mijmeringen 2
-
Robol - Lid geworden op: 25 dec 2004, 14:48
Beste Gustilpe
laat de musjes maar kwetteren, het zijn heel nuttige en lieve vogels.
hieronder de zwarte koeien van de zwarte beek, ze begrazen de ruige weiden, het zijn Schotse hooglanders, die niet nooit hoeven gemolken te worden...ik denk trouwens dat het ook nog maar kalfjes zijn...
mvg
Robbe

laat de musjes maar kwetteren, het zijn heel nuttige en lieve vogels.
hieronder de zwarte koeien van de zwarte beek, ze begrazen de ruige weiden, het zijn Schotse hooglanders, die niet nooit hoeven gemolken te worden...ik denk trouwens dat het ook nog maar kalfjes zijn...
mvg
Robbe

walk on with hope in your heart
And you'll never walk alone...
And you'll never walk alone...
-
bo'ke - Lid geworden op: 28 apr 2007, 19:47
Gustilpe,
zittend in de tuin, luisterend naar de natuur,
om verlegen van te worden, wat er ons
gegeven wordt hé
een knusse zondag wens ik jou
met een lieve groet
bo'ke
zittend in de tuin, luisterend naar de natuur,
om verlegen van te worden, wat er ons
gegeven wordt hé
een knusse zondag wens ik jou
met een lieve groet
bo'ke
'zalig druk' heb ik het en ik geniet ervan
dus minder vrije tijd om te dichten en toch : ik geniet ervan
'zalig genieten'
.
'zalig genieten'
.
-
gustilpe - Lid geworden op: 04 okt 2007, 20:52
Blij met al het geplaatste 
mag ik danken:
Assa,
je weet telkens zo'n mooi aangepaste kader te maken voor jouw werkjes,
zoals bij dat viooltje nu weer, heel mooi!
elisa,
prachtig jouw Blauwe Regen, al heb ik die niet in mijn tuin, jaarlijks geniet ik van een =blauwe Regen in mijn straat als ik daar voorbij kom.
Neske,
een mooi werkje, als ik zoiets zie denk dat ik nog veel te leren heb, na Roemenië heb ik wat meer tijd, zo denk ik toch!
Robbe,
hier staan veel koeien in de weiden achter ons huis, we zien ze van in de woonkamer, doch die Schotse hooglanders zag ik nooit, mooi!
bo'ke,
de natuur alleen in de stilte herken je tenvolle wat ons gegeven wordt!
Gewoon schitterend!

mag ik danken:
Assa,
je weet telkens zo'n mooi aangepaste kader te maken voor jouw werkjes,
zoals bij dat viooltje nu weer, heel mooi!
elisa,
prachtig jouw Blauwe Regen, al heb ik die niet in mijn tuin, jaarlijks geniet ik van een =blauwe Regen in mijn straat als ik daar voorbij kom.
Neske,
een mooi werkje, als ik zoiets zie denk dat ik nog veel te leren heb, na Roemenië heb ik wat meer tijd, zo denk ik toch!
Robbe,
hier staan veel koeien in de weiden achter ons huis, we zien ze van in de woonkamer, doch die Schotse hooglanders zag ik nooit, mooi!
bo'ke,
de natuur alleen in de stilte herken je tenvolle wat ons gegeven wordt!
Gewoon schitterend!

vriendschap is het kostbaarste geschenk!
-
Bomi - Lid geworden op: 09 aug 2002, 20:54
-
-
Gustilpe lieve,
Wat een knappe natuurfoto, jullie hebben een mooi uitzicht.
Dichter bij de natuur kan haast niet, volop genieten.
Ook hier in mijn kleine stadstuintje zijn de mussen over-vertegenwoordigd.
Hoorde onlangs dat ze bedreigde diersoort waren, zo te zien toch niet.
Nog een stukje fijne zondag.
Liefs,
Bomi.

Schorpioen in web.
-
Gustilpe lieve,
Wat een knappe natuurfoto, jullie hebben een mooi uitzicht.
