leger terug invoeren ja/ neen

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

Leger ja/neen

Ja
176
89%
Neen
22
11%

Totaal aantal stemmen: 198
Gast

01 feb 2010, 18:29

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

en eens goed zoals in onze tijd laten slapen in een slaapzak aan min 20 zoals wij onder het zeil van de camoin,bij maneuvers in de maand november in neuenheerse,gezellig wij hebben nooit koude gehad,er waren er die in een simpel hemd buiten liepen,maar dat was van de snapss.

prulrood

09 apr 2010, 18:06

Absoluut en volmondig JA! De legerdienst zou terug moeten ingevoerd worden. Discipline en respect zou terug moeten bijgebracht worden aan de jeugd.
Voor elk probleem is er een oplossing, maar om die oplossing te vinden dat is een probleem.

Willy Henri

15 mei 2010, 22:32

Moest al lang weer in overweging genomen worden! Nog steeds heeft dat oud gezegde"Hier worden leeuwen en beren getemd", een gezonde betekenis. De waarden in het leven "Eerbied gehoorzaamheid en respect"worden helaas nergens voldoende onderwezen.....!Heel wat mensen die verplicht en tegen hun goesting naar het leger vertrokken hebben , hebben achteraf toch altijd iets positifs uit die korte episode uit hun soldatenleven eraan overgehouden.Dus....niet lang meer overwegen, maar terug bewegen... en ' tis nog gezond ook... Grt.Willy Henri.
REGIS ULTIMA RATIO

Aime1955

15 mei 2010, 23:34

Welke waarden? Hoe ge doeltreffend mensen moet liquideren?
Hoe ge door te brullen respect verwerft?
Hoe je problemen verzuipt i.p.v. oplost?

Misschien moet er aan worden gedacht een instelling in het leven te roepen voor ouders die er niet in slagen hun kinderen waarden bij te brengen!

Longinus

16 mei 2010, 01:06

Beste aime 1955,

Ben jij ooit wel in het leger geweest? Hoe dan ook het is je recht ertegen te zijn. Jij mocht dan wel burgerdienst doen. Ook dat werd gerespecteerd.
Maar wat jij daar opnoemt is pure onzin. Jawel er zullen er nog kraaien zoals jij. Ik zou dan wel graag eens weten hoe deze het er in de burgermaatschappij hebben afgebracht. En ja soldaten in oorlogstijd moeten doden om bestwil, en ja er wordt soms gebruld, in het burgerleven niet soms? Tegen iets zijn is gemakkelijker dan ervoor te zijn.
Of dienstplicht nu zin heeft of niet laat ik in het midden. Ik heb in elk geval slappelingen en egoisten gezien die het , ondanks hun legerdienst gebleven zijn.
Maar meer anderen die "getraind in de omgang en kameraadschap, met medemensen afgezwaaid zijn.

Genieterke

16 mei 2010, 01:47

Op 02 januari 2010 heb ik dit bericht gepost:
Aime 1955

Je kan maar beter ophouden tegen de stroom in te roeien!
Jij behoort tot een kleine groep mensen en die moeten dit forum hier niet komen verzieken.

Ik kan je verzekeren en getuigen dat het leger met het merendeel der jongeren dat zijn dienstplicht vervult heeft, meer goeds gedaan heeft dan kwaad.

Wil dan ook de mensen hier laten genieten van een plezierige nostalgische terugblik op hun diensttijd, aan dat extreem gedoe hebben wij geen boodschap!
Nu 16 mei 2010 ben ik nog steeds dezelfde mening toegedaan!

Het Genieterke :P
ESTE NIX PAX CHRISTE NIX !

Longinus

16 mei 2010, 07:05

Volledig eens met genieterke.
Ik kon het zelf niet zo goed verwoorden.

stevens-willy

16 mei 2010, 18:14

Genieterke schreef:Op 02 januari 2010 heb ik dit bericht gepost:
Aime 1955

Jij behoort tot een kleine groep mensen en die moeten dit forum hier niet komen verzieken.

