Restaurantbespreking .
-
bocuse - Lid geworden op: 04 apr 2005, 14:47
Ja Snow, het was wel degelijk die die ik bedoelde .snowball schreef:Bocuse, ik had beloofd verslag uit te brengen over El Greco te Wetteren. Dus zaterdagavond geweest en ik moet zeggen dat het goed is meegevallen. Ze zijn vriendelijk (behalve de baas zelf diene zou eens wat meer mogen lachen en een vriendelijker gezicht trekken) en gedienstig. Keuken gaat heel vlot vooruit en kwaliteit was qua prijs zeker goed. Zou er niet mee inzitten nog eens een keertje terug te gaan om de andere gerechten te proeven.
En op dat punt heb je gelijk: de baas kijkt altijd zeer "ernstig"
Maar als puntje bij paaltje komt : een schatje hoor .
Allez ik ben blij dat het meegevallen is . Want niets zo gevaarlijk als een restaurant aan bevelen...want les gouts et les couleurs.....
Laatst gewijzigd door bocuse op 20 feb 2010, 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
-
MyriamC - Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Snowball, is dat de vroegere Kandinsky?
Menu ziet er inderdaad niet slecht uit voor die prijs.
Ik heb voor geen enkel restaurant ingeschreven want er zat niks naar mijn goesting tussen. Nog even wachten en dan is het weer restaurantweek.
Menu ziet er inderdaad niet slecht uit voor die prijs.
Ik heb voor geen enkel restaurant ingeschreven want er zat niks naar mijn goesting tussen. Nog even wachten en dan is het weer restaurantweek.
-
Tot een half jaar geleden heette het restaurant ook nog Kandinsky. Het is wel jaren geleden dat we daar gegeten hebben.
Tijdens de RW proberen wij een *-restaurant te pakken te krijgen of iets wat normaal te duur is voor ons budget. Zo hebben we de laatste keer geluncht bij de Bellefleur in Kapellen (lekker maar mini porties) en gedineerd bij Herbert Robbrecht in Vrasene (subliem). Wij pakken ook de RW in Nederland mee, evenals Dining with the Stars. Tja, als eten en koken je hobby is ...
Tijdens de RW proberen wij een *-restaurant te pakken te krijgen of iets wat normaal te duur is voor ons budget. Zo hebben we de laatste keer geluncht bij de Bellefleur in Kapellen (lekker maar mini porties) en gedineerd bij Herbert Robbrecht in Vrasene (subliem). Wij pakken ook de RW in Nederland mee, evenals Dining with the Stars. Tja, als eten en koken je hobby is ...
-
wieke45 - Lid geworden op: 14 sep 2006, 16:25
Ik was onlangs in het bezit gekomen van een bongo-cadeaubon uit 'Gastronomisch dineren'. Gecombineerd met een dagje Gent zijn mijn vrouw en ik het enige in Gent gelegen restaurant uit die catalogus gaan uitproberen. Restaurant "Facon". Een meevaller tot en met. Heel verzorgde en lekkere vier-gangen menu. Alleen de door ons te betalen drank was nogal duur, maar voor herhaling vatbaar.
Je beste vriend(in) was ooit een vreemde.
-
MichelN - Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Wie houdt er nu niet van lekker eten, al dan niet zelfgemaakt?MyriamC schreef: Tja, als eten en koken je hobby is ...
Maar, zo vraag ik mij af, waarom krijg je begot overal op restaurant van die vermaledijde rucola op je bord? Dat voer is zo bitter als gal en het bederft de smaak van de rest van je eten.
Nog zoiets: is er geen andere mogelijkheid om een voorgerechtje te serveren dan in een glas? Wat een onzin toch.
Sinds al die televisiekookprogramma's maken restaurants er een erezaak van je eten op te dienen in de meest bizarre vormen van borden, liefst zo groot mogelijk, waar je na enig zoeken middenin , verscholen tussen wat bladpluksels uit het kruidentuintje, met wat geluk een aanvaardbare portie van het gerecht dat je besteld hebt kan terugvinden.
