Waarom ' christen zijn ' de moeite waard is .
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Om nog eens terug te keren naar de titel van deze Topic .
Waarom ik christen ben en dat de moeite waard vind . Ik zat deze week in Romeinen 8 te lezen en dacht , dit is toch meer dan de moeite waard . Ik haal er alleen een paar gedachten uit .
We weten dat God alles tot een goed einde brengt voor wie Hem liefhebben , ( maar dat sluit niet uit dat er moeilijke dagen kunnen zijn , doch met Zijn hulp komen we er wel boven uit ) .
Ik mag er zeker van zijn dat niets mij kan scheiden van de Liefde van God , zelfs de dood niet , want als de Here God vóór ons is , wat maakt het dan uit , als zelfs de hele wereld tégen ons zou zijn ? ( tot zovér de Rom. 8 ).
Christen zijn is méér waard dan de wijsheid die de wereld kent , te weten wie Hij is , de ontzagwekkende !
Wie kan beweren dat , niet christen zijn , méér de moeite waard is ?
Daarom vind ik Religie heel waardevol voor de mens , ik ben daarom ook heel dankbaar voor dit Forum , waar iedereen kan reageren !
Een mooie zondagnamiddag aan allen , EBENHAEZER .
Waarom ik christen ben en dat de moeite waard vind . Ik zat deze week in Romeinen 8 te lezen en dacht , dit is toch meer dan de moeite waard . Ik haal er alleen een paar gedachten uit .
We weten dat God alles tot een goed einde brengt voor wie Hem liefhebben , ( maar dat sluit niet uit dat er moeilijke dagen kunnen zijn , doch met Zijn hulp komen we er wel boven uit ) .
Ik mag er zeker van zijn dat niets mij kan scheiden van de Liefde van God , zelfs de dood niet , want als de Here God vóór ons is , wat maakt het dan uit , als zelfs de hele wereld tégen ons zou zijn ? ( tot zovér de Rom. 8 ).
Christen zijn is méér waard dan de wijsheid die de wereld kent , te weten wie Hij is , de ontzagwekkende !
Wie kan beweren dat , niet christen zijn , méér de moeite waard is ?
Daarom vind ik Religie heel waardevol voor de mens , ik ben daarom ook heel dankbaar voor dit Forum , waar iedereen kan reageren !
Een mooie zondagnamiddag aan allen , EBENHAEZER .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
Gast
Ebenhaezer,
zou het niet kunnen zijn dat je je gebeden richt aan je eigen zelf, zonder het te weten? Maw. dat je de hulp onbewust inroept van je eigenste zelf? En dat daardoor bepaalde gebeden verhoord worden?
In de psychotherapie leert men iets dergelijks mensen aan zodat ze zichzelf leren behelpen. Iets wat begint bv. met een "postieve" kijk naar zichzelf leren hebben. Maw. leren geloven in je eigen capaciteiten. Vaak zijn mensen zich niet bewust van hun eigen capaciteiten.
zou het niet kunnen zijn dat je je gebeden richt aan je eigen zelf, zonder het te weten? Maw. dat je de hulp onbewust inroept van je eigenste zelf? En dat daardoor bepaalde gebeden verhoord worden?
In de psychotherapie leert men iets dergelijks mensen aan zodat ze zichzelf leren behelpen. Iets wat begint bv. met een "postieve" kijk naar zichzelf leren hebben. Maw. leren geloven in je eigen capaciteiten. Vaak zijn mensen zich niet bewust van hun eigen capaciteiten.
-
Clausewitz - Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
EB:
Terwijl er bijna dagelijks priesters, paters en bisschoppen als leugenaars en bedriegers worden ontmaskerd ,die gewetenloos kinderen sexueel hebben misbruikt, kom jij hier nog wat kwezelen.Lieve Paul Siemons , een waar christen liegt niet , dat zou mijn geweten niet goed keuren
Wie bewaakt de bewakers.