Dichter bij de natuur kan haast niet, volop genieten.
Ook hier in mijn kleine stadstuintje zijn de mussen over-vertegenwoordigd.
Hoorde onlangs dat ze bedreigde diersoort waren, zo te zien toch niet.
Nog een stukje fijne zondag.
Liefs,
Bomi.

Schorpioen in web.
Dankbaar met het verleden, je blik open voor het heden!
-
Bosrankje - Lid geworden op: 20 dec 2005, 20:42
Lieve Gustilpe,
Je topic is weer zo boeiend, mooi, interessant....
Je mussen spraken mij aan en ik kon het niet
laten om een ppt van te maken !
Binnenkort zullen wij je moeten missen voor
een tijdje, daarom komen we nog vlug eens
even langs...
Lieve meigroetjes van Alter en Rankje
Ik hou van het leven en geloof in de mensen !
Schrijven is als vrijen met de schoonheid van
woord en zin.....
Schrijven is als vrijen met de schoonheid van
woord en zin.....
-
ria - Lid geworden op: 09 sep 2004, 13:19
Lieve Gustilpe,
Tot in de puntjes verzorgd en tot in het kleinste detail verteld.
Ik heb genoten van je Moederdag-ontbijt-verhaal.
Dat jullie 's avonds moe waren is niet te verwonderen.
Maar met zo'n prima resultaat kan men alleen maar tevreden zijn.
En de leerkracht en kinderen in het schooltje te Peru, zullen het vast en zeker ook zijn.
Proficiat aan iedereen die dit mee gerealiseerd heeft. Ik heb bewondering voor de ploeg mensen, die onder jouw leiding, dit alles steeds opnieuw organiseren.
En nu komt Roemenië er aan. Ik wens jullie op de eerste plaats een veilige reis.
Maar tevens een reis die aan iedereen vreugde schenkt.
Ook daar zal men met dankbaarheid en ontroering jullie begroeten en verwelkomen.
Ik heb de voorbije dagen nog verteld aan onze kinderen over de Pope en zijn gezin en hoe moeilijk zij het hebben om er aan sociaal werk te kunnen doen voor de verschillende generaties.
En over de tweeling die vorig jaar geboren werd. Hij en zijn echtgenote zijn echt pracht-mensen.
De weiden achter jullie tuin, dat moet een zaligheid zijn om zo te kunnen wonen, dicht bij het landelijke leven.
Wij hebben er ook enkele dagen van kunnen genieten op het platte land in Kent (UK) in gezelschap van onze zonen, vriendin van de oudste en onze 15 jarige kleinzoon die we meegenomen hadden. Het was een aangenaam weerzien en we hadden prima weer.
Gustilpe, ik wens jou en je man een goede reis en een behouden terugkeer.
Lieve groet,
ria

op deze "gouden" zee hebben wij zaterdag avond gevaren,
tussen Ramsgate en Oostende, buitengewoon mooi
en indrukwekkend, de schepping op zijn mooist.
Tot in de puntjes verzorgd en tot in het kleinste detail verteld.
Ik heb genoten van je Moederdag-ontbijt-verhaal.
Dat jullie 's avonds moe waren is niet te verwonderen.
Maar met zo'n prima resultaat kan men alleen maar tevreden zijn.
En de leerkracht en kinderen in het schooltje te Peru, zullen het vast en zeker ook zijn.
Proficiat aan iedereen die dit mee gerealiseerd heeft. Ik heb bewondering voor de ploeg mensen, die onder jouw leiding, dit alles steeds opnieuw organiseren.
En nu komt Roemenië er aan. Ik wens jullie op de eerste plaats een veilige reis.
Maar tevens een reis die aan iedereen vreugde schenkt.
Ook daar zal men met dankbaarheid en ontroering jullie begroeten en verwelkomen.
Ik heb de voorbije dagen nog verteld aan onze kinderen over de Pope en zijn gezin en hoe moeilijk zij het hebben om er aan sociaal werk te kunnen doen voor de verschillende generaties.
En over de tweeling die vorig jaar geboren werd. Hij en zijn echtgenote zijn echt pracht-mensen.
De weiden achter jullie tuin, dat moet een zaligheid zijn om zo te kunnen wonen, dicht bij het landelijke leven.
Wij hebben er ook enkele dagen van kunnen genieten op het platte land in Kent (UK) in gezelschap van onze zonen, vriendin van de oudste en onze 15 jarige kleinzoon die we meegenomen hadden. Het was een aangenaam weerzien en we hadden prima weer.
Gustilpe, ik wens jou en je man een goede reis en een behouden terugkeer.
Lieve groet,
ria
op deze "gouden" zee hebben wij zaterdag avond gevaren,
tussen Ramsgate en Oostende, buitengewoon mooi
en indrukwekkend, de schepping op zijn mooist.
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.
-
Bomi - Lid geworden op: 09 aug 2002, 20:54
--
Lieve Gustilpe,
Ben vandaag een beetje lui wat het werk betreft, wat me dan
weer de tijd geeft om overal eens rond te neuzen.
De ppt van Rankje en de lof van Ria zijn zo raak dat
ik me daar alleen maar bij aansluit.
Bezige bij alleen is niet genoeg, ook nog een groot hart
en de moed en wil om alles wat je doet te verwezenlijken
is zeker die pluim waard.
Groetjes en liefs
Bomi

Vriendelijk aangeboden.
Lieve Gustilpe,
Ben vandaag een beetje lui wat het werk betreft, wat me dan
weer de tijd geeft om overal eens rond te neuzen.
De ppt van Rankje en de lof van Ria zijn zo raak dat
ik me daar alleen maar bij aansluit.
Bezige bij alleen is niet genoeg, ook nog een groot hart
en de moed en wil om alles wat je doet te verwezenlijken
is zeker die pluim waard.
Groetjes en liefs
Bomi

Vriendelijk aangeboden.
Dankbaar met het verleden, je blik open voor het heden!
-
Bomike,
mooie plaatjes maak jij hoor!
er wordt inderdaad gezegd dat mussen bedreigde diersoorten zijn,
maar ook hier zijn ze oververtegenwoordigd.We tellen er soms meer dan vijftig die hier komen overnachten!
Jure,
blij met jouw bezoekje. Het Moederdagontbijt is buitengewoon geweest ondanks dat er op diezelfde dag veel te doen was in onze gemeente.
De vrouwengilde, lang geleden, ze brachten heel wat tot stand, is 'ziekenzorg' daar niet uit ontstaan?
Rankje,
heel mooi de ppt over de mussen hoor!
We tellen de dagen reeds af, nog 5 x slapen!
Ria,
een prachtige natuurfoto, echt heel heel mooi.
Achter onze tuin ligt een groot natuurgebied, maar eerst de spoorweg, gelukkig rijdt de trein in de diepte, we zien hem niet en daar achter weiden en bossen.
Heerlijk om er te wandelen.
De pope, we zijn er op 28 mei, het wordt zeker een blij weerzien.
Bomike,
zie ik nog eens met een mooi werkje en lieve woorden!
En Assa mag ik ook weer begroeten, heel mooi!
Ieidereen heel erg bedankt!
ik kom nog eens op jullie topic voor mijn vertrek!
lieve groeten,
gustilpe
mooie plaatjes maak jij hoor!
er wordt inderdaad gezegd dat mussen bedreigde diersoorten zijn,
maar ook hier zijn ze oververtegenwoordigd.We tellen er soms meer dan vijftig die hier komen overnachten!
Jure,
blij met jouw bezoekje. Het Moederdagontbijt is buitengewoon geweest ondanks dat er op diezelfde dag veel te doen was in onze gemeente.
De vrouwengilde, lang geleden, ze brachten heel wat tot stand, is 'ziekenzorg' daar niet uit ontstaan?
Rankje,
heel mooi de ppt over de mussen hoor!
We tellen de dagen reeds af, nog 5 x slapen!
