Waarom ' christen zijn ' de moeite waard is .

hier is plaats voor alle wereldreligies

ebenhaezer

10 sep 2010, 16:18

Niet ik maar CHRISTUS zij ge-eerd , geprezen ! Het gaat om Zijn Eer , en Hij verdedigd zichzelf wel op Zijn tijd ; daarom dat alle hoon en smaad aan christenen , op Hem terecht komt . Verblijd u ten allen tijde , zei de Heer , Hij staat borg voor dezijnen ; daarom ook ben ik zo blij een christen te zijn . Het is heus de moeite waard , ik heb er nog nooit spijt van gehad !

Veel liefs , EBENHAEZER .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Gast

10 sep 2010, 16:55

ebenhaezer schreef:Niet ik maar CHRISTUS zij ge-eerd , geprezen ! Het gaat om Zijn Eer , en Hij verdedigd zichzelf wel op Zijn tijd ; daarom dat alle hoon en smaad aan christenen , op Hem terecht komt . Verblijd u ten allen tijde , zei de Heer , Hij staat borg voor dezijnen ; daarom ook ben ik zo blij een christen te zijn . Het is heus de moeite waard , ik heb er nog nooit spijt van gehad !

EB, op aanraden van Werewoef heb ik de film AGORA bekeken. Moet je ook eens bekijken, dan kun je zien hoe de eerste heiligen naam gemaakt hebben en hoe Zijn volgelingen de liefde van de Heer uitdroegen. Een aanrader.

ebenhaezer

11 sep 2010, 20:29

talisman schreef:
ebenhaezer schreef:Niet ik maar CHRISTUS zij ge-eerd , geprezen ! Het gaat om Zijn Eer , en Hij verdedigd zichzelf wel op Zijn tijd ; daarom dat alle hoon en smaad aan christenen , op Hem terecht komt . Verblijd u ten allen tijde , zei de Heer , Hij staat borg voor dezijnen ; daarom ook ben ik zo blij een christen te zijn . Het is heus de moeite waard , ik heb er nog nooit spijt van gehad !

EB, op aanraden van Werewoef heb ik de film AGORA bekeken. Moet je ook eens bekijken, dan kun je zien hoe de eerste heiligen naam gemaakt hebben en hoe Zijn volgelingen de liefde van de Heer uitdroegen. Een aanrader.

Laat maar TALISMAN , ik kan me al voorstellen wat ik daar te zien zou krijgen !
Toch bedankt hoor , vr.gr. EB.
Gast

11 sep 2010, 20:36

ebenhaezer schreef:
talisman schreef:

Laat maar TALISMAN , ik kan me al voorstellen wat ik daar te zien zou krijgen !
Toch bedankt hoor , vr.gr. EB.
Duidelijk bang van wat geschiedenis Eben ? Vooroordelen ? Ik heb met je te doen. :?
Er zijn wel wat minder perversiteiten te zien als in de film " The Passion of Christ ".

ebenhaezer

11 sep 2010, 20:42

SILVER WOLF , mijn gebruikersnaam ' Ebenhaezer ' ( steen der ruste ) , komt gewoon uit de Bijbel en betekent : tot hiertoe heeft de Heer geholpen , of zoals een andere vertaling het zegt : de Heer zal voorzien .
In mijn geloofsgemeenschap hebben we niets te maken met heksen enz . , en tijdens mijn arbeidsjaren in de verpleging , was iedereen heel tevreden over mijn inzet voor de zieken , maak je dus maar geen zorgen !

Maak er een prettig Week einde van , EBENHAEZER .

Reini

12 sep 2010, 19:22

Paul jongen , we moeten niet katholiek zijn , wel christelijk ; een ander niet toewensen wat je niet wil dat jou wordt aangedaan .
Dus voor mij moet het niet wreed zijn : hij mag zelf kiezen .
Voor jaren de petoet in mag ook : daar kan hij dan eens rustig nadenken.

en wat met Het Vaticaan ???? Zij zijn de oorzaak van al die misbruiken .
Dat mag ook eens gezegd . En dat , gewoon uit winstbejag .
Gast

12 sep 2010, 19:30

Reini schreef:Paul jongen , we moeten niet katholiek zijn , wel christelijk ; een ander niet toewensen wat je niet wil dat jou wordt aangedaan .

Heel juist Reini, het is het vaticaan die hier de grote schuldige is. En voor Van Geluwe is de petoet de lichtste straf. Kijk maar naar soortgelijke zaken; wat therapie en enkele jaren later verdwijnen ze om dan weer ergens op te duiken. Ik ben voorstander hem in een strenge kloosterorde te stoppen tot de rest van zijn dagen. Veel erger dan de petoet en dan nog door zijn eigen firma ingesteld. :wink:
Gast

13 sep 2010, 11:22

Reini schreef:Wat mij vooral doet huiveren is -te zien naar de reacties op dit forum-
Dat we , deep down , allemaal beesten blijven .
De middeleeuwse executies op het dorpsplein zijn niet meer veraf ....
Nou, wat dacht u Reini, die paar honderd jaar beschaving zal het verschil maken ?
Homofilie en pedofilie is een geaardheid, dat kàn men niet veranderen. En dit gaan bestraffen is pas middeleeuws. Pedofielen moet men gewoon weghouden van kinderen. Als de maatschappij dit niet doet is de maatschappij de schuldige, schuldig verzuim ! Men zet toch ook geen vos in het kippenhok ? Is dit de schuld van de vos of van de kippenboer ?
In geval van het seksueel misbruik in de Kerk, is het de Kerk die dit klimaat geschapen heeft. Niet al die geestelijken zijn pedofielen. In religies waar men wél mag huwen en er toch zulke misbruiken zijn, gaat het vermoedelijk om pedofielen die anders ook wel hun aard hadden uitgeleefd.

Clausewitz

13 sep 2010, 12:09

talisman schreef:
Reini schreef:Paul jongen , we moeten niet katholiek zijn , wel christelijk ; een ander niet toewensen wat je niet wil dat jou wordt aangedaan .

Heel juist Reini, het is het vaticaan die hier de grote schuldige is. En voor Van Geluwe is de petoet de lichtste straf. Kijk maar naar soortgelijke zaken; wat therapie en enkele jaren later verdwijnen ze om dan weer ergens op te duiken. Ik ben voorstander hem in een strenge kloosterorde te stoppen tot de rest van zijn dagen. Veel erger dan de petoet en dan nog door zijn eigen firma ingesteld. :wink:
Best in een nonnenklooster Daar blazen ze in de trompetten van Jericho .
Wie bewaakt de bewakers.
Gast

13 sep 2010, 12:18

Clausewitz schreef:
talisman schreef:

Best in een nonnenklooster Daar blazen ze in de trompetten van Jericho .
Het is hen gegund Clausewitz, het is hen gegund. :lol:

Reini

13 sep 2010, 13:07

talisman schreef:
Reini schreef:Wat mij vooral doet huiveren is -te zien naar de reacties op dit forum-
Dat we , deep down , allemaal beesten blijven .
De middeleeuwse executies op het dorpsplein zijn niet meer veraf ....
Nou, wat dacht u Reini, die paar honderd jaar beschaving zal het verschil maken ?
Homofilie en pedofilie is een geaardheid, dat kàn men niet veranderen. En dit gaan bestraffen is pas middeleeuws. Pedofielen moet men gewoon weghouden van kinderen. Als de maatschappij dit niet doet is de maatschappij de schuldige, schuldig verzuim ! Men zet toch ook geen vos in het kippenhok ? Is dit de schuld van de vos of van de kippenboer ?
In geval van het seksueel misbruik in de Kerk, is het de Kerk die dit klimaat geschapen heeft. Niet al die geestelijken zijn pedofielen. In religies waar men wél mag huwen en er toch zulke misbruiken zijn, gaat het vermoedelijk om pedofielen die anders ook wel hun aard hadden uitgeleefd.
Volkomen akkoord .

Reini

13 sep 2010, 18:56

Zo heb ik ook nog een vraag voor Ebenhaezer .
Waarom , als de mens het uiteindelijk scheppingsdoel van de Maker was , liet hij miljoenen jaren aan een stuk de dino's heersen over de aarde .
Was dat misschien om die aardkloot te bemesten ?
Want zo'n 65 miljoen jaren geleden liet hij dan effe een meteoriet op de aarde neerkomen , die zo krachtig was dat alle kernbommen waarover de mensheid beschikt , peanuts zijn . ALLES WEG .
Vanaf dan heeft het weer onheugelijke tijden geduurd alvorens er weer serieus leven rondliep .
Vergeleken met de leeftijd van de aarde is de mens een zeer "jong" wezen .
Wat kan de Schepper zijn bedoeling geweest zijn , en kom nu niet af met het onnozel gepraat van een aarde die maar 6000 jaar oud zou zijn , die discussie is hier al lang gevoerd. Wel EB ?
Gast

14 sep 2010, 09:03

Moest het niet zijn hoe erg dit gedicht de pijn en het verdriet en de onmacht van een onschuldig misbruikt kind draagt, kan ik dit gedicht enkel prachtig diep noemen.
Ik vind het een sublieme verwoording van wat het gemoed van een kind moet verdragen in zulke omstandigheden.
Bedankt om dit te delen op het forum.

Reini

14 sep 2010, 09:23

Werewoef , ik wist niet dat jij zo onnozel kon doen : heb jij ooit een ruin of een os een dildo weten gebruiken bij een merrie of een koe ?
Dat hebben wij nu voor/ tegen bij de beesten : onze fantasie op dat gebied is grenzeloos .
Als we 't zelf niet meer kunnen , verzinnen we wel wat .
Dat maakt ons erger dan de beesten , op dat gebied toch .
En om alle twijfels weg te nemen : men heeft deze praktijken al bewezen gezien na castraties van perverten .
Enne , sinds wanneer vergelijk jij mensen met dieren, jij die de mens ziet als een bijzondere schepping van een god ? :?
Gast

14 sep 2010, 09:31

Reini schreef:Werewoef , ik wist niet dat jij zo onnozel kon doen : heb jij ooit een ruin of een os een dildo weten gebruiken bij een merrie of een koe ?
Dat hebben wij nu voor/ tegen bij de beesten : onze fantasie op dat gebied is grenzeloos .
Als we 't zelf niet meer kunnen , verzinnen we wel wat .
Dat maakt ons erger dan de beesten , op dat gebied toch .
En om alle twijfels weg te nemen : men heeft deze praktijken al bewezen gezien na castraties van perverten .
Enne , sinds wanneer vergelijk jij mensen met dieren, jij die de mens ziet als een bijzondere schepping van een god ? :?
Volledig mee eens Reini. We zitten trouwens niet meer in de middeleeuwen waar men nog dacht dat een heks lichter was dan water.