IMAGE MAGICK 8 - Laten staan.
-
Cleopa - Lid geworden op: 25 feb 2005, 22:26
met de leidraad bogen, Zo kan je elke gebogen lijn makenAssa schreef:Cleopa,geniet van deze frisse maar zonnige dag![]()
Groetjes~~Assa
Mooi Cleopa,geen enkel idee hoe je het maakt,met de leidraad bogen, maar die halve ovaaltjes dat zie ik niet.
Wil je een gebogen lijn maken moet je steeds drie aan wijzingen geven
1. Het vertrekpunt
2. Het hoogste punt (of laagste als je naar beneden wil)
3. Het eindpunt
Het vertrekpunt : Één pixel aanduiden bestaat uit twee getallen : één van Links naar Rechts : één van boven naar beneden
Eindpunt : is gelijk aan het vertrekpunt
Hoogste punt :
Door je eerste getal van de groep groter te maken verplaats je dat punt meer naar rechts
Door je eerste getal van de groep kleiner te maken verplaats je dat punt meer naar links
Door het tweede getal groter te maken zakt de boog naar onder
Door het tweede getal kleiner te maken gaat je hoogste punt van je boog naar onder boven
Als je iets wil tekenen probeer dan dit eens uit , neem deze afbeelding

Ik klikte hier 1=vertrek > 2=boogpunt > 3= eindpunt

Dit waren mijn getallen
1= 127,266 > 2= 218,266 > 3= 268,247
Dit vulde ik in (bekijk de boog getallen)
127,266,218,272,268,247 (het vierde getal is een gok) resultaat

Verbeterd naar 127,262,218,272,268,248 resultaat

Nog verbeterd naar 127,262,212,280,268,248 hier was ik tevreden

Dit is dus de aanwijsmethode op die wijze heb ik dus dit getekend , ik werk dan met 1 IMs waar de foto staat en bij IMs2 daar staat een transparant grondvlak , ik teken op de foto , kopiëer de getallen en plak die dan in de tweede IMs zoiets teken ik steeds met een Stroke dikte van twee omdat als je wil kleuren kan er soms twee vlakken gekleurde zijn omdat je lijn niet dik genoeg is

Ik geloof dat dit de foto was ongeveer

Dit nog smeer de vorigscherm toets voor je begint want die zou wel eens kunnen verslijten
Met de kader kun je uittellen om die vorm te verkrijgen zorg dat de kaderbreedte deelbaar is door twee met Resize
Eerste getallen nul , nul
Tweede groep ongeveer een 50 pixel minder dan de helft afbeelding , en iets minder (5pixel) dan het dubbele van de kader voor de hoogte
Eind van de boog de helft van de afbeelding , nul
Ik hoop dat de tekenaars hier iets aan hebben , weet natuurlijk ook niet of het de beste methode is maar ik ben tevreden en het is dat wat teld
Iets niet begrepen

-
Assa - Lid geworden op: 30 okt 2007, 15:29
Goede middag Cleopa,
Ne mooie uitleg,ne hele boterham
ik heb het afgeprint met de afb erbij,als ik eens veel tijd heb hé,maar het is de moeite voor te proberen,
wel knap gedaan met die man,niets voor mij denk ik dat is meer iets voor Yna,die kan nogal tekenen.

Lieve groetjes.. Assa
ps:ik wens je een fijne vrijdag met je kleinkinderen
Ne mooie uitleg,ne hele boterham
wel knap gedaan met die man,niets voor mij denk ik dat is meer iets voor Yna,die kan nogal tekenen.

Lieve groetjes.. Assa
ps:ik wens je een fijne vrijdag met je kleinkinderen
Groetjes van assa