1965/66 KASSEL
-
TJINNE - Lid geworden op: 23 dec 2005, 12:33
Potverdorie Zaak je doet me bijna de tranen
in men ogen krijgen als ik dat lees van de Rosengarten dat was toch daar met die plankenvloer in de tuin om op te dansen
en in t'stad de Floridabar en de Ratskeller om nog te zwijgen van Kaiser een paar honder meter links buiten de kazerne ,dat was nog eens een tijd hé ,ik was daar van April tot eind November 59 bij de 6e Genie A Cie.
-
Exjager - Lid geworden op: 10 jul 2006, 19:06
Voor de jagers onder u : http://www.legerdienst.be/
-
zaak - Lid geworden op: 09 apr 2007, 13:11
de rozen rondom
de meisjesschool achter de kazerne
voor straf naar de Bismark türm hoeveel treden...
terug naar ginder .........hoeveel vensters.
ALARM
Alles naar buiten...
't was maar om te oefenen
'k ben eens naar daar terug geweest 't is niet meer te herkennen
Daar waar het stort was staan nu apartements gebouwen
Zelf was ik van het B esc.
wens deel uit te maken van een groep met goede verstandhouding
-
Ja ze hebben me ook enige keren uit mijn ne.. geblazen
in putje van de nacht om dan ergens langs een verlaten baan te gaan staan afwachten tot alles afgeblazen werd
en op polygoon Fulda heb ik nog moeten voor straf de berg oplopen met 2 broodmijnen (in cement) onder mijn armen en terug naar beneden omdat ik wat gemompeld had tegen mijn buur naast mij
nu is het ook weer in mijn gedacht gekomen hoe het cafeetje van Kaiser heette juist buiten de kazerne links namelijk de Susterfeld
man dat waren pas tijden

-
Osiris - Lid geworden op: 16 mei 2007, 22:50
onze kapitein van het C-eskadron was Wolfs
een duivelse man ha ha
ben het volledig eens met ZAAK dat het een geweldige tijd was waar ik dikwijls aan terug denk en zeker nu als ik al die reakties hier lees
ik heb mijn opleiding gehad in Leopoldsburg bij adj.Houbraken die ook een
kameraad was van Wolfs ( zij hebben samen in Korea gevochten )
Maar Kassel was een geweldige stad om op zwier te gaan , dikwijls amok gehad met de Amerikanen omdat wij in hun bars kwamen. Ook nog gevochten in het cafe aan de rechterkant ( het laatste) als ge naar de Hercules toe gaat ( weet de naam niet meer ) Het lag zo'n beetje dieper van de straat af. Er kwamen niet veel soldaten maar er waren wel veel meisjes. Er werden daar ook sigaretten verhandeld door belgische militairen ( er stonden strenge straffen op als ze u betrapten )
Wat een fantastische tijd !!!!
Kameraden hou het gezond en verzorg jullie
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend
-
Tja Osiris nu je het zegt herinner ik het mij ook van die amerikanen die overal te vinden waren, in de Floridabar en de Ratskeller zat het vergeven waaronder nogal wat negers , een annekdote;je kent wel het liedje "Charley Brown" hé ewel er was daar een neger een boom van een vent en die liet dit liedje wel 20 keer na elkaar spelen
en toen ik hem vroeg do you like this song so much ? antwoorde hij , yes i like it very much,en ik vroeg why is that , well because my name is Charley Brown that's why
ja dan weet je niet meer wat gezegd hé

-
Osiris - Lid geworden op: 16 mei 2007, 22:50
Hallo Tjinne , leuk dat jij je dat ook nog herinnerd. Ja met die amerikanen viel er niet te lachen maar de canadezen waren nog slechter. Dat waren zware mannen die we liever als vriend hadden dan dat we er mee gingen vechten. Ik ken die namen van al die bars of cafes niet meer, zeker die in de stad niet. Er was er een langs de Wilmshoheallee ( dat is de grote baan naar de stad ) maar dan in de richting van het Herculesbeeld aan de rechterkant. Daar gingen we veel naartoe omdat er veel meisjes waren.
