Mijn Papsje....

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

Angel4

25 jul 2010, 19:24

Ach Therie, ik wist al voordat één van hen kwam te overlijden dat de ander dan ook snel zou volgen en daar hebben ze dan ook nooit een geheim van gemaakt.
En weet je lieverd, ik begrijp het nog ook en ik respecteer het en ga haar niet onnodig het leven laten rekken omdat ik al zolang weet dat dit zou gebeuren.
Maar mijn hemeltje, wat zal ik mijn moeder missen, wat zal mijn leven anders worden.
Ach, ik mag nog van geluk spreken dat ik m'n ouders zo lang heb mogen meemaken ...... toch?!
Hoe dan ook, het is moeilijk en ik ga nog even niet op de feiten vooruit lopen zolang ik zelf nog geen aanleiding zie (ik zie het wel maar wil het niet zien denk ik).
Pffffffffft..... hier kan je toch echt wel van in de war raken he.

Het leven is net een bos, rechtdoor kan nooit.
.
Groetjes,
Angel4

Therie

25 jul 2010, 19:44

vind ik ook angel je kunt er echt van in de war van geraken
weet je angel zit hier ook allen ben nu 61 jaar myn man is nu anderhalfjaar dood was 62 jaar toen hy ging
en wat raar is die gedachte komen soms ook in me op
dan denk ik aanmyn 2 oogappeltjes femke enn caitlyn
dan denk ik wat gaat er gebeuren met josy en sandra myn kinderen
er gaat dan van alles in je hoofd voor by
jy heb geluk gehad je ouders zyn samen zo lang samen geweest
myn ouders waren jonger toen ze sterfte
maar ik weet het meiske je geef ze niet graag af
zyn harde tyden geluk heb je dat je ed heb een man van goud
je heb ook harde tyden mee gemaak maar hou je ed stevig vast je heb hem nodig lieverd

dikke steun knuf van therie
liefde haalt het beste uit de mens

groetjes therie

falcon1

25 jul 2010, 21:09

Lieve Angel en Ed,

we zijn blij dat -je nog even komt vertellen hoe jullie je voelen...

Het is goed te begrijpen dat het allemaal zo moeilijk verloopt... Je moet zelf alles nog verwerken en dan je moeder nog bijstaan..
Maar ik vind het wel héél positief hoe jullie even samen konden zijn.
Dat plotse overvallen van worden verdriet heb ik ook héél lang gehad... soms komt dat nu nog voor... zo zonder reden... Het is ook niet niks wat er gebeurd is... Gelukkig heb ik Veertje om te kunnen praten... En dat moeten jullie toch regelmatig doen! Ok, je moeder heeft je misschien wat grof behandeld, ne dat hoef je niet te nemen, maar anderzijds moet ze toch ergens terecht met haar verdriet! Houdt die twee dingen goed gescheiden!

En het is waarschijnlijk normaal dat ze terug naar papsje wil... ook dat hebben we meegemaakt! Je moeder is natuurlijk niet zo jong meer, en zoals Therie zegt, je weet nooit wat er in hun hoofd speelt...
Laat ons echter hopen dat de tijd raad brengt... Misschien dat ze er zich op een gegeven moment toch kan bij neerleggen... Je moet haar voor ogen houden dat hij er nog "ergens" is voor jullie!
Een rouwproces kan de raarste dingen bij je teweeg brengen... Als ik aan die periode terugdenk... en dat was zeker zo al het eerste jaar, is het onmenselijk afzien! Na een tijdje neemt de intensiteit misschien wel een beetje af (afhankelijk van persoon tot persioon, en van je omgeving)maar de pijn zal regelmatig de kop opsteken... Het moet gewoon zijn tijd hebben... een wonde moet de tijd hebben om te helen...

Maar geef het de tijd... je kan niks forceren... en zeker niks "verdringen" want dat bemoeilijkt het "genezingsproces" alleen maar!
Je weet trouwens nooit wat de toekomst nog gaat brengen... dat kan ook alle kanten op...

We wensen je alvast veel sterkte... en probeer toch, al is het zo moeilijk, om toch een beetje positief ts blijven...

Liefs,

Veertje & Falcon
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

Therie

26 jul 2010, 08:21

goede morgen angel en ed

kom jullie toch een rustige en vredige dag wensen
ondanks alles wat er in je om gaat hou je toch beetje goed

tot straks lieverds

therie

groetjes therie

reline

26 jul 2010, 18:15

Lieve Angel,
Ik heb verschillende keren jou schrijven van gisteren gelezen.
Dat ging diep hé.
Ik vind het zo fijn voor jou dat je dit beleefde met je moeder. Je had plots de moeder die begaan was met jou, Ze merkte ondanks haar verdriet en dat ze zo opgesloten leek in haarzelf, dat jij het zo moeilijk had.
Dat is zo waardvol!
Als het met jou moeder slechter zou gaan of als je haar moest verliezen zijn dit momenten die je nooit zal vergeten, die ga je koesteren......het was samen beleven.

Ik hoop dat het voor jullie vandaag ook een fijne dag was en dat je terug wat beter voelt na die paar dagen ziekjes!

Liefs, Reline
Zomaar voor iemand aardig zijn
Is voor jezelf, maar ook voor de ander fijn!

