Mijn Papsje....

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

Therie

16 aug 2010, 07:33

goede morgen angel

kom je een rustige dag wensen ik hoop dat je wat geslapen heb

ik kom straks weer hier heb nu niet zo veel te zeggen maar wou je toch

een goede morgen en goede dag wensen

knufje van therie
liefde haalt het beste uit de mens

groetjes therie

Angel4

16 aug 2010, 08:45

Goedemorgen lieve vrienden,

Gisterenavond weer om half 10 naar bed gegaan en vrijwel gelijk in slaap gevallen.
Je raad het nooit ..... ik heb de hele nacht doorgeslapen, tot zo'n zes uur vanmorgen .... heerlijk.
Wie weet Reline, ik heb altijd gezegd "niets gebeurd zonder reden" (hoewel ik daar ook even niets meer mee heb) en dat die man zomaar op mijn pad kwam en mij enorm deed ontploffen/huilen ..... wie zal het zeggen.
Nee Rudy en Veertje, zo huilen heb ik nog nooit gedaan en voor mij was dit ook zeer vreemd maar wel iets waarin ik nu eens niet stikte en als die vrouw er niet bijgekomen was had ik nog harder gaan huilen leek het wel. :oops:
Veel mensen (wij ook) zijn zo opgevoed, huilen doe je niet en je leert je verdriet, boosheid en andere emoties te onderdrukken.
Wat boosheid (ook een emotie) betreft .... die heb ik nooit leren onderdrukken want ik kan behoorlijk van leer trekken als ze me stangen. :?

Vandaag (hoop ik) gaan Ed en ik wat wintergroene plantjes kopen en naar de coniferenkwekerij in Swifterbant ..... hopen dat we slagen want ik zie heel erg tegen het kale van de winter op (kale bomen maken me zo droevig, ik zie graag groen).

Weet je .... ik ben echt blij met jullie en ik hoop dat jullie gelijk hebben en dat het nu eindelijk een beetje de "goede" kant op gaat .... dat ik een beetje uit de sfeer van de dood weg kan komen/ontsnappen.
Dit handje vol mensen (hier op dit topic) die mij begeleiden/steunen, .... het heeft me zo goed gedaan ..... het maakt me sterker, .... het helpt me.
Echt heel erg fijn .... thx.

Ieder een hele fijne dag toegewenst, ik hoop tot straks.

Het leven is net een bos, rechtdoor kan nooit.
.
Groetjes,
Angel4

RIEKSKE

16 aug 2010, 08:55

goede morgen angelique
wat erg fijn jou zo te lezen
geweldig lekker boompjes plaatsten
coniferen zijn mooi groen
ik heb die ook zo graag
ik wens je veel plezier bij het kopen lieverd
en een fijne dag samen met Ed
liefs riekske sterkte
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan
Gast

16 aug 2010, 10:53

Dit handje vol mensen (hier op dit topic) die mij begeleiden/steunen, .... het heeft me zo goed gedaan ..... het maakt me sterker, .... het helpt me.
Echt heel erg fijn .... thx.
dat is zeker Angel,dit ondervind ik ook,alhoewel het toch moeilijk blijft!!
maar het helpt,en dat is al een begin!!!

dikke knuffel

reline

16 aug 2010, 11:09

Goeiemorgen Angel,

Wat een nieuws!!!! Volledig doorgeslapen....ben er heel blij om!

Jou "niets gebeurd zonder reden".....ik dacht er eergisteren meteen aan toen je vertelde dat je daardoor voor het eerst het "huilen" leerde kennen. Raar misschien dat ik nu pas zeg...fijn!!!

Misschien hebben jou emoties vaak een uitweg gezocht via boosheid.....

Dit schrijven van de laatste maanden doet hier ook veel dingen naar boven komen, nu weer door het woord "huilen"....dat vele mensen vinden dat dat niet kan, dat je het moet onderdrukken.

Hetgeen ik nu vertel is bijna 20 jaar geleden. Het ging mijn schoonvader een hele tijd helemaal niet na het overlijden van zijn echtgenote......één van de dingen die me erg zijn bijgebleven was huilen....hij kon huilen.....maar dan kwam de reactie van iemand....stop daar eens mee...je bent toch geen klein kind meer!
Dat was toen afschuwelijk!
Het was voor het eerst dat ik ervaarde dat iemand zo erg kan lijden onder het verlies van een geliefde. We hadden het nooit meegemaakt, maar toch deden we instinctief het juiste.

Het is pas sinds enkele jaren dat ik dit zeker weet.

Angel, huilen is belangrijk.....het is niet prettig voor de omgeving te zien dat iemand zoveel verdriet heeft, maar er zijn altijd mensen die het zullen begrijpen.
Ergens geeft het later verlichting.

En nu gaat het veel beter met jou, maar schrik niet als er plots weer dagen aankomen dat het helemaal niet meer lijkt te gaan.....dat vallen en opstaan....maar nu is er zoveel positiefs....dat vind ik heel fijn voor jullie!!

En vandaag op stap voor planten....ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat en of het jullie lukt om voor de winter iets groen te creëren!

Liefs Reline
Zomaar voor iemand aardig zijn
Is voor jezelf, maar ook voor de ander fijn!

falcon1

16 aug 2010, 14:53

Lieve Angel,

eigenlijk ongelooflijk, zo geslapen hebben... misschien toch wat gemoedsrust gevonden? Maar het zal je wel wat meer vertrouwen geven dat het dus nog wel kan hé!

Wat Reline schrijft moet ik inderdaad toegeven. Het zal je wel beter lukken, maar houdt er rekening mee dat er af en toe nog moeilijke momenten komen, maar met de tijd gaan die minder heftuig zijn.

Wenen, ik heb het ook nooit echt gedaan, maar tijdens de ziekt en na haar overlijden overkwam het mij bijna dagelijks, ook bijna elke nacht... en het gaf een emotionele ontlading en dat was goed. Soms heb ik dat nu nog... ze zeggen soms dat het huilen je heel na staat... op dat moment onderdruk ik het nu niet meer.... Misschien raar, maar het is zo.

Wat ik gans mijn leven nooit gedaan heb, maar na het overlijden van mijn vrouw een enorme behoefte aan het is een knuff! Mensen die me vertrouwd zijn en waar ik enorm om geef, geef ik een knuff... ook weer een ontlading van gelukkig zijn met jou...

En je tuintje schiet blijkbaar ook goed op, geweldig.... En de winterperiode, is nog eventjes hé.... probeer nu nog van de natuur te genieten. Ik zit hier momenteel in Limburg... midden in het groen en daar geniet ik enorm van.... heb er mijn ganse leven doorgebracht in de bossen... ongelooflijk wat je er allemaal ziet!

Nu herinner ik mij opeens.... was jij het niet, Angel, die ooit tijdens een fietstocht een mooie foto hebt genomen van een eekhoorntje of een hertje... en dat je ook ooit eens muisje hebt gevangen en in een kooitje verzorgd en nadien losgelaten hebt? Het is allemaal lang geleden, maar ergens zit er iets in mijn achterhoofd dat je een natuur- en dierenvriend bent.....

Ik hoop dat er nu wat momenten gaan komen waar je toch een beetje gaat van genieten... en de pijn een beetje kunnen verzachten....
Volhouden meid!!!!

Liefs,

Veertje & Falcon
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

Therie

16 aug 2010, 19:24

goede avond angel

wat goed te horen dat je gans de nacht heb geslapen
zal je goed gedaan hebben
en ben je om wintergroen geweest en iets gevonden wat jullie graag zien

angel ik wens jullie een gezellige avond en voor straks

slaapwel

knufje van therie

groetjes therie

Angel4

16 aug 2010, 21:36

Goedeavond lieve vrienden,

We hebben ons best gedaan in de tuin maar natuurlijk nog lang niet klaar, gelukkig maar ook want het is leuk als afwisseling, afleiding.
Ed was vandaag niet lekker, het werd hem steeds zwart voor de ogen en af en toe (zo noemt hij het zelf) lijkt het alsof hij even wegvalt.
Ik wilde een afspraak met de dokter voor hem maken (hij vertelde een tijdje terug dat hij dacht al een paar lichte beroertes gehad te hebben) maar hij weigerd dit.
Toch, als het morgen nog zo is ga ik wel een afspraak maken, een verwijskaart voor de neuroloog vragen .... een hersenscan is toch belangrijk bij zoiets want het lijkt op hoe mijn vader 5 jaar geleden begon.
We zijn bij m'n moeder geweest, hebben de papieren van het crematorium meegenomen en thuisgekomen heb ik ze ingevuld.
Mijn moeder zit daar als een hoopje ellende en ik heb het heel erg met haar te doen.
Toch hou ik mezelf nu ook in de gaten, ik wil niet weer in die valkuil terecht komen door mezelf helemaal weg te cijferen.
Ik heb weer een klein stukje voor mijn vader geschreven, de tweede na zijn dood maar of helpen zal, we zullen het zien.
De hele dag weer dat zware, dat verdrietige, tja, we kennen het allemaal :(
Het zal er allemaal bijhoren neem ik aan, pieken en dalen, de ene dag lichter dan de andere enz.
Bij Yvetje was alles anders, zo anders, raar hoe het kan verschillen van mens tot mens want ook bij Arno, Jan, mijn zussie Marjo enz. enz. ..... allen waren anders.
Morgen zal ik proberen te antwoorden op jullie berichten want ik ben nu echt moe.
Ik hoop van harte dat jullie allen een hele goede nacht zullen hebben.

