Mijn Papsje....

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

RIEKSKE

30 jul 2010, 06:23

Afbeelding
heel mijn epistel foetsie weg
oh wat erg

lieve falcon ik zit al vroeg met een traan
mooie heb je alles beschreven
ik herleef alles weer ff

lieve angelique
heel mijn mooi epistel weg jammer
maar ik kom er wel op terug meisje
lieverd probeer je leven te hervatten
samen met jou Ed
samen staan jullie sterk

en probeer het beste ervan te maken met jou moederke
later zal je je eigen goed daarbij voelen
geloof mij maar
wens je voor deze dag het aller beste
en weet ik denk aan jou
knuffeltje riekske
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan

Therie

30 jul 2010, 07:37

goede morgen angel en ed

het is zo gelyk falcon zeg wy kunnen u niet helpen
maar wel steunnen
het is heel moeilyk zo iets verweerken een rouwproces
ik doe het op een ander manier falcon en veertje weer op een andere
en het is gelyk riekske zeg probeer het beste te van te maken samen met je moederke
ik sta ook elke morgen op met het gedacht en de vraag hoe ga ik de dag om krygen zonder jou francois

angel en ed maak er toch een rurstige dag van

tot straks

lieve en warme groetjes van therie
liefde haalt het beste uit de mens

groetjes therie

Angel4

30 jul 2010, 10:07

Goedemorgen lieve vrienden,

Weet je, ik heb me nooit met Reiki begeven want ik zag zelf dingen en wilde niet meer zien of weten, wilde er niet nog verder voor open staan.
Ik zag Yvette aan de hand van haar echte oma (deze is al 20 jaar geleden overgegaan), ik zag mijn vader ontvangen worden daar (je weet wel), ik zag hem naar binnen gaan en ik zag dat hij daar goed zat.
Ik voelde mijn zussie nog een half jaar bij me, ze speelde, lachte en wilde nog niet weg, na een half jaar ongeveer ging ze, toen was ze klaar hier.
Ik zag mijn buurvrouw, verschillende malen en haar zag ik hier, op aarde, ze was in haar tuin, in haar eigen huis, ze stond naast de tv.
Ik heb het er nooit in het openbaar (zoals nu) over gehad en vond het ook niet byzonder maar was zeker van mezelf, van wat ik gezien en gevoeld had.
Weet je, ik geloofde in een macht die vele God noemen, Allah, Boedha enz.
Nu is alles anders, ik geloof ineens niet meer, niet meer in mezelf .... in niets meer.
Toch ga ik dat boek "Manu Keirse" opzoeken wanneer ik er aan toe ben, ik het kan want toch ben ik nieuwsgierig geworden of er woorden zijn die me echt kunnen wakker schudden.
Arm Riekske, een hele hoop geschreven en foetsie, heb ik ook verschillende keren gehad en daarom (voordat ik het nalees of plaats) kopieer ik alles eerst zodat ik het niet kwijtraak.
Ik weet dat je niet de enige bent Rudy maar ik weet wel dat je nog erg veel pijn hebt en het gemis nog groot is en daarmee beken je hoe enorm groot je liefde voor die persoon is.
Ook Veertje, hetzelfde en toch zo enorm sterk (denk ik).
Jullie hebben destijds besloten elkaar tot troost te zijn, ......... delen ..... zo noemde ik het toen ik jullie relaas las en ik had erg veel respect voor jullie beslissing.
Dat ik om tips vroeg was ook eigenlijk in het algemeen bedoeld en wat me nu is overkomen is de klap die te verwachten was, het leed van heel veel jaren wat ik nooit liet zien, nooit toegelaten heb, zelfs mezelf niet toe liet te hebben.
Waarschijnlijk is door het ziekbed, het afstand nemen van mijn vader en zijn sterfmoment .... de tijd daarna waarin hij zo stil, zo koud, zo overgeleverd lag, dit geheel heeft me waarschijnlijk gebroken.
Er was n.l. heel wat nodig om zo'n eigenwijs mens als ik ben te breken (al hadden vele het wel geprobeerd).
Ik vind jullie allemaal heel sterk. vertrouw jullie en daarom deel ik de dingen die ik schrijf nu met jullie ...... ik ben serieus ...... mijn lach is verstomd, verloren gegaan, overgegaan in tranen en machteloosheid.
Nu ga ik weer stoppen, ik ga douchen en proberen iets te gaan doen hier in huis.
Mijn moeder komt morgen gourmetten en aankomende week nemen we haar mee naar Harderwijk (ligt hier vlak bij) en gaan dan een pannetje mosselen eten daar.
Ed neemt dan een biefstuk want hij lust bijna geen vis en scaaldieren.
Ik dank jullie nogmaals voor jullie steun en wens iedereen een hele fijne dag toe.