-
Clausewitz schreef:EB:Terwijl er bijna dagelijks priesters, paters en bisschoppen als leugenaars en bedriegers worden ontmaskerd ,die gewetenloos kinderen sexueel hebben misbruikt, kom jij hier nog wat kwezelen.Lieve Paul Siemons , een waar christen liegt niet , dat zou mijn geweten niet goed keuren
CLAUSEWITZ , een mens is alleen verantwoordelijk voor zijn EIGEN doen en laten , en bovendien vindt je deze ellendelingen in ALLE lagen van de bevolking , hoewel ook ik vind dat het des te erger is als dit bij gelovigen wordt gevonden ! Gr. EB.
-
Jamaar ,jamaar, EB,het zijn de vertegenwoordigers van jouw god op aarde.Naar welke hel gaan die dan?ebenhaezer schreef:CLAUSEWITZ , een mens is alleen verantwoordelijk voor zijn EIGEN doen en laten , en bovendien vindt je deze ellendelingen in ALLE lagen van de bevolking , hoewel ook ik vind dat het des te erger is als dit bij gelovigen wordt gevonden ! Gr. EB.Clausewitz schreef:EB:Terwijl er bijna dagelijks priesters, paters en bisschoppen als leugenaars en bedriegers worden ontmaskerd ,die gewetenloos kinderen sexueel hebben misbruikt, kom jij hier nog wat kwezelen.Lieve Paul Siemons , een waar christen liegt niet , dat zou mijn geweten niet goed keuren
Wie bewaakt de bewakers.
-
CLAUSEWITZ , er is maar Eén God , Schepper van hemel en aarde . Verantwoordigers zijn niet onfeilbaar , en daar mag ik niet over oordelen , want alleen God komt alle oordeel toe !
Er is maar één hel , maar ik hoop dat ze groot genoeg zal zijn ( lol ) !
Vriendelijke groetjes , EBENHAEZER .
-
Dat kan niet.Want de moslims hebben al een andere god zonder alle goden te rekenen. Te beginnen bij de Egyptenaren,de Grieken, de Romeinen,de Vikingen,de Oude Belgen.Ze zeggen allemaal dat hun god de enige échte is.Is dat niet getuigen van onmetelijke hoogmoed en dát is in jouw geloof een hoofdzonde.Nu dat er zoveel pedofiele priesters zijn ontmaskerd en zonder de beulen van de Inquisitie te rekenen zal het daar benauwd worden.ebenhaezer schreef:CLAUSEWITZ , er is maar Eén God , Schepper van hemel en aarde . Verantwoordigers zijn niet onfeilbaar , en daar mag ik niet over oordelen , want alleen God komt alle oordeel toe !
Wie bewaakt de bewakers.
-
Clausewitz schreef:Dat kan niet.Want de moslims hebben al een andere god zonder alle goden te rekenen. Te beginnen bij de Egyptenaren,de Grieken, de Romeinen,de Vikingen,de Oude Belgen.Ze zeggen allemaal dat hun god de enige échte is.Is dat niet getuigen van onmetelijke hoogmoed en dát is in jouw geloof een hoofdzonde.Nu dat er zoveel pedofiele priesters zijn ontmaskerd en zonder de beulen van de Inquisitie te rekenen zal het daar benauwd worden.ebenhaezer schreef:CLAUSEWITZ , er is maar Eén God , Schepper van hemel en aarde . Verantwoordigers zijn niet onfeilbaar , en daar mag ik niet over oordelen , want alleen God komt alle oordeel toe !
CLAUSEWITZ , wanneer zal jou dat eens duidelijk worden ? Mensen kunnen van alles beweren en overtuigd zijn ; en dat is ook zo voor mij ! PAS AAN DE EINDMEET KOMT DE WAARHEID AAN HET LICHT ! Persoonlijk ben ik rotsvast overtuigd , en ik weet zeker dat ik niet bedrogen zal uitkomen ! Begrepen ? Vr. gr. EB.
