website in frontpage 2002
-
jacquesq - Lid geworden op: 10 sep 2010, 17:07
L.S.
Voor een vereniging ben ik bezig een site te maken; frontpage 2002.
De index, pagina 1, is voor iedereen bereikbaar.
Voor de leden wil ik op die pagina via een knop een inlog maken naar diverse pagina's
zoals ledenlijst, statuten en huishoudelijk reglement, activiteiten, afmeldformulier,
enzovoorts.
Ik ben niet zpo bedreven in de materie, omdat het geen dagelijks werk is.
Wie kan mij helpen ?
Vriendelijke groet,
Jacques
Voor een vereniging ben ik bezig een site te maken; frontpage 2002.
De index, pagina 1, is voor iedereen bereikbaar.
Voor de leden wil ik op die pagina via een knop een inlog maken naar diverse pagina's
zoals ledenlijst, statuten en huishoudelijk reglement, activiteiten, afmeldformulier,
enzovoorts.
Ik ben niet zpo bedreven in de materie, omdat het geen dagelijks werk is.
Wie kan mij helpen ?
Vriendelijke groet,
Jacques
-
coderunner - Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Beste Jacques,
Een pagina/map beveilig je met .htaccess of met php, maar dan moet de webhostserver dat wel ondersteunen. Javascript is af te raden of alleen te gebruiken als er helemaal niets anders voorhanden is (geen .htaccess of php, ... ondersteuning).
Dus ga na of je webhostserver (server waar je de website plaatst) wel degelijk .htaccess of php ondersteunt.
Bij welke webhostprovider ga je de website plaatsen bv. telenet, skynet, ...
De meeste Internet Providers (bv. Telenet, ...) die hun abonnees een gratis webruimte aanbieden, ondersteunen geen van beide.
De webhostserver ondersteunt .htaccess
Plaats de html bestanden, die alleen leden mogen raadplegen, in een aparte map en beveilig deze map d.m.v. .htaccess
Hoe ga je tewerk
Je moet 2 bestanden aanmaken nml. .htaccess en .htpasswd
(Let op het punt voor de bestandsnaam)
Hoe je zoiets doet, wordt uitgelegd op bv. mijnhomepge.nl en op networking4all of googlen naar "aanmaken .htaccess".
De code die je moet schrijven in de bestanden .htaccess en . htpasswd kan je genereren met de .htaccess & .htpasswd generator.
Heb je vragen, dan hoor ik het wel.
mvg,
Coderunner
Een pagina/map beveilig je met .htaccess of met php, maar dan moet de webhostserver dat wel ondersteunen. Javascript is af te raden of alleen te gebruiken als er helemaal niets anders voorhanden is (geen .htaccess of php, ... ondersteuning).
Dus ga na of je webhostserver (server waar je de website plaatst) wel degelijk .htaccess of php ondersteunt.
Bij welke webhostprovider ga je de website plaatsen bv. telenet, skynet, ...
De meeste Internet Providers (bv. Telenet, ...) die hun abonnees een gratis webruimte aanbieden, ondersteunen geen van beide.
De webhostserver ondersteunt .htaccess
Plaats de html bestanden, die alleen leden mogen raadplegen, in een aparte map en beveilig deze map d.m.v. .htaccess
Hoe ga je tewerk
Je moet 2 bestanden aanmaken nml. .htaccess en .htpasswd
(Let op het punt voor de bestandsnaam)
Hoe je zoiets doet, wordt uitgelegd op bv. mijnhomepge.nl en op networking4all of googlen naar "aanmaken .htaccess".
De code die je moet schrijven in de bestanden .htaccess en . htpasswd kan je genereren met de .htaccess & .htpasswd generator.
Heb je vragen, dan hoor ik het wel.
mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.