Ria,
een prachtige natuurfoto, echt heel heel mooi.
Achter onze tuin ligt een groot natuurgebied, maar eerst de spoorweg, gelukkig rijdt de trein in de diepte, we zien hem niet en daar achter weiden en bossen.
Heerlijk om er te wandelen.
De pope, we zijn er op 28 mei, het wordt zeker een blij weerzien.
Bomike,
zie ik nog eens met een mooi werkje en lieve woorden!
En Assa mag ik ook weer begroeten, heel mooi!
Ieidereen heel erg bedankt!
ik kom nog eens op jullie topic voor mijn vertrek!
lieve groeten,
gustilpe
-
elisa20 - Lid geworden op: 01 nov 2008, 18:10
Lieve gustilpe,
Omdat ik dikwijls te laat kom met een berichtje,
neem ik het zekere voor het onzekere, en
wens ik je nu - reeds - een voorspoedige reis,
die je veel voldoening zal geven, door jullie
inzet in de derde wereld
Ik sluit mij aan bij alle vorige bezoekers,
in hun waarderende woorden . Ik kan het niet beter
verwoorden
Een heel goede reis gewenst...
meigroetjes,
elisa
Omdat ik dikwijls te laat kom met een berichtje,
neem ik het zekere voor het onzekere, en
wens ik je nu - reeds - een voorspoedige reis,
die je veel voldoening zal geven, door jullie
inzet in de derde wereld
Ik sluit mij aan bij alle vorige bezoekers,
in hun waarderende woorden . Ik kan het niet beter
verwoorden
Een heel goede reis gewenst...
meigroetjes,
elisa
-
bioscoop bezoek
Slechts éénmaal per jaar gaan we naar de bioscoop, en dit in de Kerstvakantie met de kleinkinderen.
Gisteren echter zag ik twee filmen op één dag!
Met het groepje van de Spaanse cursus bezochten we in Brussel Cinema Aventure waar voor de laatste dag de film gedraaid werd:
Los Caminos de la Memoria
na 40 jaar van een repressief dictatoriaal regime dat het leven heeft gekost van honderdduizenden slachtoffers - wezen, gevangenen, verbanningen,gedeporteerden, gemartelden.
Vandaag, na meer dan 30 jaar, licht Spanje een sluier op over deze periode waardoor recht geschied aan de slachtoffers van Franco.
Voor de eerste keer is er een film waarin het proces van erkenning en rouw aan bod komt waardoor Spanje probeert in vrede te leven met haar vreselijk verleden.
Een van de getuigen was een dame die vertelde hoe haar ouders vermoord werden, ze uitweek uit naar België heeft er jaren gewerkt, het eerste wat haar opviel toen ze in België aankwam was de enorme vrijheid!
Op haar oude dag is zij terug in Spanje en gaat getuigenis afleggen op scholen. de jongeren zijn zeer geïnteresseerd. Voor het eerst wordt in de les geschiedenis aandacht gegeven aan de gebeurtenissen onder Franco's bewind.
Ik had maar een vaag beeld over de dictatuur , toch gingen ogen en oren open tijdens de film over die vreselijke tijd. Niemand had het zich zo erg voorgesteld.
De Commissie 'ISDO' ( Internationale Ontwikkelingssamenwerking voor Duurzame Ontwikkeling) organiseerde gisterenavond een open vergadering met de film:
Klimaatchaos in het Zuiden een documentaire van Wereldmediatheek
Wereldwediatheek trok voor de documenaire naar Burkino Faso, Togo, Ecuador en Bangladesh om er de schade van de klimaatwijziging op te meten.
Tientallen slachtoffers en experts getuigen in de film over snel toenemende armoede.
Wat ooit nog louter een milieuprobleem leek, blijkt uit te draaien op een ongeziene humanitaire catastrofe. De noodzaak om de klimaatwijziging af te zwakken is evident, maar ook moet het Zuiden zich aan het onvermijdelijke aanpassen. Het Zuiden is het meest kwetsbaar, de klimaatverandering laat zich daar het meest voelen.
