Mijn Papsje....

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

RIEKSKE

07 aug 2010, 08:16

goede morgen lieve angelique
kom ff kijken hoe het met jou gaat
voel het onzeker met de dag van gister
hopelijk was je dag goed lieverd
ik denk aan jou zoals therie
je hebt een plekje bij mij hoor lieverd
ik denk aan jou liefs riekske sterkte ook voor Ed
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan

Angel4

07 aug 2010, 08:43

Goedemorgen allemaal,

Dat dit topic iedereen aan het denken heeft gezet is niet verkeerd, als het maar niet in de negatieve sfeer is.
Eerst dacht ik jullie lastig te vallen met mijn gedoe van de laatste maanden maar nee, ik lees dat we steeds hechter worden en ik voel me er nu echt een van jullie en het voelt goed.
Gisteren zijn we wederom niet naar Harderwijk gegaan en nu wil ik het me even niet meer voornemen ook, het lijkt wel of er een vloek op rust (gek en niet waar natuurlijk maar het lijkt zo).
s'Nachts al gingen er zulke rare dingen door mijn hoofd en s'morgens bij het opstaan was ik enorm nerveus.
Het idee die dag naar Harderwijk te gaan met het risico (wat groot was) dat mijn moeder het ons weer moeilijk zou maken maakte dat ik er totaal geen zin in had.
Ik nam mijn bloeddruk op (moet ik zo'n 2x per week doen maar doe het bijna nooit) en deze was te hoog: 179/98.
Ed nam de zijne ook op want ook hij was met een heel gejaagd gevoel opgestaan en zijn bloeddruk was nog hoger dan die van mij en dat vond ik zo verontrustend dat ik niet meer aandurfde om zo in de auto te zitten voor een pannetje mosselen.
Uiteindelijk (s'middags pas rond een uur of 2) hebben we besloten niet te gaan.
Dit eigenlijk ook pas nadat ik mijn moeder belde om te vragen hoe het met haar ging en ze zei dat ze pijn in haar rug had en niet weg wilde.
Ik had net verse soep gemaakt en vroeg of ze die wilde hebben en ja, die wilde ze wel dus heeft Ed die gebracht.
Toen heb ik onze huisarts gebeld want het begint nu toch wel uit de hand te lopen en ik voel me zo radeloos dat ik het zelf nu ook nodig vond hulp te vragen.
Maandag (a.s.) om 9.40 uur heb ik een dubbele afspraak gekregen nadat we even per telefoon hebben gesproken.
Volgens hem (de dokter) zit er meer dwars dan dat ik me geen raad weet met alles wat zich nu afspeeld.
We gaan het maandag misschien wel horen want mijn huisarts is geen man die de tijd voor je neemt, hij raffelt alles maar snel af en gooit altijd alles door elkaar.
Naar Harderwijk gingen we niet meer maar op internet stond dat "Sailors" (een restaurant hier in Bataviastad ze ook had dus gingen we s'middags laat daar heen.
Het bleek een lokkertje te zijn want ze hadden ze al een tijd niet meer en vroegen of we iets anders wilde eten maar ik zei meteen dat het zonder mosselen niet doorging dus gingen we weer.
Thuis gekomen hebben we zelf wat patat gebakken met een kroketje.
Nog even met Ed gesproken s'avonds en hij heeft duidelijk te kennen gegeven ook aan het einde van z'n latijn te zijn en het niet meer weet met mij.
Kan ik me voorstellen en ik neem hem niets kwalijk daarin want iedere keer als het een klein beetje (een paar dagen) goed ging met me kwam mijn familie het altijd wel weer verzieken, zo is dat al heel lang en ja, ook ik krijg er wat van maar kan er niet aan ontsnappen.
Ed kan er wel aan ontsnappen als hij wil en ook dat zou ik hem niet kwalijk nemen als hij dat zou doen.
Ik lees steeds vaker dat het jullie ook niet goed gaat, althans, niet zo als je zou willen en ik zou het erg op prijs stellen als we iedereen zouden kunnen steunen.

Voor vandaag ga ik geen plannen maken.
Ed had het gisteren over de Orchideeënhoeve http://www.orchideeenhoeve.nl/ maar we zien het wel want dat kan altijd omdat het overdekt is.

Iedereen een hele fijne dag toegewenst.

