LEGERDIENST 62 A TE LOMBARDSIJDE-ESSENTHO EN KORBACH DEEL 2

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

expara

16 apr 2010, 23:08

papafreddy
Dank U voor de bijkomende informatie, er gaan nu weer enkele belletjes rinkellen. Voor Kapt Debuyser echter niet. Kapt Demuylder herinner ik nu wel terug. Dat Lt Vereecke nu Kolonel BD is verbaasd mij echt niet, dik verdiend denk ik. Het nieuws van Olt Vandennabeele verrast mij wel, spijtig, zeer spijtig. Waarschijnlijk was ik wel een goed Ooffr maar buiten het leger, als burger was ik zeker niet perfect, èèn dagje cachot als Ooffr, koste mij mijn loopbaan bij het leger, niemand had mij daarvoor gewaarschuwd! Ik hoorde mijn ontslag van Lt Vereecke op zijn bureel, en toen was het kalf al verdronken! Dus ja ik denk dat hij mij nog wel zal kennen. Ik waardeer nog steeds de steun die hij voor mij toonde. U mag hem groeten en feliciteren met zijn loopbaan in mijn naam, en hem melden dat ik van dan af altijd tussen de lijntjes ben gebleven. Door de aard van mijn ontslag neem ik ook geen contact op met de vriendenkring 62 A, waarschijnlijk ben ik daardoor niet zo welkom. Ik ben wel heel eerlijk he! Altijd geweest trouwens ook als de waarheid niet zo fraai is.
Een Olt Van Cauwenberghe Luc ken ik ook, hij heeft ook meegespeeld in die voetbalmatch tegen Rhoden( waarvan ik fotos heb). Hij was sportief aangelegd en is gehuwd met Rosie een sympathieke VBV, waarschijnlijk kennen die mij ook nog wel. Ik was ook eens op Kreta in dezelfde ploeg met Olt Van Cauwenberghe.
groeten Willy

radio-operateurke

21 apr 2010, 12:36

Hoi oud-collega's,

binnenkort ga ik een dagje op bezoek bij 3e bn para te Tielen.

Kwestie van nog eens wat varkentjes op te sporen :wink: :wink:
Blij dat er terug wat actie op het forum is, met dank aan onze vriend ex-para die ook in Essentho operationeel was.

Groetjes, van een "ancien 62a" uit 1968/69.

papafreddy

27 apr 2010, 22:36

Dag allemaal

Maar speciaal aan Hawk

Verleden week 22-04-2010, zijn we terug samen gekomen in het kwartier van Lombardsijde, misschien ook een van de laatste keer, daar 14A moet afslanken, er blijven enkel nog een 150 man over, en 14A wordt opgedoekt.
Ik heb terug 2 Ooffr van in 1976 terug gezien.
Namelijk onze Danny Vandamme, U wel gekend hé William.
En ook onze wapen maker, de man van de speciale fiets, namelijk Chef Vanteechem.

Het is toch plezant als je die oude makkers terug vind en ziete, en een praatje kan plaatsen over de tijd van toen, en over het deze tijd hoe alles is verlopen in het leven.

MVGr.
PapaFreddy
Gast

28 apr 2010, 00:40

Dag Freddy,

idd, ik herinner me deze mannen, vooral de man van de speciale fiets, hij heeft er me meerdere malen over aangesproken omdat hij wist dat ik dolgraag de klim naar onze kazerne reed. Zijn uitvinding was een kantelbare fiets waarbij het lichaam op een helling dezelfde pose aannam als op vlakke weg, zijn stelling was dat je daardoor minder kracht moest plaatsen om een helling op te rijden doordat je zwaartepunt voordeliger kwam te liggen. Corrigeer me maar als ik het fout zag. Ik zou hem (samen met anderen) voor hem uitproberen, en hier wordt het verleden wat duister...ik denk dat mijn afzwaai eerder kwam dan de bouw van die fiets...heb jij het nog meegemaakt ?

Vr gr, Willem :wink:

papafreddy

28 apr 2010, 21:26

Hawk schreef:Dag Freddy,

Vooral de man van de speciale fiets, hij heeft er me meerdere malen over aangesproken omdat hij wist dat ik dolgraag de klim naar onze kazerne reed. Zijn uitvinding was een kantelbare fiets waarbij het lichaam op een helling dezelfde pose aannam als op vlakke weg, zijn stelling was dat je daardoor minder kracht moest plaatsen om een helling op te rijden doordat je zwaartepunt voordeliger kwam te liggen. Corrigeer me maar als ik het fout zag. Ik zou hem (samen met anderen) voor hem uitproberen, en hier wordt het verleden wat duister...ik denk dat mijn afzwaai eerder kwam dan de bouw van die fiets...heb jij het nog meegemaakt ?
Vr gr, Willem :wink:
Dag Willem

Ja ik heb dat meegemaakt, wat je beschrijft betreft dat zwaartepunt, klopt volledig, je omschrijving klopt volledig.
Een paar jaar terug is hij ernog op TV mee geweest, ik denk dat het in man bijt hond was.
Maar een paar jaar voordien, ik citeer de jaren 1974 of 1975 heeft die nog aan een Helecopter gewerkt die aangedreven werd door een fiets.
Is toen enkele cm van de grond gekomen, letterlijk bedoel ik he.
Donderdag laatst begon hij nog terug over dat tuig (helecopter) dat het moet mogelijk zijn, hij is een persoon met een zekere gedrevenheid, een passie.
Ja onze vriend Vandamme Danny was de persoon die de ploegen opstelde, ook voor U, je moet er dus ook mee te maken gehad hebben.
Een kerel met bril, middelmatige gestalte.
Ik denk dat ik ook uw Olt van in Lombardsijde heb leren kennen, van wie je les kreeg, een grote kerel, en ik denk blond ( nie 100% zeker), nu is die volledig blond. Is dat soms Olt Ongena niet?

MVGr.
PapaFreddy

expara

20 mei 2010, 10:59

Chef Vanteechem met zijn speciale fiets is mij ook bekend, die man wist dat ik een hevig wielertoerist was en daardoor was het thema fiets nooit veraf. Ik heb hem dan ook zien werken aan die fiets, het was toen een model waarbij de zadelpen tijdens het fietsen kon verplaatst worden zodat het zadel op hellingen steeds mooi horizontaal bleef staan, ik geloofde daar niet zo in omwille van het meergewicht van die fiets en omdat de afstand tussen zadel en stuur dan ook niet ideaal meer was. Wij hebben daar toen zeker een uur over gedebatteerd, amaai wat was die man gepassioneerd door dat ding.
Hij heeft mij toen ook een brief getoond die hij gekregen had van Flandria, een toenmalig fietsenmerk waarin voorzichtige intresse bleek te staan voor zijn ontwerp, en later heb ik hem ook net zoals onze vriend papafreddy met deze fiets op tv gezien, alleen ik denk dat dit al meer dan een paar jaar geleden is, eerder tien jaar denk ik.
Groeten aan alle lezers.

radio-operateurke

20 mei 2010, 12:48

Hallo beste collega's,

eergisteren terug statutaire vergadering van de vriendenkring 62a te Lombardsijde.
Misschien de laatste keer, gezien de verhuizingen en mutaties van het personeel.
Toch leuke dag gehad met lekker eten en weerzien na 40 jaar van sommigen.
Weinig miliciens aanwezig.
Groetjes, :lol: :lol: :wink:

papafreddy

20 mei 2010, 22:55

radio-operateurke schreef:Hallo beste collega's,

eergisteren terug statutaire vergadering van de vriendenkring 62a te Lombardsijde.
Misschien de laatste keer, gezien de verhuizingen en mutaties van het personeel.
Toch leuke dag gehad met lekker eten en weerzien na 40 jaar van sommigen.
Weinig miliciens aanwezig.
Groetjes,
Dag radio-operateurke

Wat ben ik nu verwonderd!!!!!!!!!
Was jij daar ook!!!
Ik ook natuurlijk, samen met zovele andere, ongeveer een 196 man.
Maar nu vraag ik me af wie je bent??
Is uw zoon nu niet bij de zeemacht??
Misschien hebben we elkaar aangesproken.
Ik dacht dat er eigenlijk maar 1 sm was!
Maar ik kan het verkeerd voor hebben he.
En heeft het gesmaakt, ik ben achteraf blijven hangen in de kantienne tot zo rond 18Hr30 dacht ik, tot de bar gesloten werd.
Onze expert was er ook, zat aan de ere tafel samen met Luitenant Generaal BD Vandingenen Frederik.
Ik zat bij een oude bekende wie ik graag had terug gezien.
Namelijk Cdt Snoekx Jef van Lommel
Hij was in 1976 onze sport Offr.
Samen hebben we veel aan sport gedaan bij activiteiten bij de duits en medailles behaald.
Onze vriend Hawk deed daar ook aan mee, die persoon kent hij ook.
We hebben toen ook op de nieuwe tartan baan van de hiezel gelopen, het was een soort aflossing estaffette door de straten van Brussel met eindpunt de Heizel.

Zo dat was het dan voorlopig

MVGr.
PapaFreddy
Gast

21 mei 2010, 01:28

Idd Fred, ik was er ook, mars van het leger het was een eerbetoon aan Koning Boudewijn 45/25 toen 45 jaar oud (bijna 46 eigenlijk) én 25 jaar op de troon. Prins Filip zat toen als prille tiener naast hem toen we in ons hemelsblauw trainingspakje na afloop van die mars geschouwd werden door de Koning himself..en een apetrotse Snoekx naast ons.
...Ik had een 1200m te lopen met passage aan 't Klein Kasteelke. Cdt Snoekx...een respectvol prachtofficier met het hart op de juiste plaats...Blij dat hij er nog is !
Vr groet, Willem :wink:

radio-operateurke

21 mei 2010, 11:51

Idd Freddy,

ik heb Vandingenen ook gezien en mijn verre buur Francois Van Steenlandt. Ik heb daar ook een sm ontmoet woonachtig te Oostende.
Mijn zoon is niet bij de Marine.
Volgend jaar spelen we misschien eens "wie is wie", zo komen we mekaar nog wel eens tegen.
Ik ben om ong. 17.30 h. vertrokken.
We zullen zien waar we volgend jaar elkaar tegenkomen, maar ik maak me sterk dat het terug Lombardsijde zal zijn. (heb al oplissingen horen waaien!!).
Groetjes aan alle ex 62A-ers.

radio-operateurke

21 mei 2010, 12:44

Afbeelding

Speciaal voor fred, ik zit op het einde rechts aan tafel. Grts.

papafreddy

21 mei 2010, 17:59

radio-operateurke schreef: Speciaal voor fred, ik zit op het einde rechts aan tafel. Grts.
Bedankt voor de reaktie.
Inderdaad die sm van oostende ken ik, tis die zijn zoon die bij de marine is.
Hij heeft nooit in Duitsland geweest, heeft 62a meegemaakt toen die nog in Koksijde waren.
Als je naar foto 8 kijkt zie je die kerel van oostende op de eerste rij, de rij erna de derde persoon van links dat ben ik.
Aha de Francois ken je, een toffe kerel, daar ik ook technieker ben, kon ik het goed doen met de mede Offr Pollytechniekers.
In de samenkomst te Brussel heb ik een goed gesprek met hem gehad tijdens de maaltijd, hij kwam in het verleden hier ook regelmatig zijn woordje brengen.

Ja Hawk die details, dat was ik vergeten zulle, amaai wat een geheugen heb je, moet je benijden.
Ik had een collega op het werk die in 1969 Snoekx zijn persoonlijke chauffeur was, toen de eenheid nog in koksijde verbleef.
Die kerel heeft toen Lt Snoekx helpen verhuizen naar Duitsland, hij wilde die kerel wel eens terug zien.
Maar jammerlijk genoeg is hij verleden jaar verongelukt in een landbouw freesmachine, een vreselijk dood, ik had kerel ook graag, maar ja he.
Het was effe schrikken.

MVGr.
PapaFreddy

radio-operateurke

21 mei 2010, 18:36

Ik herinner me je gezicht, Freddy.

Op de door jou aangeduide foto zit ik schuin achter je.

Zie bijlage Afbeelding

expara

05 jul 2010, 21:42

Zoals beloofd probeer ik foto's uit mijn jaren bij het 62 A op deze site te zetten, hopelijk lukt dit, anders vraag ik later hulp daarvoor.
Groetjes

expara

06 jul 2010, 20:03

Tweede poging om hier foto's op het scherm te krijgen samen met deze tekst. AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding