Mijn Papsje....
-
Angel4 - Lid geworden op: 25 jun 2006, 15:08
Thx lieve Riekske.
Nog even een stukje.
Ik hoop niet dat jullie zullen denken dat ik dit in boosheid of zo zeg want dat is niet zo, ik ben niet boos, ik ben moe en ik heb nu eindelijk een "hoorbare" bevestiging gekregen dat ik absoluut niet welkom ben (ja, zelfs gehaat) bij mijn moeder en daardoor heb ik een nogal gelaten gevoel, geen verdriet, geen boosheid, niets.
Het enige wat ik voel is de hoop dat het nu voor altijd afgelopen is
Hier een stukje uit het leven gegrepen:
Wat er vroeger misgegaan is bij mijn moeder .....
Ze heeft haar eerste kindje verloren, hij was 2 maanden jong.
Natuurlijk is dat vreselijk maar is dat een gegronde reden om daarom 3 kinderen die later geboren werden ongelukkig te maken, tot aan hun dood toe?
Bij de geboorte mijn zus was ze wel blij maar verder hebben wij nooit vernomen of dit ook het geval was bij mijn broer.
Bij mijn geboorte heb ik dit niet gehoord, geen blij gehoor maar wel wat ik hierboven schreef en "gelukkig was jij de laatste".
Geen idee, maar bij andere mensen die ook hun eerste kindje of een kindje verloren zijn heb ik dat niet kunnen ontdekken.
Eerder gingen ze hun andere kinderen juist koesteren.
Dat haar moeder en zij elkaar niet lagen ..... konden wij daar wat aan doen?
Nee toch, we waren er nog niet eens, er was zelfs nog geen sprake van ons.
Wel is ze enorm materialistisch, mijn moeder had en heeft het nog steeds altijd over geld, materiele dingen ..... ze is er gek op en wil alles hebben maar toen ik 4 jaar was moesten wij (kinderen) al volle dagen en avonden draaien (werken) .... en dat is ook de reden geweest dat mijn broer en zus op den duur (rond hun 30e) hun relatie met mijn ouders verbroken hebben .... ze waren nog erg jong en mijn moeder heeft hun altijd de schuld gegeven dat ze (mijn broer en zus) van haar profiteerde/haar geld afhandig maakte terwijl ik wel anders wist, we hebben ons rotgewerkt en we moesten dat maar voor normaal nemen.
Zowel mijn broer als mijn zus zeiden dat ze recht hadden op verdiensten aangezien we ons als kind zijnde rotgewerkt hadden.
In werkelijkheid denk ik dat ze eigenlijk inplaats van geld liever warmte/liefde van hun ouders hadden gekregen maar dat zat er echt niet in want houden van deden ze alleen van elkaar.
Dit verzin ik absoluut niet want tot op de dag van vandaag blijft mijn moeder zeggen dat ze (mijn vader en zij) voor elkaar leefde/gingen en niet voor ons.
Voor elkaar en de luxe.
We waren het eerste gezin (mijn ouders dus) met een auto voor de deur.
We waren de eerste met een grote kleuren televisie (al mocht daar alleen zaterdag en zondag avond een uurtje naar gekeken worden).
We waren de eerste met alles wat luxe betrof maar deze luxe was belangrijk voor mijn moeder (en misschien ook voor mijn vader maar daar ben ik niet zeker van) maar voor ons absoluut niet, wij verlangde alleen naar die aai over je bol, een warme blik in hun ogen, een beetje liefde ..... warmte in je hartje maar helaas, dat kon niet ... jammer.
Nu stop ik weer even en besef s.v.p. dat ik niemand zwart zit te maken maar voor mezelf probeer alles op een rijtje te zetten om straks met een gerust hart verder te kunnen gaan, samen met Ed.
Liefs,
Angelique
Nog even een stukje.
Ik hoop niet dat jullie zullen denken dat ik dit in boosheid of zo zeg want dat is niet zo, ik ben niet boos, ik ben moe en ik heb nu eindelijk een "hoorbare" bevestiging gekregen dat ik absoluut niet welkom ben (ja, zelfs gehaat) bij mijn moeder en daardoor heb ik een nogal gelaten gevoel, geen verdriet, geen boosheid, niets.
Het enige wat ik voel is de hoop dat het nu voor altijd afgelopen is
Hier een stukje uit het leven gegrepen:
Wat er vroeger misgegaan is bij mijn moeder .....
Ze heeft haar eerste kindje verloren, hij was 2 maanden jong.
Natuurlijk is dat vreselijk maar is dat een gegronde reden om daarom 3 kinderen die later geboren werden ongelukkig te maken, tot aan hun dood toe?
Bij de geboorte mijn zus was ze wel blij maar verder hebben wij nooit vernomen of dit ook het geval was bij mijn broer.