Liefs,
Angelique

Therie

07 aug 2010, 09:07

goede morgen lieve angel

dat je gisteren niet naar harderwyk bent geweest had ik het gevoel al

dat je minder goed voelde en nu nog hoger bloed druk

jy komy niet negatief over by ons en eerlyk gezeg we zyn hechter geworden jy voelt dat ook he
riekske reline falcon iris en ik leven met jou mee wy zyn bezorg om jou
en ed voelt zich ook niet goed in zyn vel dat hoor je zo
ben bly dat je maandag naar de dokter kunt er is meer zeg hy zelf
en ik denk het ook

lieve angel we denken aan jullie hoop dat je wat rust vind

heel lieve groetjes en een dikke steunknuf

therie
liefde haalt het beste uit de mens

groetjes therie

falcon1

07 aug 2010, 14:46

Lieve Angel,

ik denk ook dat het verstandig om niks meer te plannen. Je leeft nu van dag tot dag en je kan beter iets ondernemen als je er echt zin in hebt...

Je bloeddruk moet je wél in het oog houden. Ik heb er ook terug last van en gisteren is mijn medicatie ook aangepast. Een familiekwaaltje denk ik... maar toch...

Ik heb even gekeken naar die orchideeënstad, dat lijkt wel heel mooi te zijn! Misschien, als de gelegenheid zich voor doet, toch eens gaan bezoeken.

Maandag beiden op visite bij je dokter. Dat vind ik nu ook wel echt nodig! Ik hoop dat je er je verhaal even kan doen en dat hij iets onderneemt! Baat het niet, het schaadt ook niet! Ik hoop maar dat je dit bezoek niet gaat uitstellen...

Ik hoop dat je nu af en toe toch eens een betere dag gaat hebben! Er zal wel een moment komen dat je je wat sterker gaat voelen, maar nu toch wel wat aandacht schenken aan je gezondheid, en je desnoods wat laten ondersteunen met medicatie. Ik weet niet hoe je er tegenover staat, maar soms kan het niet anders! Al is het maar tijdelijk...

We wensen jullie nog een fijne dag en kijken uit hoe het je vergaan is vandaag!

Liefs,

Veertje & Falcon
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

Angel4

07 aug 2010, 15:42

Goedemiddag lieve vrienden,

We zijn naar de Orchideeënhoeve geweest en we hebben echt genoten.
Het heeft ons ook op een idee gebracht voor de achtertuin want al is onze achtertuin wel mooi, erg simpel en een mooie bostuin we willen er ook zo´n soort tuin als daar van gaan maken.
Onze achtertuin is 20 meter lang en daar kan je echt wel wat leuks mee doen.
De Orchideeënhoeve .... de naam zegt het al ..... Orchideeën ..... die waren er veel en vooral de witte deden me herrinneren aan de enorme boeket Orchideeën die Ed en ik bij mijn vader hebben laten plaatsen toen hij was overleden.
Ik heb het dan ook enorm benauwd (van verdriet) gehad maar tegelijk ook weer dat andere gevoel ...... het gemis en toch weer de acceptatie, vreemd, heel vreemd en ook dat slingerd je dan heen en weer maar gelukkig ben ik (net niet) echt gaan huilen .... van binnen wel maar uiterlijk niet.
Aan het einde van de rondgang daar zijn we nog even wat gaan eten en drinken en toen weer richting Lelystad gegaan.
Onderweg in Emmeloord nog even naar binnen gegaan bij `Het Goed` (tweedehands winkel oftewel kringloop) en daar heb ik nog 3 (hoop ik) leuke jeugdboeken kunnen scoren.
Eenmaal in Lelystad wilde ik niet graag terug naar huis want in mijn hoofd is daar de narigheid (wat natuurlijk niet klopt) dus toen gingen we nog even op visite bij de zoon van Ed (Tom en Judith met hun zoontje Thijs).
Nu zijn we net terug thuis, ik zag dat mijn moeder gebeld had dus heb ik haar gebeld en ze zei dat ze met haar kleindochter de stad in was geweest (markt) en vroeg of wij morgen bij haar kwamen eten ..... ik heb geweigerd want ik moet eerst zelf weer even op kracht komen (geestelijk) dus heb ik een smoesje verzonnen dat we morgen elders op visite gingen.
Prima zei ze en mochten we van gedachten veranderen hoorde ze het nog wel.
Ik vind het niet kloppen dat ik tegen haar loog maar met de waarheid kom ik er helemaal niet bij haar dus vraagt het gewoon om een leugentje voor bestwil.
Jij ook al hoge bloeddruk Rudy?
Kijk uit he, hoge bloeddruk is een sluipmoordenaar, je voelt het niet maar het is er wel ..... miljoenen mensen hebben het zonder het te weten dat ze met een tijdbom in hun lichaam lopen was er van de week op tv.
Ed gaat maandag niet naar de dokter hoor, ik ga alleen maar ik heb er een dubbele afspraak (20 minuten) maar ik wil wel dat Ed zich ook weer na laat kijken binnenkort en dat krijg ik wel voor elkaar hoop ik want waarschijnlijk moet zijn medicatie ook verhoogd worden.
Jammer dat we zo ver van elkaar wonen (Nederland/Belgie) want ik zou jullie best willen ontmoeten, jullie allemaal.
Ik ga weer even stoppen maar wilde jullie deze dag niet onthouden ..... het was een fijne dag.