Slachtoffers aan het woord:
Aloufa Kablé Djogui, contonchef Houdou, Togo:
'De seizoenen zijn helemaal veranderd. De boeren weten niet meer wanneer de moeten zaaien of oogsten. Het is al april, en het wil maar niet beginnen regenen.
Munira Begum, cycloonslachtoffer, Bangladesh
'De cycloon van twee weken terug heeft ons alles afgenomen, ook onze oogsten. vele mensen en dieren sterven. Vroeger was er maar om de 15 of 20 jaar een cycloon, maar nu is het dat 2 of 3 keer per jaar'
Jorge Loor, landbouwer, Ecuador
'Omdat de armoede iedereen treft, is er geen geld voor school of medische verzorging. Vooral kinderen zijn erg verzwakt door ondervoeding. Het klimaat is pakweg 40 jaar geleden beginnen veranderen en sindsdien is de armoede alleen toegenomen'
Mensen in het Zuiden leven hoofdzakelijk van landbouw, de regen blijft uit, gewassen groeien onvoldoende, de verkoop daalt, hun dieren geraken ondervoed en sterven. Onvoldoende voedsel voor de gezinnen, verlaten tenslotte hun landbouwgronden en trekken naar de stad, werk vinden ze nauwelijks, sloppenwijken ontstaan enz
In 2015 zou de piek bereikt worden van CO2 uitstoot, nog hoger kan de wereld niet meer aan, de gevolgen niet meer te overzien. Het versneld afsmelten van de ijskap Antarctica tot gevolg. Men is zeer bevreesd over het smelten van de moerassen in Siberië die heel veel metaangas bevatten.
In Belgie wordt per jaar 12,5 ton CO2 per persoon uitgestoten, in de Verenigde Staten 20 ton. Het streefdoel is tegen 2050 2 ton per persoon.
Maar wat met India en China, zij zeggen, wij moeten ook de kans krijgen op vooruitgang en ontwikkeling van onze economie.
Het is aan de wereldleiders om bindende afspraken te maken en zodanig dat de bevolking toch comfortabel kan blijven leven.
De film werd gevolgd door een boeiend nagesprek en bracht een levendige discussie op gang, de avond werd afgesloten met een drankje.
Een heel leerrijke dag maar niet opmonterend!
gustilpe
Slechts éénmaal per jaar gaan we naar de bioscoop, en dit in de Kerstvakantie met de kleinkinderen.
Gisteren echter zag ik twee filmen op één dag!
Met het groepje van de Spaanse cursus bezochten we in Brussel Cinema Aventure waar voor de laatste dag de film gedraaid werd:
Los Caminos de la Memoria
na 40 jaar van een repressief dictatoriaal regime dat het leven heeft gekost van honderdduizenden slachtoffers - wezen, gevangenen, verbanningen,gedeporteerden, gemartelden.
Vandaag, na meer dan 30 jaar, licht Spanje een sluier op over deze periode waardoor recht geschied aan de slachtoffers van Franco.
Voor de eerste keer is er een film waarin het proces van erkenning en rouw aan bod komt waardoor Spanje probeert in vrede te leven met haar vreselijk verleden.
Een van de getuigen was een dame die vertelde hoe haar ouders vermoord werden, ze uitweek uit naar België heeft er jaren gewerkt, het eerste wat haar opviel toen ze in België aankwam was de enorme vrijheid!
Op haar oude dag is zij terug in Spanje en gaat getuigenis afleggen op scholen. de jongeren zijn zeer geïnteresseerd. Voor het eerst wordt in de les geschiedenis aandacht gegeven aan de gebeurtenissen onder Franco's bewind.
Ik had maar een vaag beeld over de dictatuur , toch gingen ogen en oren open tijdens de film over die vreselijke tijd. Niemand had het zich zo erg voorgesteld.
De Commissie 'ISDO' ( Internationale Ontwikkelingssamenwerking voor Duurzame Ontwikkeling) organiseerde gisterenavond een open vergadering met de film:
Klimaatchaos in het Zuiden een documentaire van Wereldmediatheek
Wereldwediatheek trok voor de documenaire naar Burkino Faso, Togo, Ecuador en Bangladesh om er de schade van de klimaatwijziging op te meten.
Tientallen slachtoffers en experts getuigen in de film over snel toenemende armoede.
Wat ooit nog louter een milieuprobleem leek, blijkt uit te draaien op een ongeziene humanitaire catastrofe. De noodzaak om de klimaatwijziging af te zwakken is evident, maar ook moet het Zuiden zich aan het onvermijdelijke aanpassen. Het Zuiden is het meest kwetsbaar, de klimaatverandering laat zich daar het meest voelen.
Slachtoffers aan het woord:
Aloufa Kablé Djogui, contonchef Houdou, Togo:
'De seizoenen zijn helemaal veranderd. De boeren weten niet meer wanneer de moeten zaaien of oogsten. Het is al april, en het wil maar niet beginnen regenen.
Munira Begum, cycloonslachtoffer, Bangladesh
'De cycloon van twee weken terug heeft ons alles afgenomen, ook onze oogsten. vele mensen en dieren sterven. Vroeger was er maar om de 15 of 20 jaar een cycloon, maar nu is het dat 2 of 3 keer per jaar'
Jorge Loor, landbouwer, Ecuador
'Omdat de armoede iedereen treft, is er geen geld voor school of medische verzorging. Vooral kinderen zijn erg verzwakt door ondervoeding. Het klimaat is pakweg 40 jaar geleden beginnen veranderen en sindsdien is de armoede alleen toegenomen'
Mensen in het Zuiden leven hoofdzakelijk van landbouw, de regen blijft uit, gewassen groeien onvoldoende, de verkoop daalt, hun dieren geraken ondervoed en sterven. Onvoldoende voedsel voor de gezinnen, verlaten tenslotte hun landbouwgronden en trekken naar de stad, werk vinden ze nauwelijks, sloppenwijken ontstaan enz
In 2015 zou de piek bereikt worden van CO2 uitstoot, nog hoger kan de wereld niet meer aan, de gevolgen niet meer te overzien. Het versneld afsmelten van de ijskap Antarctica tot gevolg. Men is zeer bevreesd over het smelten van de moerassen in Siberië die heel veel metaangas bevatten.
In Belgie wordt per jaar 12,5 ton CO2 per persoon uitgestoten, in de Verenigde Staten 20 ton. Het streefdoel is tegen 2050 2 ton per persoon.
Maar wat met India en China, zij zeggen, wij moeten ook de kans krijgen op vooruitgang en ontwikkeling van onze economie.
Het is aan de wereldleiders om bindende afspraken te maken en zodanig dat de bevolking toch comfortabel kan blijven leven.
De film werd gevolgd door een boeiend nagesprek en bracht een levendige discussie op gang, de avond werd afgesloten met een drankje.
Een heel leerrijke dag maar niet opmonterend!
gustilpe
-
bo'ke - Lid geworden op: 28 apr 2007, 19:47
Gustilpe,
Niemand zou mogen leven in een dictatoriaal regime waar de bevolking volledig is onderworpen aan de totalitaire staat en eigenlijk geen vrijheid bezit.
Na het zien van zo'n films, wordt een mens eens extra op het leed van vroeger en nu gedrukt.
mag ik je wensen : een rustige avond
een lieve groet
bo'ke
Niemand zou mogen leven in een dictatoriaal regime waar de bevolking volledig is onderworpen aan de totalitaire staat en eigenlijk geen vrijheid bezit.
Na het zien van zo'n films, wordt een mens eens extra op het leed van vroeger en nu gedrukt.
mag ik je wensen : een rustige avond
een lieve groet
bo'ke
'zalig druk' heb ik het en ik geniet ervan
'zalig genieten'
.
'zalig genieten'
.
-
ferry - Lid geworden op: 19 feb 2007, 14:59