Bij mijn geboorte heb ik dit niet gehoord, geen blij gehoor maar wel wat ik hierboven schreef en "gelukkig was jij de laatste".
Geen idee, maar bij andere mensen die ook hun eerste kindje of een kindje verloren zijn heb ik dat niet kunnen ontdekken.
Eerder gingen ze hun andere kinderen juist koesteren.
Dat haar moeder en zij elkaar niet lagen ..... konden wij daar wat aan doen?
Nee toch, we waren er nog niet eens, er was zelfs nog geen sprake van ons.
Wel is ze enorm materialistisch, mijn moeder had en heeft het nog steeds altijd over geld, materiele dingen ..... ze is er gek op en wil alles hebben maar toen ik 4 jaar was moesten wij (kinderen) al volle dagen en avonden draaien (werken) .... en dat is ook de reden geweest dat mijn broer en zus op den duur (rond hun 30e) hun relatie met mijn ouders verbroken hebben .... ze waren nog erg jong en mijn moeder heeft hun altijd de schuld gegeven dat ze (mijn broer en zus) van haar profiteerde/haar geld afhandig maakte terwijl ik wel anders wist, we hebben ons rotgewerkt en we moesten dat maar voor normaal nemen.
Zowel mijn broer als mijn zus zeiden dat ze recht hadden op verdiensten aangezien we ons als kind zijnde rotgewerkt hadden.
In werkelijkheid denk ik dat ze eigenlijk inplaats van geld liever warmte/liefde van hun ouders hadden gekregen maar dat zat er echt niet in want houden van deden ze alleen van elkaar.
Dit verzin ik absoluut niet want tot op de dag van vandaag blijft mijn moeder zeggen dat ze (mijn vader en zij) voor elkaar leefde/gingen en niet voor ons.
Voor elkaar en de luxe.
We waren het eerste gezin (mijn ouders dus) met een auto voor de deur.
We waren de eerste met een grote kleuren televisie (al mocht daar alleen zaterdag en zondag avond een uurtje naar gekeken worden).
We waren de eerste met alles wat luxe betrof maar deze luxe was belangrijk voor mijn moeder (en misschien ook voor mijn vader maar daar ben ik niet zeker van) maar voor ons absoluut niet, wij verlangde alleen naar die aai over je bol, een warme blik in hun ogen, een beetje liefde ..... warmte in je hartje maar helaas, dat kon niet ... jammer.
Nu stop ik weer even en besef s.v.p. dat ik niemand zwart zit te maken maar voor mezelf probeer alles op een rijtje te zetten om straks met een gerust hart verder te kunnen gaan, samen met Ed.
Liefs,
Angelique
-
reline - Lid geworden op: 24 feb 2009, 22:46
Lieve Angel,
Neem het niet te zwaar op....probeer er voor te gaan samen met ED;;;;JULLIE zijn belangrijk.
Angel, dit alles, de meeste dige klinken me zo bekend in de oren....maar wil hier niet verder erover schrijven, maar als je het je het graag hebt kom ik privé, maar als we terug thuis zijn.
Angel, ga ervoor!!!!!!
Liefs Reline
Neem het niet te zwaar op....probeer er voor te gaan samen met ED;;;;JULLIE zijn belangrijk.
Angel, dit alles, de meeste dige klinken me zo bekend in de oren....maar wil hier niet verder erover schrijven, maar als je het je het graag hebt kom ik privé, maar als we terug thuis zijn.
Angel, ga ervoor!!!!!!
Liefs Reline
Zomaar voor iemand aardig zijn
Is voor jezelf, maar ook voor de ander fijn!
-
Therie - Lid geworden op: 01 jul 2005, 17:39
lieve angel sterkte meid ik begin te begrypen wat jou moeder bezielt
ga er voor probeer die dagboek te krygen
meschien begrypen de kinderen van je zus je doe het op een kalm manier
tot straks lieve angel ik denk aan jou
therie
ga er voor probeer die dagboek te krygen
meschien begrypen de kinderen van je zus je doe het op een kalm manier
tot straks lieve angel ik denk aan jou
therie
liefde haalt het beste uit de mens
groetjes therie
groetjes therie
-
Therie schreef:lieve angel sterkte meid ik begin te begrypen wat jou moeder bezielt
Kun je hier iets meer over zeggen Therie want ik heb het nooit begrepen en doe dit nu nog steeds niet.
Het is natuurlijk wel belangrijk voor me dat ik toch een beetje duidelijkheid zou kunnen krijgen.
Liefs,
Angelique
-
Ed vind dat ik morgen de huisarts van mijn ouders moet bellen om daar door te geven dat ze thuiszorg/mantelzorg naar haar moeten sturen omdat ik het niet meer kan/wil/doe.