Het leven is net een bos, rechtdoor kan nooit.
.
Groetjes,
Angel4

reline

07 aug 2010, 17:10

Lieve Angel,

Na de dag gisteren die maar niet wou lukken is het heel fijn te horen dat het jullie nu heel anders gaat.
Ik ben blij dat het jullie lukte om vandaag die eerste stap te zettten naar "weg....een uitstap", en de rest volgde vanzelf.
Ook dat je je paps heel dicht bij je voelde toen je die bepaalde orchideeën zag.....het wekte verschillende gevoelens, herinneringen, maar het is een moment dat je nooit meer vergeet. En nu had je er rustig de tijd voor.
En die bepaalde soort van orchideeën gaan voor jou altijd een bepaalde betekenis hebben.

Maar die bloeddruk van jou en Ed......die moet in het oog gehouden worden.
Misschien is hij na de rustigere dag van vandaag wat lager. Gelukkig kan je maandag naar de dokter! En dat zou je voorlopig regelmatig moeten doen voor jou eigen gezondheid.

De bloeddruk is voor velen een sluipmoordenaar, voor als je het niet weet.

Maar vanaf het bekend is houden medicijnen hem normaal zonder problemen op peil.
Het heeft waarschijnlijk wel te maken met het soort verhoogde bloeddruk dat iemand heeft....de oorzaak bedoel ik er mee.

Ik neem er al 10 jaar een medicijn voor. Om de twee à drie maanden ga ik naar de huisdokter voor een nieuw voorschrift en telkens wordt de bloeddruk gecontroleerd.....telkens 13/8.
Het begon 10 jaar geleden...ik voelde dat er wat haperde...wist niet wat, maar zou geen auto kunnen rijden hebben. Wat ik daarbij ondervond is dat bij stappen, bij beweging dus dat gevoel minderde en zelfs verdween. We hebben het toen gecontroleerd....de bloeddruk verlaagde idd. bij stappen!
Het bleek een bovendruk te zijn van 19. Heb het in al die jaren nog 2 x gehad.
Verder totaal geen probleem.
Ik moet wel zeggen dat ik die eerste dagen allesbehalve gerust was.

Nog iets...men heeft nooit de oorzaak gevonden van die verhoging.

Medicijnen zijn van belang om die bloeddruk op peil te houden en dan kan die geen schade aanrichten.....

Lieve Angel, ik gaf deze uitleg opdat niemand bang zou worden van het woord "sluipmoordenaar".
En omdat er misschien personen zijn die nog maar recent een verhoging hebben en het kan angst opwekken...daarom.

Ik ben aan het afdwalen hé!

Ik vond het ook heel tof dat jullie ook in de kringloopwinkel waren en bij de kinderen en jullie kleinzoontje.
Jullie waren echt een dagje uit!!!!! Zomaar onverwachts!!!!
Dus ...niet meer plannen, maar doen waar je op een bepaald moment zin in hebt!

En jou moeder lijkt ook een beetje rustiger.....maar toch goed dat je voor jou eigen rust wat afstand houdt...en zo'n telefoontje om bestwil...perfect hoor...het voornaamste is dat jij je er goed bij voelt!

En Angel....alles oké hier hoor!!!!

Nog een vraagje....voor die orchideeën in jullie tuin, moet er dan een serre komen....misschien een stomme vraag, maar ik weet er helemaal niks over, enkel dat het tropische planten zijn.

Verder wens ik jullie nog een hele fijne en deugdoende rustige avond!

Liefs, Reline

Tja....België grenst aan Nederland, maar toch wonen jullie ver van hier!! Spijtig!
Zomaar voor iemand aardig zijn
Is voor jezelf, maar ook voor de ander fijn!

RIEKSKE

07 aug 2010, 17:43

lieve angelique
blij jou te lezen
ergens heel erg mooi orchideeen
erg mooi
ik heb die zoooooooooooo graag
en lieverd doe niks plannen gewoon spontaan de dag in doen wij ook zo
van plannen komt niet veel
alleen als je de dag ingaat zeggen wat zullen wij doen
dan moet jij je ook niet druk maken

en fijn dat je naar de zoon van Ed ging
beetje afleiding doet erg goed
ja jullie wonen erg ver weg he in nederland

ik wens je goede avond lieverd
ik ben zo blij dat je alles een beetje helder ziet
en goed dat je dubbele afspraak hebt
die heb je wel nodig lieverd
en zeg wat op je hart zit
bn open bij de dokter

hij kan je misschien raad geven

ik denk aan jou
liefs riekske fijn dat je hier was
knuffeltje maatje
en hele dikke traan

Therie

07 aug 2010, 19:51

goede avond lieve angel

ben bly dat jullie beiden iets hebben ondenomen vandaag
zelf familie bezoek doet goed eens eve weg he

heb naar orchideen gekeken wel mooi he ga straks nog eens kyken

hoop dat je een rustig avond heb en voor straks een rustige nacht

dag lieve angel

tot morgen therie

groetjes therie

Angel4

07 aug 2010, 20:36

Dit zijn ze ja en als ik jou ooit zou ontmoeten en ik het van te voren zou weten dan krijg je ze van mij Riekske:

Afbeelding

Ze zijn inderdaad zo vreselijk mooi Riekske, daarom heb ik ze dan ook uitgekozen voor mijn vader.
Ook de kist heb ik in het wit gekozen, alleen wist ik niet dat dit € 350,00 duurder was dan een blanke maar het is oké, ik vond het bij m'n vader passen.
Het pak wat hij aan had was ook heel lichtgrijs, bijna ook wit en het was goed zo.
Toch heb ik tegen Ed gezegd mij maar in zo'n gewonen blanke kist te laten doen want het wordt zo toch wel een beetje te duur allemaal.

Reline, de kinderen zijn niet mijn kinderen maar die van Ed.
Ik wil ook niet meer in één adem genoemd worden, met niemand meer ...... alleen nog wel met Ed en daar heb ik zo mijn reden voor en wil er liever niet over spreken, het doet al pijn genoeg.
Wel vind ik de zoon en schoondochter van Ed geschikte lui (ik mag ze wel) en Thijs vind ik echt een heel leuk mannetje, meer ook niet.

Wij gaan (als we de tuin kunnen veranderen) geen orchideeën planten, dat zal niet gaan want we zullen de hele tuin nodig hebben en we willen veel groen, rotsjes, rotsplantjes en beekjes met een watervalletje.
We hopen dat het gaat lukken maar we weten dat planten zoals orchideeën niet in deze temperatuur kunnen blijven leven en dat zou zonde van die prachtbloemen zijn.

Therie, wij zijn ook een heel klein stapje de goede richting op gegaan vandaag door er samen iets van te maken.

Waarschijnlijk zal ik aan de dokter vragen maandag of hij me kan helpen hoe te rouwen want de pijn verstikt me en ik kan er niets mee, ik was altijd erg stil en maande mezelf ook tot stilte en verstopte het dan weer in een nieuw vakje (mijn verdrietkastje) maar nu lukt het me niet meer .... helaas en ik heb echt hulp nodig dit keer.
Ik hoop dat hij me een richting op kan sturen om rust in mijn lichaam (hoofd en hart) terug te doen krijgen.
Ik zou ook zo graag eens een normale nacht hebben, zonder wakker te schrikken, de dood in ogen te zien enz.

Ik sla geloof ik weer op hol en wil jullie niet bang maken en wat ik zei over die sluipmoordenaar ..... ik dacht dat iedereen dat wel wist.

Nu ga ik stoppen en wens iedereen nog een hele fijne avond toe en een hele goede nacht.

Liefs,
Angelique

reline

07 aug 2010, 21:40

Lieve Angel,

Ik wist wel dat het de kinderen van Ed waren, maar het is me gewoon ontsnapt.

En van die sluipmoordenaar, dat weet iedereen wel, maar ik weet dat er mensen zijn die heel recent met een verhoogde bloeddruk werden geconfronteerd en in die periode dat je er voor het eerst mee te maken hebt, voel je je daar echt niet goed bij, daarom wou ik het een beetje uitleggen en geruststellen in zoverre dat het lukt.

Liefs, Reline
Zomaar voor iemand aardig zijn
Is voor jezelf, maar ook voor de ander fijn!

RIEKSKE

07 aug 2010, 22:11

wat erg lief angelique wat je schreef over die orchidee
dat pakte mij ff
wat ben je toch een schatje maatje
fijn hoe je alles van je afschrijft hier
ik heb een paar schriften vol
van jaren terug
ik bewaar die allen
dat kon mij door de slechte tijden brengen
zoals jij nu ook lieverd \
geloof mij dit helpt echt
schrijven schrijven

pak een schrifje voor elke dag
en je zal zien hoe er een pak van je hart af gaat
wens je goede nacht meisje

en weet ik denk aan jou
liefs riekske
en hele dikke traan

falcon1

08 aug 2010, 00:30

Lieve Angel,
ben een beetje laat... maar ben hier met verbouwingswerken bezig en heb vandaag effe een tandje bij gezet....

Maar je kan niet geloven hoe blij we zijn dat je toch min of meer een fijne dag hebt gehad en dat jullie in de toekomst toch wat willen ondernemen!
Van dat tuintje zullen jullie toch eens werk moeten maken. Ik had dat vroeger ook... wat eenvoudige plantjes, een kleinvijvertje met fontijntje, wat plantjes er in en enkele visjes... Het is simpel, maar kan wel véél voldoening geven... Je ziet gedurende het ganse jaar alles groeien, bloeien en je moet er af en toe mee bezig zijn, maar 's avonds eens kunnen rondwandelen in je tuintje of er even gaan pauseren...

Maar ik merk ook dat je terug op het goede pad bent! Even ontluchten.... een andere omgeving... Het is inderdaad zo dat je nu alles anders ervaart door het heengaan van je Papsje... En ik had het ook steeds moeilijk om dan terug naar huis te gaan... net of je dan terug naar een plaats moest waar je je niet goed voelde. In die tijd heb ik ook het interieur veranderd... waarom weet ik niet...
Ook die orchideeën... geven me weer speciale gevoelens... Vorige week was het de verjaardag van mijn overleden vrouw, en omdat ik niet naar de begraafplaats kon gaan zei Veertje dat ik hier een bloempje moest zetten bij haar foto... en je mag eenmaal raden welk bloem het was...

Maar waar ik zeker blij om ben is dat je toch zo ver bent om er over te spreken met je huisarts... hopelijk kan hij vooral voor de nachten wat rust brengen... je zal het dan overdag misschien wat makkelijker krijgen...

Hoe dan ook... je probeert nu toch om vooruit te geraken... met vallen en opstaan... maar ik voel dat bepaalde stappen genomen hebt om je leven te veranderen en dat is in deze tijd wel heel moedig, maar noodzakelijk denk ik...
We zijn echt benieuwd hoe je volgende dagen gaan verlopen... maar we zullen er steeds voor je zijn... daar mag je op rekenen... niemand zal je hier in de steek laten...

Nog een fijne avond... en hopelijk morgen ook wat positief nieuws...

Dikke knuff,

Veertje & Falcon
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

Therie

08 aug 2010, 09:19

goede morgen angel

kom je ondanks alles een rustig en aangenaam zondag wensen

hoop dat je wat geslapen heb en wat rustiger bent

na gisteren toch een klein beetje dichter met ed ik hoop en bid

tot straks lieve angel

therie

groetjes therie

RIEKSKE

08 aug 2010, 15:03

goede middag lieve angelique
kom ff gluren hoe het jou vergaat
doe je het rustig vandaag lieverd
ik denk aan jou knuffie riekske
die je niet vergeet
en hele dikke traan

Angel4

08 aug 2010, 20:21

Goede .......... lieve vrienden,

Ik probeerde al een paar maal iets te schrijven vandaag maar het lukt me niet, geen idee waarom niet maar het lukt niet.

Hoop dat jullie een fijne dag hebben gehad en wens iedereen een hele fijne avond.

Liefs,
Angelique
Laatst gewijzigd door Angel4 op 09 aug 2010, 07:52, 1 keer totaal gewijzigd.