Mijn Papsje....

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

reline

27 jul 2010, 21:17

Lieve Angel,

Je bent heel moe hé en het gaat je helemaal niet.
Ik denk dat dit hier komen schrijven heel belangrijk voor jou is......je kan het zeggen, je kan praten en anderen luisteren.....
Fijn dat Ed er voor jou is!!!

Ik heb net je vorig bericht, dat van gisteren, gelezen.
Dat "fijne" van afgelopen zaterdag was als een lichtpuntje......ik hoop dat er steeds meer lichtpuntjes gaan komen.
Het lijkt mij dat jou moeder een stevig pantser om zich heen heeft gebouwd....daar achter zijn haar gevoelens erg diep verstopt, maar onverwacht was er zaterdag plots een zwakke plek, een opening....je hebt haar anders beleefd...dat was erg fijn....maar nu zitten die bepaalde gevoelens weer erg diep verstopt. Het pantser is weer dicht.
Ik weet niet of ik me goed uitdruk, maar ik hoop dat je een beetje begrijpt wat ik wil zeggen.
Ergens begrijp ik dat ze jou voor haar alleen wil hebben, maar ze moet op een of andere manier aanvaarden dat Ed voor jou heel belangrijk is, net als jou moeder voor jou belangrijk is.
Probeer alles te relativeren, alles een beetje op afstand bekijken.
Misschien komt er een van de volgende dagen weer een lichtpuntje aan. Ik hoop het zo voor jullie...
Ik hoop dat ik niks fout zeg, want ik wil het je helemaal niet nog moeilijker maken.

Liefs, Reline
Zomaar voor iemand aardig zijn
Is voor jezelf, maar ook voor de ander fijn!

reline

27 jul 2010, 21:33

Lieve Angel,

Je bent helemaal geen aanstelster hoor...en je bent al helemaal niet gek hoor!!! je bent alleen maar erg moe en alles lijkt nu nu zo uitzichtloos.

En een waarom vinden?
Het licht in je ogen verliezen is niet makkelijk, maar ik heb een vraagje.
Heeft jou moeder er leren mee omgaan? Heeft ze het kunnen aanvaarden?
Ik denk er mee omgaan dat het haar wel een beetje lukt. Ze kan zelf zorgen voor eten hé.
Maar het blijft idd. oneerlijk.

Angel, als je je echt niet goed voelt, laat je dan de dokter komen?
Misschien ben je een beetje verzwakt na je griepje van vorige week!
En......je bent zo belangrijk voor Ed......ik hoop dat het je morgen beter gaat...dat jij misschien Ed een keer in de watten kan leggen!!

IK hoop dat het je lukt!!

Liefs, Reline

Angel4

27 jul 2010, 22:43

Mijn moeder kan veel dingen met haar (bijna) blindheid.
Ze heeft het nog niet zo erg lang maar het is met de jaren steeds erger geworden en hoe ze er nu aan toe is is van de afgelopen ca. 2 jaar.
Mijn vader was haar ogen en aangezien mijn vader slecht liep was zij z'n benen.
Zoals het spreekwoord ook wel luidt: de lamme helpt de blinde.

Ik heb net aan Ed gevraagd of ik hem door mijn toestand waar ik nu in verkeer hem kwijt kan raken en geen haar op zijn lieve hoofd die mij in de steek zou willen laten en hij vindt dat ik eerst maar eens flink uit moet rusten (geestelijk is het belangrijkst) en als ik wat beter ben gaan we allemaal leuke dingen doen ..... daar zijn we beide heel hard aan toe.
Nee, wij helpen elkaar want toen Ed destijds een burnout had en daarna een lichte tia heb ik hem ook bijgestaan, toen kon ik Ed uittekenen in zijn badjas en ochtendjas.
We houden van elkaar en verlangen beide naar een "normaal" leven maar iedere keer wanneer wij denken dat we daar aan toe zijn gebeurd er weer iets.
De plotselinge dood van mijn zussie, mijn dochter met haar problemen, de dood van Yvette, mijn ouders die hierheen kwamen en wij hun huis moesten opknappen ... hen verhuizen en hier geen tijd meer voor elkaar (Ed en ik) kregen doordat mijn ouders niet meer door één deur konden door de shock van het verhuizen en ga zo maar door en nu de dood van mijn vader waardoor mijn moeder nu helemaal afhankelijk is geworden van ons.

Natuurlijk helpen we graag, we helpen altijd iedereen maar daarbij schieten wij zelf tekort en het gekke is dat het in onze karakters zit en we niet anders kunnen, we kunnen niet toezien dat er mensen zijn die hulp nodig hebben en deze niet krijgen.

Ik snap best wel dat het op den duur vervelend wordt, het is zelfs voor mij om woedend om te worden dat ik er niet uit kan komen.
Maatschappelijk werk heb ik al zo vaak gehad hier maar Ed en ik zijn er niet zulke voorstanders van want ze beginnen altijd over onze relatie te zeuren terwijl die juist goed is (al lijkt het niet altijd zo).