Ik kan je verzekeren en getuigen dat het leger met het merendeel der jongeren dat zijn dienstplicht vervult heeft, meer goeds gedaan heeft dan kwaad.

Wil dan ook de mensen hier laten genieten van een plezierige nostalgische terugblik op hun diensttijd, aan dat extreem gedoe hebben wij geen boodschap!

Fijn gezeg

Willy

nummer6
Locatie: Zwevelse Hoeven aan de vijver van Baron Von Grevenbroek

23 mei 2010, 23:01

:lol: 8O :roll: :!: JAZEKER :roll: 8O :D :lol: :wink:
Nummer6

Kazan1998

24 mei 2010, 09:38

Hallo iedereen

Ben voor de eerste keer op dit forum,heb mijn legerdienst gedaan in 1967-1968 en ja toen moesten we thuis ook luisteren naar ons ouders.
Voor mijn part mag men de legerdienst terug invoeren,het kan heus geen
kwaad dat sommigen eens naar bevelen moeten luisteren die worden daar
wel rap getemd.

kazan1998
Als ik het niet begrijp dan vraag ik het aan iemand die het kan weten
Windows 8.1-64bit
Bitdefender/Malware-bites/adw.cleaner/Ccleaner

baltimoor

24 mei 2010, 20:27

stevens-willy schreef:
Genieterke schreef:Op 02 januari 2010 heb ik dit bericht gepost:
Aime 1955

Fijn gezeg

Willy

Ik vind ook dat mensen die niet onze mening toegedaan zijn ,
maar naar andere fora dienen te verhuizen .

Het leger heeft duizenden jongeren een ruggegraat gegeven (of is het ruggeNgraat) . Dit zie je wel aan de huidige jongerengemeenschap .
moet er nog zaaaaand zen

Aime1955

24 mei 2010, 21:55

Als ik even goed naar de militaire kerkhoven kijk welke ons land rijk is.
Hebben legers, tienduizenden jonge mannen hun ruggengraat ontnomen.

baltimoor

24 mei 2010, 22:14

Aime1955 schreef:Als ik even goed naar de militaire kerkhoven kijk welke ons land rijk is.
Hebben legers, tienduizenden jonge mannen hun ruggengraat ontnomen.
Waar heb je het over ? 1302 ? 1870 ? 1914 ? 1940 ? :roll:
moet er nog zaaaaand zen

Aime1955

24 mei 2010, 22:24

Ik heb het over mensen die blijkbaar niks hebben geleerd uit de geschiedenis.

socrates

24 mei 2010, 22:36

baltimoor schreef: Ik vind ook dat mensen die niet onze mening toegedaan zijn ,
maar naar andere fora dienen te verhuizen .
.
En ik die dacht dat een forum precies bedoeld was om mensen met tegenstrijdige meningen deze te laten verwoorden. Wie de absolute waarheid in pacht heeft mag altijd een topic openen voor gelijkdenkenden. Dergelijk onderwerp zou evenwel al snel leegbloeden.
Wie de legerdienst wil zien terugkomen zal eerst een groot aantal doden (voormalige militaire kaderleden) moeten tot leven wekken. Immers de gesloten wereld met eigen regels en "wetten" die het leger, net als de school vroeger was, kon enkel functioneren binnen een samenleving waar gelijkaardige regels en waarden werden gerespecteerd. Die samenleving zorgde voor de kaders, officieren en onder-officieren, die het leger maakten tot wat het was. Militairen van vandaag, van hoog tot laag, zijn doodgewone ambtenaren. Zij hebben vaak een 9 to 5 job en zijn dus eigenlijk geen soldaten maar burgers in uniform. Nu legerdienst herinrichten zou dus enkel een tijdelijke oplossing zijn voor jonge werklozen. Of ze door hun dienst betere burgers zouden zijn geworden valt, gezien hoger aangehaalde argumenten, te betwijfelen. Zo de samenleving, zo het leger.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus