Moeilijk

Dit is de rubriek die volledig voor poëzie en proza is voorbehouden.

lotte

22 mei 2010, 15:41

Gelezen met een glimlach

Assa

22 mei 2010, 18:28

Hé Rapke,super fijn weekend wens ik je :)

geniet van je bezoekers,en ja een blind date ken ik :wink:

Afbeelding

Grtjes Assa
Groetjes van assa

rapke

24 mei 2010, 10:08

Lotte, wat een toeval, zo'n glimlach zag ik gisteren ook bij de gasten :) ; Assa, man, man, zo'n gastheer heb je nog nergens gezien.

Gastvrijer dan mij, vind je nergens. Mijn boven boven beste hoofdgast zal nooit meer uitgepraat raken over het goed georganiseerde festijn. Met bezoek aan Hondschoote, het verorberen van het malste lamsvlees vanuit de verre omtrek en het rondkuieren in het openluchtmuseum.

Afbeelding

Afbeelding

moe maar een tevreden rapke

:) :) :)
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang

rapke

24 mei 2010, 10:40

Ha Lotte, "gelezen met een glimlach" :lol: Da's ook Rapke zijn eerste en enige bedoeling, dat mijn gasten in dit topickske zich goed voelen en eens een verpozende glimlach laten openbloeien :)

Zeg Assaake, volgens de spoedarts in 't hospitaal waar ik eergisteravond naartoe ging, scheelt er niks aan mijn ogen 8O . Volgens hem is het onmogelijk dat ik het ene moment wel een insect zie, en het andere moment dan weer niet. Pffff, ik heb voor volgende maand een afspraak bij een psychiater :roll:

Maar nu iets anders :o MIJN HOOG BEZOEK (relaas van een bewogen dag)

Iedereen die ooit in z'n leven al eens 'hoog bezoek' heeft gehad, zal weten waarover ik nu spreek :roll:
Vooral de ontvangst is heel belangrijk, want daar hangt het hele verdere verloop van het gebeuren van af. De dag staat of valt met de ontvangst, zo simpel is dat :!:
Maar geen nood, Rapke was als altijd stipt ter plaatse en paraat om het hoog bezoek op een gepaste manier te ontvangen, maar ....... 't kwam niet af :cry:
Allez, ik bedoel dat er een hiaat was van 2 minuten, wat gezien de omstandigheden niet miniem is. Maar goed, noblesse oblige, en een kleine vertraging is aanvaardbaar. Althans als er een uitleg voor is, en die was er :lol:
Maar goed, ik was al blij dat mijn hoge genodigde bijna op tijd was, en wie ben ik om over details te struikelen ?
De ontvangst verliep verder feilloos, wat niet verwonderlijk is, gezien de talloze trainingen die ik in voorbereiding had uitgevoerd :idea:
Waar ik echter geen rekening mee had gehouden, dat was de dringende vraag vanwege mijn hoge gast naar de locatie van het toilet :roll: Geef toe, dat verwacht een mens niet direct he :oops: Ik had amper de tijd "tweede deur aan de rechterkant" te mompelen, laat staan dat ik in de mogelijkheid verkeerde om mijn invitée discreet te wijzen op het ambetante trapke dat de toegang tot het gemak bemoeilijkt :evil:
Ik ben wat gegeneerd om verder te vertellen, want geen enkele gastheer houdt er van om in de openbaarheid te brengen hoe hij één van zijn hogere gasten van de toiletvloer heeft moeten omhoog helpen :oops:
Let op, zo'n dingen kunnen iedereen overkomen he !! Denk maar eens aan de Paus en zijn badkuip !!!!!!
De rest van de voormiddag verliep heel vlot, lekker ontbijt met twee zacht gekookte eitjes van eigen leg, enkele momenten van verpozing op het pas geschoren gras, en dan , als kers op de taart, een bezoekje aan de kinderboerderij achter Rapke's haag :P Met kennis van zaken die ik niet had vermoed werd mij uitgelegd dat ik niet meer hoef te rekenen op gezinsuitbreiding bij de eendjes :?
Als men zo druk in de weer is vliegt de tijd, en voor ik het besefte was het tijd om naar Frankrijk te vertrekken voor de aperitief :o
Ik vraag me nog steeds af wie er het meest onder de indruk was van mijn hoog bezoek, ikzelf of de Fransen. :?
Maar daarover straks meer ....

Rapke, uitblazend :wink:
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang

rapke

24 mei 2010, 15:02

Hoog bezoek
Het is amper zeven kilometer, maar de taal verandert drastisch. Nog weinig mensen van over de grens zijn het oud sappig Vlomsch machtig.
Ik was dus met mijn hoge genodigde op een terrasje in Hondschoote aanbeland. Hondschoote, een lieflijk Frans-Vlaams stadje met een mooie kerk precies in 't midden :lol: Er was zelfs een carrefour die open was :lol: Maar daar zijn we niet binnen geweest, zo'n bezoek, dat loopt zomaar niet kris kras door de straten hoor :roll:
Enfin, wij dus op het terrasje met een picon.
Let op, zo'n picon, dat krijgt ge daar niet zomaar zunne :!: Ge moet dat schoon en beleefd vragen :lol:
Mijn gezelschap had daar precies wel ervaring mee, want juist op het moment dat ik wou bestellen werd een gebiedende hand opgeheven :
"Madame, twee picons !!!"
Jamaar, twee !!!! Da's eigenlijk deux in 't frans he 8O . Ik wou dat dus verbeteren, maar dat meiske was al weer weg :?
Ge kunt je niet inbeelden hoe ongerust ik was. 't Is waar he, wie weet wat dat ge krijgt als ge 't niet goe kunt uitleggen, pffff :roll:
Maar we kregen twee picons, en ze waren délicieus !!!!
Zo ziet ge maar he, zelfs als ge niet perfect Frans spreekt kunt ge toch nog ver geraken :lol:
We hebben dan nog de kerk bezocht :cry: Niks op tegen zunne, maar da's niet echt zo Rapke zijn ding :roll: Ik bedoel maar he, die stilte, pffff, dat enorme verschil tussen een drukdrukke hoge gast op een Frans terrasje, en die ingetogen persoon tussen de kerkpilaren ... niet te vatten hoor !!!!
Enfin, Hondschoote is niet zo groot, dus we waren er vlug op uitgekeken. Op naar de barbecque dus.

En die barbecque , da's ook weer zo'n geval apart, pfff
Later meer daarover :?

Rapke, gastheer :wink:

bo'ke

24 mei 2010, 15:34

Rapke, jouw relaas is heel leuk om te lezen

:) :)

hoog bezoek ziet af bij rapke :roll: :roll:

Een trapje missen
deed haar belanden
op een blauw tapijt.

Nu is ze aan 't vissen,
tastend alle omranden
van dat blauw tapijt.

't Is een voortdurend gissen
waar die handen
zoeken moeten om de lens te vinden op tijd.

bo'ke
'zalig druk' heb ik het en ik geniet ervan

dus minder vrije tijd om te dichten en toch : ik geniet ervan

'zalig genieten'
.

neske

24 mei 2010, 16:12

:) :)

Rapke een interessant uitstapje gedaan. :wink:

Allé tot nu toe is alles nog redelijk goed verlopen, behalve dat klein incident met dat ambetant trapje. :? Gelukkig was er alweer die helpende hand
pffff.. 'k ben eens curieus wat er bij de bbq zal mislopen :roll: wedde dat zijn hoog bezoek zijn vingers heeft verbrand???:roll:

groetje
neske
Zoek de zonnekant in het leven de schaduw volgt vanzelf

rapke

24 mei 2010, 16:22

neske schreef::) :)

ffff.. 'k ben eens curieus wat er bij de bbq zal mislopen :roll: wedde dat zijn hoog bezoek zijn vingers heeft verbrand???:roll:

groetje
neske
Voor hoeveel Neske ?

Rapke, rijk

:wink:

neske

24 mei 2010, 16:31

:lol:

Rapke, ik ben maar een arm sloorke, 'ken hem geen money :P

oei, het moest wedden zijn met een n de n van neske :oops:
Zoek de zonnekant in het leven de schaduw volgt vanzelf

Assa

24 mei 2010, 16:39

Rapke schreef

Zeg Assaake, volgens de spoedarts in 't hospitaal waar ik eergisteravond naartoe ging, scheelt er niks aan mijn ogen . Volgens hem is het onmogelijk dat ik het ene moment wel een insect zie, en het andere moment dan weer niet. Pffff, ik heb voor volgende maand een afspraak bij een psychiater

Begreep niet dat je een insect zag en dan niet :roll: dan viel mijn eurotje,da's wel geen insect maar een libelle,

maar dat is normaal hé Rapke als ge te diep in het glas kijkt,dan ziet men beestjes dat er niet zijn :lol: :lol:

hoog bezoek is redelijk goed verlopen,alleen de ontvangst dat was een ramp,heb jij nu echt gedacht dat de ellite niet naar toilet moet gaan,die mevrouw zal graag dat ambetant trapje vergeten,
bezoek in hondschoote is dan meegevallen,met ne lekkere picon
ben benieuwd wat er bij de barbecque misgelopen is.

Hier se een gezond drankje!

Afbeelding

Grtj en tot.... assa
Groetjes van assa

rapke

24 mei 2010, 18:44

Hoog bezoek

'k zal efkes lichtjes verder vertellen :roll: Manmanman, zo ene picon, pfffff 8O
Let op he, ik had daar geen last van zunne :lol:
Van achter in mijn auto zat de hoge gast :roll: ici à gauche, ici à droite, ici à gauche, ici à droite, et donne nous encore un grand picon !!!!! Pffff, als ge dat niet gewoon zijt van te drinken he :roll:
Onder ons gezegd en gezwegen : ik was blij dat ik weer thuis was :x
En dan moest ik nog beginnen aan de barbecque, manmanman,misériemisérie, pfffff
Moest mijn hoge gast dit hier allemaal vertellen, ewel ik ben er zeker van dat de helft van 't verhaal ontbreekt, pffff :?
Enfin, thuis gekomen heb ik mijn invitée op de zetel geparkeerd zodat ze ff kon bekomen van het piconneke,hahahahaha Zwijgt he, als ge niet veel gewoon zijt ... :roll:
Ik moet wel zeggen dat ik content was dat ik op mijn gemakske kon voort doen aan de barbecque :lol: Alhoewel ... maar dat vertel ik straks wel, ik moet ook nog efkes bekomen zunne :roll:

Rapke, pfffff :wink:

bo'ke

24 mei 2010, 19:45

de lezers weten wel beter ...

Rapke zei tegen een man
dat hij altijd goed tegen picon kan.
Hij mengde 1 liter Pinot Gris
met 1/2 l Picon in juiste harmonie.

Na het vele proeven van het zoet
heeft Rapke alle Franse koeien begroet.
Thuisgekomen viel hij in een diepe slaap
en alles gasten zaten er voor aap.

bo'ke
'zalig druk' heb ik het en ik geniet ervan

dus minder vrije tijd om te dichten en toch : ik geniet ervan

'zalig genieten'
.

Assa

24 mei 2010, 21:32

Goeie avond,Bo'ke & Rapke

Bo'ke,dat is een rijmpje naar mijn hart 8) :)

Rapke,waarde jij dat niet dat riep,á gauche,á droite :lol: :lol:

slaapwel hé..assa
Groetjes van assa

rapke

24 mei 2010, 22:04

Ik heb zo een flauw vermoeden dat mijn relaas over die mooie dag en het hoog bezoek niet echt serieus wordt genomen door bepaalde individuen :x
En toch is alles bijna net zo gebeurd als ik het hier vertel 8O
Wacht maar tot ik hier uit de doeken doe wat er allemaal is gebeurd tijdens de BBQ om nog maar te zwijgen over ons bezoek aan het museum :roll:
Hoe zei Vondel dat ook weer zo treffend ? "Vrolijk was de wereld toen ik er binnenging ..." of iets in die aard :lol:

Rapke, ervaren :wink:
Laatst gewijzigd door rapke op 25 mei 2010, 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.

rapke

25 mei 2010, 16:02

Weet ge dat het ongeveer 300 graden was in 't weekend ? Allez, ik bedoel op mijn barbecquetoestel he :roll:
Maar dat is niet zo belangrijk natuurlijk, iedereen weet dat de kolen op zo'n toestel geweldig warm kunnen worden 8O , maar weet ge ook dat die kolen nadien afkoelen ??? Die zijn wel nog bruikbaar he, dus na een nachtje buiten zet ik mijn bbq-stel gewoon weer binnen in de garage :idea: 't Zou zonde zijn om die ongebruikte brandstof weg te smijten, nietwaar ?
't Was al minstens een maand geleden dat mijn buitenbakoven in gebruik geweest was, dus die stond gewoon in de garage te wachten, op zijn twee wikkelachtige wieltjes, tot iemand hem weer zou buiten rijden :)
Ik gebruik speciaal de woorden 'wikkelachtig' en 'buiten rijden', want terwijl ik bezig was met de groenten, stond mijn invitée er op om ook dienstbaar te kunnen zijn :roll:
Eigenlijk was ik tevreden, want ik ben heel erg onhandig in het buitenrijden van dat wikkelachtig geval :? Het beste is dat ge het ding vastneemt aan de twee handvaten en het gewoon achter je aan sleept, maar dat had ik -door de stress- vergeten te melden. Zie je de wolk al hangen ?
Ik ga er geen tekeningetje bij maken, maar de tien meter die de garage scheiden van de uiteindelijke positie van het bbq-stel waren bezaaid met grijsgebrande houtskool :lol: :lol: :lol: Ik lach, want eigenlijk was dat wel grappig :lol: :lol: :lol: Hobbel hobbel hobbel over oneffen terrein met twee waggele wieltjes, :lol: :lol: :lol:
Ik heb het vandaag wel mogen opkuisen :roll:
Maar het vlees was lekker, en de patatjes en de groentjes ook, en voor we het beseften was het tijd om naar het museum te vertrekken, hahahaha
Daar vertel ik jullie wel straks over, eerst ff bekomen, hahahaha

Rapke, gastheer met plezier :wink: