De HISTORISCHE JEZUS
-
Gast
Ik heb zo eens een uur aan een pompstation in zo'n dorp moeten wachten tot de dienst van 11 uur uit was. Die vent kwam niet eerder van zijn stoel. Ik dacht dat die een grapje maakte, maar bleek bloedernstig te wezen. Net een ouwe road movie , niet te doen !martien55 schreef:Klopt. Zelfs domine's die het hun gemeente verbieden om een tv in huist te hebben. T boze oog is t volgens deze voorgangers.Fazal schreef:
In Nederland zijn er zelfs nog altijd hele dorpen waar men 's zondags niet naar de TV mag kijken.
Maar kinderen slaan is prima. Zo, opvoedende tik is bijbels helemaal verantwoord.
-
martien55 - Lid geworden op: 21 feb 2009, 23:28
Ik zie t helemaal voor me.talisman schreef: . Die vent kwam niet eerder van zijn stoel. Ik dacht dat die een grapje maakte, maar bleek bloedernstig te wezen. Net een ouwe road movie , niet te doen !
Maar Nederland is gaandeweg haar imago van tolerantie aan t verliezen. Homo's hebben t steeds moeilijker, net als joden. Enfin, zie de winst van Wilders.
Evolution is a fact of life. Deal with it.
-
Clausewitz - Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Een Zuid-Hollander tankt in Antwerpen bij een self-service station. Hij gaat naar binnen om te betalen, gaat naar buiten en komt direct daarna in paniek weer binnen."Wiet ge", zegt hij, "nu heb ik mijne waage gesloten en de sleutels erop laten steken"."Geen paniek" zegt de bediende, "dat gebeurt wel vaker"."U krijgt van mij een schroevendraaier, een doekje en een ijzerdraadje mee.Met de schroevendraaier duwt u het raamrubber opzij, u doet het doekje ertussen om niets te beschadigen en met het ijzerdraadje hengelt u het pinnetje van de deur open". De Hollander is helemaal opgelucht en loopt weer naar buiten. 5 Minuten later komt een Antwerpenaar binnen. "Dees kan na ni" zegt hij verbaasd tegen de bediende."Ja, wat dan?" vraagt deze. "D'er stoa boaten nen Hollander, met een ijzerdraadje z'n deur open te hengelen!""En?" vraagt de bediende, "dat maken wij hier regelmatig mee!". "Jaa", zegt de Antwerpenaar, "moar toch ni dat de vraa in den auto zit en roept : Bieeeetje naar linnnnnks, bieeeeetje naar reeeeeggs.
Wie bewaakt de bewakers.
-
Klaartje - Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Is dat nog altijd zo als destijds in Staphorst, je weet niet wet je zietmartien55 schreef:Klopt. Zelfs domine's die het hun gemeente verbieden om een tv in huist te hebben. T boze oog is t volgens deze voorgangers.Fazal schreef:
In Nederland zijn er zelfs nog altijd hele dorpen waar men 's zondags niet naar de TV mag kijken.
Maar kinderen slaan is prima. Zo, opvoedende tik is bijbels helemaal verantwoord.
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
-
Klaartje - Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
België heeft zijn problemen maar in Nederland is het ook niet gemakkelijkmartien55 schreef:Ik zie t helemaal voor me.talisman schreef: . Die vent kwam niet eerder van zijn stoel. Ik dacht dat die een grapje maakte, maar bleek bloedernstig te wezen. Net een ouwe road movie , niet te doen !
Maar Nederland is gaandeweg haar imago van tolerantie aan t verliezen. Homo's hebben t steeds moeilijker, net als joden. Enfin, zie de winst van Wilders.
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
-
bluevelvet - Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Laat me zeggen dat het een opinie is van een Ongelovige ! Dan schijnt het alleen maar verstandiger vanuit die opinieFazal schreef:Nee, maar het klinkt wel veel verstandiger!bluevelvet schreef:Geen sorry hoor Fazal, dat wat je opgestoken hebt van talisman komt dan ook niet uit de bijbel hé !Fazal schreef:Sorry hoor BV, maar o.a. ik, heb al veel meer van o.m. Talisman opgestoken dan van alle zgn bijbelkenners samen.
-
Gast
En BV, weet ge nu nog niet waarom ze Jezus hebben gekruisigd en niet gestenigd ? Dat is toch iets wat in uw Bijbel moet te vinden zijn, niet ?bluevelvet schreef:Laat me zeggen dat het een opinie is van een Ongelovige ! Dan schijnt het alleen maar verstandiger vanuit die opinieFazal schreef:Nee, maar het klinkt wel veel verstandiger!bluevelvet schreef:Geen sorry hoor Fazal, dat wat je opgestoken hebt van talisman komt dan ook niet uit de bijbel hé !Fazal schreef:Sorry hoor BV, maar o.a. ik, heb al veel meer van o.m. Talisman opgestoken dan van alle zgn bijbelkenners samen.
-
martien55 - Lid geworden op: 21 feb 2009, 23:28
Ach schei toch uit! Je weet t antwoord gewoon niet.bluevelvet schreef: Laat me zeggen dat het een opinie is van een Ongelovige ! Dan schijnt het alleen maar verstandiger vanuit die opinie
En dat doorzichtige truukje van "zeg het maar, dan zal ik je wel bijsturen" werkte ook al niet, toch?
Hou toch op met dat steeds voeden van de polarisatie en vijandschap in jezelf.
Stop daar nou es gewoon mee.
Evolution is a fact of life. Deal with it.
-
Aime1955 - Lid geworden op: 02 jan 2008, 23:10
http://nl.wikipedia.org/wiki/Trol_%28internet%29talisman schreef:En BV, weet ge nu nog niet waarom ze Jezus hebben gekruisigd en niet gestenigd ? Dat is toch iets wat in uw Bijbel moet te vinden zijn, niet ?bluevelvet schreef:Laat me zeggen dat het een opinie is van een Ongelovige ! Dan schijnt het alleen maar verstandiger vanuit die opinieFazal schreef:Nee, maar het klinkt wel veel verstandiger!bluevelvet schreef:Geen sorry hoor Fazal, dat wat je opgestoken hebt van talisman komt dan ook niet uit de bijbel hé !Fazal schreef:Sorry hoor BV, maar o.a. ik, heb al veel meer van o.m. Talisman opgestoken dan van alle zgn bijbelkenners samen.
-
Gast
http://nl.wikipedia.org/wiki/Golem_%28legende%29Aime1955 schreef:http://nl.wikipedia.org/wiki/Trol_%28internet%29talisman schreef:En BV, weet ge nu nog niet waarom ze Jezus hebben gekruisigd en niet gestenigd ? Dat is toch iets wat in uw Bijbel moet te vinden zijn, niet ?bluevelvet schreef:Laat me zeggen dat het een opinie is van een Ongelovige ! Dan schijnt het alleen maar verstandiger vanuit die opinieFazal schreef:Nee, maar het klinkt wel veel verstandiger!bluevelvet schreef:Geen sorry hoor Fazal, dat wat je opgestoken hebt van talisman komt dan ook niet uit de bijbel hé !Fazal schreef:Sorry hoor BV, maar o.a. ik, heb al veel meer van o.m. Talisman opgestoken dan van alle zgn bijbelkenners samen.
-
Gast
Talisman ik las dat stuk over de Golem. Ik was daar al min of meer bekend mee. Maar zoals ik het nu lees, lijkt het wel heel erg sterk op het soemerische verhaal. Tenminste ik herken het erin. Vind je niet? Of heb ik nu teveel fantasie?
-
Gast
Nee hoor, dit is duidelijk daarop geënt. In de joodse wijk van Praag is die golem nog duidelijk aanwezig, althans toch voor de toeristen. En dat die nog niet totaal is verdwenen, merken we hier nog geregeld.armandine schreef:Talisman ik las dat stuk over de Golem. Ik was daar al min of meer bekend mee. Maar zoals ik het nu lees, lijkt het wel heel erg sterk op het soemerische verhaal. Tenminste ik herken het erin. Vind je niet? Of heb ik nu teveel fantasie?