Ik begin er zowaar naar te verlangen dat die hype zo snel mogelijk weer overwaait en je menu weer opgediend wordt in een degelijke telloor zonder al die nutteloze tierlantijntjes.
Mvg,
MichelN
-
Kwadraat zijn we vroeger vaak geweest, toen het nog in handen was van Pascal ??? (de ex van Tess Goossens). We hebben er toen ook altijd lekker gegeten maar de rekening klopte nooit. En het was altijd in ons nadeel. Op den duur zijn we gewoon voor die reden weggebleven. En het is er inderdaad niet gezellig zitten.
Ben je al in Entrez (Hoogboomsesteenweg) gaan eten? Ook niet slecht, maar wel aan de dure kant. En dan bij ons de Rascasse natuurlijk. Heel lekker, maar helaas veel te duur.
PS De Kandinsky is meer een café hoor. Ik weet zelfs niet of je er kan eten. Wij fietsen er in de zomer wel eens naartoe en drinken dan wat in het tuintje. Heel gezellig, alleen spijtig dat er zoveel treinen voorbij denderen.
Ben je al in Entrez (Hoogboomsesteenweg) gaan eten? Ook niet slecht, maar wel aan de dure kant. En dan bij ons de Rascasse natuurlijk. Heel lekker, maar helaas veel te duur.
PS De Kandinsky is meer een café hoor. Ik weet zelfs niet of je er kan eten. Wij fietsen er in de zomer wel eens naartoe en drinken dan wat in het tuintje. Heel gezellig, alleen spijtig dat er zoveel treinen voorbij denderen.
Laatst gewijzigd door MyriamC op 26 apr 2010, 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Bedoel je de Trattoria? Die zijn onlangs verhuisd richting Putte. We gingen er vroeger regelmatig, toen ze nog in dat kleine pandje zaten. Met de verhuis zijn ze erg opgeslagen en je moet inderdaad lang wachten maar dat moet je overal waar alles vers-vers en à la minute wordt klaargemaakt. Bij Entrez ook hoor!
De Kluis is niet mijn ding. Goed om een koffieke te gaan drinken in de tuin na de markt op donderdag maar meer niet.
PS Rascasse moet je een keer doen tijdens de Restaurantweek. Het is echt wel klasse.
De Kluis is niet mijn ding. Goed om een koffieke te gaan drinken in de tuin na de markt op donderdag maar meer niet.
PS Rascasse moet je een keer doen tijdens de Restaurantweek. Het is echt wel klasse.
-
Dan hebben wij zeker pech gehad de laatste keer (november 2008). Toen zijn we er met Amerikaanse vrienden geweest en het was echt beneden alle peil. Het was op een doordeweekse dag, er waren maar vier tafels bezet, dus aan de drukte kon het zeker niet liggen. Het was de laatste keer dat ze ons daar gezien hebben. Heb er trouwens ook iets over geschreven op http://www.zone03.be/wca_digi/resto_det ... -Zoen.html
Heb je al ingeschreven voor de Restaurantweek snowball?
Heb je al ingeschreven voor de Restaurantweek snowball?
-
Ja, de wijnen doen de rekening altijd doorslaan hé. Zeker als je zo'n wijnarrangement bij neemt. Wij moeten altijd nog rijden, dus wij drinken ieder maar twee glaasjes. Dan valt het nog mee. Wij hebben gereserveerd bij de nieuwe Matizze (van 'Mijn Restaurant'). Die wordt nu uitgebaat door dezelfde mensen als de Ellenbee. Ik hoop dat het er even lekker is.snowball schreef: De kenissen van gisterenavond hadden gebruik gemaakt van de restobookingsweek om naar het Hofke van Baezel te gaan. Die waren er ook heel tevreden over, enkel zeiden ze ook doordat er wijn werd geschonken e.d. was het nog een uiterst dure bedoening maar wel héél goed.
-
etienne d. - Lid geworden op: 12 feb 2005, 18:18
Weet er iemand een goed hotel in Oostende voor nieuwjaarsarrangement?
Wie heeft er in 2009 zo'n arrangement geboekt?
Wat denk je van het hotel Acces in Oostende?
En het hotel Royal Astrid in Oostende?
Wie heeft er in 2009 zo'n arrangement geboekt?
Wat denk je van het hotel Acces in Oostende?
En het hotel Royal Astrid in Oostende?
-
NPR - Lid geworden op: 08 jan 2011, 14:36
Naam van het restaurant : Brasserie klim-OP
Ligging : Gallifortlei 259 te Deurne
Bereikbaar met openbaar vervoer: Ja onder andere tram 5 op 1 min wandelen
Parkeermogelijkheid: Voldoende parkeergelegenheid in de straat
Inrichting : Cosy, gezellig, warm
Toegankelijk voor rolstoelgebruikers : Ja
Toiletten bereikbaar voor rolstoelgebruiker : Ja
Hoe was het onthaal: Goed, vriendelijk
Een vermelding voor de achtergrondmuziek: Ok
Kwaliteit van de maaltijd : Heel goed, mooie presentatie en erg lekker
Versheid van de ingrediënten: Zeer verse producten
Prijsklasse : 20 € tot 50 €
Prijs-kwaliteit verhouding: Prima
Wijnkeuze : Genoeg wijnkeuze, ook suggestiewijnen aanwezig. Je wordt er goed begeleid in je keuze
Kindvriendelijk (speelhoekje/tuintje): Geen speelhoek of tuin. Wel heel kindvriendelijk. Chef stelt graag kindermaaltijden voor.
Persoonlijke waardering:
Persoonlijk vonden wij het er goed. Vriendelijke bediening, lekker en verzorgd eten. Sommige producten waren uitverkocht maar dat is voor ons een teken van versheid van producten. Een 8/10, zeker de moeite om eens te proberen. Kijk ook eens op hun website
www.brasserieklimop.be
Ben benieuwd of er mensen zijn die het kennen of geweest zijn en wat jullie er van vinden.
Ligging : Gallifortlei 259 te Deurne
Bereikbaar met openbaar vervoer: Ja onder andere tram 5 op 1 min wandelen
Parkeermogelijkheid: Voldoende parkeergelegenheid in de straat
Inrichting : Cosy, gezellig, warm
Toegankelijk voor rolstoelgebruikers : Ja
Toiletten bereikbaar voor rolstoelgebruiker : Ja
Hoe was het onthaal: Goed, vriendelijk
Een vermelding voor de achtergrondmuziek: Ok
Kwaliteit van de maaltijd : Heel goed, mooie presentatie en erg lekker
Versheid van de ingrediënten: Zeer verse producten
Prijsklasse : 20 € tot 50 €
Prijs-kwaliteit verhouding: Prima
Wijnkeuze : Genoeg wijnkeuze, ook suggestiewijnen aanwezig. Je wordt er goed begeleid in je keuze
Kindvriendelijk (speelhoekje/tuintje): Geen speelhoek of tuin. Wel heel kindvriendelijk. Chef stelt graag kindermaaltijden voor.
Persoonlijke waardering:
Persoonlijk vonden wij het er goed. Vriendelijke bediening, lekker en verzorgd eten. Sommige producten waren uitverkocht maar dat is voor ons een teken van versheid van producten. Een 8/10, zeker de moeite om eens te proberen. Kijk ook eens op hun website
www.brasserieklimop.be
Ben benieuwd of er mensen zijn die het kennen of geweest zijn en wat jullie er van vinden.
-
wat is er mis gelopen petrol?[/quote]snowball schreef: Ben in de Rascasse geweest.Nee spijtig mij zien ze daar niet meer.
Had deze nog niet gelezen.
Ik ben er twee keer gaan lunchen. Het was allebei de keren zeer goed maar veel te duur.
-
bocuse - Lid geworden op: 04 apr 2005, 14:47
Had deze nog niet gelezen.MyriamC schreef:wat is er mis gelopen petrol?snowball schreef: Ben in de Rascasse geweest.Nee spijtig mij zien ze daar niet meer.