Het leven is net een bos, rechtdoor kan nooit.
.
Groetjes,
Angel4

iris

30 jul 2010, 19:07

dag Angel,

een boek die ik jullie kan aanraden,
Afbeelding

groetjes en dikke knuff
iris- irisB
Carpe Diem !

Therie

30 jul 2010, 19:49

goede avond angel en ed

zie hier een bekende naam iris ben bly lieve vriendin
dat jy angel en ed komt steunnen
en angel is het je geluk iets te doen vandaag hoop het zo
lieverd en dat je moederke gaat komen hoop dat alles goed gaat

angel en ed wens je een rustige avond en voor straks een goede nacht rust

tot morgen angel en ed

lieve groetjes van therie

groetjes therie

reline

30 jul 2010, 23:48

Lieve Angel,

Ik heb vandaag regelmatig ermee bezig geweest of ik wel zou schrijven wat ik nu ga doen.
Weet je dat ik 4 jaar geleden geen flauw idee had dat er zoiets bestond als rouwen.

Ik kwam op een heel eigenaardige manier in contact met het ziek zijn van een nichtje van vrienden....ze is ongeveer een jaar later overleden.
In die periode ben ik op zoek gegaan, op internet, in de bib, naar boeken die verband houden met 'sterven'.
Zo kwam ik bij 'rouwen' terecht.....het ging steeds verder......verder op zoek.....had mijn ouders vroeg verloren, maar had, hetgeen ik nu vond in boeken, nooit zo ervaren......dan kwam de term 'verlate rouw'....het was dus zo en dit na meer dan 30 jaar.
Het lijkt misschien raar om horen. Ik heb pas voor enkele jaren alles in verband met mijn ouders verwerkt, echt een plaatske kunnen geven, ik moet niet meer op zoek. Ik heb op een bepaald moment ook een hele speciale ervaring gehad.

In die tijd had ik erg veel steun aan bepaalde muziek.....ik had intussen ook Manu Keirse leren kennen, ook anderen, maar Manu Keirse...staat zo dicht bij de mens zelf.

Ik ben ook in contact gekomen met de echtgenoot van dat overleden nichtje....ze was toen een tweetal weken eerder overleden. Het werd een vrij intense mailwisseling......soms een hele tijd niets, maar die echtgenoot kon zijn verhaal kwijt, ik kon het mijne vertellen.....heel veel later bleek die mailwisseling een heel belangrijke sleutel tot verwerking geweest te zijn.
Die mailwisseling is voor ons, voor Franske en mij ook heel belangrijk geweest.

Angel, je vroeg om tips, ik denk dat dat voor iedereen anders is, maar ik ben er wel rotsvast van overtuigd dat dit schrijven van jou hier op jou hoekje iets heel erg belangrijk is.

Angel, als je dit leest zal het waarschijnlijk ochtend zijn....ik hoop dat je een rustige nacht had zonder gepieker.
En ik wens jullie fijne momenten toe voor vandaag!

Liefs, Reline
Zomaar voor iemand aardig zijn
Is voor jezelf, maar ook voor de ander fijn!

RIEKSKE

31 jul 2010, 08:13

lieve angelique

goede morgen meisje
lieverd probeer weer een lach op je gezicht te toveren
je bent zo mooi met een lach
ga een stapje vooruit en ga eens van jezelf houden
je cijvert jou zo erg weg
ga met Ed eens iets moois doen
zonder jou moeder
het leven zal dan weer zin krijgen
laat al het verleden ff achter jou ,je kan nog lang genoeg rouwen
en die pijn komt toch telkens terug b.kerst-verjaardag enz.
maar weet dat jezelf ook nog een leven hebt
je bent nog zo erg jong
pak je op lieverd
ik heb makkelijk praten
maar ik wil je alleen maar helpen
en zeker geen pijn doen

want uiteeindelijk heb je al een plekje in mijn hartje lieverd

ik denk zo vaak aan jou en aan falcon en aan therie
en kijk ze gaan ook verder met hun leven
het zal wel moeten
daarom ben ik zo erg blij met falcon en veertje
die hun nestje gebouwd hebben
lieverd wens je goede dag
liefs riekske
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan

Therie

31 jul 2010, 08:41

goede morgen angel en ed

kom je ondanks alles een rustige dag wensen

en zo als reline en riekske schryven probeer

samen met ed iets te doen iets leuks
en als straks je moedertje by je is probeer
haar te overtuigen dat jy en ed haar will helpen
lieverd ik heb vandaag niet zo veel woorden
maar wil jou toch steunnen

dag lieve angel en ed

groetjes therie

Angel4

31 jul 2010, 10:54

Afgelopen nacht was weer zo'n nacht, in één klap wakker en gelijk begin je te piekeren en ziet alles weer voor je, je voelt je zo verdrietig omdat je moeder er zo aan toe is en iedere dag bid om opgehaald te worden, naar haar man gebracht te worden want ze heeft hier helemaal niets meer te zoeken.
Pijn pijn en nog eens pijn, zal het ooit minder worden en zal het ooit weer normaal zijn?
Ik krijg hier veel namen van boekschrijvers/sters van jullie en dank je daarvoor.
Toch zal ik daar nog mee moeten wachten zeggen waarschuwingen binnen in me want volgens die gevoelens ben ik daar nog veel te zwak voor .... nog niet aan toe.
Toch, wanneer ik (ik hoop het te mogen beleven) wat sterker in m'n schoenen zal staan ga ik deze boeken kopen en lezen.

Ik ben blij met al jullie schrijven en vanmorgen (nu dus) bleef ik een paar maal bij de zinnen van Riekske hangen en ja, Ed en ik moeten zeker binnenkort iets samen gaan ondernemen om op die manier weer energie op te kunnen doen.

Reline, ik speur iets in jou schrijven, er zit behoorlijk wat dwars bij jou, een hoop onverwerkt verdriet ....... laat het ons weten als we je helpen kunnen want dit topic is niet speciaal een topic voor mij ....

Therie, Iris, Reline, Riekske, Veertje en Falcon enz. ....... dank je wel lieve vrienden, ik voelde daarnet voor het eerst de behoefte om mijn pc speciaal voor jullie berichten aan te doen ...... jullie zijn er echt voor elkaar en nu ook voor mij.

Maandag ga ik naar de Zonnenstraal (oogkliniek) een verwijskaart halen voor mijn moeder.
Ze gaat daarna met Ed naar Zwolle om daar naar Bartimeus te gaan (kun je alles over lezen op www.bartimeus.nl in de hoop dat ze haar kunnen helpen met wat aanpassingen.

Vandaag gaan we wat vlees kopen om met z'n drieen (Ed, Ma en ik) te gourmetten, dat vind mijn moeder zo leuk :-)

Fijn dat jullie er zijn, ik wens iedereen een hele fijne dag toe.

.
Groetjes,
Angel4

Therie

31 jul 2010, 11:20

angel heb het in favorieten op geslagen ga straks eens lezen

myn ogen beginnen ook weer wat achteruit tegaan

lieverd probeer straks wat te genieten samen met ed

en je moederke van jullie etentje en laat het smaken

groetjes en tot vanavond

therie

groetjes therie

reline

31 jul 2010, 23:47

Lieve Angel,

Ik probeer me voor te stellen hoe jou moeder nu denkt, wat zij nu zo graag zou hebben en ik denk haar te begrijpen.
Het is momenteel voor haar niet makkelijk om verder te moeten en wat de tijd haar verder zal brengen...je weet het niet!

Maar ik vind het zo fijn dat jullie er zijn voor haar...telkens weer...en plannen maken om voor haar de dag draaglijker te maken.
Hoe ging het met de gourmet? Konden jullie er buiten van genieten?

Angel, het is helemaal niet de bedoeling dat je die boeken zou lezen hoor. ik wou enkel zeggen hoe het mij geholpen heeft en het is zoals je zegt....je voelt zelf wel of je behoefte hebt om op zoek te gaan naar dingen!

Ik hoop dat jullie baat hebben bij jullie bezoek aan Bartimeus en dat jou moeder kan wennen aan aanpassingen.

En verder, ik ben vanmorgen behoorlijk geschrokken met wat je schreef.....tranen hebben hier gerold......dat jij dat begreep.... ik had het niet eens door. Ik heb er de hele dag, tussendoor, mee bezig geweest, nu nog.... alles van vroeger was er terug en aan den andere kant...die speciale ervaing die ik mocht beleven...die helpt.
Maak jezelf geen verwijten hé.....het was een dubbele dag, ergens een trieste, een verlangen naar...en tgt. ook een hele fijne. Ik bedank je ervoor! Dat klinkt misschien raar hé!

