Mijn Papsje....

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

Angel4

02 jul 2010, 23:05

Jullie zijn allen heel erg lief en ik heb steun aan/van allemaal.
Hartelijk dank daarvoor.

Afbeelding

Het leven is net een bos, rechtdoor kan nooit.
.
Groetjes,
Angel4

reline

02 jul 2010, 23:22

Lieve Angel,

Ik ben blij dat we op deze manier iets kunnen betekenen voor jou in deze donkere dagen, dat we iets kunnen bijdragen om dat lichtje zichtbaar te houden.

Liefs, Reline
Zomaar voor iemand aardig zijn
Is voor jezelf, maar ook voor de ander fijn!

falcon1

03 jul 2010, 07:20

Lieve Angel,

ik wens je een fijne dag toe...

Afbeelding
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

RIEKSKE

03 jul 2010, 08:20

Afbeeldinggoede morgen angelique
kom je voor deze dag veel sterkte wensen
en hoop dat het lukt voor jou
knuf riekske
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan

Angel4

04 jul 2010, 21:23

Het was vandaag gelukkig heel anders dan gisteren, totaal verschillend.
Vanmorgen belde ik mijn moeder (zoals iedere ochtend), vroeg hoe het met haar was en of ze geslapen had.
Gelukkig had ze goed geslapen en op mijn vraag of ze vandaag thuis wilde blijven of ik haar op zou komen halen om fijn bij mij in de tuin te zitten koos ze gelukkig voor het laatste dus ben ik in mijn autootje gestapt en ben haar en haar kat op gaan halen.
We hebben zitten genieten en voor haar was het helemaal prettig omdat het niet zo heet meer was.
Ed en ik hebben haar lekker vertroeteld en rond half 4 vanmiddag had ze trek in patatjes dus is Ed deze voor haar gaan bakken.
Later toen ze naar huis wilde en ik haar had gebracht (rond 17.00 uur) zij ze dat ze had genoten.
We praten heel veel met elkaar over papa en ze raakt zo ook heel veel kwijt volgens mij.
Goed komen doet het niet meer, dat begreep ik eigenlijk al voordat het gebeurde, we wisten dat al ruim van te voren maar toch, die periode dat ze nog hier blijft zullen we zo aangenaam mogelijk voor haar maken.
Morgen is het schoonmaken (in huis) geblazen, dinsdag moet ik naar het ziekenhuis (controle) maar woensdag (als het weer meezit) gaan we met z'n drietjes (Ed, mijn moeder en ik) naar het veluwemeer, lekker genieten.
Ik weet wel dat ook daar weer heel veel herrinneringen voor haar liggen want tenslotte heeft ze 30 jaar op deze wateren gevaren met mijn vader maar ze wil er heen, net als afgelopen dinsdag ... toen zijn we met haar naar Elburg geweest en daar zag ze haar restaurantje terug waar ze altijd samen een visje gingen eten en hun vrienden tegen kwamen.
Ik ben erg blij dat ze in ieder geval vandaag een goede dag heeft gehad.
Ik ben heel blij met jullie, jullie zijn echte vrienden, ook al kennen we elkaar niet echt.
Ik hoop dat we elkaar ooit in het echt zullen gaan zien want Ed en ik willen wel een keer naar Belgie.
Thx voor jullie warmte.

.
Groetjes,
Angel4

falcon1

04 jul 2010, 23:07

Lieve Angel,

fijn te horen dat jullie toch een gezellige dag samen hadden!
En, praten en herinneringen ophalen, geven toch nog even het gevoel om met je papsje te zijn. In herinneringen zal hij steedsblijven verder leven bij jullie.
Ergens zal hij er wel voor gezorgd hebben dat jullie terug wat rust kregen.

Ik hoop dat jullie nog heel veel steun aan elkaar gaan hebben.

Dikke knuff,

Veertje & Falcon

reline

05 jul 2010, 00:46

Lieve Angel,

Wat vind ik het fijn dat het jou moeder vandaag beter ging.....zij merkte ook dat lichtje aan de horizon en dat van jou werd groter hé!

Het geeft jullie ongetwijfeld een heel fijn gevoel dat ze heel blij is met jullie, dat jullie met haar naar plaatsen kunnen gaan die belangrijk voor hen waren.

Ik wens jullie een hele toffe dag toe aan het Veluwemeer.....waarschijnlijk een hele bijzondere dag!!

Liefs, Reline
Zomaar voor iemand aardig zijn
Is voor jezelf, maar ook voor de ander fijn!

RIEKSKE

05 jul 2010, 11:19

lieve angelique
wat fijn te lezen maatje
hoop dat mams er wat doorheen komt
maar met jullie liefde gaat dat wel lukken
angel vergeet jezelf niet he mateke
ik denk erg veel aan jou
knuffel riekske
sterkte met het grote verlies en alles eromheen
en hele dikke traan

Angel4

05 jul 2010, 11:51

We praten veel over mijn vader en we praten veel over het leed/verdriet waar mijn moeder nu doorheen moet.
Gisteren heeft m'n moeder de hele dag gepraat, gepraat en gepraat en ik denk dat zoiets opluchtend moet werken voor haar (ik hoop het althans).
Het belangrijkste voor mij is dat mijn moeder goed gaat (in zoverre dit mogelijk is).
Zelf heb ik rot nachten, slaap heel weinig en kan ik het geen plaats geven maar ik hoop dat ik daar nog eens aan toe zal komen.
Ik stik er bijna in en heb het gewoon moeilijk, dat mag ik wel zeggen.
Maar eerst mijn moeder.
Thx again xx

.
Groetjes,
Angel4

falcon1

05 jul 2010, 14:18

Lieve Angel,

.... en toch... moet je goed op je gezondheid letten... en dat meen ik nu wel echt!
Ik weet wel dat je op momenten dat je er moet zijn en men je nodig heeft je veel sterker bent en meer aan kan dan normaal. Maar dan ga je misschien later de rekening moeten betalen. Ik zou zeggen, voorkomen is beter dan genezen en let toch op je gezondheid! Je moeder zal jullie nog nodig hebben!

En die nachten... die kunnen inderdaad verschrikkelijk zijn... Het is het moment dat je tijd voor jezelf hebt en kan je wat nadenken... en dan... begint het te spoken in je hoofd.... Je wordt terug geconfronteerd met de realiteit en er is niemand tegen wie je het kwijt kan.
Ik trachtte het op te lossen met een ipod en muziek... muziek waar ik me kon aan optrekken... en soms vond ik de slaap...
Na enkele weken zal dit wel minderen en dan zijn er meer ups en downs.
Maar momenteel is het nog allemaal zo vers... en heb je niet altijd de moed en de kracht om er tegen te vechten.
Alles moet nog zijn plaatsje krijgen, je moet nog leren de realiteit te aanvaarden. En ik weet het, ik heb makkelijk zeggen, maar daarmee is je problemen en verdriet nog niet opgelost.
Honderden malen heb ik het opgegeven en toch was er altijd wel iets of iemand die me kon troosten. En dan was het stapje voor stapje vooruit. Je zal soms het geduld niet meer kunnen opbrengen, en toch moét je het doen. Neem jezelf af en toe eens in handen... neem afstand van jezelf en vraag je af hoe je verder wil en kan!
Anderzijds moét verdriet er zijn... het is niet onmenselijk (wel als je het gaat verbergen) het hoort nu eenmaal bij het verwerkingsproces, het is een ontlading van gevoelens en zal je later sterker maken...

Ik wens je nog veel sterkte en dat er af en toe toch eens een lichtpuntje mag zijn in jullie leven... Hoe dom het ook mag klinken... maar het leven stopt niet, hoe graag je het soms ook zou willen...

Dikke knuff,

Veertje &n Falcon

falcon1

05 jul 2010, 14:26

... ben nog even iets vergeten te zeggen...
Gisteren heeft m'n moeder de hele dag gepraat, gepraat en gepraat en ik denk dat zoiets opluchtend moet werken voor haar (ik hoop het althans).
Het is dat ze erover kan praten, al heb je de indruk dat je ze daardoor verdrietig maakt. Dit is niet zo... ze moet ook haar verdriet en gevoelns kwijt kunnen.
Dat is ook de reden waarom je omgeving zich precies van jullie afsluit en je bijna niet meer durt aan te spreken... ze hebben bang je verdrietig te maken... en dat is nu net verkeerd. Je gaat je dan uitgestoten voelen!

Zo, dat wou ik nog effe kwijt...

Liefs,

Veertje & Falcon
Gast

05 jul 2010, 15:36

lieve Angel,

falcon heef dit zo mooi uit gelegd, en het is allemaal waar,
alles moet zijn plaats krijgen, en dat is nu nog veel te vroeg,
en laat je moederke maar praten, is ook een verwerking voor haar,

lieverd ga het je ook zeggen, denk aan je gezondheid,
als jij ziek bent, heef er niemand nog iets aan, om zich recht te trekken,

ga lekker met moederke naar het Veluwemeer, dat zijn voor haar mooie herinneringen,

en dat je veel mensen niet meer ziet, of iets durven te zeggen,
is ook normaal, veel mensen durven niet te vragen hoe jij je voeld,
erg maar zo zit het in elkaar, ze zijn bang om je pijn te doen,
en weten niet wat zeggen,

lieverd wens je de moed en sterkte om alles te verwerken,
en je weet wij allen staan achter jou, en falcon en veertje weten waarover ze praten,

dikke knuffel lieverd

dannoontje

Angel4

06 jul 2010, 16:55

Babbelkes,

Jullie hebben zo enorm je best gedaan me te troosten en ik heb jullie teleurgesteld met mijn machteloosheid, boosheid en verdriet.
Wees niet boos want ik deed/doe het niet opzettelijk en ik ken mezelf niet meer, zo was ik eerder nooit.
En ja, ik moet toch eens weer gaan proberen mezelf weer bij elkaar te rapen want ja, iedereen die hier op aarde blijft moet doorgaan.
Wel wil ik jullie nogmaals hartelijk dank zeggen voor alles en wanneer de tijd daar is hoop ik weer terug te keren naar de Babbelkes.

.
Groetjes,
Angel4

RIEKSKE

06 jul 2010, 18:29

STERKTE ANGELIQUE
Afbeelding
en hele dikke traan

falcon1

06 jul 2010, 22:36

Lieve Angel,

je hoeft je niet te verontschuldigen hoor...
We begrijpen allemaal het moeilijk is voor jou. Het is niet gemakkelijk om iemand te helpen met verdriet. We kunnen enkel een luisterd oor zijn.

Nogmaals, zorg dat je er zelf niet onderdoor gaat!
Ik zou hier weer heel wat kunnen schrijven, maar heb een beetje bang dat ik je ga kwetsen...
Maar kom hier regelmatig vertellen hoe je je voelt... dat kan tenminste al een verluchting zijn.
We leven met je mee... sterkte...

Afbeelding

Knuff,

Veertje & Falcon