-
armandine schreef:Ebenhaezer,
ARMANDINE , ik begrijp wel dat het voor jou moeilijk is om je dat voor te stellen , dat ik kan spreken tegen Iemand die ik niet zie , maar die er wel is . Als jij spreekt via je gsm. met een vriendin , dan weet je wel zeker dat zij er is want je hoort haar stem al zie je haar niet ; dat ligt iets anders voor mij , want Zijn stem is alleen hoorbaar in mijn hart of via Zijn Woord of nog op andere manieren , maar Hij is wel RIEEL aanwezig in mijn leven , daar twijfelt geen enkele gelovige aan ! Maar ik begrijp je wel , dat zijn immers geestelijke zaken die alleen geestelijk begrepen kunnen worden . Toch lieve groetjes , EB.
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Ik ben, denk ik, "hartdoof" dus niet hardhorig of potdoof. Ik ben zo geboren. Bij mij ligt het gehoor, dat via geluidsprikkels in mijn oren wordt aangevoerd, uitsluitend in mijn hersenen.
Kan ik dat aanvoeren als een handicap en er een uitkering voor krijgen als invalide, of misschien minstens een aflaat?
Kan ik dat aanvoeren als een handicap en er een uitkering voor krijgen als invalide, of misschien minstens een aflaat?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Gast
Nu ga je uit van een verkeerde veronderstelling, Ebenhaezer. Ik begrijp het juist zeer goed. En als je dat nu eens probeert aan te nemen dat dit zo is en je herleest mijn posting nog eens, samen met wat jij zegt over God. Misschien dat jij dan gaat begrijpen wat ik bedoel. Heb je je zelf al ontmoet? Ik denk het niet. Denk eens na over wat het zelf nu precies is en waarom je het nog ontmoet hebt , het toch kunt horen binnen in jezelf en het toch je gebeden kan verhoren. Heel veel stof om eens over na te denken Ebenhaezer. En ik ben niet aan het zeveren. Wat denk je dat je geweten is en vanwaar het komt en wat het doet? Ook eens om over na te denken. Misschien zul je met de tijd God wereklijk leren kennen en zelfs mogen ontmoeten. En zal het zogezegde ondoorgrondelijke mysterie van God je worden geopenbaard. Ik gun het je. Echt waar.ebenhaezer schreef:ARMANDINE , ik begrijp wel dat het voor jou moeilijk is om je dat voor te stellen , dat ik kan spreken tegen Iemand die ik niet zie , maar die er wel is . Als jij spreekt via je gsm. met een vriendin , dan weet je wel zeker dat zij er is want je hoort haar stem al zie je haar niet ; dat ligt iets anders voor mij , want Zijn stem is alleen hoorbaar in mijn hart of via Zijn Woord of nog op andere manieren , maar Hij is wel RIEEL aanwezig in mijn leven , daar twijfelt geen enkele gelovige aan ! Maar ik begrijp je wel , dat zijn immers geestelijke zaken die alleen geestelijk begrepen kunnen worden . Toch lieve groetjes , EB.armandine schreef:Ebenhaezer,
-
Gast
In de psychiatrie noemen ze dat schizofrenie. Typisch voor zulke patiënten dat ze steeds stemmen horen. Nog een stapke verder zién ze ook entiteiten. En staat er in de schrift niet te lezen: zalig de armen van geest, want ze zullen God zien. Allee, EB, ge zijt al in blijde verwachting.ebenhaezer schreef:armandine schreef:Ebenhaezer,
ARMANDINE , ik begrijp wel dat het voor jou moeilijk is om je dat voor te stellen , dat ik kan spreken tegen Iemand die ik niet zie , maar die er wel is . Als jij spreekt via je gsm. met een vriendin , dan weet je wel zeker dat zij er is want je hoort haar stem al zie je haar niet ; dat ligt iets anders voor mij , want Zijn stem is alleen hoorbaar in mijn hart of via Zijn Woord of nog op andere manieren , maar Hij is wel RIEEL aanwezig in mijn leven , daar twijfelt geen enkele gelovige aan ! Maar ik begrijp je wel , dat zijn immers geestelijke zaken die alleen geestelijk begrepen kunnen worden . Toch lieve groetjes , EB.
