Mijn Papsje....

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

reline

10 aug 2010, 08:56

Lieve Angel,

Ik ben zo blij voor jullie dat jullie naar Harderwijk gingen. Met mossels en een biefstuk voor Ed? of proefde hij toch van de mossels?
En fijn te lezen dat je zo genoot van de omgeving en het winkelen!!!!

Ergens lijkt er stillekesaan iets te veranderen, je staat open voor andere dingen....maar dat zal de ene dag lukken en de andere dag weer helemaal niet.
Weet je nog die lichtpuntjes....er komen er meer hé!!!

Wat betreft jou moeder en Gerda.....
Wij waren heel vroeg wakker en het houdt ons bezig...hier was het ook teruggaan naar vroeger.
Ik probeer me in te leven hoe iemand die zo dominant is het zelf ervaart.t.o.v. anderen.
Ik zal nooit de tekst vergeten die mijn schoonvader op het bidprentje van mijn schoonmoeder plaatste.

Angel, het is jou moeder en je zou haar niet kunnen missen, dat is ook zo, het siert jou enorm, het is alleen ergens een houding vinden die jou weerbaar maakt, dat je niet meer zo gekwetst raakt.

Ik denk dat de psychologe de uitgelezen persoon gaat zijn om jou daarin te helpen.

Ik wens jullie een hele fijne dag toe!! Ik hoop dat je weer van dingen kan genieten!!

Liefs, Reline
Zomaar voor iemand aardig zijn
Is voor jezelf, maar ook voor de ander fijn!

Angel4

10 aug 2010, 09:22

Mijn moeder is nooit anders geweest, en daar bedoel ik niets kwaads mee, ze is nou eenmaal heel erg op zichzelf gesteld, het is niet anders.
Ik ga haar niet in de steek laten maar toch zal het (ondanks dat ik er wel wat laat mee ben) allemaal gaan veranderen.
Ik geef om mijn moeder omdat ze mijn moeder is.
Ik hou van Ed en ik wil hem niet verliezen dus al moet ik kiezen tussen Ed en mijn moeder ........ vroeger had ik waarschijnlijk voor mijn moeder gekozen, nu niet meer.

Ik probeer me in te leven hoe iemand die zo dominant is het zelf ervaart.t.o.v. anderen.

Gaat denk ik niet lukken Relineke want steek je zelf niet zo in elkaar kun je ook niet zo denken.

Over dat bidprentje ..... hoe luidde dat, weet je dat nog??

Ik ga er voor nu mee stoppen en nog even na genieten.
Genoten heb ik en ik geniet nog na van Harderwijk.

Het leven is net een bos, rechtdoor kan nooit.
.
Groetjes,
Angel4

Therie

10 aug 2010, 21:30

lieve angel kom je een rustige en goede nacht rust wensen

en hoop dat je nog van die moeie dagen in hardwyk moogt beleven

slaap wel lieverd tot morgen

knufje van therie
liefde haalt het beste uit de mens

groetjes therie

reline

10 aug 2010, 21:44

Lieve Angel,

Ik heb het bidprentje hier voor mij liggen.
ijn schoonmoeder is plots gestorven.
Ik geef de 4 laatste regels....

"Niemand weet
wat je hebt geleden.

Niemand weet
wat je hebt doorstaan."

Het waren regels waar mijn schoonvader heel erg op stond dat ze er bij vermeld werden.
Hij moet heel goed beseft hebben hoe moeilijk ze het met haar karakter moet gehad hebben.
Die vier regels ben ik nooit vergeten, die hebben me toen erg verrast.
Daarom dat ik probeer me in te leven hoe zij het moet gevoeld hebben.
Ik heb haar heel goed gekend, was vaak niet eenvoudig, maar die harde bolster werd soms zacht en dan zag je een ander iemand.

Ik hoop dat dit jou geen pijn doet. Ik zoek alleen maar wat er misschien diep verborgen kan zitten en gezeten hebben!

Fijn dat je nog zo nageniet van Harderwijk!!

Bij ons was het pijpke uit.....een week de kleinkinderen te logeren gehad en vandaag de weerbots denk ik.
Wij hielden het deze namiddag rustig.

Angel, ik wens jullie een rustige nacht toe!!

Liefs, Reline

Angel4

10 aug 2010, 22:50

Kom ook even truste zeggen.

Ja Reline, het is volgens mij toch heel verschillend hoe mensen denken en hoe ze zijn.
Mijn ouders hebben zichzelf nooit tekort gedaan, integendeel zelfs.
Natuurlijk is daar niets fout mee maar toch zijn daar (door hun gedrag) hele vervelende dingen door gebeurd.
Ik ga het niet vertellen want het is gebeurd en heeft geen nut meer en net wat ik al eerder vertelde ..... niemand zal het nog vertellen want ik ben de laatst overlevende (als ik niet eerder ga dan mijn moeder).
Geen idee welke woorden er gekozen moeten worden wanneer mijn moeder mij en deze aarde eerder verlaat, misschien alleen een vaarwel ..... geen idee en ik wil er ook niet over nadenken.
Wel kan ik zeggen dat ik heel bang ben, er heel erg tegen op zie want als zij gegaan is ben ik toch (wat ons gezin betreft) alleen over/alleen op de wereld en dat kan zo diep gaan als je het zelf dan ervaard.
Laat het s.v.p. voorlopig nog niet gebeuren want het is nog allemaal zo rauw ... zo kort geleden dat mijn vader is weggegaan en ik me zo dicht bij de dood voel .... het voelt zo akelig.
We gaan de nacht weer tegemoet en iedere avond heb ik daar toch echt een probleem mee, angst voor die stilte die me de gelegenheid geven te denken waar ik niet aan wil denken, te zien wat ik niet wil zien, te voelen wat ik niet wil voelen.
Zal dit ooit weer terug veranderen in ..... "ik ga lekker naar bed" en dan slaap je lekker tot je uitgerust wakker wordt?
Ik hoop het.
Ik hoop het voor mezelf maar ook voor alle mensen want ik weet dat er mensen zijn die nog angstiger zijn dan ik ....... alles er nog veel droeviger uit ziet dan bij mij ............ ect. ect.
Ik moet mezelf eigenlijk gelukkig gaan proberen te prijzen.

Oké, nu begin ik weer door te ratelen en hou er dus mee op.
Wens iedereen een hele goede nacht, slaap en droom fijn.

.
Groetjes,
Angel4

reline

11 aug 2010, 04:40

Ik ben al een uurtje wakker en afgezakt naar hier.....Jij was er ook nog laat!

Het moet voor jou toch een beetje een goed gevoel geven dat jou ouders het met zijn tweeën goed hadden al had dat bepaalde gevolgen.

Hier was dat helemaal niet altijd zo en het heeft een zware stempel gedrukt op de familie.
meer vertellen kan hier niet, helpt ook niemand vooruit.

Dat je alleen op de wereld voelen.....

Ongeveer 35 jaar geleden verloren we mijn beide ouders. We hadden toe 2 kleine kindjes.
We hadden ook te maken met het gevoel "alleen" zijn. Is nog steeds zo (Zelfs al waren er de broers)
Wat heel erg was...je kon niks meer vragen....je moest op je eentje verder
Wij leefden samen met de kinderen op ons zelf, als in een cocon. We deden erg veel leuke dingen onder ons samen met de kinderen.
Een vereniging kon niet, Frans had heel onregelmatige uren, dag , nacht en weekend.

Toen de kinderen uit huis waren maakten we kennis met een bepaalde hobby...zo leerden we telkens meer mensen kennen en hier Babbel is zo belangrijk geworden.

Dat gevoel van alleen zijn...dat blijft....maar bepaald moment leert iedereen dat kennen.

Angel, wat ik maar wil zeggen.....ergens ga je je alleen op de wereld voelen, als enige overblijvende, maar echt alleen ben je niet....er is Ed.....het is zo dubbel.....jullie gaan misschien ook even een coconneke vormen, maar je weet helemaal niet hoe het verder gaat, je weet niet wat het leven voor jullie in petto heeft.
Wie weet ga je steeds meer mensen leren kennen waar je je goed bij voelt.....

Zal dit ooit weer terug veranderen in ..... "ik ga lekker naar bed" en dan slaap je lekker tot je uitgerust wakker wordt?
Wie weet komt het sneller dan je je kan indenken. Na een toevallige heel fijne dag zoals Harderwijk....ik hoop het zo voor jou.

Nu ga ik ook weer proberen wat uurtjes te slapen....ik doe het met een boek in bed...verzet gedachten en lukt meestal vrij goed. Probeerde je het al eens?
Gelukkig wordt Frans er niet wakker van, anders kon het niet!

Slaap lekker of beter goeie morgen!

Liefs, Reline

Therie

11 aug 2010, 07:27

goede morgen angel en ook reline

is hard als je hoort hoe een mens iin elkaar kan steken
de ene moment lief en zacht de andere moment heel kwaad en op standig
ik leef zo met jullie mee op het laatste was myn schoonmoeder ook zo
is daarom dat de huisdokter besliste haar naar een home te doen
zat hier met een zieke man die ik met liefde en tederheid heb verzorg
de huisdokter wist dat eerder was myn schoonma niet zo
maar de dementie had haar onder heb ook mee gemaak dat ze opvloog en verwyten maakte daarom werd er ingegrepen de familie was kwaad op me daarom maar eve later toen ze het rusthuis onderste boven zette
kwam het uit zo kon dat niet verder

angel ik hoop dat jewat geslapen heb en dat je rustig bent
ook reline hoop dat je wat gerust heb

angel tot straks lieverd

knufje van therie

groetjes therie

Angel4

11 aug 2010, 08:16

Goedemorgen allemaal,

De nacht was als alle andere maar het is niet zo'n ramp.
We zijn hier met de tuin aan de slag gegaan, wat meer beweging erin krijgen met ook b.v. een klein vijvertje, we zien wel.

Wens jullie allen een hele fijne dag toe.
Laatst gewijzigd door Angel4 op 12 aug 2010, 09:04, 1 keer totaal gewijzigd.

.
Groetjes,
Angel4

RIEKSKE

11 aug 2010, 09:40

goede morgen angeliqe
kom je fijne dag wensen hopelijk
ik denk aan jou liefs en knuf riekske
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan

reline

11 aug 2010, 10:43

Veel plezier met de werken in je tuin...is een heel werkske!!

Geniet van de dag!!

Therie

11 aug 2010, 21:38

goede avond angel

ik hoop dat het je geluk heef vandaag heb je in de tuin geweerk ????
of heb je samen iets ondernomen hoop dat je klein beetje beter voelt
en vooor morgen weer een nieuwe dag

wens je een goede en rustige avond en voor straks slaap wel

tot morgen angel
knufje van therie

groetjes therie

Angel4

11 aug 2010, 22:17

Dank je wel Therie, Reline en Riekske, erg lief van jullie.
Had mijn dag niet vandaag en heb buiten de wasgoed doen en koken niets gedaan :oops:
Ed is in de tuin bezig geweest, gelukkig zat het weer mee.
Wel door mijn moeder gebeld maar dat vertel ik morgen, ben ik echt niet toe in staat momenteel.
Sorry voor mijn stugge gedoe maar ik bedoel het niet rot, het voelt alleen zo rot.
Welterusten voor iedereen.

Liefs,
Angelique

falcon1

11 aug 2010, 22:24

Lieve Angel,

ik weet niet wat er scheelt op Sennet, maar had net een hele tekst voor jou geschreven, en alles weg!!!!!
In het kort... ik vind het goed hoe het je nu vergaat! Vooral die plannen om je tuintje in te richten. Ik hoop dat het jullie een beetje tot rust kan brengen!
Hopelijk valt de psycholoog ook wat mee... ik heb er altans goede ervaringen mee!
Wat je moeder betreft.... het karakter van iemand veranderen is niet gemakkeklijk, dat weet ik van het werk dat ik doe, meestal moet de omgeving zich aanpassen aan die persoon. Maar toch moeten ze er rekening mee houden dat je een eigen leven hebt!
Ik moet zeggen dat je momenteel op een paar weken tijd een héle weg hebt afgelegd!!!!! Ik hoop dat je hebt ingezien, ondanks alles, dat je toch ook nog een eigen leven hebt en je je niet altijd kan wegcijferen! Maar ik heb goed zeggen... ik ben ook zo!
Maar ik ben nu een gans andere weg ingeslagen (onverwacht) en wist ook niet dat het je leven zo positief kan veranderen! Ik heb nu wel véél meer werk, maar ik voel me nu tenminste gewaardeerd en heb ontdekt dat ik wél veel capaciteiten heb, waar ik vroeger steeds aan twijfelde, en dat maakt me nu wel heel sterk!
Dus Angel... je leven heeft jou en Ed nog héél veel te bieden, neem dat nu maar van me aan... maar probeer vooral jezelf te zijn en op te komen voor jezelf!!!

Ik wens jullie beiden nog een fijne avond, en hopelijk toch eens een rustige nacht!

Liefs,

Veertje & Falcon
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

reline

11 aug 2010, 22:45

Lieve Angel,

Geen blozend gezichtje hoor!!!
Ik heb nog minder gedaan dan jij!! Eventjes de tuin in en gekookt....
:oops:
maar we zijn wel gaan stappen.

Maar jij had meer willen doen hé....je had plannen voor de tuin.....en plots lukte het je niet zo meer....het voelt niet lekker hé, maar maak je daar geen zorgen over.....
Weet je, morgen komt er een nieuwe dag, wie weet zie je alles weer anders.

Moest het telefoontje met je moeder moeilijk geweest zijn.....denk aan wat jou dokter gezegd heeft.....dat geeft je zeker een houvast.

En Ed...welke werken heeft hij voorlopig in de tuin gedaan?
Maakten jullie een plannetje?

Angel, ik hoop dat je kan slapen en dat die slaap helend werkt zodat je er morgen weer helemaal tegenaan kan.

Weet je dat ik steeds uitkijk naar je schrijven?

Liefs, Reline

Therie

12 aug 2010, 07:32

goede morgen angel

angel je had gisteren niet geholpen in de tuin , maar je heb de was gedaan en gekook dat is al een heel presatie
de tuin is soms mannen werk deden vroeger ook altyd samen de tuin
maar nu de man er niet meer is kan ik het niet meer
ben gister na pwa geweest voor een tuinman word te veel en onderkomen
als hy terug op peil is meschien beter en onderhouden
een vrouw kan alles zeggen ze maar er zyn veel dingen wat ik nu ondervind dat niet kan dus angel als ed hulp nodig heef vraag hy je wel
doe het rustig meiske alles komt op zyn tyd

tot straks angel wens je een rustige toch goede dag toe

liefs
therie

groetjes therie