De HISTORISCHE JEZUS
-
bluevelvet - Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Zeg talisman, als je zelf het antwoord DENKT te weten op de vraag waarom stel je ze dan ?talisman schreef:En nu is het de vraag wanneer BV eens wat gaat zeggen!bluevelvet schreef:Hier sé, talisman gaat ook eens wat zeggentalisman schreef:Misschien wel een leuk boekje om te lezen Klaartje, maar er zitten toch heel wat foutjes in die ondertussen achterhaald zijn. Bijvoorbeeld, die Romeins soldaat Panthera, een jood in het Romeins leger is niet de vader. Jezus is niet in 9 v.C. geboren, maar in 7 v.C.( louter als we afgaan op het kerstverhaal, een sterrenconstellatie en de dood van Herodus de Grote ). Dat Jozef een timmerman zou geweest zijn berust ook op een foutieve vertaling. Er zou eigenlijk moeten staan : ondernemer/zakenman. Dit boekje is ook al niet meer zo recent en dateerd nog van voor de vrijgave van de Qumran-teksten.Klaartje schreef:Om de samenstelling van zijn familie te kennen bestaan voor diegenen die benieuwd, geïnteresseerd en zoekende zijn ..... héél wat bronnen die kunnen geraadpleegd worden buiten DE Bijbel hoor
Zoals bijvoorbeeld deze ....
http://www.moorsmagazine.com/geloofszaken/jezus.htmlWelke bron heeft hij daar voor uitgepluisd ?
- HOE ZOU HET KOMEN DAT JEZUS GEKRUISIGD IS EN NIET GESTENIGD
Als je al op voorhand MIJN antwoorden, ALLE, maar dan ook ALLE antwoorden afwijst waarom zou ik dan nog de moed moeten opbrengen daar klaarheid in te scheppen ? En dan zwijg ik nog van de manier van hoe.
En daarbij je weet toch alles beter volgens andere leden, die nemen genoegen met jouw kennis die zitten niet ONGEDULDIG te wachten op mijn antwoord. Of denk je dat ze er iets uit leren ? BAH NEEN gij
Allez, VERTEL maar gerust voort. Ik lees je wel en hier en daar zal ik bijsturen, maar stel me liever geen vragen meer als het je er niet om te doen is KENNIS op te nemen !
Ik heb begrepen dat je DENKT de bijbel beter te kennen dan ik.
Ik kan dus nooit je 'leermeester' zijn in jouw DENKEN
-
Gast
bluevelvet schreef:
O jawel hoor ik leer uit je bijdragen wel wat. Maar niet datgene wat jij denkt dat we moeten lerenEn daarbij je weet toch alles beter volgens andere leden, die nemen genoegen met jouw kennis die zitten niet ONGEDULDIG te wachten op mijn antwoord. Of denk je dat ze er iets uit leren ? BAH NEEN gij![]()
![]()
Allez, VERTEL maar gerust voort. Ik lees je wel en hier en daar zal ik bijsturen, maar stel me liever geen vragen meer als het je er niet om te doen is KENNIS op te nemen !
whaaah
Hij denkt dat niet. Het is ook zo. Maar je weet dat nog niet.Ik heb begrepen dat je DENKT de bijbel beter te kennen dan ik.
Ik kan dus nooit je 'leermeester' zijn in jouw DENKEN![]()
Heel juist gezien, BV Had jij dan gedacht dat Talisman dat dacht ?
-
martien55 - Lid geworden op: 21 feb 2009, 23:28
En daar sluit ik me nou es voor 200% bij aan.Fazal schreef:Sorry hoor BV, maar o.a. ik, heb al veel meer van o.m. Talisman opgestoken dan van alle zgn bijbelkenners samen.
Ik heb zelf geen sikkepit in te brengen op dat punt, maar lees altijd geïnteresseerd de parels die voorbij komen.
Bijvoorbeeld, ik wist wel dat de vrijmetselaars een meer mystiek georiënteerde broederschap was, maar lees nu van den Talis dat ze Johannes de Doper hoog hebben zitten. En ik heb altijd al t idee gehad dat die figuur een veel belangrijker rol speelde dan hem door de kerk wordt toegedicht.
Evolution is a fact of life. Deal with it.
-
Gast
Absoluut Martien. Je gevoel zat dus ook goed. En had hij in leven gebleven dan had het er helemaal anders uitgezien. Hij moest van het podium verdwijnen om de profetieën te doen uitkomen zoals ze werden opgeschreven.martien55 schreef: Bijvoorbeeld, ik wist wel dat de vrijmetselaars een meer mystiek georiënteerde broederschap was, maar lees nu van den Talis dat ze Johannes de Doper hoog hebben zitten. En ik heb altijd al t idee gehad dat die figuur een veel belangrijker rol speelde dan hem door de kerk wordt toegedicht.
-
Weet je talisman, uit de Dode Zeerollen, de archeologie en buitenbijbelse bronnen is er steeds meer en meer bevestiging dat de bijbel BETROUWBAAR is !
Wat denk je dat een man zoals jij, je mag nog honderd jaar worden, en ik gun je dat,
, een boek waarvan de geschiedenis het reeds meer dan duizenden jaren heeft overleefd het zal lukken om de inhoud ervan teniet te doen
DE bijbel : HET MEEST VERKOCHTE BOEK TER WERELD ! Toch eigenaardig hé. Dat dat zo is zullen velen benijden. Maar waarom toch ?
Daar heb je het raden naar en dat is voor mij een WETEN.
Of kan je dat ook ergens in je bronnen gaan opzoeken ? Ik betwijfel het dat je een plausibel antwoord zult kunnen geven aan je bewonderaars(sters).
Wat denk je dat een man zoals jij, je mag nog honderd jaar worden, en ik gun je dat,
DE bijbel : HET MEEST VERKOCHTE BOEK TER WERELD ! Toch eigenaardig hé. Dat dat zo is zullen velen benijden. Maar waarom toch ?
Of kan je dat ook ergens in je bronnen gaan opzoeken ? Ik betwijfel het dat je een plausibel antwoord zult kunnen geven aan je bewonderaars(sters).
-
Gast
Voor mij is dat ook een weten. gewoon omdat er nog altijd zoveel kiekens zonder kop rondlopen . Zo eenvoudig is dat.bluevelvet schreef:Weet je talisman, uit de Dode Zeerollen, de archeologie en buitenbijbelse bronnen is er steeds meer en meer bevestiging dat de bijbel BETROUWBAAR is !
Wat denk je dat een man zoals jij, je mag nog honderd jaar worden, en ik gun je dat,, een boek waarvan de geschiedenis het reeds meer dan duizenden jaren heeft overleefd het zal lukken om de inhoud ervan teniet te doen
![]()
![]()
-
Gast
Met andere ( en heel wat minder woorden ): JE WEET HET VERDIKKE ZELF NIET. En dat komt hier dan nog wat mensen beledigen. Hoepel op man, ga wat buiten spelen!bluevelvet schreef:Zeg talisman, als je zelf het antwoord DENKT te weten op de vraag waarom stel je ze dan ?talisman schreef:En nu is het de vraag wanneer BV eens wat gaat zeggen!bluevelvet schreef:Hier sé, talisman gaat ook eens wat zeggentalisman schreef:Misschien wel een leuk boekje om te lezen Klaartje, maar er zitten toch heel wat foutjes in die ondertussen achterhaald zijn. Bijvoorbeeld, die Romeins soldaat Panthera, een jood in het Romeins leger is niet de vader. Jezus is niet in 9 v.C. geboren, maar in 7 v.C.( louter als we afgaan op het kerstverhaal, een sterrenconstellatie en de dood van Herodus de Grote ). Dat Jozef een timmerman zou geweest zijn berust ook op een foutieve vertaling. Er zou eigenlijk moeten staan : ondernemer/zakenman. Dit boekje is ook al niet meer zo recent en dateerd nog van voor de vrijgave van de Qumran-teksten.Klaartje schreef:Om de samenstelling van zijn familie te kennen bestaan voor diegenen die benieuwd, geïnteresseerd en zoekende zijn ..... héél wat bronnen die kunnen geraadpleegd worden buiten DE Bijbel hoor
Zoals bijvoorbeeld deze ....
http://www.moorsmagazine.com/geloofszaken/jezus.htmlWelke bron heeft hij daar voor uitgepluisd ?
- HOE ZOU HET KOMEN DAT JEZUS GEKRUISIGD IS EN NIET GESTENIGD
Als je al op voorhand MIJN antwoorden, ALLE, maar dan ook ALLE antwoorden afwijst waarom zou ik dan nog de moed moeten opbrengen daar klaarheid in te scheppen ? En dan zwijg ik nog van de manier van hoe.
En daarbij je weet toch alles beter volgens andere leden, die nemen genoegen met jouw kennis die zitten niet ONGEDULDIG te wachten op mijn antwoord. Of denk je dat ze er iets uit leren ? BAH NEEN gij![]()
![]()
Ik heb begrepen dat je DENKT de bijbel beter te kennen dan ik.
Ik kan dus nooit je 'leermeester' zijn in jouw DENKEN
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
Het gegeven dat de bijbel het meest verkochte boek ter wereld is, betekend niet dat het door z'n aantrekkelijkheid is gebeurt. Het is met het zwaard, vuur en moorden er in geramd wat zo diep is gegaan dat men denkt dat het nu nodig is om in elke hotel en gevangenis een exemplaar te moeten neer leggen. En wat dacht je van het aantal weg gegeven bijbels door de vele promotieteam's? Dat aantal is niet verkocht in de zin van ...ha ... die moet ik hebben.
Maar nog even, en je hebt de kans dat de koran de bijbel zal overtreffen als meest in aantal van alle boeken op de wereld
Maar nog even, en je hebt de kans dat de koran de bijbel zal overtreffen als meest in aantal van alle boeken op de wereld
Laatst gewijzigd door janx op 10 jul 2010, 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
Dat aantal is misschien niet allemaal verkocht janx, maar t'is niet omdat je een boek krijgt of ergens op een hotel, of op een cel ligt dat het niet eerst door iemand voor druk besteld is geweest en gekocht geweest is !janx schreef:Het gegeven dat de bijbel het meest verkochte boek ter wereld is, betekend niet dat het door z'n aantrekkelijkheid is gebeurt. Het is met het zwaard, vuur en moorden er in geramd wat zo diep is gegaan dat men denkt dat het nu nodig is om in elke hotel en gevangenis een exemplaar te moeten neer leggen. En wat dacht je van het aantal weg gegeven bijbels door de vele promotieteam's? Dat aantal is niet verkocht in de zin van ...ha ... die moet ik hebben.
Het is gelijk op welke manier je er mee in aanraking komt, jaar in jaar uit is het het best 'verspreidde' boek ter wereld
Aan jullie om mij te zeggen waarom toch DIT boek ?
En janx, OOK met het zwaard en vuur heeft men het proberen VERNIETIGEN ! Het is NOOIT gelukt ! Dezelfde vraag rijst : WAAROM is het NOOIT gelukt ? LIEFHEBBERS anders genoeg ! Ook op dit forum
-
Je mist zoals gewoonlijk weer de essentie van de opmerking.bluevelvet schreef:Dat aantal is misschien niet allemaal verkocht janx, maar t'is niet omdat je een boek krijgt of ergens op een hotel, of op een cel ligt dat het niet eerst door iemand voor druk besteld is geweest en gekocht geweest is !
jan geeft aan dat t wat anders is of je een boek koopt voor jezelf of dat je er tien koopt er 1 zelf houdt en de rest weggeeft of op hotelkamers legt.
ah... standaard creatruuk. Als je de discussie niet ziet zitten verzet je gewoon de doelpalen. Eerst ging het om "verkocht" en nu over "verspreid".Het is gelijk op welke manier je er mee in aanraking komt, jaar in jaar uit is het het best 'verspreidde' boek ter wereld![]()
Je denkt dat dat soort volstrekt doorzichtige truuks niet opvallen?
Kijk naar de geschiedenis, kijk naar wie er voordeel hadden bij deze leer en daaruit gewrongen dogmatiek en je begrijpt waarom de verspreiding zo heftig ter hand genomen is.Aan jullie om mij te zeggen waarom toch DIT boek ?
het verschaft "instant slachtofferschap" aan de bekeerlingen en daarmee absolute macht voor de kerk.
waarom denk je dat bij de verovering van zoveel landen in de middeleeuwen de kerk op de voet het zwaard van de veroveraar volgde? Kijk es naar hoe dat in Mexico is gegaan. begrijp de link die er al zo lang is tussen kerk en staat en begrijp hoe dat zo gegaan is. DAN heb je je antwoord.
Slachtofferschap, schuld, horigheid aan de kerk. DAT is waar t om ging.
Zeg lieverdje, gebruik je nou die celletjes daar in dat bovenkamertje echt NOOIT of zit er iets klem of zo?En janx, OOK met het zwaard en vuur heeft men het proberen VERNIETIGEN ! Het is NOOIT gelukt ! Dezelfde vraag rijst : WAAROM is het NOOIT gelukt ?
Er is zo veel getracht met geweld te onderdrukken wat nooit gelukt is:
1. Incest.
2. Stelen.
3. Moord.
4. "verkeerde" religies
Dus ik weet niet of het in stand blijven ondanks geweld om t te onderdrukken nu een aanbeveling is. Er zijn heel veel slechte dingen in deze wereld die ook niet met geweld uitgeroeid kunnen worden, zo blijkt.
Maar de bottom line is dat er veeeeel te veel belangen gemoeid zijn met de kerk en die belangen zijn gigantisch. DAT is de reden waarom t blijft bestaan.
Je had het elders over onderzoek. Onderzoek de geschiedenis en word wijs. Den Talis is je graag behulpzaam (hoop ik....
-
Ach martien55 je maakt jezelf belachelijk met je commentaar. Wat is dat allemaal jong !martien55 schreef:Je mist zoals gewoonlijk weer de essentie van de opmerking.bluevelvet schreef:Dat aantal is misschien niet allemaal verkocht janx, maar t'is niet omdat je een boek krijgt of ergens op een hotel, of op een cel ligt dat het niet eerst door iemand voor druk besteld is geweest en gekocht geweest is !
jan geeft aan dat t wat anders is of je een boek koopt voor jezelf of dat je er tien koopt er 1 zelf houdt en de rest weggeeft of op hotelkamers legt.
ah... standaard creatruuk. Als je de discussie niet ziet zitten verzet je gewoon de doelpalen. Eerst ging het om "verkocht" en nu over "verspreid".Het is gelijk op welke manier je er mee in aanraking komt, jaar in jaar uit is het het best 'verspreidde' boek ter wereld![]()
Je denkt dat dat soort volstrekt doorzichtige truuks niet opvallen?
Kijk naar de geschiedenis, kijk naar wie er voordeel hadden bij deze leer en daaruit gewrongen dogmatiek en je begrijpt waarom de verspreiding zo heftig ter hand genomen is.Aan jullie om mij te zeggen waarom toch DIT boek ?
het verschaft "instant slachtofferschap" aan de bekeerlingen en daarmee absolute macht voor de kerk.
waarom denk je dat bij de verovering van zoveel landen in de middeleeuwen de kerk op de voet het zwaard van de veroveraar volgde? Kijk es naar hoe dat in Mexico is gegaan. begrijp de link die er al zo lang is tussen kerk en staat en begrijp hoe dat zo gegaan is. DAN heb je je antwoord.
Slachtofferschap, schuld, horigheid aan de kerk. DAT is waar t om ging.
Zeg lieverdje, gebruik je nou die celletjes daar in dat bovenkamertje echt NOOIT of zit er iets klem of zo?En janx, OOK met het zwaard en vuur heeft men het proberen VERNIETIGEN ! Het is NOOIT gelukt ! Dezelfde vraag rijst : WAAROM is het NOOIT gelukt ?
Er is zo veel getracht met geweld te onderdrukken wat nooit gelukt is:
1. Incest.
2. Stelen.
3. Moord.
4. "verkeerde" religies
Dus ik weet niet of het in stand blijven ondanks geweld om t te onderdrukken nu een aanbeveling is. Er zijn heel veel slechte dingen in deze wereld die ook niet met geweld uitgeroeid kunnen worden, zo blijkt.
Maar de bottom line is dat er veeeeel te veel belangen gemoeid zijn met de kerk en die belangen zijn gigantisch. DAT is de reden waarom t blijft bestaan.
Je had het elders over onderzoek. Onderzoek de geschiedenis en word wijs. Den Talis is je graag behulpzaam (hoop ik....)
Kun jij of wil jij niet begrijpen dat om de bijbel zelfs maar te 'verspreiden' men het boek eerst moet DRUKKEN en AANKOPEN. Dus blijft het in dit opzicht het meest verkochte en verspreide boek ter wereld. OK ?
Waarom geen andere oudheidkundige geschriften die geschiedenis hebben geschreven ?
Dat beantwoord nog niet mijn vraag waarom nu juist DIT boek met verhalen van DUIZENDEN jaren geleden ? Tussen de miljoenen anderen die verschenen ? Jouw uitleg is daarom niet voldoende voor deze RESULTATEN.
Janx schreef het al : het duikt OVERAL op ! Dag IN dag UIT.
W A A R O M ? ? ?
Kan niet direkt op de verzen komen maar er staat in de schrift dat als het moet zelfs DE STENEN het Woord van God zullen uitbrengen..... zegt jou dat iets
-
OEI OEI OEI!!!!bluevelvet schreef:Ach martien55 je maakt jezelf belachelijk met je commentaar.
BV vind dat ik me belachelijk maak!!!!
DAT is toch wel heeeeeel erg belangrijk voor me!
Gewoon. Commentaar op je post. Simpel.Wat is dat allemaal jong !
Ik begrijp dat je t punt van Janx ook nu nog niet meekrijgt?Kun jij of wil jij niet begrijpen dat om de bijbel zelfs maar te 'verspreiden' men het boek eerst moet DRUKKEN en AANKOPEN.
Get real. NATUURLIJK begrijp je wat janx bedoelt, maar je probeert de doelpalen te verzetten. Lukt niet. Vroeger opstaan.
Maar Janx maakte daar een terechte opmerking over. Drinkt t door?Dus blijft het in dit opzicht het meest verkochte en verspreide boek ter wereld. OK ?
Ja natuurlijk dringt t door, maar je hebt een probleem om toe te geven dat een ander een correct punt maakt.
Dat heb ik toch uitgelegd?Waarom geen andere oudheidkundige geschriften die geschiedenis hebben geschreven ?
De bijbel is in korte tijd omgewerkt tot HET instrument voor controle en manipulatie.
Hetzelfde gebeurt overigens met de koran, zelfde mechanisme, zelfde motieven. Volstrekt parallel.
Hoezo "niet voldoende"??? Waarom "niet voldoende"? Welk weegschaaltje of meetlintje gebruik je dan?Dat beantwoord nog niet mijn vraag waarom nu juist DIT boek met verhalen van DUIZENDEN jaren geleden ? Tussen de miljoenen anderen die verschenen ? Jouw uitleg is daarom niet voldoende voor deze RESULTATEN.
OMDAT HET T PERFECTE MANIPULATIE INSTRUMENT IS!!!Janx schreef het al : het duikt OVERAL op ! Dag IN dag UIT.
W A A R O M ? ? ?
GET IT?
Jazeker, maar heeeel iets anders dan jou.Kan niet direkt op de verzen komen maar er staat in de schrift dat als het moet zelfs DE STENEN het Woord van God zullen uitbrengen..... zegt jou dat iets
-
Gast
En hoe zit dat met mijn vraag : WAAROM ZE JEZUS HEBBEN GEKRUISIGD EN NIET GESTENIGD ? Nog steeds geen antwoord van u ontvangen BV ! Ook van DR niet, maar daar verschiet ik niet van. Die weet het gewoon niet.bluevelvet schreef:Dat aantal is misschien niet allemaal verkocht janx, maar t'is niet omdat je een boek krijgt of ergens op een hotel, of op een cel ligt dat het niet eerst door iemand voor druk besteld is geweest en gekocht geweest is !janx schreef:Het gegeven dat de bijbel het meest verkochte boek ter wereld is, betekend niet dat het door z'n aantrekkelijkheid is gebeurt. Het is met het zwaard, vuur en moorden er in geramd wat zo diep is gegaan dat men denkt dat het nu nodig is om in elke hotel en gevangenis een exemplaar te moeten neer leggen. En wat dacht je van het aantal weg gegeven bijbels door de vele promotieteam's? Dat aantal is niet verkocht in de zin van ...ha ... die moet ik hebben.
Het is gelijk op welke manier je er mee in aanraking komt, jaar in jaar uit is het het best 'verspreidde' boek ter wereld![]()
Aan jullie om mij te zeggen waarom toch DIT boek ?
En janx, OOK met het zwaard en vuur heeft men het proberen VERNIETIGEN ! Het is NOOIT gelukt ! Dezelfde vraag rijst : WAAROM is het NOOIT gelukt ? LIEFHEBBERS anders genoeg ! Ook op dit forum
Niks meer te melden over de opmerkingen die ik gemaakt hebt ivm uw 'verdraaide' citaat ? Ge weet toch nog waar iik het over heb he ?
-
Gast
Heb ik al op geanwoord. Maar je hebt het weeral niet gelezen. Allez steek nu uw hooraparatuur in en zet uwen groten bril op.bluevelvet schreef: Aan jullie om mij te zeggen waarom toch DIT boek ?
Dus nog eens .
Omdat er nog altijd zoveel kiekens zonder kop rondlopen . Zo eenvoudig is dat
Heb je het nu kunnen lezen?
-
Gast
Wel BV, jij bent alvast niet te bewonderen, of het zou om je leugens zijn die ge hier zo doorzichtig tentoon spreidt. Zoals nu weer, waar ge me beschuldigd van het teniet doen van de Bijbel ! Wat een gelul is me dàt nu weer ! Wat ik doe is achterhalen vanwaar die teksten komen en wat ze ons willen zeggen, maar niet zoals jij en ander mentaal begaafden die deze teksten totaaaaaaaaal uit zijn verband rukken en zelfs niet door hebben wat er is aan toegevoegd en is weggelaten. Jij klein zielig kortzichtig mens!!bluevelvet schreef:Weet je talisman, uit de Dode Zeerollen, de archeologie en buitenbijbelse bronnen is er steeds meer en meer bevestiging dat de bijbel BETROUWBAAR is !
Wat denk je dat een man zoals jij, je mag nog honderd jaar worden, en ik gun je dat,, een boek waarvan de geschiedenis het reeds meer dan duizenden jaren heeft overleefd het zal lukken om de inhoud ervan teniet te doen
![]()
![]()