Ik weet niet of dat wel zo'n goed idee is om me daar nog mee te bemoeien.
Wat zouden jullie doen?
Liefs,
Angelique
Ik weet niet of dat wel zo'n goed idee is om me daar nog mee te bemoeien.
Wat zouden jullie doen?
Liefs,
Angelique
-
RIEKSKE - Lid geworden op: 18 dec 2005, 10:21
LIEVE ANGELIQUE
HEEL EERLIJK ED HEEFT GELIJK
ZO HOEF JE NOOIT EEN SCHULDGEVOEL TE HEBBEN
MAAR LIEVERD IK GEEF JE EEN RAAD
DOE WAT JE HART JOU INGEEFT
DAN IS HET ALTIJD GOED
DOE NIKS WAT JIJ NIET WIL
GELOOF MIJ
KNUF RIEKSKE
HEEL EERLIJK ED HEEFT GELIJK
ZO HOEF JE NOOIT EEN SCHULDGEVOEL TE HEBBEN
MAAR LIEVERD IK GEEF JE EEN RAAD
DOE WAT JE HART JOU INGEEFT
DAN IS HET ALTIJD GOED
DOE NIKS WAT JIJ NIET WIL
GELOOF MIJ
KNUF RIEKSKE
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan
en hele dikke traan
-
dat ze thuiszorg/mantelzorg naar haar moeten sturen omdat ik het niet meer kan/wil/doe.
angel ik had dat intertyd ook van myn schoonmoeder thuiszorg/mantelzorg
normaal dat het op de oppas komt , maar toen myn man erger ziek werd en ik niet voor 2 zieken te gelyk kon zorgen heef de huisarts beslis myn schoonma naar een rusthuis te laten gaan
dat was in het verkeerde keelgat van myn schoonbroer/zus geslagen
dus viel de mantelzorg weg en ging naar rusthuis
achterna verweten ze me dat ik een profiteur was en genoten had van het mantelzorg geld , ik had wel voor haar gezorg toen zy niet naar hun moeder om keken daar heef de huisdokter zich mee gemoeid en mantelzorg verwittig hebben het niet gemakelyk gehad schoonzus zei we haddenn beter gezwegen
als jy dat wil stop zetten angel gaat dat vraag ggewoon aan de dokter
en zeg tegen hem hoe het in elkaar zit
en van dat begrypen angel is niet bepaald dat ik het zo begryp
maar hier in volks mond word iemand (sorry voor de uitspraak)
hebzuchtig mens alles voor my niets voor iemand anders
de lux telde voor haar niets anders denk dat je vader het ook niet makkelyk had zy ging nooit op bezoek ze moesten naar haar komen kon zy pronken he dat bedoel ik (sorry angel wil je geen pyn doen )
heb hier in de famillie ook zo iemand gekent ze is wel gestorven
haar kinderen hadden juist gelyk u van jongs af aan werken en kregen geen merci en liefde de rest hoef ik u niet te vertellen
sorry angel ik heb zo met u te doen vind het erg doe wat ed zeg hy heef gelyk volg je hart lieverd
knuffel van therie
groetjes therie
groetjes therie
-
Doe wat je hart je ingeeft is de mooiste raad die men je kunt geven.
Maar aangezien ik eigenlijk altijd heb gedaan wat mijn moeders woorden in mijn hart plante denk ik ook dat Ed gelijk heeft, hier moet ik nog een nacht over nadenken.
Mantelzorg kreeg ik niet vergoed Therie, krijg je geen geld voor (in ieder geval niet voor je eigen familie denk ik).
Eerlijk gezegd heb ik er nooit naar gevraagd en wil het ook niet.
Wel hebben wij handen vol geld uitgegeven aan mijn ouders, echt heel veel maar tja, daar ik zo'n 27 jaar geleden een keer 400 gulden van mijn ouders heb geleend (en natuurlijk met winst terug betaald heb) ben ik nu een profiteur (zei mijn moeder gisteren tegen me .... Ed en ik hebben maar gezwegen over de duizende euro's die wij in hun huis enz. gestoken hebben) ..... nooit heb ik van iemand geprofiteerd en het deed pijn om dat te horen.
Liefs,
Angelique
Maar aangezien ik eigenlijk altijd heb gedaan wat mijn moeders woorden in mijn hart plante denk ik ook dat Ed gelijk heeft, hier moet ik nog een nacht over nadenken.
Mantelzorg kreeg ik niet vergoed Therie, krijg je geen geld voor (in ieder geval niet voor je eigen familie denk ik).
Eerlijk gezegd heb ik er nooit naar gevraagd en wil het ook niet.