We gaan het wel zien, het moet toch een keer stoppen ....... ook hier.

Ik ga afsluiten en wens iedereen een hele fijne nacht toe, slaap lekker.

Het leven is net een bos, rechtdoor kan nooit.
.
Groetjes,
Angel4

reline

27 jul 2010, 22:59

Lieve Angel,

Jij en Ed.....dat is het allerbelangrijkste.....
Fijn dat Ed er alles aan doet om jou de nodige rust te gunnen.
hij weet ook dat het voor jou belangrijk is dat het jou moeder goed gaat en zal er alle aan doen om jullie te helpen.
Ze luistert naar hem hé als puntje bij paaltje komt!

Angel, ik hoop dat het je vlug beter gaat en dat jullie af en toe de tijd kunnen maken voor leuke, Fijne dingen!

Ik hoop het zo!!!

Ik hoop dat je het vannacht rustig hebt en dat je niet aan het piekeren gaat.....misschien lukt het je om alles een beetje opzij te zetten.....misschien denken aan welke fijne dingen je eens graag zou beleven....is een beetje toekomstmuziek!!

Ed en Angel, ik wens jullie het allerbeste toe!!

Liefs, Reline

Therie

28 jul 2010, 07:46

goede morgen ed en angel

kom jullie een rustige en vredige dag wensen

angel wat ik las hier boven is een teken

dat jy en ed al meer water door zwomen en al meer mee maakte

daarom ed zal jou nu weer er door halen en steunnen

dag lieverds fyne dag he

heel lieve groetjes van therie
liefde haalt het beste uit de mens

groetjes therie

RIEKSKE

28 jul 2010, 09:31

lieve angelique
kom jou een goede dag wensen
hopelijk komt er een betere voor jou lieverd
maar met ed zijn liefde komen jullie er wel uit
het is in goede en slechte tijden
ik denk dat kennen wij allemaal
eens komt de dag dat voor jullie de zon weer gaat schijnen
lieverd
knuffeltje riekske
Afbeelding
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan

Therie

28 jul 2010, 19:31

goede avond angel en ed

hoop dat het vandaag een beter dag was

kom je toch ondanks alles een rustige avond wensen en tot morgen

en voor straks slaap wel

een steun knuf van therie

groetjes therie

Angel4

28 jul 2010, 21:50

Ooit zal het weer in orde komen ja (laten we het hopen) en dan niet alleen voor ons maar voor iedereen die het nu moeilijk heeft.
Thx allemaal en ook een hele goede nachtrust.

.
Groetjes,
Angel4

falcon1

28 jul 2010, 22:13

Leve Angel en Ed,

als ik jou verhaal lees vind ik het erg in welke toestand jullie nu zitten!
Je kan er niet onderuit, je moét er door! Gemakkelijk gezegd, Maar je moet het maar meemaken. Het wordt allemaal wat veel en blijkbaar is je geestelijke energie wat opgebrand.
Maar op een af andere manier zal deze toestand wel eens wijzigen... hoe weet ik niet, maar ergens zal er een oplossing komen!

Het verlies van je papsje verwerken gaat niet zo op 1,2,3... dat heeft allemaal zijn tijd nodig... bij mij heeft dat ook maanden geduurd en dikwijls heb ik gedacht dat ik dit nooit zou overleven... Ook externe problemen met familie staken de kop op... financieel tegen de grond door vaderje staat die mijn laatste centjes opeisten... en dan opeens alleen in de wereld... en toch heb ik het gered... en dat gaan jullie ook doen! Je hebt maar één leven, vergeet dat niet!
Vandaag was het de verjaardag van mijn vrouw en dat is en blijft nog altijd moeilijk... Gelukkig heb ik Veertje die enorm goed ondersteunt!

Fijn dat Ed je zo bijstaat en ik kan me voorstellen dat door deze toestand er soms wel eens spanningen kunnen ontstaan, maar als ik dat zo lees hebben jullie elkaar toch steeds hard nodig!

Het is zoals je zegt, veel kunnen we je niet helpen, misschien door te luisteren naar je verhaal... je moet het tegen iemand kwijt, en w ehopen dat dit je toch al een beetje kan helpen...

We wensne je veel sterkte, en hopelijk toch nog een rustige nacht...