-
ARMANDINE , ik zal het nog eens trachten duidelijk te maken . Als men in contact komt men Gods Woord en de Geest van dat Woord , is het eerste wat men ontdekt : ONSZELF , want de Bijbel is een spiegel zodat we onszelf zien zoals we zijn , met al onze gebreken , fouten en gaven . Daarbij speelt ons geweten een belangrijke rol , zodat we ons schuldig kunnen voelen en verlangen om de Heer Jezus te leren kennen en op Hem te gelijken .
Het geweten is een uiting van de geest ( de mens bestaat uit : lichaam , ziel en geest ) , dat heb ik vroeger al eens uitgelegd .
Als men samengegroeid is met de Heer , door Zijn Heilige Geest in ons hart , kan men steeds duidelijker Zijn stem in ons hart herkennen . Dat is een geestelijke groei die met de tijd steeds beter wordt . Zo kennen we onszelf in al onze zwakheid en sterkte , en leren we Hem kennen en liefhebben in al Zijn Grootheid .
Als ik mijzelf hoor , dan zijn dat mijn woorden en gedachten , dat is mijn persoonlijkheid ; maar het is niet mijn gewoonte om tegen mezelf te spreken .
Als ik bid , dus spreek met de Heer , dan weet ik best dat ik tegen God spreek en niet tegen mezelf of een ander ! Dat is toch duidelijk .
Nog eens in 't kort : Een mens zit in elkaar door :
Het LICHAAM , dat zich uit door te horen , te zien , te ruiken , te smaken en te voelen .
De ZIEL uit zich door de wil , het verstand en de emoties , ( ons eigen ik ).
De GEEST uit zich door het geweten en de intuïtie ; en heeft de mogelijkheid om zich met God de Heilige Geest te verenigen .
Met vriendelijke groetjes , EBENHAEZER .
Het geweten is een uiting van de geest ( de mens bestaat uit : lichaam , ziel en geest ) , dat heb ik vroeger al eens uitgelegd .
Als men samengegroeid is met de Heer , door Zijn Heilige Geest in ons hart , kan men steeds duidelijker Zijn stem in ons hart herkennen . Dat is een geestelijke groei die met de tijd steeds beter wordt . Zo kennen we onszelf in al onze zwakheid en sterkte , en leren we Hem kennen en liefhebben in al Zijn Grootheid .
Als ik mijzelf hoor , dan zijn dat mijn woorden en gedachten , dat is mijn persoonlijkheid ; maar het is niet mijn gewoonte om tegen mezelf te spreken .
Als ik bid , dus spreek met de Heer , dan weet ik best dat ik tegen God spreek en niet tegen mezelf of een ander ! Dat is toch duidelijk .
Nog eens in 't kort : Een mens zit in elkaar door :
Het LICHAAM , dat zich uit door te horen , te zien , te ruiken , te smaken en te voelen .
De GEEST uit zich door het geweten en de intuïtie ; en heeft de mogelijkheid om zich met God de Heilige Geest te verenigen .
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Als ik het goed begrijp blijft er na de ontbinding in atomen van het lichaam, niets meer over. De drie componenten vereisen immers een orgaan dat ze produceert.ebenhaezer schreef: Het LICHAAM , dat zich uit door te horen , te zien , te ruiken , te smaken en te voelen .
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
-
socrates schreef:Als ik het goed begrijp blijft er na de ontbinding in atomen van het lichaam, niets meer over. De drie componenten vereisen immers een orgaan dat ze produceert.ebenhaezer schreef: Het LICHAAM , dat zich uit door te horen , te zien , te ruiken , te smaken en te voelen .
SOCRATES , vergeten dat onze ziel onsterfelijk is ? Zelfs na ontbinding van ons lichaam ! EB.