Liefs, reline

Therie

01 aug 2010, 09:27

goede morgen angel en ed

uit het diepste van myn hart hoop ik dat je gisteren genoten heb

samen met je moederke van jullie etentje en hoop dat ze

de gourmet lekker vond

maak er een gezellige zondag van wat er ook is probeer

een beetje angel en ed samen te genieten

groetjes therie

Angel4

01 aug 2010, 09:50

Ik hoop dat jullie een goede nachtrust gehad hebben en lekker uitgerust zijn.
Voor mij zal dat waarschijnlijk (hoop ik) met de tijd ook wel weer gaan komen.
Mijn moeder heeft gisteren heerlijk zitten eten met de gourmet en we zaten lekker binnen want buiten was het een tikkie te nat.
In ieder geval heeft ze zitten genieten.
Vandaag gaan Ed en ik bij haar op visite en bij haar eten, dat vindt ze fijn.

Maandag a.s. weer dingen regelen voor haar ogen en dinsdag (het zou dan redelijk goed weer worden) willen we eerst naar de markt in Elburg gaan met haar en daarna naar Harderwijk .... daar gaan we dan een pannetje mosselen eten, vindt ze heerlijk (Ed niet dus die neemt dan de biefstuk).

Met de tijd (als de tijd rijp is) zal ik toch een boek gaan kopen over rouwverwerking, maar nu nog even niet, ik zit nog zo vol, iedere vezel in mijn lichaam staat onder hoogspanning en ik ken mezelf niet terug, zoals nu ben ik nog nooit geweest en ik ben er niet echt bij.

Reline, ik heb geen idee waarom ik het schreef maar als ik het nu terug lees sta ik er wel nog steeds achter, het zal wel een bedoeling hebben denk ik.
Wel weet ik dat er nooit iets zonder reden gebeurd dus let goed op jezelf.

Dat geldt overigens voor iedereen want andere helpen is goed maar jezelf dan vergeten is minder.
Toch ben ik blij dat jullie zo dicht bij me blijven staan in deze (voor mij zwarte) periode.

Therie, genoten hebben we, mijn moeder genoot van het samenzijn en wij genoten van het samenzijn en van de glimlach in mijn moeder haar ogen.

Laat me jullie allemaal een hele fijne zondag toewensen, zonder zorgen, met een ontspannen lach.

.
Groetjes,
Angel4

Therie

01 aug 2010, 10:07

angel dat doet goed te horen dat jullie en je moeder genoten hebben lieverd

, en morgen weer een dag het komt goed angel

het moet ook zyn tyd hebben jullie hebben elkaar nodig nu

tyd brengt raad zeggen ze he

dag angel en ed

groetjes he

therie

groetjes therie

reline

01 aug 2010, 10:50

Lieve Angel,

Op het moment dat ik las dat jou moeder zo genoot van gisteren samen met jullie en dat jullie er vandaag hopelijk net zo'n fijn vervolg aan breien, maakte me warm. Ik zit hier met een glimlach.

Dat boek van Manu Keirse, er bestaat trouwens ook een kleintje, om vb. steeds bij je te hebben in een handtas, dat is helemaal niet moeilijk eschreven....gewoon van mens tot mens.
Hij schrijft over dingen die je nu kan ervaren, die je nu kunnen overkomen, dingen waarin je jezelf kan herkennen en al wat je nu meemaakt helemaal niet vreemd is, integendeel.

Angel, toen ik jou gisteren las, gingen mijn gedachten zonder nadenken meteen naar vroeger, naar mijn ouders. Het is moeilijk uit te leggen, maar ik zit nog met zoveel vragen en die zullen nooit beantwoord kunnen worden.....zoveel waaroms en hoe. Het was toen de tijd van taboe en over bepaalde dingen mocht niet gepraat worden o.a. kanker.
En sinds vanmorgen.....ben er nog mee bezig...maar anders.
Mijn ouders waren van 1921, ongeveer zo oud als die van jou.
En ook een beetje dezelfde situatie.....mijn vader is onverwachts overleden terwijl men het van mijn moeder verwachtte....zij wist dat ze na korte tijd terug samen zou zijn met mijn vader en dat maakte haar ergens sterk...er waren nog jonge kinderen thuis die ze moest achterlaten.
Begrijp je het een beetje...ik vergelijk niet echt, dat zou niet kunnen ook niet, maar ik denk wel dat ik jou moeder begrijp.

Liefs Reline