Liefs,

Veertje & Falcon
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

Therie

29 jul 2010, 06:23

goede morgen angel en ed

kom jullie een rustige dag wensen

maak het toch een klein beetje gezellig en gelyk falcon zeg
maken soms harde noten mee a wel angel die maak ik ook mee falcon en veertje weten dat
daarom meiske kop op en laat je niet hangen hou de liefde van je man stevig vast jullie houden van elkaar en hebben steun aan elkaar
je papsje waak over jullie

dag angel en ed tot van avond he

groetjes van therie

groetjes therie

RIEKSKE

29 jul 2010, 06:30

goede morgen angelique
kom jou goede dag wensen
en zoals falcon schrijft het heeft erg veel tijd nodig
en zie alles komt weer boven aan zo een dag
lieverd je komt er wel doorheen
ook al denk je van niet
je ziet nu alles zwart
maar na een tijd ben je blij
goed dat je alles van je af schrijft
is heel erg goed
wens je goede dag sterkte
knuffie riekske
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan

Angel4

29 jul 2010, 08:38

Goedemorgen lieve vrienden,

Falcon en Veertje hebben het zo goed beschreven want het is zo waar.
Afgelopen nacht was weer een hel (dit zullen jullie ook wel herkennen) en ik dacht even dat ik gek zou worden.
Je zit inderdaad gevangen en daar krijg je het zo benauwd van.
Nu moet ik toch echt gaan proberen het allemaal op een andere manier te gaan doen als ik dit wil overleven en zeker omdat ik verschrikkelijk bang ben Ed zometeen ook nog eens aan de dood te verliezen, dat houdt het leven voor mij ook op/heeft het geen nut meer.
Het leven bestaat momenteel alleen nog maar uit angsten en verdriet en dat moet ik gaan stoppen.
Gelukkig komt de zin om te werken weer terug en dat is wat ik de laatste tijd miste.
Nu nog verder vooruit zien te komen.
Falcon en Veertje, als jullie tips voor me hebben hierin (ik weet waar jullie doorheen moesten en soms nog).
Ook Riekske, Therie en alle andere babbelkes hebben de nodige ellende meegemaakt en ook hun advies/raad kan ik gebruiken, bij voorbaad thx.
Ik ga nu eerst even mijn moeder bellen en wens jullie allen een hele goede dag toe.

.
Groetjes,
Angel4

reline

29 jul 2010, 09:34

Lieve Angel,

Als ik eens kon toveren....Maar dat kan ik niet....
Ik kan je niet echt helpen, alleen met hier te zijn een beetje denk ik.
Angel, als het lukt om te werken....je krijgt zin...probeer dat te doen, het gaat jou gedachten verzetten, je gaat ook met andere dingen bezig zijn en dat ontlast dat altijd maar denken en denken.
En verder...blijf schrijven....het is zo belangrijk!
Ik hoop dat jij en Ed een fijne dag hebben en dat het met jou moeder een beetje beter gaat!

Liefs, Reline

Therie

29 jul 2010, 22:05

anngel en ed kom je een rustige en goede nachtrust wensen

en voor staks slaap wel

lieverd ik denk aan jullie

therie

groetjes therie

falcon1

29 jul 2010, 23:33

Lieve Angel en Ed,

Ik ben niet de enige hoor die jullie raad kunnen geven!
Maar ik voel wel een noodvraag van jullie! Eigenlijk kan ik daar niet op antwoorden, want een rouwverwerking is voor iederee verschillend. Sommige dingen echter beleven we allemaal als we iemand belangrijk verliezen... enorm veel verdriet!
Ik weet nog dat ik toen de grote behoefte voelde om een knuff... vraag me niet waarom, maar dat is zo altijd gebleven bij mij!
Echte raad kan ik niet geven voor jullie, maar ik kan wel zeggen waar ik mij enorm heb aan opgetrokken.
In de eerste plaats muziek. Elke avond als ik ging slapen zette ik mijn walkman op met rustgevende muziek, om tot rust te komen.
Door mijn rondzwervingen was ik in contact gekomen met mensen die Reiki beoefenden... héél rustgevend!
Verder had ik enorm veel aan een boek dat me aangereikt werd door een psychologe van het ziekhenhuis.... van Manu Keirse... ergens wel te vinden. Speciaal geschreven voor mensen die in een rouwproces zitten!
Maar iedereen verwerkt dit emotioneel anders!
Lieve Angel, echte raad kunnnen we je niet geven, maar het is wel belangrijk dat je het voornemen hebt nog iets met je leven te doen! Nogmaals, je leeft maar één keer, maak er het beste van!
Als je nog vragen hebt stel ze gerust! maar waar ik ook enorm veel voldoening van had, en wat me eigenlijk door mijn leed geholpen heeft is het Hoekje van Troost en ik hoop dat je ooit hetzelfde kan zeggen!
Momenteel ben ik die mensen nog héél dankbaar, wat ze voor mij betekend hebben, en de meesten zijn nu nog op Babbel... vandaar....

Lieve Angel en Ed, ik hoop dat jullie ooit nog de welverdiende rust gaan vinden, maar ik denk dat het wel zal lukken.
Al diegenen die hier wat voor je schrijven zijn mensen die erg met je begaan zijn, en weten waarover ze spreken... vertrouw op ons!!!!

We wensen je nog een rustige nacht, en blijf je gevoelens hier neerschrijven!!!!

Liefs,

Veertje & Falcon
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...