Mijn Papsje....

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

Therie

08 aug 2010, 21:52

lieve angel kom je een rustige nacht wensen
had een heel verhaal geschreven dan geraakte ik onderhalf uur niet meer op sennet was geen verbinding met internet seniorennet

tot morgen angel

therie
liefde haalt het beste uit de mens

groetjes therie

RIEKSKE

09 aug 2010, 08:11

sterkte voor vandaag lieve angeliqe
hopelijk betere dag vandaag
knuffel riekske
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan

Angel4

09 aug 2010, 08:45

Goedemorgen lieve vrienden,

Straks (9.40 uur) bij de huisarts wezen, heb er niet veel vertrouwen in want hij laat je nooit uitpraten en verstaat je meestal verkeerd (onthoud je klacht niet en maakt er zelf wat anders van) maar niet geschoten is altijd mis.
Ik wens iedereen een hele fijne dag.

Het leven is net een bos, rechtdoor kan nooit.
.
Groetjes,
Angel4

reline

09 aug 2010, 09:26

Lieve Angel,

Al zie je er niet veel heil in bij dat bezoek aan de dokter....het voornaamste is nu jou bloeddruk.....die moet ook opgevolgd, bij een hoge voel je je al wegens die reden niet zo happy.

En verder....ik weet niet of je echt kan leren rouwen, je kan wel leren begrijpen wat het kan inhouden denk ik en verder alles gewoon over jou laten komen. Je gaat zelf merken dat er bepaald moment af en toe iets verandert, dat je zin in iets krijgt, zoals enkele dagen geleden die uitstap.

En het belangrijkste blijft...hier komen vertellen...van je af schrijven.....dan moet je heel wat minder denken....

Tot straks,

Liefs, Reline
Zomaar voor iemand aardig zijn
Is voor jezelf, maar ook voor de ander fijn!

RIEKSKE

09 aug 2010, 10:23

Afbeelding
sterkte bij de dokter lieverd
ik denk al hele morgen aan jou
en hele dikke traan

Therie

09 aug 2010, 13:59

goede midag angel

ik kon niet eerder komen had kleinkind hier
hoop dat je een redelyk gesprek had met de dokter
en dat hy je bloeddruk nam
lieve angel ik denk voordurend aan je
wens je veel sterkte
tot straks
therie

groetjes therie

Angel4

09 aug 2010, 14:37

Goedemiddag allemaal,

De dokter was verbazend meegaand en we hebben best een goed gesprek gehad.
Toch vroeg hij me of ik er behoefte aan had om er met een psychologe over te praten, te leren enz. omdat ik mezelf te veel laat lijden door mijn gevoel en mezelf en Ed daar heel erg tekort mee doe en ik heb gezegd dat ik dat wel wil.
De psychologe die hij voor me in gedachten had is net met vakantie gegaan en is er pas 29 augustus weer dus wilde hij een vervolg gesprek met hem.
Wel heb ik (voor als het echt nodig is) slaaptabletten meegekregen (moet je ook al zelf betalen 8O ) omdat ik zo moe ben.
Ik heb ze wel gehaald maar innemen ..... dat weet ik nog niet want ik slik ook al Diazepam naast al die andere medicijnen dus dat wordt wel een beetje veel.
Mijn moeder belt me niet meer,(kan ik zien op de telefoon) ze is waarschijnlijk zeer beledigd omdat ik zaterdag weigerde bij haar te eten of ze is gewoon weer boos (zoals ik wel van haar gewend ben).
Ik heb er moeite mee om haar niet te bellen maar toen ik haar de laatste keer belde was ze nogal grof en afstandelijk en ook op aanraden van de dokter moet ik nu aan mezelf gaan denken en niet alleen aan haar.
Moeilijk hoor, die "valse" trots, die heeft haar al zoveel vriendschappen gekost in haar leven.
Ik wil echt geen kwaad spreken van mijn moeder maar het doet zo'n pijn .... heeft altijd al zo'n pijn gedaan als ze zich zo gedraagd.
Maar oké, we zien wel weer, ik kwam het jullie even vertellen hoe het bij de dokter was gegaan.
Hele fijne middag nog en tot later.

.
Groetjes,
Angel4

Therie

09 aug 2010, 15:40

awel lieve angel ben bly dat je een goed gesprek heb gehad met de dokter
dat hy je door stuurt naar een psycheloge vind ik ook goed
zou ook een afspraak maken als dat je help angel zou een stap vooruit zyn
en wat je moeder betref vind ik heel naar voor jou zelfs heel erg
en ik denk dat dit de grote oorzaak is van jou lieverd
wat die slaappillen betref denk dat jy dat beter zelf beslist
gaat het niet meer kun je nog altyd eentje nemen
is gelyk je dokter zeg begin aan je eigen te denken
je eigen leven te leiden met ed

lieverd ben bly dat je bent komen vertellen

tot straks angel

groetjes therie

RIEKSKE

09 aug 2010, 16:49

lieve angelque
wat ben ik erg blij te horen hoe de dokter met jou begaan was
en doe gerust wat ie zegt
denk eens aan jezelf
en wacht gerust ff met bellen
z moet weten dat ze niet alleen op de wereld is
en jij gaat ervanonderdoor
is goed idee psygologe
dan kan je alles kwijt wat op je hart zit
en vind je rust
wens je veel sterkte lieve schat
knuffie riekske
en hele dikke traan

Therie

09 aug 2010, 21:56

lieve angel kom je toch een rustige en goede nacht wensen

hoop dat je wat kunt slapen nu je eens met je dokter heb gepraat

dag lieve angel tot morgen

knufje van therie

groetjes therie

reline

09 aug 2010, 22:30

Lieve Angel,

Ik ben erg blij te horen dat je een fijn gesprek had met de dokter.....dat hij jou begrijpt en ook de moeilijke situatie waarin je nu leeft.
Fijn te weten hoe hij jou steunt en het ook zo belangrijk vindt dat je vooral aan jezelf en Ed denkt!!
Fijn ook dat hij iemand geschikt op het oog heeft waar je verder mee kan praten, waar je met al je vragen terecht kan!

Ik hoop dat je een rustige nacht gaat hebben zonder plots wakker worden en ik hoop dat je die pillen helemaal niet gaat nodig hebben.
Ik begrijp dat je schrik hebt, wegens die andere medicijnen, maar als het niet anders kan zal je op een dag misschien wel eentje moeten nemen....al is het maar om eens heel goed door te kunnen slapen!!

Liefs Reline
Zomaar voor iemand aardig zijn
Is voor jezelf, maar ook voor de ander fijn!

falcon1

09 aug 2010, 22:31

Lieve Angel,

hier oo,druk, druk... en kon ook niet op sennet...
Mar toch ben ik enorm blij dat je een goed gesprek hebt gehad met je dokter. Het feit dat hij naar jou luisterde is omdat je ook echt in de problemen zit!!! Ik kon ook altijd terecht bij een psychologe, iemand van het ziekenhuis, en, alhoewel ze nog maar begin 20 j was had ik er enorm veel steun aan... ze kon luisteren!!!!!

Ik heb je vorige keer nog gevraagd hoe je tegenover medicatie staat. Maar ik denk dat dat slaapmiddel je wel effe verder kan helpen. Moest het je andere medicatie tegen werken zou de dokter het wel geweten hebben. Maar wees gerust... het zal je wel helpen... al is het maar tijdelijk.

En als ik je een goede raad mag geven... misschien duurt het nog wel even, maar als ik van jou was zou ik toch naar die psychologe gaan!!!!

Misschien dat je moeder toch wel even de ernst van jou situatie gaat inzien... Ik ga nu uit de biecht spreken... maar jou moeder is precies het evenbeeld van mijn vrouw (Gerda) en ik kan begrijpen dat het héél moeilijk is om daar tegen in te komen!!!!! Het zijn heel sterke persoonlijkheden die je leven bepalen en ze gaan voor niks aan de kant!
Een dokter zei me, toen ze de hersentumor ontdekten dat er iets scheelde aan het hersengebied van haar gevoelens... Hoe dan ook, ik heb er leren mee leven, alhoewel het zeker niet gemakkelijk was!!!!!!!

Angel, prbeer het nog effe vol te houden... ik ben er zeker van dat, na alles wat je nu meemaakt, je straks een heel ander leven gaat kunnen leiden... maar hier moet je nu even doorheen!!!!

Liefs,

Veertje & Falcon
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

RIEKSKE

10 aug 2010, 06:19

goede morgen angelique
heb je geslapen ?
ik hoop van ja
ik kom jou hele goede dag wensen zonder zorgen
knuffeltje riekske
en hele dikke traan

Angel4

10 aug 2010, 08:18

Goedemorgen lieve vrienden,

Ik begrijp er niets van, ik weet zeker dat ik gisterenavond een bericht heb geplaatst over dat we naar Harderwijk zijn geweest en ik kan het niet terug vinden.
Gisterenmiddag zei Ed .... "kom, gaan we lekker naar Harderwijk, een pannetje mosslen eten" en dat hebben we gedaan ...... heerlijk!
De zon scheen en het was er heerlijk zomers druk, de sfeer van de zomer overheerste in Harderwijk, je hoorde de geluiden van het Dolfinarium en de mosselen waren weer zalig.
Na het eten zijn we door de stad wezen wandelen en verbaasd waren we want we wisten niet dat Harderwijk nog zo groot was, ook vreemde gebouwen waardoor je jezelf in de tijd van Sherlock Holmes waande.
Ik heb nog (heel goedkoop .... 12 euro de 2 stuks) hele leuke t-shirt jurkjes (voor ergens overheen te dragen) gekocht, dat was een geluk zeg.
Kortom, we hebben genoten en daardoor toch iets uit onze isolement gekomen.
Toen zijn we (eind van de middag) weer naar huis gereden en ja, mijn gedachten waren wel de hele tijd bij m'n moeder geweest ....... dat moet ik nog af gaan leren en ik ga zeker de 29e een afspraak met de psychologe maken.
Er zijn er meer hier in Lelystad natuurlijk (psygologen) maar aangezien ik niet gemakkelijk met mannen alleen in een ruimte kan zijn (angst) en toch wel een streng iemand nodig heb leek deze (aldus de dokter) voor mij het meest geschikt dus even wachten tot ze terug is.

Misschien dat je moeder toch wel even de ernst van jou situatie gaat inzien... Ik ga nu uit de biecht spreken... maar jou moeder is precies het evenbeeld van mijn vrouw (Gerda) en ik kan begrijpen dat het héél moeilijk is om daar tegen in te komen!!!!! Het zijn heel sterke persoonlijkheden die je leven bepalen en ze gaan voor niks aan de kant!
Een dokter zei me, toen ze de hersentumor ontdekten dat er iets scheelde aan het hersengebied van haar gevoelens... Hoe dan ook, ik heb er leren mee leven, alhoewel het zeker niet gemakkelijk was!!!!!!!
Mijn moeder zal nooit de ernst gaan inzien Rudy, haar kinderen heeft ze (volgens mij) nooit serieus genomen ..... lijkt wel of wij niet de moeite waard waren.
Die hele sterke persoonlijkheid, het bepalen van jou leven ..... het klopt zo allemaal Rudy, ook mijn moeder gaat voor niets aan de kant, echt niet!
Ik vind het heel erg te lezen van die ziekte ..... het spijt me dat jullie het zo enorm zwaar hebben gehad (en misschien/waarschijnlijk nog hebben) en inderdaad, met zo'n ziekte is het waarschijnlijk te accepteren dat iemand zich zo gedraagd .... verschrikkelijke ziekte is dat toch ook :(

Ik weet niet hoe ik nu werkelijk over mijn moeder zou kunnen praten, over hoe ze is ..... denken kan ik het wel.
Ze is mijn moeder en hoe dan ook ..... ik wil haar niet kwijt .... gewoon omdat ze mijn moeder is, vreemd he?!

Ik ga nu even een bakje koffie drinken en hoop hier straks nog te komen.

Wens iedereen een hele fijne dag en thx dat jullie er steeds voor me zijn.

.
Groetjes,
Angel4

Therie

10 aug 2010, 08:43

goede morgen angel

wat een geluk je bent samenn met ed weer een pannetje mosselen gaan eten en een leuk bloesje gekocht ,doet goed dit te horen ben bly (ik zou al is het lelyk gezeg)je moeder eve aan de kant zetten en je gedachte meer met jou en ed bezig zyn ,is lelyk gezeg maar als jou moeder altyd zo is geweest en niemand durfde iets te zeggen moet ze nu gestop worden

lieve angel geniet van je dag en met ed doe gewoon waar je zin in heb
met je tweetjes

dag lieve angel tot straks

therie

groetjes therie