nieuwe website
-
ritawy - Lid geworden op: 29 aug 2010, 19:18
Enkele jaren geleden maakte ik een website met hulp van de cursus van seniorennet.Nu hebben we een andere computer systeem Windows 7 en we zijn overgeschakeld naar telenet. Ik heb al een webadres aangemaakt bij telenet (gratis). Ik heb een document index.htm gemaakt en als ik dat open krijg ik een website pagina maar als ik op 'Bron weergeven' klik dan krijg ik een leeg blad met links bovenan een '1' en kan ik geen tekst op dit verder blanco blad getypt krijgen. Als ik het 'index'document opsla dan staat er een vermelding 'codering' met verschillende mogelijkheden : ANSI,Unicode,Unicode big endian of UTF-8.Kan hier het probleem liggen of doe ik iets anders verkeerd.
Alvast bedankt
Alvast bedankt
-
Gast
Beste Rita
Of bedoel je met webadres een domeinnaam ? bijvoorbeeld **************.be , de sterretjes staan voor de naam van je domein
Je bedoelt toch niet een e-mail adres ....................@telenet.be ?Ik heb al een webadres aangemaakt bij telenet (gratis).
Of bedoel je met webadres een domeinnaam ? bijvoorbeeld **************.be , de sterretjes staan voor de naam van je domein
-
coderunner - Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Beste ritawy,
Wat is de url (link, internet adres) naar je website?
Microsoft heeft gekozen voor het tonen van de broncode zoals Mozilla Firefox dat al jaren doet.
Hoe ga je dan tewerk?
1ste manier (Internet Explorer 8 en Firefox)
1.1- Ga naar je website met IE of FF
1.2- Vervolgens druk je op de rechtermuisknop en selecteer "Bron weergave"
1.3- Er verschijnt een venster met de broncode in kleur
1.4- Selecteer de html code door toetsencombinatie ctrl + a (="alles selecteren")
1.5- Kopieer de html code door toetsendombinatie ctrl + c (="kopiëren")
1.6- Open het programma kladblok (Start >> Alle programma's >> Bureau-accessoires >> Kladblok)
1.7- Plak de html code in een lege pagina van kladblok door toetsencombinatie ctrl +v (="plakken")
2de manier (Alleen voor Internet Explorer
2.1- Ga naar je website in IE
2.2- Druk vervolgens op de F12 toets
2.3- Een nieuw venster wordt geopend >> Ontwikkelhulpprogramma's (zie schermafdruk)

2.4- Ga in dat nieuwe venster in het menu bovenaan naar >> Bestand > Weergavebron voor Internet Explorer aanpassen
2.5- Selecteer kladblok in die lijst. (zie schermafdruk)
2.6- Sluit dit venster zodat je terug Internet Explorer 8 te zien krijgt
2.7- Sluit Internet Explorer 8 af
2.8- Open nu terug het index.html bestand in Internet Explorer 8 (dubbelklik op het icoontje index.html)
2.9- Vervolgens druk je op de rechtermuisknop en selecteer "Bron weergave"
2.10- De broncode wordt nu terug in het kladblok geopend.
mvg,
Coderunner
Wat is de url (link, internet adres) naar je website?
Weet dat wanneer je Internet Explorer 8 gebruikt de broncode niet meer automatisch opent in kladblok zoals aangegeven in de cursus. De manier waarop Internet Explorer 8 de broncode toont, kan je deze niet meer bewerken zoals dat wel ging in de vorige versies van IE.ritawy schreef:...kan ik geen tekst op dit verder blanco blad getypt krijgen...
Microsoft heeft gekozen voor het tonen van de broncode zoals Mozilla Firefox dat al jaren doet.
Hoe ga je dan tewerk?
1ste manier (Internet Explorer 8 en Firefox)
1.1- Ga naar je website met IE of FF
1.2- Vervolgens druk je op de rechtermuisknop en selecteer "Bron weergave"
1.3- Er verschijnt een venster met de broncode in kleur
1.4- Selecteer de html code door toetsencombinatie ctrl + a (="alles selecteren")
1.5- Kopieer de html code door toetsendombinatie ctrl + c (="kopiëren")
1.6- Open het programma kladblok (Start >> Alle programma's >> Bureau-accessoires >> Kladblok)
1.7- Plak de html code in een lege pagina van kladblok door toetsencombinatie ctrl +v (="plakken")
2de manier (Alleen voor Internet Explorer
2.1- Ga naar je website in IE
2.2- Druk vervolgens op de F12 toets
2.3- Een nieuw venster wordt geopend >> Ontwikkelhulpprogramma's (zie schermafdruk)

