.
Ondertussen blijf ik me afvragen waarom het bij mij niet lukt....
PC3= Ubuntu (Zorin)
Router LevelOne
PC3= Ubuntu (Zorin)
Router LevelOne
-
Beste ciboss,
Ik veronderstel dat het niet werkt op de pc waar je alles voor je website (htaccess en html pagina's) hebt aangemaakt, niet?
Heb je de tijdelijke internet bestanden op de pc waar het niet lukt al eens verwijderd ? Laat CCleaner alle tijdelijke bestanden eens opkuisen.
mvg,
Coderunner
Ik veronderstel dat het niet werkt op de pc waar je alles voor je website (htaccess en html pagina's) hebt aangemaakt, niet?
Heb je de tijdelijke internet bestanden op de pc waar het niet lukt al eens verwijderd ? Laat CCleaner alle tijdelijke bestanden eens opkuisen.
mvg,
Coderunner
-
Beste Coderunner,
Ik heb alle tijdelijke Internetbestanden en -geschiedenis opgeschoond met CCleaner maar zonder beter resultaat, noch in IE8 als in Firefox. Wat vooral eigenaardig blijft op MozillaFirefox in mijn PC1 is het verschijnen van die nieuwe 404-pagina maar na 2 seconden gevolgd door de standaard 404 Error pagina.
Trouwens, op de PC2 van mijn vrouw , waar ik dus geen webpagina's gemaakt heb, krijg ik ook mijn nieuwe 404-pagina NIET te zien op IE7 maar wel op de zopas nieuw geinstalleerde Mozilla Firefox 3.6 zonder het eigenaardig fenomeen van hierboven op PC1.
Ik heb alle tijdelijke Internetbestanden en -geschiedenis opgeschoond met CCleaner maar zonder beter resultaat, noch in IE8 als in Firefox. Wat vooral eigenaardig blijft op MozillaFirefox in mijn PC1 is het verschijnen van die nieuwe 404-pagina maar na 2 seconden gevolgd door de standaard 404 Error pagina.
Trouwens, op de PC2 van mijn vrouw , waar ik dus geen webpagina's gemaakt heb, krijg ik ook mijn nieuwe 404-pagina NIET te zien op IE7 maar wel op de zopas nieuw geinstalleerde Mozilla Firefox 3.6 zonder het eigenaardig fenomeen van hierboven op PC1.
PC3= Ubuntu (Zorin)
Router LevelOne
PC3= Ubuntu (Zorin)
Router LevelOne
-
ultddave - Lid geworden op: 11 mei 2009, 13:59
Verander de rechten van die .htaccess file anders eens naar 0664. 
Ik gebruik WinSCP als FTP client. Daar moet je gewoon rechts klikken op het bestand en kiezen voor "Eigenschappen". En dan kan je daar de rechten instellen.
Bij FileZilla en andere clients, weet ik niet hoe dat precies moet.
Mvg,
Dave
Ik gebruik WinSCP als FTP client. Daar moet je gewoon rechts klikken op het bestand en kiezen voor "Eigenschappen". En dan kan je daar de rechten instellen.
Mvg,
Dave
-
Hi Dave,
Ik werk met FileZilla, en ook daar kan ik de file attributes wijzigen met een klik op de rechtermuisknop.
Ik heb dit nu op 0664 gezet, maar zonder zichtbaar resultaat.
Ik heb dan nog eens geprobeerd om die .htaccess-file alle permissions te geven (0777) maar dat helpt ook niet.
Laat maar zitten, zolang de geinteresseerde surfers geen last van hebben is het voor mij ok.
Ik werk met FileZilla, en ook daar kan ik de file attributes wijzigen met een klik op de rechtermuisknop.
Ik heb dit nu op 0664 gezet, maar zonder zichtbaar resultaat.
Ik heb dan nog eens geprobeerd om die .htaccess-file alle permissions te geven (0777) maar dat helpt ook niet.
Laat maar zitten, zolang de geinteresseerde surfers geen last van hebben is het voor mij ok.
PC3= Ubuntu (Zorin)
Router LevelOne
PC3= Ubuntu (Zorin)
Router LevelOne