Liefs,
Angelique

falcon1

16 aug 2010, 21:55

Lieve Angel,

wat Ed betreft, ik denk (en hoop) dat je niet té ongerust moet zijn... volgens mij zijn het etkenen van overspanning. Maar je hebt volkomen gelijk als je toch een afspraak maakt om het te onderzoeken. Ik heb de laatste weken ook zo wat problemen gehad en een dokter opgezocht... maar uiteindelijk heb ik enkele weken een beetje op mijn reservers geput... en je lichaam gaat daar op reageren... je kan het gevoel hebben dat je hart het begeeft, maar voor mij was het een druk in mij n hoofd... en toch ben je heel ongerust natuurlijk...

Maar ergens voel ik dat je wel sterker wordt... je bent je wel degelijk bewust hoe je op verschillende manieren verdriet ervaart... het is nooit hetzelfde. Voor je Papsje was het wel héél moeilijk.
Je moeder zal het inderdaad ook moeiliojk hebben, en ze heeft momenteel meer te verwerken dan het heengaan van Papsje, maar ook een beetje bang dat ze haar dochter nog gaat verliezen! Maar toch hoop ik dat je bij je standpunten blijft... het zal jullie beiden alleen maar verder helpen!

Maar jullie hebben terug plannen, en dat is goed!

Hopelijk is je nacht ook goed, zodat je lichamelijk en geestelijk wat kan herstellen!

Liefs,

Veertje & Falcon
Ook je bezorgdheid om Ed zal wel heel wat betekenen voor hem...
maar zorg ook goed voor jezelf....
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

reline

17 aug 2010, 01:34

Lieve Angel,

Ik ben hier nog eventjes...
Er gaan vele gedachten door je hoofd hé....over vroeger....over hoe alles zo anders, zo verschillend kan zijn....

Het is voor jou heel erg te zien hoe moeilijk je moeder het heeft, maar toch ben je er voor haar, op een iets andere manier dan eerder...in het belang van jullie beiden.
Ik hoop dat jou moeder voelt dat je er op jou manier bent voor haar.....de boodschappen....het zorgen......

Ik las net over Ed.
Je doet er helemaal niet fout mee om het te melden aan de dokter en Ed zal er zeker voor open staan.
Als hij zich laat nakijken gaat hij zich heel wat geruster voelen..nu is hij dat waarschijnlijk niet helemaal.

Ik hoop dat je weer een goed nacht gaat hebben...en al is het vannacht misschien minder...je weet dat het kan hé!

Hier wordt het ook slapenstijd..is een latertje!

Liefs, Reline

RIEKSKE

17 aug 2010, 06:35

goede morgen angelique
kom jou goede dag wensen
met een beetje de zon in jou hart
dikke knuf riekske
sterkte

laat ed ff naar de dokter gaan
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan

Therie

17 aug 2010, 08:55

goede morgen angel

kom je een rustige dag wensen
hoop dat je een goede nacht rust had en wat geslapen heb
en dat je tuin en vyver al beetje klaar is spytig dat het weer zo slecht is
hoop dat je nu je beetje beter voelt en zo als riekske zeg beetje zon in je hart
angel ik denk aan jou
knufjz van therie

groetjes therie

Angel4

17 aug 2010, 09:36

Goedemorgen lieve vrienden,

Hopen dat jullie een goede nacht hebben gehad.
De mijne was nu echt hopeloos (veel aan mijn vader denken, veel verdriet, aan mijn moeder .... aan alles, erg benauwd gevoel) maar dat kan je ook positief bekijken .... het kan dan alleen maar beter worden.

Het verdriet heeft ook bij jou heel hard aan je geknabbeld he Falcon.
Bij Zon lees ik ook dat er iets gaande is en toch komt ze mij troosten, erg lief hoor.
Dit zelfde geldt voor iedereen overigens.

Het is geen mooi weer vandaag maar er zou wel wat mooier weer komen de aankomende dagen ..... hopen maar.

Straks naar de sportschool (moet mezelf dwingen want ben zo moe van die nacht) en vanmiddag met mijn moeder naar de pedicure, de dokter en daarna nog even snel boodschappen doen.

Wens iedereen een hele fijne dag, een dag met een glimlach.

Liefs,
Angelique

Gast

17 aug 2010, 10:33

Afbeelding
ANGELKE!!!
En ja,zoals je schreef,elk van ons heeft met verdriet te maken !!
Bij de ene al wat meer als bij de andere ,en de ene verwerkt het ook makkelijker als de andere !!

toch een knuffel xx

reline

17 aug 2010, 11:00

Lieve Angel,

De nacht...de mijne was maar heel kort...van 2 tot 6....maar eige schuld...te laat gaan slapen!
maar dat kan je ook positief bekijken .... het kan dan alleen maar beter worden.
Ik vind het heel fijn dat het je lukt om het zo te bekijken!!

En de sportschool..dat gaat je best lukken.
Je hebt ook een vrij drukke dag voor de boeg....ik hoop dat het ergens een fijne wordt en dat je er vanavond een fijn gevoel aan overhoudt en anders....volgende keer gaat het vast beter!!

Zonneke, je plaatste een hele mooie tekst om even bij stil te staan..Is vaak zo!!

Liefs, Reline....jij ook met een glimlach!!!!