Angel4

26 jul 2010, 19:18

Fijn dat ik met jullie kan communiceren en dat terwijl er zoveel mensen zijn die het ook moeilijk hebben.
Het was afgelopen zaterdag heel even "fijn" en ja, mijn moeder en ik verstonden elkaar heel even en dat is zeker meegenomen.
Toch was het voor korte duur helaas want zondag gingen Ed en ik ook weer op visite bij m'n moeder en toen was ze alweer zoals altijd (beetje moeilijk) en vandaag was ze zelfs nogal hard in haar uitspraken.
Ik krijg het nogal benauwd van de hele situatie want alleen wanneer ik alleen bij mijn moeder ben en alles doe wat ze wilt is ze vriendelijk maar wanneer er andere bijkomen (Ed bijvoorbeeld) dan is ze niet vriendelijk meer maar zelfs erg tegenstrijdig.
De afgelopen nacht heb ik het daar erg kwaad meegehad (ik lig nogal veel wakker ... piekerend) en ik wil niet dat het zo moet gaan zoals het lijkt dat mijn moeder dit wil ..... een (omgangs)relatie tussen moeder en dochter en verder mag er niemand bijkomen .....
Niet alleen ik zie dit zo maar ook Ed heeft dit al geruime tijd in de gaten.
Dit is absoluut niet hatelijk bedoeld, geen kwaadsprekerij maar puur zoals het is en Ed en ik komen er niet meer uit, kunnen bijna geen leven meer samen hebben en hebben het daardoor nogal benauwd.
Toch zullen we ook hier weer uit moeten komen, we zien wel hoe.
Dank jullie voor je meeleven, jullie vriendschap en warmte en begrip.

Ik hoop dat jullie nog een hele fijne avond zullen hebben.

.
Groetjes,
Angel4

Therie

26 jul 2010, 19:33

angel begryp heel goed wat je bedoeld

dit is een heel moeilyke priode voor jou en ed

meer een peproeving hou je sterk lieve meid

ondanks alles wens ik jou een rustige avond samen

dag angel tot morgen lieverd

een inge omhelzing van therie

groetjes therie

RIEKSKE

26 jul 2010, 21:22

Lieve Angelique

wat lees ik hier zoal
ja meisje hier staan wij allen voor als vader en moeder
lang leven samen
als er dan eentje gaat is vreselijk
en zeker op die leeftijd
zolang samen ik begrijp ergens jou moederke wel hoor!!!!!!!!!!

waarom is ze zo moeilijk als er iemand bij is ??
jezus wat zal jij het erg moeilijk hebben
zo vergaan die dagen
steeds de onwetenheid hoe zou het vandaag zijn
ik wens je zoveel sterkte angelique
ik denk aan jou
hopelijk hou je dit alles vol
knuffeltje riekske
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan

falcon1

26 jul 2010, 22:20

Lieve Angel en Ed,

ik kan me voorstellen dat deze situatie een zware stempel kan zetten op jullie relatie! Maar je moeder veranderen zal moeilijk zijn denk ik. Probeer het (voor zover het mogelijk is) te relativeren als jullie alleen samenzijn, anders zal het heel zwaar worden!

Maar net als de anderen hier leven we enoorm met jullie mee en zijn we blij dat je gewoon de waarheid vertelt en je gevoelens neerschrijft!

Alsnog wensen we jullie een fijne avond en héél veel sterkte!!!

Liefs,

Veertje & Falcon

RIEKSKE

27 jul 2010, 09:00

Afbeelding
sterkte angelique
wenst riekske
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan

Therie

27 jul 2010, 09:11

goede morgen angel en ed

hoop dat jullie een goede nacht rust hadden

en kom je een rustige dag wensen

sterkte lieverds hier brand een kaars voor jullie

een lieve vriendschaps knuf van therie

Afbeelding

groetjes therie

falcon1

27 jul 2010, 09:14

Angel en Ed, net zoals Riekske en Therie wil ik jullie ook een rustige dag wensen... hopelijk eens een positieve dag!
Kom het straks maar vertellen hoe die verlopen is!

Veel sterkte alvast...

Liefs,

Veertje & Falcon

Therie

27 jul 2010, 19:44

goede avond angel en ed

kom jullie een rustige avond wensen

en voor straks slaap wel

tot morgen knufje van therie

groetjes therie

Angel4

27 jul 2010, 20:11

Lieve Vrienden,

Het is vandaag weer zo'n dag dat ik het het helemaal niet meer trek en ik zit zelfs nu nog 20.03 uur in mijn ochtendjas, zoals zoveel dagen de laatste tijd.
Ed doet alles, hij doet het uit liefde en ik weet dat ik deze wil beantwoorden maar ik ben zo moe.
Ben ik nu gek aan het worden of gewoon een aanstelster.
Het stopt gewoon niet en de ene dag is het erger dan de andere.
Er zijn mensen die zeggen "je vader was al 88 jaar" en ja, dat was hij en natuurlijk mis ik hem maar tja, hij was niet jong meer maar toch mis ik hem.
Maar waar ik het meest verdrietig om ben is om mijn moeder.
Ze is zo goed als blind en dat vind ik niet eerlijk en snap niet waarom dat zo moet zijn, ze is bijna 87 jaar en moet al zoveel verdriet ondergaan en dan nog het licht wat is gedoofd in haar ogen, ik vind het niet eerlijk. :(
Ach lieve mensen, geef hier maar gewoon geen antwoord op want er is hier geen antwoord op, dat weet ik wel maar ik kan het hier kwijt.
Hopen dat het helpt.

Ik wens jullie allen een hele fijne avond toe en dank jullie allemaal voor alles.

.
Groetjes,
Angel4

Therie

27 jul 2010, 20:26

lieve angel je bent niet gek aan worden
denk dat het een beetje je verdriet is om je papsje
en dat jy je moeder niet kunt helpen
vind het zo verdrietig en ed doet wat hy kan om jou te helpen
normaal dat jy niets kunt terug doen je heb de kracht niet
het zit dieper dan je denk
dat je daar zo zit met je ochtenjas is een teken dat jy ook eens