Ik krijg er nog tranen van in mij ogen ha ha
Groetjes Tjinne en tot wederhoren
Ik krijg er nog tranen van in mij ogen ha ha
Groetjes Tjinne en tot wederhoren
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend
-
nsufan - Lid geworden op: 15 feb 2008, 18:25
zijn er soms mannen die in 1966-1967 bij de 202°cie ordnance waren,kazerne de gete in Kassel
Enkele sergeants van ons waren,Chris Van Herzeele,Rik De Bontridder,wij waren in de garage werkzaam.Tot hiertoe maar 1 persoon gevonden die bij mij op de kamer lag,Jean Van Hove,spijtig genoeg overleden.Ben nog opzoek naar Jos Lemmens,toen uit Heist op den Berg.
Phillip Reykaert,uit Kortrijk.Francois De Laet,uit Bazel.Luc Beeckman uit Kemzeke.? Persoon,uit Appels.Melden mannen!!!!
Enkele sergeants van ons waren,Chris Van Herzeele,Rik De Bontridder,wij waren in de garage werkzaam.Tot hiertoe maar 1 persoon gevonden die bij mij op de kamer lag,Jean Van Hove,spijtig genoeg overleden.Ben nog opzoek naar Jos Lemmens,toen uit Heist op den Berg.
Phillip Reykaert,uit Kortrijk.Francois De Laet,uit Bazel.Luc Beeckman uit Kemzeke.? Persoon,uit Appels.Melden mannen!!!!
-
dromader - Lid geworden op: 28 mar 2006, 16:34
.........zijn er soms mannen die in 1966-1967 bij de 202°cie ordnance waren,kazerne de gete in Kassel
Enkele sergeants van ons waren,Chris Van Herzeele,Rik De Bontridder,wij waren in de garage werkzaam..........
Ik ben er toegekomen in 1968 als verse Adjt KRO. Chris Van Herzeele en Rik Debontridder heb ik héél goed gekend. Echte krakken waren dat !
Maar daar zijn er nog meer die ik gekend heb, onder anderen Adjt Ballet (!),Adjt Meulemans, Kapitein Godechoul, Olt Jochems...En ik vergeet er nog
En nu na zoveel jaren ??? wel kijk maar eens op www.doedelzakken-jsh.tk, of hoe de wereld snel evolueert...
Enkele sergeants van ons waren,Chris Van Herzeele,Rik De Bontridder,wij waren in de garage werkzaam..........
Ik ben er toegekomen in 1968 als verse Adjt KRO. Chris Van Herzeele en Rik Debontridder heb ik héél goed gekend. Echte krakken waren dat !
Maar daar zijn er nog meer die ik gekend heb, onder anderen Adjt Ballet (!),Adjt Meulemans, Kapitein Godechoul, Olt Jochems...En ik vergeet er nog
En nu na zoveel jaren ??? wel kijk maar eens op www.doedelzakken-jsh.tk, of hoe de wereld snel evolueert...
-
André - Lid geworden op: 02 nov 2005, 10:50
Beste Geniaks,
Er werd op facebook een groep opgericht onder de naam ‘Geniak – Genie veteranen’
Dit voor alle Genie soldaten en oudgedienden die aan buitenlandse opdrachten deelnamen, dus ook zij die in de BSD (Duitsland) hun militaire dienstlicht vervulden.
Meer info: otte.andre@gmail.com
Blog: http://blog.seniorennet.be/andre2/archief.php?ID=1172
Er werd op facebook een groep opgericht onder de naam ‘Geniak – Genie veteranen’
Dit voor alle Genie soldaten en oudgedienden die aan buitenlandse opdrachten deelnamen, dus ook zij die in de BSD (Duitsland) hun militaire dienstlicht vervulden.
Meer info: otte.andre@gmail.com
Blog: http://blog.seniorennet.be/andre2/archief.php?ID=1172