Wel hebben wij handen vol geld uitgegeven aan mijn ouders, echt heel veel maar tja, daar ik zo'n 27 jaar geleden een keer 400 gulden van mijn ouders heb geleend (en natuurlijk met winst terug betaald heb) ben ik nu een profiteur (zei mijn moeder gisteren tegen me .... Ed en ik hebben maar gezwegen over de duizende euro's die wij in hun huis enz. gestoken hebben) ..... nooit heb ik van iemand geprofiteerd en het deed pijn om dat te horen.
Liefs,
Angelique
-
angel hier in belgie wel word mantelzorg vergoed aan een famillielid
of buur die een zieke of gehandikapte oppas en verzorg
120€ per maand dus ze verweten my dat ik een profiteur was
maar myn schoonmoeder was hier in huis en haar huis naast ons
ik moest water elatriek en alles doen dus tel maar uit
ik heb er nooit naar gevraag om op die manier geld te krygen
maar zy zat daar moederziel alleen dus myn man regelde dat
angel nee jy bent geen profiteur jou moeder is dat niet jy
en het beste is zwygen maar is heel hard voor jou dat te horen
lieve angel het beste is dat jy doet wat goed is denk er maar eerst goed overna
tot morgen probeer toch maar wat te rusten
liefs therie
groetjes therie
groetjes therie
-
reline - Lid geworden op: 24 feb 2009, 22:46
Lieve Angel,
Ik probeer weer even
Angel, volg je hart en volg Ed.....Ga naar de dokter..;;hij zal wel het beste weten met hoe en wat.
En....ondanks alles, je hebt met haar te doen hé.....je probeert het waarom te begrijpen.
Lieve Angel.....weet dat ik aa jullie denk....
Ik wou dat je op een plaats was zoals wij hier....eventjes tot rust komen in de natuur!
Liefs, Reline
Ik probeer weer even
Angel, volg je hart en volg Ed.....Ga naar de dokter..;;hij zal wel het beste weten met hoe en wat.
En....ondanks alles, je hebt met haar te doen hé.....je probeert het waarom te begrijpen.
Lieve Angel.....weet dat ik aa jullie denk....
Ik wou dat je op een plaats was zoals wij hier....eventjes tot rust komen in de natuur!
Liefs, Reline
Zomaar voor iemand aardig zijn
-
Ik wil ook niet meer praten.
Ik heb genoeg tegen haar gesproken, gebedeld en gesmeekt om haar liefde maar het zit er gewoon niet in.
Het tegendeel is waar, ze blijft naar me bijten, schoppen en spugen (bij wijze van), ze scheld me altijd uit en vernederd me enorm en als ik dan zeg dat ze dat niet moet doen, niet het recht heeft dit te doen wordt ze nog kwader en zegt het recht wel te hebben omdat ze mij gebaard heeft.
Nee, praten heeft geen nut meer maar zoals ik nu weer nerveus ben om wat er is gebeurd en niet weet hoe het verder moet ..... het kan mijn dood worden en die van Ed ook want sinds deze mensen (mijn ouders) hier zijn komen wonen slikken zowel Ed als ik dezelfde medicijnen (véél te hoge bloeddruk) en zijn verre van gelukkig.
Ik moet echt een middel zien te vinden mezelf niet altijd kwalijk te nemen dat ik niet altijd kan voldoen aan de eissen van een ander.
Liefs,
Angelique
Ik heb genoeg tegen haar gesproken, gebedeld en gesmeekt om haar liefde maar het zit er gewoon niet in.
Het tegendeel is waar, ze blijft naar me bijten, schoppen en spugen (bij wijze van), ze scheld me altijd uit en vernederd me enorm en als ik dan zeg dat ze dat niet moet doen, niet het recht heeft dit te doen wordt ze nog kwader en zegt het recht wel te hebben omdat ze mij gebaard heeft.
Nee, praten heeft geen nut meer maar zoals ik nu weer nerveus ben om wat er is gebeurd en niet weet hoe het verder moet ..... het kan mijn dood worden en die van Ed ook want sinds deze mensen (mijn ouders) hier zijn komen wonen slikken zowel Ed als ik dezelfde medicijnen (véél te hoge bloeddruk) en zijn verre van gelukkig.
Ik moet echt een middel zien te vinden mezelf niet altijd kwalijk te nemen dat ik niet altijd kan voldoen aan de eissen van een ander.
Liefs,
Angelique
-
RIEKSKE - Lid geworden op: 18 dec 2005, 10:21
lieve therie
in nederland krijgt de mantelzorgen niks
ik was eens jaren lang mantelzorger
sterkte angelique
ik weet bijna niet wat ik moet zeggen vreselijk lieverd
hopelijk ben je sterk genoeg
ga morgen ff naar de dokter praten over jou moeder
anders kom je er niet uit