Ik ben er twee keer gaan lunchen. Het was allebei de keren zeer goed maar veel te duur.[/quote]
Dat kan misgelopen zijn hé Myriam
-
stew - Lid geworden op: 08 apr 2005, 16:23
Tijdje terug gaan dineren in MOJO , kasteelpleinstraat Antwerpen. Bereikbaar openbaar vervoer : ja. Bus en tram in nabijheid. Parkeren : nee. Moest de auto 450 meter verder parkeren , na lang zoeken.
Gezelligheid : twee tafeltjes aan het raam , verder een zaaltje met één rij tafeltjes , naast de zogenaamde bar. Knusheid van een ( lege ) tram.
De twee personen die ik uitgenodigd had namen de " plateau de fruits de mer " . Veel ultrakleine kreukeltjes , een handvol ongepelde garnaaltjes die door het net gevallen waren , vier langoustines en een aantal mosselen. Die waren niet meer rauw , maar opengemaakt door ze even in de oven te zetten. Gevolg : droog , vastklevend aan de schelp , vies uitzicht. Ik riep de " chef " . Ja, meneer , die worden altijd zo gegeten.
Mijn vrouw riskeerde de oesters als voorgerecht. Vliesdun en klein. Daarna als hoofdgerecht een stuk gekookte vis . Gelukkig kon ik op de kaart lezen om welke soort het ging. Smaak had het beest niet.
Ik zelf nam de vissoep . Aï aï . Een afkooksel van de elders geconsummeerde kreeft. Voeg daar een lepel tomatenpuree aan toe , wat peper , et voilà : vissoep à la MOJO . O ja , er was een rouille bij . Mayonaise met alweer wat puree. Het hoofdgerecht liet ik aan me voorbijgaan.
Het brood en de dure witte wijn waren behoorlijk.
De allochtone " chef " was meer dan onvriendelijk . De " garçon " was een onbenullig knulletje die nauwelijks wist waarover het ging.
Ik betaalde voor dit feestmaal iets meer dan € 220
Ik schaamde me voor mijn invités.
Conclusie : te mijden..
Gezelligheid : twee tafeltjes aan het raam , verder een zaaltje met één rij tafeltjes , naast de zogenaamde bar. Knusheid van een ( lege ) tram.
De twee personen die ik uitgenodigd had namen de " plateau de fruits de mer " . Veel ultrakleine kreukeltjes , een handvol ongepelde garnaaltjes die door het net gevallen waren , vier langoustines en een aantal mosselen. Die waren niet meer rauw , maar opengemaakt door ze even in de oven te zetten. Gevolg : droog , vastklevend aan de schelp , vies uitzicht. Ik riep de " chef " . Ja, meneer , die worden altijd zo gegeten.
Mijn vrouw riskeerde de oesters als voorgerecht. Vliesdun en klein. Daarna als hoofdgerecht een stuk gekookte vis . Gelukkig kon ik op de kaart lezen om welke soort het ging. Smaak had het beest niet.
Ik zelf nam de vissoep . Aï aï . Een afkooksel van de elders geconsummeerde kreeft. Voeg daar een lepel tomatenpuree aan toe , wat peper , et voilà : vissoep à la MOJO . O ja , er was een rouille bij . Mayonaise met alweer wat puree. Het hoofdgerecht liet ik aan me voorbijgaan.
Het brood en de dure witte wijn waren behoorlijk.
De allochtone " chef " was meer dan onvriendelijk . De " garçon " was een onbenullig knulletje die nauwelijks wist waarover het ging.
Ik betaalde voor dit feestmaal iets meer dan € 220
Ik schaamde me voor mijn invités.
Conclusie : te mijden..
-
Als je graag vis eet tegen zeer schappelijke prijzen kan je - denk ik - nergens beter zijn dan bij Chez Rini (achter vishandel De Schelp) op de Oude Leeuwenrui. Een goede tweede is de Fiskebar op de Marnixplaats. Hoewel deze laatste absoluut ongezellig is en je wat chance moet hebben met de bediening, is het eten op zich er wel lekker.