2.4- Ga in dat nieuwe venster in het menu bovenaan naar >> Bestand > Weergavebron voor Internet Explorer aanpassen
2.5- Selecteer kladblok in die lijst. (zie schermafdruk)
2.6- Sluit dit venster zodat je terug Internet Explorer 8 te zien krijgt
2.7- Sluit Internet Explorer 8 af
2.8- Open nu terug het index.html bestand in Internet Explorer 8 (dubbelklik op het icoontje index.html)
2.9- Vervolgens druk je op de rechtermuisknop en selecteer "Bron weergave"
2.10- De broncode wordt nu terug in het kladblok geopend.
mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.
-
Gast
zelf aanmaken kan niet wel aanvragen
Volgende gekopieerd van Telenet site
> Hoelang duurt een aanvraag voor een persoonlijke website?
Dit duurt ongeveer 2 werkdagen. We houden je op de hoogte op het e-mailadres waarmee je je aanvraag deed.
Ongeveer 24 uur nadat je de bevestigingsmail krijgt, kun je aan de slag met je nieuwe persoonlijke URL.
Volgende gekopieerd van Telenet site
> Hoelang duurt een aanvraag voor een persoonlijke website?
Dit duurt ongeveer 2 werkdagen. We houden je op de hoogte op het e-mailadres waarmee je je aanvraag deed.
Ongeveer 24 uur nadat je de bevestigingsmail krijgt, kun je aan de slag met je nieuwe persoonlijke URL.
-
Beste wacojaco,wacojaco schreef:zelf aanmaken kan niet wel aanvragen
Je kan bij Telenet wel degelijk een url voor een eigen website aanmaken in "http://mijntelenet.be". Het gaat hier dan wel over een subdomein dat er zo uitziet
http://users.telenet.be/naam
Een eigen domeinnaam (gekoppeld aan je subdomein bij telenet) moet wel aangevraagd worden (niet gratis) en dat duurt een paar dagen (zie jouw quote). Deze ziet er dan zo uit
http://www.naam.be
mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.
-
ritawy - Lid geworden op: 29 aug 2010, 19:18
Het kladblok maken is nu gelukt. Het lag inderdaad aan het systeem van Weergave brongegevens. Bedankt voor de raadgevingen.
Maar als ik mijn ftp://users.telenet.be/ritawyns open dan krijg ik dat de webpagina niet kan worden weergegeven. Dat was ook het probleem met mijn oude website van skynet. Zou het kunnen dat ik ergens in mijn nieuwe computer iets aan de instellingen moet veranderen?
Maar als ik mijn ftp://users.telenet.be/ritawyns open dan krijg ik dat de webpagina niet kan worden weergegeven. Dat was ook het probleem met mijn oude website van skynet. Zou het kunnen dat ik ergens in mijn nieuwe computer iets aan de instellingen moet veranderen?
-
Beste ritawy,
Vooreerst even aanhalen dat een url (link, webadres) van een website steeds vooraan begint met http:// en niet met ftp://
Dus jouw webside heeft het volgende webadres nl. http://users.telenet.be/ritawyns
Wanneer ik naar je gegeven url ga, krijg ik de index pagina (cfr. met directory list op harde schijf) en deze is leeg.

Er staat dus niets op de webserver.
Je moet een bestand index.html naar je webhostserver opladen!
Bestanden opladen doe je het best met een ftp client programma zoals bv. het gratis programma "FileZilla".
Waar en hoe downloaden en installeren en het gebruik van dit programma lees je hier.
Inloggegevens:
host : users.telenet.be
gebruikersnaam: gebruikersnaam bij telenet (letter/cijfercombinatie)
wachtwoord : wachtwoord dat aan je gebruikersnaam van telenet is gekoppeld
poort : 21
mvg,
Coderunner
Vooreerst even aanhalen dat een url (link, webadres) van een website steeds vooraan begint met http:// en niet met ftp://
Dus jouw webside heeft het volgende webadres nl. http://users.telenet.be/ritawyns
Wanneer ik naar je gegeven url ga, krijg ik de index pagina (cfr. met directory list op harde schijf) en deze is leeg.

Er staat dus niets op de webserver.
Je moet een bestand index.html naar je webhostserver opladen!
Bestanden opladen doe je het best met een ftp client programma zoals bv. het gratis programma "FileZilla".
Waar en hoe downloaden en installeren en het gebruik van dit programma lees je hier.
Inloggegevens:
host : users.telenet.be
gebruikersnaam: gebruikersnaam bij telenet (letter/cijfercombinatie)
wachtwoord : wachtwoord dat aan je gebruikersnaam van telenet is gekoppeld
poort : 21
mvg,
Coderunner
-
Gast
En ik zie dat Rita haar site te bekijken is. Mooi gedaan Rita. Ben eens naar de foto's gaan kijken van je kleinkinderen. De kleinste ziet er precies ne kastaar uit zoals ze hier bij ons zeggen
. En van gezicht helemaal zijne bompa of opa of zijne pepe , of wat zeggen jullie ginder.